Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
3.4 Στοίβα (stack) (μόνο θεωρία)
Advertisements

Κεφάλαιο Τμηματικός προγραμματισμός
ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑ 6.
Πίνακες.
-Στοίβα-Ουρά - Πλεονεκτήματα πινάκων -Δομές δεδομένων δευτερεύουσας μνήμης -Πληροφορική και δεδομένα -Παραδείγματα-Προβλήματα ψευδοκώδικα.
Πίνακες-Αλφαριθμητικά
Εισαγωγή στους Η/Υ Πίνακες.
Πινακες (Arrays) Σημασια Συνταξη Αρχικοποιηση Προσβαση Παραμετροι
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
ΜΑΘ3122/106 Γλώσσα Προγραμματισμού
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΠΕΚ ΠΕΙΡΑΙΑ Α΄φάση Επιμόρφωσης Εκπ/κών κλάδου ΠΕ19 Διδακτική της Πληροφορικής Ρόδος, Νοέμβρης 2007.
Προγραμματισμός Ι Πίνακες •Ο πίνακας είναι μία συλλογή μεταβλητών ίδιου τύπου, οι οποίες είναι αποθηκευμένες σε διαδοχικές θέσεις μνήμης. Χρησιμοποιείται.
Παράδειγμα 2: Κινηματογράφοι Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο:
Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός
Μάθημα : Βασικά Στοιχεία της Γλώσσας Java
TEMPLATES STANDARD TEMPLATE LIBRARY ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ C Evangelos Theodoridis.
ΤΕΛΕΣΤΕΣ - ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑ 4.
ΣΧΕΣΙΑΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΑΘΗΜΑ 3.
ΘΠ06 - Μεταγλωττιστές Πίνακας Συμβόλων. Πίνακας Συμβόλων (Symbol Table) (Ι)  Είναι μια δομή στην οποία αποθηκεύονται τα ονόματα ενός προγράμματος και.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ - ΤΥΠΟΙ ΜΑΘΗΜΑ 3.
Ολυμπιάδα Πληροφορικής
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 5. 2 Στόχοι μαθήματος Πίνακες 2 διαστάσεων.
Αλγοριθμική Μία εισαγωγή στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Αλγόριθμοι συνέχεια 2.2.4, 2.2.5,
Δείκτες (Pointers) – Δομές (Structs)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
HY100 : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ Αντώνιος Σαββίδης, Χρήστος.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Λεξικό, Union – Find Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Εισαγωγή στην Επεξεργασία Ερωτήσεων.
Μεταγλωττιστές (Compilers) (Θ) Ενότητα 8: Πίνακας Συμβόλων Κατερίνα Γεωργούλη Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
ΑΕΠΠ 3ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ §3.7 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
Δομές Δεδομένων 1 Θέματα Απόδοσης. Δομές Δεδομένων 2 Οργανώνοντας τα Δεδομένα  Η επιλογή της δομής δεδομένων και του αλγορίθμου επηρεάζουν το χρόνο εκτέλεσης.
1 Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών ΟΝΤΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΙΙ (C++) Πίνακες.
Γλώσσα Προγραμματισμού MicroWorlds Pro
Βασικά στοιχεία της Java
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Ευρετήρια.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 6: Πίνακες και Παράμετροι στην main. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος,
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 6: Δισδιάστατοι πίνακες.
Κεφάλαιο 3ο Δομές Δεδομένων.
Γλώσσες Προγραμματισμού Μεταγλωττιστές Πίνακας Συμβόλων Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Ηλίας Σακελλαρίου.
Δομές δεδομένων και Αλγόριθμοι Κεφάλαιο 3. Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Δεδομένα Δεδομένα (data) Δεδομένα (data) –αφαιρετική αναπαράσταση.
Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (Διαφάνειες: ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Προσαρμογή 2014: Κώστας Στάμος)
Προγραμματισμός Η/Υ Δουλεύοντας με πίνακες – Βασικές εντολές και ειδικός χειρισμός Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Λάρισας Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών.
Πολυδιάστατοι Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ.
Ενότητα 7 : Χρήση Πινάκων στο Ηλεκτρονικό εμπόριο (I) Ιωάννης Τσούλος
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Δυναμικός Κατακερματισμός
Πίνακες και αλφαριθμητικά
Ενότητα 5 : Δομές Δεδομένων και αφηρημένοι
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Prolog Επεξεργασία και Αναπαράσταση Γνώσης
ΓΕΜΙΣΜΑ ΜΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ (Άσκηση 1)
Ειδικά Θέματα στον Προγραμματισμό Υπολογιστών
Κάθε ένα από τα αντικείμενα λέγεται στοιχείο του πίνακα.
Μονοδιάστατοι πίνακες
Σειριακή ή Γραμμική Αναζήτηση 1.Μοναδικό Κλειδί (key)
Δισδιάστατοι Πίνακες 3 7 … i γ ρ α μ ή j - στήλη 1 2 M N
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
Η τακτοποίηση των κόμβων μίας δομής με μία ιδιαίτερη σειρά είναι μία πολύ σημαντική λειτουργία που ονομάζεται ταξινόμηση (sorting) ή διάταξη (ordering).
Φοιτητής: Τσακίρης Αλέξανδρος Επιβλέπων: Ευάγγελος Ούτσιος
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Εξωτερική Αναζήτηση Ιεραρχία Μνήμης Υπολογιστή Εξωτερική Μνήμη
[Μονοδιάστατοι πίνακες]
Δυναμικός Κατακερματισμός
UNIT 1 Τα Πρώτα Προγράμματα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ Κεφάλαιο 9: Πίνακες

9. Πίνακες Ορισμός: Πίνακας είναι ένα σύνολο αντικειμένων ίδιου τύπου, τα οποία αναφέρονται με ένα κοινό όνομα. Κάθε ένα από τα αντικείμενα που απαρτίζουν τον πίνακα λέγεται στοιχείο του πίνακα. Η αναφορά σε ατομικά στοιχεία του πίνακα γίνεται με το όνομα του πίνακα ακολουθούμενο από ένα δείκτη. Το μέγεθος του πίνακα στη ΓΛΩΣΣΑ καθορίζεται κατά τη φάση του προγραμματισμού και παραμένει σταθερό κατά την εκτέλεση του προγράμματος (δηλ. είναι στατική δομή) Τα στοιχεία ενός πίνακα αποθηκεύονται σε συνεχόμενες θέσεις στη μνήμη.

9.1 Μονοδιάστατοι πίνακες (1/3) Οι πίνακες που χρησιμοποιούν ένα μόνο δείκτη για την αναφορά των στοιχείων τους ονομάζονται μονοδιάστατοι πίνακες. Το όνομα του πίνακα μπορεί να είναι οποιοδήποτε δεκτό όνομα της ΓΛΩΣΣΑΣ και ο δείκτης είναι μία ακέραια έκφραση, σταθερή ή μεταβλητή που περικλείεται μέσα στα σύμβολα [ και ]. Π.χ Θερμοκρασία[2] Η δήλωση πίνακα γίνεται στο τμήμα μεταβλητών: Δηλώνεται το όνομα και το μέγιστο πλήθος στοιχείων μέσα σε αγκύλες [ ]

9.1 Μονοδιάστατοι πίνακες (2/3)

9.1 Μονοδιάστατοι πίνακες (3/3)

9.2 Πότε πρέπει να χρησιμοποιούνται πίνακες Βασικό Πλεονέκτημα Πινάκων: Βολική διαχείριση πολλών δεδομένων ίδιου τύπου. Μειονεκτήματα Πινάκων: Οι πίνακες απαιτούν μνήμη Κάθε πίνακας δεσμεύει από την αρχή του προγράμματος πολλές θέσεις μνήμης. Οι πίνακες περιορίζουν τις δυνατότητες του προγράμματος Είναι στατικές δομές, δεν μπορούν να αποθηκεύσουν και να διαχειριστούν περισσότερα στοιχεία από το μέγιστο όριό τους. Η απόφαση χρήση πίνακα είναι κυρίως θέμα εμπειρίας. Αν τα δεδομένα που εισάγονται σε ένα πρόγραμμα πρέπει να διατηρούνται στη μνήμη μέχρι το τέλος της εκτέλεσης, τότε η χρήση πινάκων βοηθάει ή συχνά είναι απαραίτητη αλλιώς μπορεί να αποφεύγεται.

9.3 Πολυδιάστατοι πίνακες (1/3) Οι πίνακες που χρησιμοποιούν περισσότερους από έναν δείκτη για την αναφορά των στοιχείων τους ονομάζονται πολυδιάστατοι πίνακες. Παράδειγμα - Πίνακας Θερμοκρασιών: 30 ημέρες, 10 πόλεις (300 θερμοκρασίες) Δεν αρκεί ένας δείκτης, απαιτούνται δύο (ένας για την ημέρα και ένας για την πόλη) Θα χρησιμοποιηθεί ένας δισδιάστατος πίνακας (ο 1ος δείκτης δείχνει τη γραμμή (ημέρα) και ο 2ος τη στήλη (πόλη)).

9.3 Πολυδιάστατοι πίνακες (2/3) Υπάρχουν πίνακες με περισσότερες διαστάσεις, τρισδιάστατοι, τετραδιάστατοι και γενικά πολυδιάστατοι, ανάλογα με τον αριθμό των δεικτών που χρησιμοποιούνται για τον καθορισμό των στοιχείων. Στο παράδειγμα 3 αν έχουμε θερμοκρασίες για κάθε πόλη, για κάθε ημέρα αλλά και για κάθε έτος τότε κάθε στοιχείο χρειάζεται τρεις δείκτες: εναν για το έτος, έναν για την πόλη και έναν για την ημέρα. Π.χ., η θερμοκρασία της πρώτης ημέρας, της πρώτης πόλης και του πρώτου έτους είναι το στοιχείο: Θερμοκρασία [1, 1, 1].

9.3 Πολυδιάστατοι πίνακες (3/3)

9.4 Τυπικές επεξεργασίες πινάκων Υπολογισμός αθροισμάτων στοιχείων του πίνακα Π.χ. Άθροιση κατά γραμμές, στήλες, διαγωνίους ή συνολικά Εύρεση του μέγιστου ή του ελάχιστου στοιχείου Εύκολο αν ο πίνακας είναι ταξινομημένος Ταξινόμηση των στοιχείων του πίνακα Υπάρχουν διάφοροι αλγόριθμοι. Η επιλογή εξαρτάται κυρίως από το πλήθος των στοιχείων του πίνακα και την αρχική τους διάταξη. Αναζήτηση ενός στοιχείου του πίνακα Σειριακή αναζήτηση (απλή αλλά αργή) Δυαδική αναζήτηση (γρήγορη αλλά απαιρεί ταξινόμηση) Συγχώνευση δύο πινάκων Δημιουργία ταξινομημένου πίνακα από δύο ή περισσότερους άλλους.