ΒΕΡΒΕΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ (Α.Μ. Δ201620) Δ7 – 2η Εργασία 2η Ενότητα ΒΕΡΒΕΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ (Α.Μ. Δ201620)
Εργασία 2η ) Επιλέξτε μια από τις προτεινόμενες δραστηριότητες στο ΑΠΣ Α’ Λυκείου. Αφού την παρουσιάσετε εν συντομία προσπαθήστε να απαντήσετε στα παρακάτω: Γιατί την επιλέξατε; Δικαιολογείστε την άποψή σας. Τι είδους χειραπτικό υλικό/αναπαραστάσεις κλπ. θα δίνατε στους μαθητές σας; πώς θα οργανώνατε την τάξη σας και γιατί; Τι είδους δεξιότητες αναμένετε να αναπτύξουν οι μαθητές κατά την εφαρμογή της;
Πρόβλημα διερεύνησης 2 μαθητές ανά υπολογιστή Στόχοι και αναμενόμενα αποτελέσματα: Να επιβεβαιώσουν οι μαθητές πως τα βασικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν και ορίζουν μία ευθεία y = αx + β είναι οι παράμετροι α και β Να διαπιστώσουν πως η μεταβολή του α επιφέρει μεταβολή στη γωνία που σχηματίζει η γωνία με τον x’x και πως όταν α > 0 η γωνία είναι οξεία, ενώ όταν α < 0 η γωνία είναι αμβλεία (σύνδεση με συντελεστή διεύθυνσης – εφαπτομένη γωνίας) Να διαπιστώσουν πως η μεταβολή του β επιφέρει παράλληλη μεταφορά της ευθείας (παράλληλες ευθείες – ταύτιση ευθειών)
Θα τεθούν επιπλέον ερωτήματα, έτσι ώστε να διαπιστώσουν οι μαθητές, κάτω από ποιες συνθήκες μία ευθεία: Είναι παράλληλη στον x’x Διέρχεται από την αρχή των αξόνων Ταυτίζεται με τον x’x Είναι η διχοτόμος 1ης – 3ης γωνίας Είναι η διχοτόμος 2ης – 4ης γωνίας Τέλος θα ζητηθεί από τους μαθητές να διερευνήσουν αν υπάρχουν τιμές των α και β έτσι ώστε η ευθεία να είναι παράλληλη στον y’y: Σύνδεση με συντελεστή διεύθυνσης (ο οποίος δεν ορίζεται για γωνία 90 μοιρών) Σύνδεση με γραφική παράσταση συνάρτησης (με το συμπέρασμα ότι όταν μία ευθεία είναι παράλληλη στον y’y δεν ορίζει συνάρτηση)