Αναπαράσταση Εικόνας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΙΚΟΝΕΣ.
Advertisements

Χαρακτηριστικά εικόνας
Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ: Αναμόρφωση Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α. Ανάπτυξη Κεντρικής Δράσης Υποστήριξης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Γ.Π.Α. «Δημιουργία.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Πληροφορική Α΄ Έτους.
Εικόνα, Ήχος Δημήτρης Κόκκας Ε.Ε.ΔΙ.Π. Εργαστήριο Πληροφορικής Γ.Π.Α.
Μπορείτε να σκεφτείτε μερικές πολυμεσικές εφαρμογές;
Ψηφιακή Εικόνα.
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Α. Εισαγωγή στα πολυμέσα B. Δομικά στοιχεία πολυμέσων
Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος
Γ ΕΠΑΛ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Σημειώσεις για την Α’ Λυκείου
Συσκευές Εισόδου/Εξόδου
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 7
το χρώμα στον υπολογιστή
Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου)
Χαρακτηριστικά Εικόνας
Θεωρία Χρώματος και Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων
Βασικές έννοιες στην ψηφιακή εικόνα
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 6 Οπτική Πληροφορία Εισαγωγή TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
1 Πολυμέσα 1 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: Θ. ΜΑΝΑΒΗΣ Εισαγωγή.
Υλικό/ Αρχιτεκτονική Ηλεκτρονικού Υπολογιστή
Θεωρία Χρώματος και Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων
Αρχές Σχεδίου και Θεωρίας Χρωμάτων
Εφαρμογές Πληροφορικής
Δομικά στοιχεία πολυμέσων:
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
Επεξεργασία Εικόνας & Γραφικών
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Σπυρόπουλος Χαράλαμπος Μηχανικός Πληροφορικής MSc in Computational Intelligence Υπ.Διδάκτορας Πανεπιστημίου Μακεδονίας - Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής.
Καρακέτοβα Λούνα: Υπεύθυνη συλλογής πληροφοριών, Υπεύθυνη αξιολόγισης εργασίας Κουγιουμτζή Στέλλα: Υπεύθυνη αξιολόγισης υλικού, Υπεύθυνη επικοινωνίας Καραγιαννίδου.
ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΟΜΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΥΔΙΑΣΤΑΤΩΝ ΣΗΜΑΤΩΝ (ΕΙΚΟΝΩΝ) ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΜΕΤΡΙΚΩΝ ΠΟΥ ΒΑΣΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΝΤΡΟΠΙΑ.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
ΔΟΜΙΚΑ ΣΟΙΧΕΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
12/01/2007 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης»1 Εισαγωγή στους Η/Υ Μάθημα 2: Αναπαράσταση και Αποθήκευση Ψηφιακής Πληροφορίας Διδάσκουσα:
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΉ ΝΊΚΟΣ ΠΑΠΑΔΆΚΗΣ Αρχιτεκτονική Υπολογιστών.
Φυσική Εικόνας & Ήχου ΙΙ (Θ) Ενότητα 1: Χρώμα – Δημιουργία χρώματος – Χρωματικό διάγραμμα – Έγχρωμα φίλτρα Αθανάσιος Αραβαντινός Τμήμα Φωτογραφίας & Οπτικοακουστικών.
Α ’ Λυκείου Κεφάλαιο 2.  Σε κάθε υπολογιστή μαζί με το λειτουργικό σύστημα γίνεται εγκατάσταση εφαρμογών που μας διευκολύνουν.  Αυτές οι εφαρμογές είναι.
Λογισμικό (Software) Κεφάλαιο 2. Είναι το σύνολο των προγραμμάτων του υπολογιστή.
Εικόνα - Ήχος - Βίντεο: Που, Πως, Τι & Γιατί... ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΕΙΔΗ - ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ - ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠ/ΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΗΧΟΣ ΒΙΝΤΕΟ.
1 Πληροφορική Ι Ενότητα 2 : Ψηφιακή Αναπαράσταση Δεδομένων Δρ. Γκόγκος Χρήστος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Εγγραφή ψηφιακής εικόνας: Πιστοτητα, θόρυβος, μνήμη, ανάλυση, μέγεθος, απεικόνιση στην οθονη (Συνάντηση 2) Ψηφιοποίηση & ψηφιακή επεξεργασία εικόνας Τμημα.
Από τα αναλογικά στα ψηφιακά γραφικά Μέχρι τις αρχές του ‘80 τα στάδια συλλογής και επεξεργασίας της εικόνας περιοριζόταν σε αναλογικούς τρόπους (φωτογραφικές.
1 Πληροφορική Υγείας Ενότητα 1 : Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών (Μέρος Α) Ευγενία Τόκη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Α. Ανάλογα με τον τρόπο διανομής Οπτικοί δίσκοι (CD-ROM, DVD-ROM) Περίπτερα πληροφοριών(Kiosks) Πραγματικού χρόνου (Online) Διαδίκτυο (Internet) Κατηγορίες.
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΕ Η/Υ. Τι είναι το λογισμικό CAD ? Είναι η σχεδίαση με τη βοήθεια του Η/Υ ή όπως έχει επικρατήσει διεθνώς με το ακρώνυμο:
Δομικά Στοιχεία Πολυμέσων
Format και συμπίεση γραφικών
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΟΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ενότητα 2 : Ψηφιακή Αναπαράσταση Δεδομένων Δρ. Γκόγκος Χρήστος
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 6
Ανάπτυξη Πολυμεσικού Υλικού
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ - ΤΟ ΦΩΝΗΕΝ Ο ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΜΑΘΟΥΜΕ :
Χρωματικά μοντέλα και συστήματα
Εφαρμογεσ Πληροφορικησ Ταξη Α΄ ΚεφΑλαιο 2
Χρώματα.
Print Ads Έντυπη Διαφήμιση
Επεξεργασία Εικόνας.
Διανυσματικές Εικόνες
Σχεδίαση Γραφικών Μάθημα 1ο.
Εικόνα 2.1: Το περιβάλλον της MicroWorlds Pro.
Εφαρμογές Πληροφορικής
Πληροφορική Α' Γυμνασίου
Format αρχείων και συμπίεση γραφικών
Σημειώσεις για την Α’ Λυκείου
Εισαγωγή στην Ψηφιακή Τεχνολογία
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ: Η ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΝΟΕΜΒΡΗΣ 2014.
Ψηφιοποίηση-Μοντελοποίηση-Κίνηση
Τεχνολογία & εφαρμογές μεταλλικών υλικών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αναπαράσταση Εικόνας

α. Χαρτογραφικές ή ψηφιογραφικές εικόνες (bitmap graphics) Είδη α. Χαρτογραφικές ή ψηφιογραφικές εικόνες (bitmap graphics) Δημιουργούνται από: -Την ψηφιοποίηση εικόνων μέσω σαρωτή -Τις ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές -Την σύλληψη εικόνων από τη οθόνη του υπολογιστή -Την ψηφιοποίηση εικόνων βίντεο ή τηλεόρασης -Τα προγράμματα δημιουργίας και επεξεργασίας χαρτογραφικής εικόνας όπως το Photo Paint, το Paint Shop Pro, το Photoshop κ.α.. Οι χαρτογραφικές εικόνες οργανώνονται ως ένα ορθογώνιο πλέγμα από χρωματιστές ψηφίδες που ονομάζονται εικονοστοιχεία (pixels). Το εικονοστοιχείο (pixel) είναι το μικρότερο στοιχειώδες κομμάτι μιας εικόνας, Για την περιγραφή του κάθε pixel αποθηκεύονται πληροφορίες σχετικά με το χρώμα του

β. Διανυσματικές εικόνες (vector graphics) Είδη β. Διανυσματικές εικόνες (vector graphics) Πχ. τα περισσότερα Clipart ή τα σχέδια που δημιουργείτε με τα εργαλεία σχεδίασης στους επεξεργαστές κειμένου ή με ειδικά προγράμματα δημιουργίας και επεξεργασίας διανυσματικής εικόνας όπως το Corel Draw, το Adobe Illustrator κ.α.. Αποτελούνται από αντικείμενα σχεδίασης (γραμμές, ορθογώνια, ελλείψεις ή τόξα) τα οποία βασίζονται σε ειδικά μαθηματικά μοντέλα.

Χαρτογραφικές Διανυσματικές Χαρτογραφικές Διανυσματικές Αποτελούνται από γεωμετρικά σχήματα (γραμμές, καμπύλες, ορθογώνια κ.α) που περιγράφονται με μαθηματικό τρόπο Έχουν μικρότερο μέγεθος σε σχέση με τα αντίστοιχα χαρτογραφικά αρχεία, επειδή αποθηκεύονται μόνο οι πληροφορίες που είναι απαραίτητες για τον σχεδιασμό των σχημάτων Όταν αλλάζει το μέγεθος τους δεν προκαλούνται αλλοιώσεις. Τα διανυσματικά γραφικά είναι ανεξάρτητα ανάλυσης (προσαρμόζονται αυτόματα στο μέγεθος και την ανάλυση του μέσου που προβάλλονται ή εκτυπώνονται) Αποτελούνται από pixels. Είναι κατάλληλες για τρισδιάστατες και φωτορεαλιστικές απεικονίσεις και λεπτομέρειες Μπορείς να αλλάξεις το χρώμα σε κάθε pixel Παραμορφώνονται όταν αλλάζει το μέγεθός τους Έχουν μεγάλο μέγεθος αρχείων

Χρωματικά μοντέλα Χρησιμοποιούνται για την περιγραφή των χρωμάτων. Συνδέουν τα χρώματα με αριθμούς έτσι ώστε να περιγραφεί κάθε χρώμα με ακρίβεια.

Το χρωματικό μοντέλο RGB Όλα τα χρώματα καθορίζονται από τρεις μεταβλητές με τιμές 0-255 οι οποίες συμβολίζουν την ένταση του κάθε βασικού χρώματος με πρώτο το κόκκινο, δεύτερο το πράσινο και τρίτο το μπλε. Δημιουργούμε χρώμα ξεκινώντας από το μαύρο (0,0,0) και καταλήγοντας στο άσπρο (255,255,255). Βάσει της αναλογίας των τριών αυτών χρωμάτων προκύπτουν όλα τα υπόλοιπα.

Το χρωματικό μοντέλο RGB χρησιμοποιείται στις οθόνες (υπολογιστή, κινητού, τηλεόρασης)

Το χρωματικό μοντέλο CMYK Χρησιμοποιείται σε συσκευές εκτύπωσης. Με το συνδυασμό των χρωμάτων κυανού (Cyan), ματζέντα (Magenta), κίτρινου (Yellow) και μαύρου (Black) οι εκτυπωτές και τα τυπογραφεία δημιουργούν όλα τα άλλα χρώματα.

Το χρωματικό μοντέλο HSB και HSL Αποτελεί βασικό τρόπο δημιουργίας χρωμάτων στα διάφορα προγράμματα επεξεργασίας εικόνας πχ. στο Photoshop. Αναλύει το χρώμα σε τρεις παραμέτρους: Απόχρωση (Ηue) Κορεσμός (Saturation) με τιμές 0-100% αναφέρεται στην ποσότητα του γκρι σε ένα χρώμα και προσδιορίζει τη ζωντάνια του. Για παράδειγμα, με κορεσμό 100% το χρώμα είναι καθαρό, ενώ με 0% άσπρο, μαύρο ή γκρι ανάλογα με τη βασική απόχρωση Λαμπρότητα (Brightness) με τιμές 0-100% αναφέρεται στη λευκότητα ή στην ένταση ενός χρώματος και ποικίλει από καθαρό λευκό μέχρι μαύρο. Για παράδειγμα φωτεινότητα 100% (ή σκίαση 0%) δίνει λευκό και αντίστοιχα φωτεινότητα 0% (ή σκίαση 100%) μαύρο, ενώ το 50% αποδίδει καθαρό χρώμα Το μοντέλο HSL (Hue Saturation Luminocity ή Lightness) είναι παρόμοιο με το HSB αλλά με διαφορετικό ορισμό του κορεσμού και της έντασης. Έτσι εδώ χρησιμοποιείται η φωτεινότητα (Luminocity), αντί της λαμπρότητας (Brightness). https://goo.gl/nu3ahn

Χαρακτηριστικά εικόνας Ανάλυση(resolution). Συνήθως αναφέρεται σε δύο πράγματα: Στον αριθμό των pixels που εμφανίζονται στη μονάδα του μήκους (pixels per inch, ppi). Στον αριθμό των pixels που συνθέτουν μια εικόνα και προσδιορίζεται από το πλάτος και το ύψος της εικόνας (σε pixels) ή από το συνολικό αριθμό των pixel. (Στους εκτυπωτές μετριέται σε dots per inch, Dpi) . Για παράδειγμα, μια εικόνα που είναι 3.648 pixels πλάτος και 2.736 pixels ύψος (3.648x2.736) περιέχει 9.980.928 pixels (ή 10 Mpixels).

Ανάλυση H ανάλυση εκφράζει την πυκνότητα των πληροφοριών. Πχ. μια εικόνα με συν. Ανάλυση 1500Χ1200 pixel αν τυπωθεί με ανάλυση 300 ppi το μέγεθός της θα είναι 1500/300Χ1200/300=5Χ4 ίντσες, ενώ για ανάλυση 1200 ppi το μέγεθος θα είναι 1,2Χ1 ίντσα. Αρα όσο μεγαλώνει η ανάλυση μικραίνει η εικόνα αλλά αυξάνεται η πυκνότητα της

Ανάλυση

Παράδειγμα: τι σημαίνει ανάλυση 12 Μpixel; 12 Μpixel= 12000000 pixels 3000Χ4000 pixels ανάλυση

Βάθος χρώματος (color depth ή bit depth) Ο αριθμός των bit που διατίθενται για την αποθήκευση του χρωματισμού κάθε pixel. Για 1 bit 2 χρώματα (άσπρο μαύρο) Για 2bit 4 χρώματα Για 24 bit 224 χρώματα(16,7 εκ. αποχρώσεις-true color)

Μέγεθος αρχείου ψηφιογραφικής εικόνας Μέγεθος αρχείου (bytes) = [Πλήθος εικονοστοιχείων (pixel) x Χρωματικό Βάθος (bit/pixel)] / 8 bit Πχ. Μια εικόνα με διαστάσεις 10΄΄ Χ 5΄΄, ανάλυσης 96ppi και βάθος χρώματος 24 bit καταλαμβάνει: (96Χ10)Χ(5Χ96)Χ24=11059200 bit=1,31 MB.