Μελετήστε το απόσπασμα από άρθρο του Ortiz και απαντήστε στα παρακάτω ερωτήματα: -Ποια είναι τα επιχειρήματα που προβάλλει ο συγγραφέας; -Τι προτείνει; Ortiz, E. (2016). The Problem-Solving Process in a Mathematics Classroom Χρήστοσ μαραγκοζίδησ α.μ. δ201614
Επιχειρήματα (1/2) Η γραμμική προσέγγιση του μοντέλου επίλυσης προβλημάτων τεσσάρων βημάτων του Polya μπορεί να μη λειτουργεί σε κάθε περίπτωση. Η διαδικασία επίλυσης ενός προβλήματος δεν ξεκινά πάντα με την πλήρη κατανόησή του, καθώς αυτή μπορεί να προκύψει κατά τη διάρκεια της επίλυσης. (προβλήματα πραγματικής ζωής) Το μοντέλο του Polya χρησιμεύει στην κατασκευή επιχειρηματολογίας προκειμένου να πειστεί αυτός που λύνει το πρόβλημα, αλλά και να πείσει κάποιον άλλον για την ορθότητα της λύσης που πιθανόν να έχει προκύψει διαισθητικά. (γιατρός- δικηγόρος)
Επιχειρήματα (2/2) Η προσέγγιση τεσσάρων βημάτων μπορεί να γίνει πολύ μεθοδολογική ή γραμμική κάτι που πιθανόν να παρεμποδίσει τη δημιουργικότητα των μαθητών. Η διδασκαλία μεμονωμένων στρατηγικών επίλυσης εμποδίζει την ευελιξία και μετατρέπει τη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων σε απλή άσκηση.
Προτάσεις (1/2) Για να αποφευχθεί η έλλειψη ευελιξίας, προτείνεται η χρήση των δύο διαγραμμάτων. Σχήμα 1: Τα στάδια συμπληρώνουν το ένα το άλλο, όπως στο παζλ. Σχήμα 2: Τα στάδια αλληλεπιδρούν και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται γραμμικά. Σχήμα 1 Σχήμα 2
Προτάσεις (2/2) Οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν την προηγούμενη οπτικοποίηση για να διευκολυνθούν στη διαδικασία επίλυσης προβλήματος. Οι καθηγητές μπορούν να τη χρησιμοποιούν για να διαπιστώσουν την παρουσία τέτοιων στρατηγικών και να παρέχουν σωστή καθοδήγηση. Αντί της εκμάθησης συγκεκριμένων στρατηγικών, προτείνεται η προσπάθεια δημιουργίας συνδέσεων (από τους μαθητές) μεταξύ
Σας ευχαριστώ πολύ!