ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στρεφόμενο πλαίσιο - Εναλλασσόμενη τάση
Advertisements

Στρεφόμενο πλαίσιο - Εναλλασσόμενη τάση
3.0 ΠΑΘΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 3.2 ΠΥΚΝΩΤΕΣ ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ.
4Ο ΕΠΑΛ ΑΘΗΝΩΝ ΤΑΞΗ : ΑΤ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : ΠΡΙΝΤΕΖΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ : 22/01/2014 ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΥΡΟΥΠΗΣ.
ΣΤΟΧΟΣ 2.1.2: Ο μαθητής να μπορεί να,
ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΤΩΝ ΣΕ ΣΕΙΡΑ
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ
Κύκλωμα RLC Ζαχαριάδου Κατερίνα ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ.
ΙΣΧΥΣ Η χρονική συνάρτηση της στιγμιαίας ισχύος προκύπτει από τη σχέση
ΥΒΡΙΔΙΚΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
ΗΛΙΑΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ –ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Ηλεκτρικό- Υβριδικό αυτοκίνητο
Κατανοεί τη συμπεριφορά της χωρητικής, αντίστασης στο Ε.Ρ.
τη συμπεριφορά της επαγωγικής, αντίστασης στο Ε.Ρ.
Ανόρθωση, εναλλασσόμενου ρεύματος
Η στοιχειώδης γεννήτρια συνεχούς ρεύματος
Ο εναλλακτήρας και η αρχή λειτουργίας του
Φωτοβολταϊκό σύστημα Αποτελείται από ένα ή περισσότερα πάνελ φωτοβολταϊκών στοιχείων , μαζί με τις απαραίτητες συσκευές και διατάξεις για τη μετατροπή.
Επιμέλεια παρουσίασης: Κυρισκόζογλου Ουρανία
ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΤΩΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ
Σπουδαστές Πάλλης Δημήτρης Μεϊμαρίδης Δημήτρης
Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ
Φωτοβολταϊκό στοιχείο
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
αναφέρει την ανάγκη ύπαρξης των μετασχηματιστών.
Κωνσταντίνος Γάλλος (Σπουδαστής Σχολής ΗΜ&ΜΥ, ΕΜΠ)
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο υποβοηθούμενο από κινητήρα LPG Μιχάλης Κοντός Επιβλέπων: Δρ. Δημήτριος Καλπακτσόγλου.
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 2: Ασύγχρονος Τριφασικός Κινητήρας Αρχή Λειτουργίας Ηρακλής Βυλλιώτης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ. Άσκηση 1 η Ένας κινητήρας συνεχούς ρεύματος έχει ονομαστική ισχύ, ρεύμα και τάση 30hp, 110 A και 240V αντίστοιχα. Η ονομαστική.
Εγώ και τα τροχοφόρα. Χάρτης Πως μετακινούνται οι πολίτες; Ποδήλατο Μηχανάκι Αυτοκίνητο Πατίνι Μ.Μ.ΜΜε τα πόδια.
Εναλλακτικά αυτοκίνητα. Αυτοκίνητα με αέρια καύσιμα Τα καύσιμα που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα αυτού του τύπου –υγραέριο, που είναι μίγμα προπανίου (30%)
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ #2
ΤΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΑ … Αλεξίου Δημήτρης Αντωνόπουλος Σπύρος.
ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Η Συνολική Τάση εξ’ επαγωγής (Ηλεκτρεγερτική Δύναμη) του συνόλου των τυλιγμάτων μιας μηχανής συνεχούς ρεύματος ισούται με: C – Μια σταθερά διαφορετική.
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ #1
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΙI. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ.
Γεννήτρια συνεχούς ρεύματος Σ.Ρ. 100 V, 10 kW, διέγερσης σειράς, έχει αντίσταση τυμπάνου ίση με R α = 0,1 Ω και αντίσταση πεδίου ίση με R f = 0,05 Ω. Η.
ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Βασικές πληροφορίες Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα Ιστορική αναδρομή Χάρτης εννοιών Σχετικό βίντεο EXCEL Ερωτήσεις.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ Σ.Ρ. Πέτρος Μανουσαρίδης Επιβλέπων: Δρ. Δημήτριος Καλπακτσόγλου.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 9: Μέθοδοι Εκκίνησης Μονοφασικών Κινητήρων Ηρακλής.
Όνομα: Σεβδαλής Κυριάκος
Ξεκίνημα ηλεκτροκινητήρα με σύστημα Αστερο-Τριγώνου (Υ-Δ) για εκκίνηση
Στρεφόμενο πλαίσιο - Εναλλασσόμενη τάση
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
Μηχανές εναλλασσόμενου ρεύματος
Ηλεκτρονικά Ισχύος Κωνσταντίνος Γεωργάκας.
Ανάλυση διακοπτικών κυκλωμάτων με την
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ Οι μετασχηματιστές είναι ηλεκτρικές διατάξεις που μετατρέπουν (μετασχηματίζουν) την εναλλασσόμενη ηλεκτρική ενέργεια ενός επιπέδου τάσης.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων
Τα μέρη ενός ηλεκτρικού κινητήρα είναι:
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας ΑΠΕ 2016
Ανάλυση φωτοβολταϊκού συστήματος 10kW για οικιακή χρήση
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΝΙΚΟΣ ΜΠΟΥΚΛΑΣ.
ΣΤΟΧΟΣ 2.1.2: Ο μαθητής να μπορεί να,
Δ. Κλιγκόπουλος Επιβλέπων: Β. Σπυρόπουλος, Καθηγητής
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ 2.2 ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
Έλεγχος Ηλεκτρικών Μηχανών με την χρήση διακοπτικών κυκλωμάτων DC/DC
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΨΗΛΩΝ ΤΑΣΕΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ   ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ   Τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας σε Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα   Πτυχιακή εργασία της Άννας Ταχτσή Επιβλέπων: Δρ. Δημήτριος Καλπακτσόγλου ΣΕΡΡΕΣ, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015

Περίληψη Στην παρουσίαση αυτή, μελετάται ένα σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Παρουσιάζεται ο τρόπος μετατροπής της ηλεκτρικής ενέργειας που προκύπτει κατά την τροχοπέδηση (μέσο ενός συστήματος) και η διοχέτευσής της στις μπαταρίες του ηλεκτρικού αυτοκινήτου με σκοπό την άμεση επαναφόρτισή τους.

Περίγραμμα παρουσίασης Θέλοντας λοιπόν να αναλύσουμε περαιτέρω το συγκεκριμένο σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας που αναφέραμε αρχικά, η έρευνα αυτή θα αποτελείται από τα εξής μέρη: Την αναφορά στην εξέλιξη και τελειοποίηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, περιγράφοντας την ακριβή τεχνολογία τους καθώς και τα πλεονεκτήματα- μειονεκτήματα που παρουσιάζουν. Την ανάλυση της δομής των σύγχρονων γεννητριών. Την παρουσίαση και ανάλυση των Ηλεκτρονικών Ισχύος. Την παρουσίαση και ανάλυση των συσσωρευτών η αλλιώς τις γνωστές σε όλους μας μπαταρίες. Τέλος θα μελετήσουμε και θα εξηγήσουμε την προσομοίωση του ηλεκτρικού κυκλώματος που μας ενδιαφέρει (το οποίο αποτελείται από μια τριφασική γεννήτρια, έναν ανορθωτή και μια μπαταρία) και διάφορες χαρακτηριστικές καμπύλες και διαγράμματα που προκύπτουν από αυτό.  

1. Ηλεκτρικό αυτοκίνητο Τι είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Πλεονεκτήματα Δεν παράγουν κανενός είδους ρύπους εξάτμισης. Προκαλούν την ελάχιστη δυνατή ρύπανση σε μακροχρόνια βάση, υπό τον όρο ότι χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Είναι πιο αθόρυβα από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης. Επιτυγχάνουν σχεδόν σταθερή ροπή από την ακινησία έως το μέγιστο όριο στροφών λειτουργίας. Έχουν χαμηλότερο κόστος σε βάθος χρόνου, καθώς δεν επηρεάζονται από την κάθε τόσο αύξηση της τιμής της βενζίνης, αλλά και λόγω του χαμηλότερου κόστους σέρβις και συντήρησης. Τα HΑ χρειάζονται πολύ λιγότερο σέρβις και συντήρηση, καθώς: δεν απαιτούν τις τακτικές αλλαγές λαδιών. δεν εκπέμπουν ρύπους, δεν έχουν σύστημα εξαγωγής καυσαερίων και διάταξη εξάτμισης, ούτε σιγαστήρα (σιλανσιέ) προ της εξάτμισης, ούτε καταλύτη ή φίλτρο καπνού. δεν απαιτούν αντικατάσταση ή έστω συντήρηση σε μηχανικά μέρη. μπορούν να σχεδιαστούν έτσι ώστε να αυτο-φορτίζονται κατά τις επιβραδύνσεις του οχήματος.

Μειονεκτήματα Υψηλές δαπάνες κατασκευής, με αποτέλεσμα την υψηλή τιμή πώλησης. Περιορισμένη απόσταση ταξιδιού μεταξύ κάθε επαναφόρτισης της μπαταρίας. Στο παρελθόν κάθε 60 χιλιόμετρα χρειάζονταν επαναφόρτιση. Ωστόσο, τα πιο σύγχρονα μοντέλα επιτυγχάνουν αυτονομίες που ξεκινούν από 100 έως 120 χιλιόμετρα στα αυτοκίνητα πόλης και φτάνουν στα 250 - 300 χιλιόμετρα ή και παραπάνω, σε αυτοκίνητα μεγάλης ισχύος. Μεγάλος χρόνος επαναφόρτισης, συνήθως 6 ώρες για πλήρη επαναφόρτιση. Περιορισμένη διάρκεια ζωής μπαταριών, συνήθως 3-5 χρόνια.

2. Τι είναι η μπαταρία ή συσσωρευτής;

3. Ηλεκτρονικά Ισχύος Τι είναι ο μετατροπέας?

Ηλεκτρονικός Μετατροπέας Ισχύος Ο ηλεκτρονικός μετατροπέας ή ανορθωτής, είναι το τμήμα εκείνο του συστήματος που παίρνει την εναλλασσόμενη τάση από την ηλεκτρική γεννήτρια και τη μετατρέπει σε συνεχή τάση κατάλληλη για την τροφοδότηση των μπαταριών.

4. Σύγχρονες Γεννήτριες Οι σύγχρονες γεννήτριες ή αλλιώς εναλλακτήρες, είναι σύγχρονες μηχανές που μετατρέπουν τη μηχανική ενέργεια σε εναλλασσόμενη ηλεκτρική ενέργεια.

Ισοδύναμο κύκλωμα της σύγχρονης γεννήτριας Όταν είναι συνδεδεμένες σε αστέρα , οι αντίστοιχες τάσεις VT δίνονται από τον τύπο : VT = √3 Vφ Και όταν συνδέονται σε τρίγωνο ισχύει : VT = Vφ

Ταχύτητα περιστροφής των σύγχρονων γεννητριών Το πλάτος της τάσης στα άκρα της κάθε φάσης μιας μηχανής εναλλασσόμενου ρεύματος, δίνεται από τον τύπο: ΕΑ = Κφω Δηλαδή, η (ΕΑ) εξαρτάται από τη μαγνητική ροή (φ), από τη συχνότητα ή ταχύτητα περιστροφής της μηχανής και από κάποια κατασκευαστικά χαρακτηριστικά της. Αυτό σημάνει ότι όσο αυξάνεται η ταχύτητα ω του οχήματος, τόσο μεγαλώνει και το πλάτος της τάσης στην έξοδο της ηλεκτρικής γεννήτριας.

5. Προσομοιώσεις

Προσομοίωση ταχύτητας Έγινε προσομοίωση ταχύτητας για διάφορες τιμές της συχνότητας πριν και μετά την τοποθέτηση του πλήρη ανορθωτή. ( ω = 2πf )

Μετρήσεις Από τις παραπάνω προσομοιώσεις πάρθηκαν οι παρακάτω μετρήσεις στον πίνακα που ακολουθεί για διάφορες τιμές της συχνότητας και της τάσης.

Γραφήματα

Επίλογος Στη δική μας περίπτωση μελετήσαμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με συγκεκριμένο μηχανισμό, ο οποίος αποτελείται από μια τριφασική γεννήτρια που παράγει εναλλασσόμενο ρεύμα, έναν ανορθωτή και μία μπαταρία. Ο μηχανισμός αυτός μετατρέπει το ρεύμα που παράγει η γεννήτρια από εναλλασσόμενο σε συνεχές με τη βοήθεια του ανορθωτή και στο τέλος φτάνει με καλώδια στην μπαταρία με σκοπό τη φόρτισή της. Αυτός είναι και ο τρόπος εξοικονόμησης ενέργειας που προτείνεται σε αυτή την εργασία.

Κλείνοντας την παρουσίαση Θα ήθελα να προτείνω μια δική μου ιδέα πάνω σε σύστημα βελτίωσης του συντελεστή ισχύος, ο οποίος όπως παρατηρούμε και από τις χαρακτηριστικές καμπύλες στις προσομοιώσεις είναι υπεύθυνος για την αποδοτικότητα του συστήματος που ερευνούμε. Ο παρακάτω τύπος θα μας βοηθήσει να το κατανοήσουμε: P= V*L*cosθ, όπου θ= 0 Πρέπει το cosθ απαραιτήτως να είναι «μοναδιαίο» για να δώσει το σύστημα μας το 100% της ισχύς του. Για να επιτευχθεί αυτό, προτείνεται να τοποθετηθεί στο υπάρχων σύστημα ένας «πυκνωτής» δίπλα από την μπαταρία μας που συλλέγει το ρεύμα. Και έτσι αυτό το νέο πλέον αντικείμενο προτείνεται προς έρευνα.   Σας ευχαριστώ!