ΚΛΑΣΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ Η Επιτακτικότητα του Ανθρωπισμού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Advertisements

Δρ. Λένα Μπενίση Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης στο Ε. Α. Π
Σ. ΔΡΟΥΓΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ. Α.Η Αρχαιολογία επεκτείνει τα όριά της Α. Η Αρχαιολογία επεκτείνει τα όριά της και πλουτίζει το αντικείμενό.
Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013 Ημέρα Γνωριμίας. Στόχος Προπτυχιακού Προγράμματος Τμήματος Αγγλικών Σπουδών  Καλλιέργεια ενσυνείδητης κριτικής σκέψης που.
ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών Πτυχίο Δημοσιογραφίας Πανεπιστήμιο Κύπρου.
ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Γενικά… ► H Γ΄ Τάξη είναι η τάξη προετοιμασίας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. ► Υπάρχουν 3 (+1) κατευθύνσεις που.
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Τελετή Έναρξης Προγράμματος.
Καλώς ήρθατε στο Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
Στάση λεωφορείου Πατησίων: Λυσσιατρείο, τρόλεϊ 313,11, 5, 14
Εκπαιδευτικός Φιλόλογος
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ Το Τμήμα Φιλολογίας είναι μέρος της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και αποτελείται από τρεις.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
2ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας Σχ. έτ
Ερευνητικό πεδίο Ανθρωπιστικές επιστήμες Ευαγγελία Γεμώνα.
Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
Η πτώση του Βυζαντίου.
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
Η Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου, η οποία είναι τάξη προσανατολισμού, περιέχει μαθήματα Γενικής Παιδείας συνολικής διάρκειας τριάντα τριών (33) ωρών εβδομαδιαίας.
Παρουσίαση Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών
«ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ»
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Υπεύθυνοι ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Παπακίτσος Ευάγγελος Θεολογής Ευάγγελος
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ
Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η πορεία αύξουσας εξειδίκευσης των μαθητών
 Την ίδια εποχή με τις Ανακαλύψεις αλλά σε μεγαλύτερη χρονική έκταση, το 15 ο και 16 ο αι., εκδηλώνεται στον ευρωπαϊκό χώρο ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό.
Το Νέο Γενικό Λύκειο Η παρουσίαση εδράζεται στα Ν.Δ.: 4327 (ΦΕΚ 50/ ) 4186 (ΦΕΚ 193/ ) 4310(ΦΕΚ 258/ ) Παραστατίδης Κων/νος.
Δομή του Νέου Γενικού Λυκείου Η παρουσίαση εδράζεται στα Ν.Δ.: 4327 (ΦΕΚ 50/ ) 4186 (ΦΕΚ 193/ ) 4310 (ΦΕΚ 258/ )
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία. Ενότητα 2η: Η έννοια του ορθού Λόγου. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα.
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
Ένα εισαγωγικό ταξίδι στον κόσμο της τέχνης..  Η τέχνη, ως δημιούργημα του ανθρώπου, είτε υπηρετεί τη θρησκεία, τις πεποιθήσεις, τα ιδανικά είτε εξυπηρετεί.
Το χάσμα ανάμεσα στους Βυζαντινούς & τους Δυτικούς-Λατίνους
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Παρουσίαση Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών
Γενικό Λύκειο (σχολικό έτος )
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Επίκ. Καθηγήτρια Ελένη Λεοντσίνη, Τομέας Φιλοσοφίας,
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Η αναγεννησιακή παιδεία
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Ευρωπαϊκή Ιστορία 5 συνάντηση (21/3/2017)
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
Σχολικό έτος Γ’ Λυκείου
Το νέο Γενικό Λύκειο Ν.4327/2015.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Εξέλιξη των ιδεών στις Φυσικές Επιστήμες
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ενημέρωση μαθητών Γ Λυκείου 2ο ΓΕΛ ΛΕΥΚΑΔΑΣ Σχ. Έτος
Σχολικό έτος B’ Λυκείου
Το Νέο Γενικό Λύκειο Μια ανάλυση για τις επιλογές στο Νέο Λύκειο …
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ 8ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Επιμέλεια-παρουσίαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΛΑΣΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ Η Επιτακτικότητα του Ανθρωπισμού Α. ΚΑΒΟΥΛΑΚΗ Επίκουρος Καθηγήτρια Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Κρήτης

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΠΕΡΙΖΗΤΗΤΕΣ ΣΧΟΛΕΣ

ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ CAMBRIDGE ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ: ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ...

Αδιανόητο για τα ελληνικά νεοελληνικά δεδομένα, απολύτως κατανοητό σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Τεκμηρίωση...

ΚΛΑΣΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ : Η ΠΑΙΔΕΙΑ, Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΠΟΥ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΑ ΜΕΓΑΛΑ (‘ΚΛΑΣΙΚΑ’, ΥΨΗΛΗΣ ΤΑΞΕΩΣ, ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΑ ) ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΑΤΙΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ. Η ΚΛΑΣΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ : Η ΒΑΣΗ, ΤΟ ΘΕΜΕΛΙΟ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ & ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΕΣΑΙΩΝΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ...

Με την είσοδο στην Αναγέννηση Τα κλασικά γράμματα- τα λατινικά &τα αρχαιοελληνικά κείμενα – τέθηκαν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των παιδευτικών πραγμάτων της Ευρώπης. Η τάση αυτή εντάθηκε περισσότερο τον 15ο αιώνα, όταν λόγιοι Ελληνες έφυγαν από την Κωνσταντινούπολη μετά την άλωση (1453) & πήγαν στη Δύση, όπου δίδαξαν τα αρχαία Ελληνικά και μετέφεραν και πληθώρα αρχαίων κειμένων.

Αρα, από τον 15ο αι. και μετά τα αρχαιοελληνικά κείμενα γίνονται πλέον προσιτά και τα λατινικά κείμενα μελετούνται καλύτερα. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: η δυτική σκέψη μετασχηματίζεται ριζικά. H ανακάλυψη & μελέτη των νέων κειμένων οδήγησε και «στην ανακάλυψη του κόσμου και του ανθρώπου», στον ουσιαστικό πυρήνα της Αναγέννησης (J. Burckhardt, 1860).

Ακριβώς επειδή τα κλασικά γράμματα έγιναν το μέσον, το όχημα για τη μεγάλη ανάπτυξη και τον μετασχηματισμό που γνώρισε η Γηραιά Ήπειρος από το Μεσαίωνα και μετά, περιβλήθηκαν με μεγάλη αίγλη και παρέμειναν στο κέντρο της ακαδημαϊκής δραστηριότητας, γνωρίζοντας έκτοτε τεράστια ανάπτυξη.

Η αίγλη και η σημασία τους ήταν τόση , ώστε μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα στη Δ. Ευρώπη και την Αμερική η διδασκαλία κλασικών γλωσσών στη Μέση Εκπαίδευση αντιστοιχούσε στο 50% περίπου των ωρών διδασκαλίας, ενώ η είσοδος στο Πανεπιστήμιο, σε οποιαδήποτε Σχολή, απαιτούσε υποχρεωτικά τη γνώση αρχαίων ελληνικών ή λατινικών Τα πράγματα σήμερα έχουν αλλάξει, γιατί έχουν σημειωθεί κεφαλαιώδεις αλλαγές στη ζωή. Όμως η παράδοση αιώνων στη μελέτη των κλασικών γραμμάτων έχει ριζώσει πολύ βαθιά στην ακαδημαϊκή ζωή και κουλτούρα της Ευρώπης και της Αμερικής.

Xαρακτηριστικά της ταυτότητας των κλασικών σπουδών: Διεθνές επιστημονικό πεδίο Υψηλού γοήτρου, ξεχωριστού κύρους και μεγάλων απαιτήσεων συνδέεται με τη μελέτη δυσνόητων αλλά απαράμιλλων μνημείων του ανθρώπινου πνεύματος, στοχεύει με την έρευνά της στη συνέχιση του διαλόγου με την αρχαία παράδοση και στη διαμεσολάβηση μεταξύ των αρχαίων μνημείων - βάσεων του σύγχρονου πολιτισμού και του σύγχρονου κόσμου, ενώ ευρύτερα αποσκοπεί στη βαθύτερη κατανόηση των ανθρωπίνων, στον κριτικό αναστοχασμό πάνω στα σύγχρονα ζητήματα, στον εμπλουτισμό ή και την αναμόρφωση της αντίληψής μας για το περιεχόμενο και τα βήματα του ανθρώπινου πολιτισμού.

ΜΑΝΤΕΨΕ ΠΟΙΟΣ…

(Differenz der demokritischen und epikureischen Naturphilosophie) ΜΑΝΤΕΨΕ ΠΟΙΟΣ... - Η διδακτορική του διατριβή είχε τίτλο «Η διαφορά ανάμεσα στη δημοκρίτεια και την επικούρεια φυσική φιλοσοφία» (Differenz der demokritischen und epikureischen Naturphilosophie) Karl Marx - εκτός από τη δημοκρίτεια και την επικούρεια φιλοσοφία ασχολήθηκε πολύ και με τη μετάφραση Λατίνων συγγραφέων

Σπούδασε Κλασική Φιλολογία και εμπνεύστηκε από τον Πλούταρχο για τη συγγραφή των πολύ δημοφιλών της μυθιστορημάτων...

Οπως αναφέρει στις αυτοβιογραφικές του σημειώσεις, - Ηταν γιος κλασικού φιλολόγου (που έγινε κατόπιν τακτικός καθηγητής των Νέων Ελληνικών) – φοίτησε σε κλασικό λύκειο & στα 18 του διάβασε τον Τίμαιο του Πλάτωνα μέσα σε ένα βράδυ, ενώ φύλαγε σκοπιά στο Μόναχο... Οπως αναφέρει στις αυτοβιογραφικές του σημειώσεις,

Werner Heisenberg, νομπελίστας φυσικός, πρωτοπόρος της Κβαντομηχανικής

- Σπούδασε μαθηματικά και φιλοσοφία, αλλά κατά τη διάρκεια των σπουδών του παρακολουθούσε συστηματικά παραδόσεις αρχαίων ελληνικών, για να εμβαθύνει στη μελέτη των αρχαιοελληνικών πολιτικών αξιών...

Θωμάς Jefferson, πρόεδρος των ΗΠΑ & εμπνευστής της περίφημης Αμερικανικής Διακήρυξης της Ανεξαρτησίας του 1776 (που έγινε η βάση για το μετέπειτα αμερικανικό σύνταγμα)

ΚΟΙΝΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ Μεγάλες προσωπικότητες που έδρασαν στην Ευρώπη και την Αμερική κατά τα Νεότερα Χρόνια (18ο, 19ο, 20ο, 21ο αι.) και άφησαν την σφραγίδα τους στην εποχή τους και στον Δυτικό Κόσμο ευρύτερα - Είχαν όλοι τους κλασική παιδεία. Αρα, η ουσιαστική και ποιοτική κλασική παιδεία τροφοδοτεί με τον πιο γόνιμο τρόπο τη σύγχρονη σκέψη, τέχνη και επιστήμη.

Προφίλ κλασικών γραμμάτων σε διεθνές περιβάλλον: διεπιστημονικό Διεπιστημονικότητα σε επίπεδο Ερευνητικό (ερευνητικά προγράμματα ‘Τόποι’, ‘Γλώσσα τουσυναισθήματος’) Εφαρμοσμένο Ποικίλα επαγγελματικά πεδία (ψυχανάλυση & συμβουλευτική με αρχαιοελληνική ποίηση, τουριστικά προϊόντα που περιλαμβάνουν αρχαιοελληνική γλώσσα και ιστορία, κινηματογραφικές παραγωγές σε συνδυασμό με αρχαιοελληνικό μύθο) Management & Humanities

Oικονομολόγοι ή πολιτικοί σε χώρες τόσο απομακρυσμένες όπως το Βιετνάμ παρακολουθούν σεμινάρια αρχαίας ελληνικής φιλοσοφιας Aπόφοιτοι κλασικών σπουδών γίνονται διάσημοι τραπεζίτες ή στελέχη επιχειρήσεων Εξαιρετικά επιτυχημένος και δοκιμασμένος ο συνδυασμός της κλασικής παιδείας με την διπλωματική καριέρα

Αναγκαιότητα αναβαπτισμού, σοβαρής και βαθειάς μελέτης για αναστοχασμό & επαναπροσδιορισμό Επιτακτικότητα ανθρωπισμού

Η μελέτη των κλασικών γραμμάτων στις μέρες μας δε μπορεί να επιβιώνει απλώς ως θεωρητική ενασχόληση τια τους νοσταλγικούς αναζητητές του παρελθόντος ή για τους θεματοφύλακες της πολιτισμικής μας ταυτότητας. Πολύ περισσότερο φαίνεται να επιβάλλεται ως ανάγκη για την κατανόηση της γλώσσας και της ζωής του σήμερα, για τον προσδιορισμό & τη στόχευση του αύριο.

Σας Ευχαριστώ Αθηνά Καβουλάκη