STUDENTS’ BELIEFS AND ATTITUDES ABOUT STUDYING AND LEARNING MATHEMATICS Kapetanas Eleftherios and Zachariades Theodosios University of Athens, Greece Παρουσίαση: Μοσχοβίτη Αφροδίτη Α.Μ: Δ201633
Ερευνητικά ερωτήματα Τα ερωτήματα που τέθηκαν Από τα δεδομένα ανιχνεύτηκαν: δύο παράγοντες πεποιθήσεων τρεις παράγοντες συμπεριφοράς (στάσης) Τα ερωτήματα που τέθηκαν Υπάρχουν διαφορές στις πεποιθήσεις και στην στάση των μαθητών ανάλογα με: Την κοινωνική τους κατάσταση; Το φύλο; Αυτές οι πεποιθήσεις και οι στάσεις επηρεάζουν: Τις επιδόσεις και την ικανότητα των μαθητών να κατανοούν μαθηματικές αποδείξεις.
Μεθοδολογία/ Συμμετέχοντες 1645 Μαθητές Λυκείου 25 Λύκεια της Αθήνας 10 αφορούν τις πεποιθήσεις Ερωτηματολόγιο (28 ερωτήσεις) 14 αφορούν τη στάση (συμπεριφορά) 1 αφορούν τις επιδόσεις των μαθητών 3 αφορούν την ικανότητα στις μαθηματικές αποδείξεις* Χρησιμοποιήσαμε κλίμακα από 1 έως 9 (1= "Δεν συμφωνώ σε όλα" και 9=" Απολύτως συμφωνώ") * διαφοροποιήθηκαν ανάλογα με τον βαθμό των μαθητών (παραδείγματα στο παράρτημα)
Αποτελέσματα Οι πεποιθήσεις και οι νοοτροπίες των μαθητών: Αγόρια Κορίτσια Χ Η μαθηματική κατανόηση μπορεί να επιτευχθεί μέσω διαδικασιών Πιο προσεκτικές και εργατικές στη μελέτη και την εκμάθηση των μαθηματικών Αποτελέσματα Οι πεποιθήσεις και οι νοοτροπίες των μαθητών: Για το ερώτημα 1 Ανεξάρτητες από την κοινωνική κατάσταση Βρέθηκαν διαφορές σε σχέση με το φύλο Για το ερώτημα 2 Θετικά με την εξασφάλιση της καλής και βαθιάς κατανόησης, με την υψηλή απόδοση, με την μαθηματική ικανότητα και τελικά με την ικανότητα κατανόησης αποδείξεων σχετίζονται: Η ισχυρή πίστη στη χρησιμότητα των αποδείξεων και στα μαθηματικά Η αγάπη στα μαθηματικά (έχει τον υψηλότερο συσχετισμό) Αρνητικά με τις επιδόσεις στα μαθηματικά και με την ικανότητα κατανόησης αποδείξεων σχετίζονται: H διαδικαστική άποψη Η διαδικαστική μελέτη των μαθηματικών
Παράρτημα