ΒΕΡΒΕΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ (Α.Μ. Δ201620) Δ7 – 1η Εργασία 1η Ενότητα ΒΕΡΒΕΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ (Α.Μ. Δ201620)
Εργασία Αναζητήστε στα σχολικά βιβλία του Γυμνασίου, 2 προβλήματα που θα μπορούσατε να τα ορίσετε ως «πρωτότυπα προβλήματα» σύμφωνα με τον ορισμό του Schoenfeld. Παρουσιάστε αυτά τα προβλήματα σε ένα ppt και δικαιολογήστε τα «πρωτότυπα» χαρακτηριστικά τους.
Β΄ Γυμνασίου Πρόβλημα οικείο στους μαθητές (μέτρηση και έλεγχος θερμοκρασίας) Η λύση δεν προκύπτει άμεσα, αφού δεν δίνεται κάποιος τύπος, ώστε το αποτέλεσμα να προκύψει με μία απλή αντικατάσταση. Ο μαθητής πρέπει να συνδυάσει τις γνώσεις του που αφορούν τις συντεταγμένες στο επίπεδο και της γραφικής παράστασης συνάρτησης και να θεωρήσει σύστημα συντεταγμένων, στο οποίο θα τοποθετήσει στον ένα άξονα τις τιμές του ύψους και στον άλλο τις τιμές της θερμοκρασίας Ο μαθητής μπορεί να οδηγηθεί στην λύση, αφού διαπιστώσει ότι όλα τα σημεία (ύψος, θερμοκρασία) βρίσκονται πάνω στην ίδια ευθεία, την οποία και θα πρέπει να φέρει. Στη συνέχεια έχει επιλογή είτε να βγάλει τα συμπεράσματα του από τη γραφική παράσταση που προέκυψε, είτε να βρει την εξίσωση της ευθείας και να υπολογίσει με αντικαταστάσεις
Β΄ Γυμνασίου Πρόβλημα που αφορά αντικείμενα της καθημερινότητας, δοσμένο με τη μορφή γρίφου Η λύση δεν προκύπτει άμεσα, αφού η εξίσωση προς λύση δεν είναι προφανής. Ο μαθητής εύκολα μπορεί να διαπιστώσει πως αν καλέσει x τον συνολικό αριθμό στιλό, το πλήθος των μπλε είναι x - 3, των κόκκινων x – 4 και των μαύρων x – 5, αλλά θα δυσκολευτεί να συνδυάσει για να δημιουργήσει την τελική εξίσωση. Υπάρχει η επιλογή, ο μαθητής να ακολουθήσει το πλάνο: Μαύρα + Κόκκινα = 3 Μπλε + Μαύρα = 4 Μπλε + Κόκκινα = 5 και να κάνει δοκιμές ή να φτιάξει την εξίσωση: (x – 3) + (x – 4) + (x – 5) = x