Τα μαθηματικά στους δρόμους και στα σχολεία T.N Carraher, D.W Carraher, A.D Schlieman ΒΑΓΙΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ 23-10-2008
Άτυπες vs Σχολικές διαδικασίες επίλυσης μαθηματικών προβλημάτων Σε διαφορετικά άτομα (Reed & Lave 1981) Στο ίδιο άτομο (Carraher et al 1982) Άτυπες συχνά πιο αποτελεσματικές (Gay & Cole 1976)
Μέθοδος Συμμετέχοντες : 4 αγόρια και 1 κορίτσι 9-15 ετών ΜΟ ηλικίας 11,2 Α΄-Η΄ τάξη στο σχολείο, 1 παιδί 1 χρόνο, 2 παιδιά 3 χρόνια, 1 παιδί 4 χρόνια, 1 παιδί 8 χρόνια Διαδικασία : 2 τεστ 1ο τεστ (άτυπο) : οι συνεντευκτές παρίσταναν τους πελάτες, 63 ερωτήσεις συνολικά 2ο τεστ (τυπικό) : το πολύ μια βδομάδα μετά, 99 ερωτήσεις ερωτήσεις συνολικά
1ο τεστ (άτυπο) 35x10 105+105+105+35 (3x35)+ (3x35)+ (3x35)+35
2ο τεστ (τυπικό) Ερωτήσεις ανάλογες των προβλημάτων στο άτυπο τεστ Διαφορετικές για κάθε συμμετέχοντα 105+105 2 παραλλαγές σύμφωνα με τους Reed & Lave (1981) Αντίστροφο των προβλημάτων του άτυπου (500-385 -> 385+115) Διαφορετική δεκαδική τιμή (40 κρουζειρος -> 40 σενταβος) Χαρτί και μολύβι 38 ασκήσεις , 61 λεκτικά προβλήματα
Αποτελέσματα Άτυπο τεστ :: 98,2% σωστές λύσεις Mann-Whitney Άτυπο τεστ :: 98,2% σωστές λύσεις Τυπικό τεστ :: λεκτικά – 73,7% σωστές λύσεις ασκήσεις – 36,8% σωστές λύσεις Ανάλυση διασποράς δύο παραγόντων κατά Friedman για σύγκριση των βαθμών του κάθε υποκειμένου στις τρεις διαφορετικές μορφές του τεστ χ2r=6,4 P=0,039
Ερμηνεία Αλλαγές στα προβλήματα του τυπικού τεστ σε σχέση με το άτυπο Συγκεκριμένος τρόπος σκέψης που ταιριάζει με τις καταστάσεις του άτυπου τεστ αλλά όχι με του τυπικού Τα παιδιά μπορούν να λύσουν καθημερινά μαθηματικά προβλήματα που τους παρουσιάζονται χωρίς να μετατρέψουν τις λεκτικές αναπαραστάσεις σε αλγεβρικές Άτυπο τεστ :: Βολική (για τους υπολογισμούς) ομάδα Τυπικό τεστ :: Σχολικές διαδικασίες (χειρισμός συμβόλων)