Κεφάλαιο 1 Θεωρία. Κεφάλαιο 1 Θεωρία Όροι Μάζα είναι το μέτρο της αντίστασης που παρουσιάζει ένα σώμα ως προς τη μεταβολή της ταχύτητας του και εκφράζει.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης
Advertisements

ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗ Ή ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΗ ;
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μιας αντίδρασης
Εισαγωγή στη Μηχανική των Ρευστών
Η Φυσική είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ , ΕΝΝΟΙΕΣ, ΝΟΜΟΙ.
Χημεία Α΄Λυκείου 4ο κεφάλαιο amu, Ar, Mr mol υπόθεση Avogadro, VM
ΥΛΙΚΑ ΣΩΜΑΤΑ Εισαγωγή στη Δομή της Ύλης που θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις καλύτερα τις έννοιες των μαθημάτων που ακολουθούν. Δεν υπάρχει αντίστοιχο μάθημα.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Μετρήσεις Μάζας – τα διαγράμματα Ηλ. Μαυροματίδης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ
Εργαστηριακή άσκηση 2 ΜΕΤΡΗΣΗ ΒΑΡΟΥΣ-ΜΑΖΑΣ-ΠΥΚΝΟΤΗΤΑΣ
Ανάπτυξη του λογισμικού «Η χημεία της Πληροφορικής και της Χημείας»
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕ ΑΠΛΕΣ ΧΗΜΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
Χημικούς Υπολογισμούς
4.2 ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΗ ΠΙΕΣΗ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ
Test PEYSTA.
1.3 ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ & ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ & ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Διδακτικές προσεγγίσεις στη Διδασκαλία Φυσικής Β΄ Γυμνασίου
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΒΟΗΘΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ ΙΕΚ Μυτιλήνης
Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μίας αντίδρασης
ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΕΡΕΗ ΥΓΡΗ ΑΕΡΙΑ ΡΕΥΣΤΑ
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Υγρού Σώματος
2.3 ΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
Περιεκτικότητα διαλύματος & εκφράσεις περιεκτικότητας
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
Γ.Ζ.Καπελώνης ΕΚΦΕ Ν.ΣΜΥΡΝΗΣ Το «σενάριο» Αφού ολοκληρώσουμε τη διδασκαλία στο κεφάλαιο 3 οι μαθητές θα πραγματοποιήσουν την εργαστηριακή άσκηση «Προσδιορισμός.
Υδραυλική Φυσικές Ιδιότητες των Ρευστών
ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΗ Υδροστατική είναι το κεφάλαιο της Υδραυλικής που μελετά τους νόμους που διέπουν τα ρευστά όταν βρίσκονται σε ηρεμία.
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Στερεού Σώματος
Πειραματικός Υπολογισμός της Άνωσης
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Πτυχιακή εργασία Σπουδαστής: ΧΑΤΖΗΠΑΝΤΕΛΗ ΕΛΕΝΗ (1771) Επιβλέπων: Δρ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΙΧΑΗΛ.
Η μονάδα ατομικής μάζας (Μ.Α.Μ. ή a.m.u. atomic mass unit) είναι η μονάδα μέτρησης της μάζας των ατόμων και ισούται με το 1/12 της μάζας του πυρήνα του.
ΒΑΡΟΣ – ΜΑΖΑ – ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ
Μέτρηση μήκους (L) Μονάδες μήκους:

φύλλο εργασίας 3 μετρήσεις μαζών τα διαγράμματα
Κεφάλαιο 2 Πίεση – Απόλυτη Πίεση Φυσικές έννοιες & Κινητήριες Μηχανές
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Ο ΟΓΚΟΣ Πολλά από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα
Χημικές ενώσεις – Χημικά στοιχεία
Βάρος είναι η κατακόρυφη δύναμη με φορά προς τα κάτω που ασκεί η Γη σε κάθε σώμα. Γιατί όμως στις παρακάτω εικόνες, τα σώματα που εικονίζονται, δεν κινούνται.
ΚΕΦ.2.3: ΙΟΝΤΙΣΜΟΣ ΝΕΡΟΥ, pH (α)
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
Ο ΟΓΚΟΣ Πολλά από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα
ΑΡΧΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 2 Πυκνότητα – Ειδικό Βάρος – Ειδικός Όγκος
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ Το αντικείμενο της εδαφομηχανικής είναι η μελέτη των εδαφών, με στόχο την κατανόηση και πρόβλεψη της συμπεριφοράς του εδάφους για.
Φυσική Β’ Γυμνασίου Ασκήσεις.
HIT THE ROAD ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ Μαρία Διακάτου Σταυρούλα Καπάνταη
Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε Καρδίτσας.
ΦΕ1: ΟΓΚΟΣ Για να προσδιορίσουμε τον όγκο ενός υγρού ή ενός στερεού με ακανόνιστο σχήμα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα ογκομετρικό δοχείο. Ο όγκος του.
Το φαινόμενο ΔΙΑΣΤΟΛΗ.
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : Οι Αλχημιστές
ΕργαςτΗρι ΦυςικΗς.
Οι Φυσικές καταστάσεις της ύλης και οι αλλαγές τους
11/12/20171 ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ.
ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥΣ
Βάρος είναι η κατακόρυφη δύναμη με φορά προς τα κάτω που ασκεί η Γη σε κάθε σώμα. Γιατί όμως στις παρακάτω εικόνες, τα σώματα που εικονίζονται, δεν κινούνται.
ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ ΟΜΑΔΑ ΖΑΧΑΡΩΤΑ.
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΝΟΜΩΝ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
ΑΝΩΣΗ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφάλαιο 1 Θεωρία

Όροι Μάζα είναι το μέτρο της αντίστασης που παρουσιάζει ένα σώμα ως προς τη μεταβολή της ταχύτητας του και εκφράζει το ποσό της ύλης που περιέχεται σε μια ουσία. Η μάζα συμβολίζεται με το γράμμα m και η μονάδα μέτρησής της είναι το χιλιόγραμμο (kg).Η μάζα μετριέται με το ζυγό. Όγκος είναι ο χώρος που καταλαμβάνει ένα σώμα. Ο όγκος συμβολίζεται με το γράμμα V και υπολογίζεται με τον τύπο V=m/d. Μονάδα μέτρησης του όγκου είναι είναι το κυβικό εκατοστό (cm³). Ένας εναλλακτικός τρόπος μέτρησης του όγκου είναι με χρήση του ογκομετρικού σωλήνα. Πυκνότητα ορίζεται ως το πηλίκο της μάζας προς τον αντίστοιχο όγκο σε σταθερές συνθήκες πίεσης και θερμοκρασίας. Η πυκνότητα υπολογίζεται με τον τύπο d=m/v. Μονάδα μέτρησης της πυκνότητας είναι το γραμμάριο ανά κυβικό εκατοστό. g/cm³.

Τύποι Όγκος Κύβου =α α α =α3 Πυκνότητα Κύβου=d=m/V Εμβαδό Βάσης Κυλίνδρου=πδ2/4 Όγκος Κυλίνδρου=Εβh/2 Πυκνότητα Κυλίνδρου=d=m/V Όγκος Σφαίρας=4/3 πρ3 Πυκνότητα Σφαίρας=d=m/V

Κεφάλαιο 2 Όργανα

«Τα όργανα που χρησιμοποιήθηκαν για τις μετρήσεις είναι τα εξής» α) διαστημόμετρο β) ηλεκτρονική ζυγαριά γ) ογκομετρικός κύλινδρος

Μετρήσεις-Υπολογισμοί-Διαγράμματα Κεφάλαιο 3 Μετρήσεις-Υπολογισμοί-Διαγράμματα

Μέτρηση Μάζας-Όγκου(m-V) Κύβου m (g) a (cm) V (cm) d (g/cm) Fe 8 0,8 0,5 18 Cu 10 0,89 0,7 14,29 Al 4 Pb 5

Μετρήσεις Μάζας-Όγκου(m-V)Κυλίνδρου m (g) h (cm) δ(cm) Eβ(cm) V (cm) d (g/cm) Fe 49,6 1,9 1,8 2,5 4,8 10,2 Cu 53,2 1,7 2,4 4,5 11,6 Al 49,7 5,9 2,6 15,3 3,23 Pb 49,3 1,29 3,2

Μέτρηση Μάζας-Όγκου(m-V)Σφαίρας m (g) δ(cm) V (cm) d (g/cm) Μικρή σφαίρα Fe 14 1,3 1,13 12,3 Μεγάλη σφαίρα Fe 28 1,7 2,5 10,9

Διαγράμματα Μέτρηση με Ογκομετρικό Κύλινδρο Μέτρηση πυκνότητας στοιχείου Fe Μέτρηση πυκνότητας στοιχείου Cu Μέτρηση πυκνότητας στοιχείου Al Μέτρηση πυκνότητας στοιχείου Pb

Ογκομετρικός Κύλινδρος

V1 = 59,95 V2= 77,95 V = V2 – V1 V = 77,95 – 59,95 =18 Αρα V = 18ml Πράξεις V1 = 59,95 V2= 77,95 V = V2 – V1 V = 77,95 – 59,95 =18 Αρα V = 18ml

Υπολογισμός πυκνότητας σώματος ακανονίστου σχήματος Τιμές m (g) V(cm3) d (g/ml) Πλαστελίνη 9,5 8 1,19

Διαδικασία 1 ΜΕΤΡΑΩ ΣΤΑΘΜΗ ΝΕΡΟΥ 2 ΤΟΠΟΘΕΤΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΣΩΛΗΝΑ 1 ΜΕΤΡΑΩ ΣΤΑΘΜΗ ΝΕΡΟΥ 2 ΤΟΠΟΘΕΤΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΣΩΛΗΝΑ 3 ΞΑΝΑΜΕΤΡΑΩ ΤΗΝ ΣΤΑΘΜΗ 4 Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΟΓΚΟΣ ΤΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ

Διάγραμμα μέτρηση πυκνότητας στοιχείου Fe

Διάγραμμα μέτρηση πυκνότητας στοιχείου Cu

Διάγραμμα μέτρηση πυκνότητας στοιχείου Al

Διάγραμμα μέτρηση πυκνότητας στοιχείου Pb

Επιτρέψτε μας να σας δείξουμε εμείς τι θα πει «αυστηρά» δουλειά. Αυτό…

Κεφάλαιο 4 Απάντηση Ερωτήσεων

Ερωτήσεις Να βρεθεί απο το Διάγραμμα η μάζα των υλικών οταν κατέχουν όγκο 10cm3. Να βρεθεί ο όγκος για τα τέσσερα υλικά οταν ζυγίζουν 10gr. Απο το Διάγραμμα να βρεθεί η πυκνότητα των υλικών και να συγκριθεί με την θεωριτική τιμή(Να δικαιολογηθούν τυχον αποκλίσεις). Να δικαιολογηθεί αν υπάρχει απόκλιση μέτρησης όγκου του Αλουμινίου με τις δυο μεθόδους(θεωριτική-πρακτική μεθοδος).

TERMINATED Απαντήσεις 2ης Ερώτησης 1ης Ερώτησης Ο όγκος των υλικών όταν ζυγίζουν 10 g υπολογίζεται από το διάγραμμα. Έτσι έχουμε: Al: Ο όγκος του αλουμινίου με βάρος 10 g είναι 32cm3 Fe: Ο όγκος του σιδήρου με βάρος 10 g είναι 1,5cm Cu: Ο όγκος του χαλκού με βάρος 10 g είναι 142.9cm3 Pb: Ο όγκος του μόλυβδου με βάρος 10 g είναι 50cm3 1ης Ερώτησης Al: Η μάζα του αλουμινίου για όγκο 10 cm³ είναι 33,3gr Fe: Η μάζα του σιδήρου για όγκο 10 cm³ είναι 99,6gr Cu: Η μάζα του χαλκού για όγκο 10 cm³ είναι 120gr Pb: Η μάζα του μόλυβδου για όγκο 10 cm³ είναι 150gr TERMINATED

3ης Ερώτησης Fe = 0,18 g/ml Cu = 0,06 g/ml Al = 0,125 g/ml Η πυκνότητα των υλικών μπορεί να υπολογισθεί από το διάγραμμα, αφού ισούται με την εφφ. Δηλαδή την κλίση που σχηματίζεται από την ευθεία του κάθε υλικού. Έτσι έχουμε: Fe = 0,18 g/ml Cu = 0,06 g/ml Al = 0,125 g/ml Pb = 0,2 g/ml 4ης Ερώτησης «Η μέτρηση του όγκου του Αλουμινίου αποκλείστηκε λόγω λάθους μέτρησης με την πρακτική μέθοδο. Παρατηρείται διαφορά μεταξύ των αποτελεσμάτων με τους διαφορετικούς τρόπους μέτρησης.Αυτό συμβαίνει διότι με την ευθεία στο διάγραμμα μετρήσαμε τις μέσες τιμές και όχι τις ακριβείς. »

Γιατί το παγάκι επιπλέει στο νερό? Ερώτηση Vendetta Γιατί το παγάκι επιπλέει στο νερό?

Το παγάκι επιπλέει στο νερό επειδή το νερό παρουσιάζει τη μεγαλύτερη πυκνότητα σε θερμοκρασία +4°C, γιατί στη θερμοκρασία αυτή όγκος του είναι ο μικρότερος. Συνέπεια της ανωμαλίας αυτής είναι ότι όταν το νερό κατεβεί στη θερμοκρασία 0°C, τότε γίνεται πιο αραιό από το νερό που έχει θερμοκρασία γύρω στους +4°C και επομένως ανεβαίνει στην επιφάνεια, ενώ το νερό των +4 °C βαθμών πάει στον πυθμένα. Είναι δυνατόν λοιπόν το νερό να παγώσει στις θάλασσες και στις λίμνες μόνο στην επιφάνεια και κάτω από τον πάγο να υπάρχει νερό στους 4°C. Αυτό έχει μεγάλη σημασία για τη διατήρηση της ζωής στις θάλασσες και τις λίμνες. Αυτό αποδεικνύεται αν βάλουμε ένα παγάκι σε ένα ποτήρι νερό. Τότε το παγάκι θα επιπλεύσει γιατί η πυκνότητά του είναι μικρότερη του νερού. Αν αντίθετα βάλουμε ένα παγάκι λαδιού σε ένα ποτήρι λάδι, το "λαδοπαγάκι" θα βυθιστεί, διότι η πυκνότητά του είναι μεγαλύτερη από το υγρό λάδι. Απάντηση

Γιατί σας τα λέμε εμείς αυτά? Για να μπορέσετε να κάνετε τα εξης κι εσείς στο μάθημα της Χημείας: Γνώσεις σχετικές με έννοιες, θεωρίες, νόμους και αρχές που αφορούν τη Χημεία. Ικανότητα να συνδυάζει επιστημονικά δεδομένα, να κάνει υπολογισμούς και να εξάγει συμπεράσματα. Ικανότητα να διατυπώνει υποθέσεις και να προσπαθεί να τις επαληθεύσει χρησιμοποιώντας την επιστημονική μέθοδο. Ικανότητα να εκτελεί πειράματα, να καταγράφει τις μετρήσεις, να ελέγχει την αξιοπιστία τους και να ερμηνεύει τα αποτελέσματα. Ικανότητα να χρησιμοποιεί τη «χημική γλώσσα» για να μεταδίδει πληροφορίες και να υποστηρίζει τα επιχειρήματά του. Υπευθυνότητα σε ό,τι αφορά την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Κατανόηση της συμβολής της Χημείας στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής του σύγχρονου ανθρώπου αλλά και των κινδύνων από την αλόγιστη χρήση της. Ικανότητα να συλλέγει πληροφορίες από επιστημονικές πηγές αξιοποιώντας την τεχνολογία της πληροφορικής.

Κεφάλαιο 5 Σχόλια

Εντυπώσεις - Σχόλια Η εργασία ήταν πολύ ενδιαφέρουσα , ενημερωτική και ευχάριστη. Χρειάστηκε πολύ κόπο και χρόνο για να την τελειοποιήσουμε και η συνεργασία της ομάδας πάνω σ ‘ αυτήν ήταν καταπληκτική. Η εργασία της χημείας, ήταν μια ενδιαφέρουσα εργασία για την οποία χρησιμοποιήσαμε τις γνώσεις μας ως ομάδα, αντλήσαμε πληροφορίες από το βιβλίο της χημείας και μπήκαμε στο πνεύμα της συλλογικότητας. Επίσης αποκτήσαμε μία μικρή αλλά ωραία εμπειρία για το πώς γίνονται τα πειράματα και οι μετρήσεις στα εργαστήρια της χημείας. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην επόμενη εργασία μας θα μπορούσαμε να βγάλουμε φωτογραφίες στο εργαστήριο την ώρα των μετρήσεων, ώστε να την εμπλουτίσουμε με αυτές.

Κεφάλαιο 6 Βιβλιογραφία

Στέλιος Λοιδάκης, Δημήτρης Γάκης, Δημήτρης Θεωδορόπουλος, Παναγιώτης Θεωδορόπουλος, Αναστάσιος Κάλλης.Σχολικό Βιβλίο Χημείας Ά Λυκείου 2008 Κεφ.1 σελ.3 – 10.

The End?

Την δημιουργία της εργασίας επιμελήθηκαν οι:

Την δημιουργία της εργασίας επιμελήθηκαν οι: Βακάλης Γιώργος Σπανός Στέφανος Σαλταούρας Ορέστης

Επίσης για την συλλογή υλικού και πληροφοριών βοήθησαν οι: Αναστασίου Χρήστος Βλάχου Ειρήνη Κωστοπούλου Κατερίνα Μακρή Ζωή Σκόρδος Ιωάννης Τσατσαρός Ανάργυρος