Έννοιες Παρακίνησης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ ΜΒΑ PH
Advertisements

Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας
Το δίλλημα του μάνατζερ Πως ο μάνατζερ θα ΄΄βάλει΄΄ τους διαφορετικούς ανθρώπους της επιχείρησης στην κατεύθυνση της επίτευξης των στόχων του οργανισμού;
«Σύνδεση Αγροτικού Τομέα με Τουρισμό & Πολιτισμό» Τούντας Σ. Κανέλλος Εντεταλμένος Διδασκαλίας Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών τ. Υποδιοικητής.
ΓΕΝΙΚΉ ΨΥΧΟΛΟΓΊΑ – ΕΞΆΜΗΝΟ Α ’ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΊΑ - ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΊΑ Δήμητρα Παπαστεργίου MSc Λάρισα.
ΑΝΑΓΚΕΣ Νίκη Κάτσαρη Καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας & Οικολογίας.
Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ενότητα 5: Έννοιες Παρακίνησης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται.
1 Διοικητική των επιχειρήσεων Ενότητα 12 :Διαδικασίες και Συστήµατα Ελέγχου Καραμάνης Κωνσταντίνος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα.
5-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
8-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
1. Ιστορία της Νοσηλευτικής Πρωτόγονοι λαοί Η νοσηλευτική στους αρχαίους πολιτισμούς Η «μετά Χριστόν» νοσηλευτική Σύγχρονη Ελληνική Νοσηλευτική 2. Η έννοια.
Δημιουργία κλίματος κινήτρων
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Εισηγητής: Στυλιάδη Στέλλα ΜΒΑ.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 2: Οι Λειτουργίες του Μάνατζμεντ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 4: Ο Ρόλος του Μάνατζερ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος.
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ (MOTIVATION) ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6. ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ (MOTIVATION) Κάποια άτομα δουλεύουν περισσότερο από άλλα, κάποια άτομα είναι πιο αποδοτικά, άλλα άτομα.
Διοικητική Πρακτική 2 ο μάθημα Μαρία Μπατσικούρα.
Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ενότητα 11: Οργανωσιακή αλλαγή Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται.
Παρακίνηση Εργαζομένων
ΥΓΕΙΑ-ΑΣΘΕΝΕΙΑ.
Μάθημα 6ο Κινητοποίηση Προσωπικού
2. Αξίες, στάσεις & εργασιακή ικανοποίηση
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
Η ΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Οργανωσιακή Συμπεριφορά & Ηγεσία
Έκθεση βιβλίου: Εικονογράφηση του 1821 μέσα από το ιστορικό βιβλίο
Διοικητική των επιχειρήσεων
STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER
Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης
Βασικά θεωρητικά σημεία της Νοσηλευτικής Ψυχικής Υγείας
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΓΙΟΒΑΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΙΝΗΤΡΩΝ.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Ορίσετε την ηγεσία και να αντιπαραβάλετε την ηγεσία και τη διοίκηση.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η Θεωρίες Κινήτρων
Προσωπικότητα και αξίες
ΑΠΟΔΟΣΗ, ΥΠΟΚΙΝΗΣΗ, ΚΙΝΗΤΡΑ ΚΑΙ ΑΜΟΙΒΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
Διοικητική των επιχειρήσεων
Στάσεις & Εργασιακή Ικανοποίηση
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 2
Ενθάρρυνση Επιχειρηματικών Δράσεων, Καινοτομικών Εφαρμογών
Άσκηση 2.
Βασικοί παράγοντες που καθορίζουν το επίπεδο παρακίνησης του ατόμου
ΤΟ ΡΑΥΤΟΠΟΥΛΕΙΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ: ΜΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ
Διάλεξη 5: Εξίσωση διάχυσης (συνέχεια)
Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
Ηγεσία.
Οργανωσιακή κουλτούρα
Σύγκρουση και διαπραγμάτευση
Συνεργασία και ομαδική εργασία
Συμπεριφορά Καταναλωτή
Ο ΣΤΟΧΟΣ ΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ Να κατανοήσετε βασικούς όρους που σχετίζονται με την έννοια της δημιουργικότητας.
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
Διοίκηση επιχειρήσεων
ΥΠΟΚΙΝΗΣΗ Ή ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ.
Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας
Διοίκηση επιχειρήσεων
Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
ΔΙΟΙΚΗΣΗ/ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ (MANAGEMENT) ΕΝΌΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ
Ελεύθερος χρόνος, προσωπική ανάπτυξη και ευεξία
Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Κεφάλαιο 2: Η Ιστορία της Διοικητικής Σκέψης
Βασικά θεωρητικά σημεία της Νοσηλευτικής Ψυχικής Υγείας
Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Έννοιες Παρακίνησης

Θεματικές Ενότητες (1) Περιγράψετε τα τρία βασικά στοιχεία της παρακίνησης. Εντοπίσετε τις πρώιμες θεωρίες παρακίνησης και να αξιολογήσετε την δυνατότητα εφαρμογής τους σήμερα. Αντιπαραβάλετε τη θεωρία στοχοθέτησης και της διοίκησης βάσει στόχων.

Θεματικές Ενότητες (2) 3. Παρουσίαση του πώς η οργανωσιακή δικαιοσύνη αποτελεί βελτίωση της θεωρίας της ισότητας. Εφαρμόσετε τα βασικά σημεία της θεωρίας προσδοκίας για την παρακίνηση των υπαλλήλων. Δείξετε πώς οι θεωρίες παρακίνησης είναι πολιτισμικά καθορισμένες.

Τι είναι η παρακίνηση; 6-4 Η διεργασία που ευθύνεται για την ένταση, την κατεύθυνση και την επιμονή των προσπαθειών ενός ατόμου για την κατάκτηση ενός οργανωσιακού στόχου Ένταση – η προσπάθεια που καταβάλλει κανείς για την επίτευξη ενός στόχου Κατεύθυνση – οι προσπάθειες διοχετεύονται προς οργανωσιακούς στόχους Επιμονή – για πόσο διάστημα διατηρείται η προσπάθεια

Πρώιμες θεωρίες παρακίνησης 6-5 Θεωρία της ιεράρχησης αναγκών του Maslow Θεωρία Χ και Θεωρία Ψ του McGregor Θεωρία δύο παραγόντων (Παρακίνησης-Υγιεινής) του Herzberg Θεωρία των αναγκών του McClelland (Θεωρία τριών αναγκών)

Θεωρία της ιεράρχησης αναγκών του Maslow 6-6 Αυτοπραγμάτωσης Εκτίμησης Κοινωνική Ασφάλειας Βιολογικές Υψηλότερες Χαμηλότερες

Θεωρία Χ και Θεωρία Ψ του McGregor 6-7 Θεωρία Χ Θεωρία Ψ Θεωρούν την εργασία εξίσου φυσιολογική με την ξεκούραση ή το παιχνίδι Θα επιδείξουν αυτοδιεύθυνση και αυτοέλεγχο αν είναι αφοσιωμένοι στους στόχους Εγγενής αντιπάθεια προς την εργασία και θα προσπαθήσουν να την αποφύγουν Πρέπει να εξαναγκάζονται, να ελέγχονται ή να απειλούνται με τιμωρία

Θεωρία δύο παραγόντων του Herzberg 6-8 Ποιότητα επίβλεψης Μισθός Εταιρικές πολιτικές Εργασιακές συνθήκες Σχέσεις Εργασιακή ασφάλεια Παράγοντες υγιεινής Δυσαρεστημένος Μη ικανοποιημένος Ευκαιρίες προαγωγής Ευκαιρίες για προσωπική εξέλιξη Αναγνώριση Ευθύνη Επίτευγμα Παράγοντες παρακίνησης Ικανοποιημένος Μη ικανοποιημένος

Θεωρία των αναγκών του McClelland 6-9 Ανάγκη για επίτευξη Η ενόρμηση για αριστεία Ανάγκη για εξουσία Η ανάγκη να κάνετε τους άλλους να συμπεριφερθούν με τρόπο που διαφορετικά δεν θα συμπεριφέρονταν Ανάγκη για δημιουργία κοινωνικών δεσμών Η ανάγκη για φιλικές και στενές διαπροσωπικές σχέσεις

Τα άτομα υψηλών επιτεύξεων του McClelland 6-10 Τα άτομα υψηλών επιτεύξεων προτιμούν δουλειές με: Προσωπική ευθύνη Ανατροφοδότηση Μέσο βαθμό κινδύνου (50/50) Τα άτομα υψηλών επιτεύξεων δεν είναι απαραιτήτως καλοί μάνατζερ Η υψηλή ανάγκη για εξουσία και η χαμηλή ανάγκη για δημιουργία κοινωνικών δεσμών σχετίζεται με την επιτυχία κάποιου ως μάνατζερ

Σύγχρονες θεωρίες παρακίνησης 6-11 Θεωρία της αυτοδιάθεσης Θεωρία της στοχοθέτησης Διοίκηση βάσει στόχων Θεωρία αυτοαποτελεσματικότητας Θεωρία της ισότητας Θεωρία της προσδοκίας

Θεωρία της αυτοδιάθεσης 6-12 Οι άνθρωποι προτιμούν να αισθάνονται ότι έχουν τον έλεγχο των ενεργειών τους, οπότε, όταν εξαναγκάζονται να κάνουν κάτι που μέχρι πρότινος απολάμβαναν, η παρακίνηση θα μειωθεί Ένα παράδειγμα είναι η θεωρία γνωστικής αξιολόγησης, που προτείνει ότι η εισαγωγή εξωγενών ανταμοιβών για κάποια δουλειά (μισθός) που μέχρι πρότινος προσέφερε ενδογενή ανταμοιβή συνήθως μειώνει τη συνολική παρακίνηση Οι λεκτικές ανταμοιβές αυξάνουν την ενδογενή παρακίνηση, ενώ οι υλικές ανταμοιβές την υπονομεύουν

Θεωρία της στοχοθέτησης 6-13 Οι στόχοι αυξάνουν την απόδοση όταν είναι: Συγκεκριμένοι Δύσκολοι, αλλά αποδεκτοί από τους υπαλλήλους Συνοδευμένοι από ανατροφοδότηση (ιδιαίτερα αυτοπαραγόμενη ανατροφοδότηση) Απρόοπτα στη θεωρία στοχοθέτησης: Αφοσίωση στο στόχο – καλύτερα δημοσιοποιημένοι στόχοι! Χαρακτηριστικά του έργου – καλύτερα απλοί και οικείοι! Εθνική κουλτούρα – η δυτική κουλτούρα ταιριάζει καλύτερα!

Διοίκηση βάσει στόχων 6-14 Οι συνολικοί στόχοι του οργανισμού μεταφράζονται σε συγκεκριμένους στόχους για τις μονάδες και τα άτομα Κοινά συστατικά: Συγκεκριμενοποίηση των στόχων Σαφές χρονικό πλαίσιο Ανατροφοδότηση ως προς την απόδοση Συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων

Θεωρία αυτοαποτελεσματικότητας ή θεωρία κοινωνικής μάθησης 6-15 Η πεποίθηση ενός ατόμου ότι είναι ικανό να διεκπεραιώσει μια ανάθεση Η αυτοαποτελεσματικότητα αυξάνεται μέσα από την: Πραξιακή γνώση – απόκτηση πείρας Έμμεση μοντελοποίηση – βλέπετε κάποιον άλλο να διεκπεραιώνει την εργασία Λεκτική πειθώ – κάποιος σας πείθει ότι διαθέτετε τα απαραίτητα προσόντα Διέγερση – ενεργοποιείστε

Θεωρία της ισότητας 6-16 Οι εργαζόμενοι σταθμίζουν τι καταθέτουν σε μια συγκεκριμένη δουλειά (εισροή) σε σχέση με αυτό που παίρνουν από αυτή (αποτέλεσμα). Συγκρίνουν το λόγο αποτελέσματος-εισροής με αυτόν παρόμοιων άλλων Το αποτέλεσμά σου Η εισροή σου Το αποτέλεσμά μου Η εισροή μου

Θεωρία ισότητας και αντιδράσεις στην άνιση αμοιβή 6-17 Αντιδράσεις υπο-αμειβόμενων υπαλλήλων σε σύγκριση με υπερ-αμειβόμενους υπαλλήλους Οι υπάλληλοι είναι: Πληρωμή με βάση το: Κομμάτι Χρόνο Υπερ-αμειβόμενοι Θα παραγάγουν λιγότερες, αλλά υψηλότερης ποιότητας μονάδες Θα παραγάγουν περισσότερο Υπο-αμειβόμενοι Παράγουν μεγάλο αριθμό χαμηλής ποιότητας μονάδων Παράγουν λιγότερο έργο ή έργο χαμηλότερης ποιότητας

Θεωρία ισότητας: Μορφές δικαιοσύνης 6-18

Θεωρία της προσδοκίας Τρις βασικές σχέσεις: 6-19 Τρις βασικές σχέσεις: Προσπάθειας-απόδοσης: η πιθανότητα, κατά το άτομο, η καταβολή ενός δεδομένου βαθμού προσπάθειας να οδηγήσει σε επιτυχή απόδοση Απόδοσης-ανταμοιβής: η πεποίθηση ότι η επιτυχής απόδοση οδηγεί στο επιθυμητό αποτελέσμα Ανταμοιβών - προσωπικών στόχων: η ελκυστικότητα του οργανωσιακού αποτελέσματος (ανταμοιβή) για το άτομο

Παγκόσμιες προεκτάσεις 6-20 Συνδέονται οι θεωρίες παρακίνησης με την κουλτούρα; Οι περισσότερες αναπτύχθηκαν από και για τις Ηνωμένες Πολιτείες Οι θεωρίες στοχοθέτησης και προσδοκίας δίνουν έμφαση στην επίτευξη στόχου και την ορθολογική ατομική σκέψη Η ιεράρχηση του Maslow μπορεί να αλλάξει σειρά Η ανάγκη για επίτευξη του McClelland προϋποθέτει την αποδοχή ενός μέτριου βαθμού κινδύνου και το ενδιαφέρον για την απόδοση Η θεωρία ισότητας συνδέεται στενά με τις αμερικανικές μεθόδους αμοιβής Η θεωρία δύο παραγόντων του Hertzberg δείχνει να λειτουργεί σε διάφορες κουλτούρες

Προεκτάσεις για τους μάνατζερ 6-21 Μη στηρίζεστε στις θεωρίες αναγκών Η στοχοθέτηση οδηγεί σε υψηλότερη παραγωγικότητα Η οργανωσιακή δικαιοσύνη βρίσκει μεγάλη στήριξη Η θεωρία της προσδοκίας είναι ένα ισχυρό εργαλείο, αλλά ενδέχεται σε κάποιες περιπτώσεις να μην είναι ρεαλιστική Οι θεωρίες στοχοθέτησης, οργανωσιακής δικαιοσύνης και προσδοκίας παρέχουν χρήσιμες υποδείξεις για την παρακίνηση

Να θυμάστε... Να κάνετε τους στόχους συγκεκριμένους και δύσκολους 6-22 Να κάνετε τους στόχους συγκεκριμένους και δύσκολους Η παρακίνηση μπορεί να αυξηθεί με την ενίσχυση της πίστης των υπαλλήλων στις δυνάμεις τους (αυτοαποτελεσματικότητα) Γνωστοποιήστε πληροφορίες σχετικά με την κατανομή, ιδιαίτερα όταν το αποτέλεσμα είναι πιθανό να εκληφθεί αρνητικά

Βιβλιογραφία Robbins, P. S. and Judge, A. T. (2011), Οργανωσιακή Συμπεριφορά: Βασικές Έννοιες και Σύγχρονες Προσεγγίσεις, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.