«πάνω ή πέρα από την πραγματικότητα»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Έργο «Take Care»: Οδηγός Ορολογίας Ιατρικής Περίθαλψης για Μετανάστες Διάρκεια: από 1 Νοεμβρίου 2012 μέχρι 31 Οκτωβρίου 2014.
Advertisements

Από τη μεταφορά του ποιητικού λόγου στις πολυμεσικές μεταφορές των ΤΠΕ
ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΕΣ: ΟΒΒΑΔΙΑ ΑΙΜΙΛΙΑ ΝΤΑΒΛΑΜΑΝΟΥ ΕΛΕΝΑ ΒΟΛΟΣ
Ο πραγματικός και ιδεατός κόσμος στην ποίηση του Αντώνη Φωστιέρη
Νίκου Εγγονόπουλου, «Νέα περί του θανάτου του Ισπανού ποιητού Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα στις 19 Αυγούστου του 1936 μέσα στο χαντάκι του καμίνο ντε λα φουέντε»
Η τέχνη βασίζεται στην εμπειρία και στο ταλέντο. Αποτελεί έναν ευρύτερης ερμηνείας όρο που χρησιμοποιείται για να περιγράψουμε την διαδικασία, της οποίας.
ΠΟΙΗΣΗ<<Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ>>
«Δείπνο για τέσσερις» Κατσαρίδου Σοφία Ευθιμιάδου Αλεξάνδρα
ΟΜΙΛΟΣ « ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ». 2 ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αθηνών «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ & ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ: Logicomix» Κούβελα Νεφέλη  Μοντερνισμός.
Ανανέωση της παράδοσης και η λογοτεχνία του Μεσοπολέμου
Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Νέα Αθηναϊκή Σχολή
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Οδυσσέας Ελύτης 1ο Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Σουρρεαλισμός. Ο όρος σουρεαλισμός χρησιμοποιήθηκε από το 1917 και ύστερα από τους Andre Breton, Paul Eluard και πολλούς αρθρογράφους της εφημερίδας Literature.
Τα λογοτεχνικά ρεύματα και κινήματα
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Οδυσσέας Ελύτης Ο ποιητής του Αιγαίου
Οδυσσέας Ελύτης, «Πίνοντας ήλιο κορινθιακό», Ποίηση, Ίκαρος.
ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ.
Παρατηρήστε τις εικόνες που ακολουθούν
ΝΕΦ 248. Μίλτος Σαχτούρης 1) Πρώτη Μεταπολεμική Γενιά (τα όρια)
Παράδειγμα δυνατού ξεκινήματος 1. ΔΥΝΑΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ και ΚΛΕΙΣΙΜΟ 1. Ποιο είναι ένα δυνατό ξεκίνημα; 2. Πως μπορώ να το χρησιμοποιήσω; 3. Ποιό είναι.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Οδυσσέας Ελύτης  Ο Οδυσσέας Ελύτης ήταν ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές.. Πολλά ποιήματά του μελοποιήθηκαν, ενώ συλλογές του έχουν μεταφραστεί.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΛΥΤΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ…… 1 Ο Ολοήμερο τμήμα.
Η Ζωγραφική του 20ου αιώνα
Η αναγέννηση ήταν η εποχή όπου όλα ξαναγεννήθηκαν.(1453)
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΚΑΙ ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΠΟΙΗΣΗ
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Παράδοση και Μοντερνισμός. Διδασκαλία και Αξιολόγηση
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΣΗ:ΑΘΗΝΑ ΓΚ.
Αποκοπή – επικόλληση, η τέχνη του Κολάζ
ΥΠΕΡΡΕΑΛΙΣΜΟΣ/ ΣΟΥΡΡΕΑΛΙΣΜΟΣ
Δειγματική διδασκαλία: 1ο ΓΕΛ Κορωπίου Οδυσσέα Ελύτη «Η τρελή ροδιά»
Συχνά οι επιφάνειες των όψεων, ή τα πλάνα, τέμνονται σε γωνίες που δεν έχουν κάποιο αναγνωρίσιμο βάθος. Ο κυβισμός επηρέασε βαθειά τον καλλιτεχνικό.
Οδυσσέας Ελύτης 2 Νοεμβρίου Μαρτίου 1996.
ΠΛΗΡΤΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ GRAFFITI
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Εβδομάδα Βιβλίου 1-8 Φεβρουαρίου 2008 Έκθεση Βιβλίου - Αφιέρωμα στο Ταξίδι Επίσκεψη του συγγραφέα Σάκη Σερέφα Θέμα: Λογοτεχνία, ένα ταξίδι στον κόσμο της.
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
 Ο όρος « μοντερνισμός » αρχικά τοποθετείται στο δεύτερο μισό του 19 ου αιώνα και αναπτύχθηκε πλήρως στις τέσσερις πρώτες δεκαετίες του 20 ου αιώνα.
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( ) Ενότητα 3 Το κίνημα του Εξπρεσιονισμού Αγγελική Ρόζη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών 1.
Εργασία στο μάθημα της Γλώσσας Μαρία Φώτη Νίκος Μυλωνάς Φανταστικό ταξίδι στην Γαλλία την περίοδο του Διαφωτισμού.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Στ’ Sandro Botticelli, H Άνοιξη.
Ρυθμός και μετρική: ρυθμός, μετρικά σχήματα και σχήματα λόγου μετρική: τα δύο μετρικά συστήματα τύποι στίχου: ο έμμετρος στίχος, ο ελευθερωμένος στίχος,
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΣΤ ΤΑΞΗΣ
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
ΟΜΑΔΑ ΤΕΧΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΘΕΜΑ: ΡΕΥΜΑΤΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
Ιστορία του γυναικείου κινήματος
Κοινωνιολογία του Χώρου 3. 15/10/2015
Ερευνητική Εργασία Θέμα: ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ: Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ, ΤΟ ΝΗΣΙ
H Αναγέννηση του Χάρλεμ
Ορφεασ.
Σταχτομαζώχτρες.
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Δειγματική διδασκαλία: 1ο ΓΕΛ Κορωπίου Οδυσσέα Ελύτη «Η τρελή ροδιά»
Το πιο ανατρεπτικό κίνημα αντι-τέχνης.
ΔΥΤΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β2 Σχολική χρονιά: Σχολείο: Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Μαριάννα Αδαμάκη.
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Γ.Καπετανάκης
Νέα Αθηναϊκή σχολή ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ και ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
Νεότερη ποίηση Από την εισαγωγή του σχολικού βιβλίου Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, β’ τεύχος (σελ )
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΑ ΙΑΠΩΝΙΚΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«πάνω ή πέρα από την πραγματικότητα» ΥΠΕΡΡΕΑΛΙΣΜΟΣ «πάνω ή πέρα από την πραγματικότητα»

Με λίγα λόγια... Ο υπερρεαλισμός ή σουρρεαλισμός, από τις γαλλικές λέξεις sur (επάνω, επί) και réalisme (ρεαλισμός, πραγματικότητα) ήταν ένα κίνημα που αναπτύχθηκε κυρίως στο χώρο της λογοτεχνίας αλλά εξελίχθηκε σε ένα ευρύτερο καλλιτεχνικό και πολιτικό ρεύμα. Άνθισε κατά κύριο λόγο στη Γαλλίατων αρχών του 20ου αιώνα, κατά την περίοδο μεταξύ του πρώτου και δεύτερου παγκοσμίου πολέμου.   

Ως κύριο μέσο έκφρασης, τόσο στη λογοτεχνία όσο και στις εικαστικές τέχνες, προέβαλαν τον «αυτοματισμό», επιδιώκοντας τη διερεύνηση του ασυνειδήτου, την απελευθέρωση της φαντασίας «με την απουσία κάθε ελέγχου από τη λογική»και διακηρύτοντας τον απόλυτο μη κομφορμισμό.

Κύριος εμπνευστής του κινήματος ήταν ο Αντρέ Μπρετόν Κύριος εμπνευστής του κινήματος ήταν ο Αντρέ Μπρετόν

ΣΤΟΧΟΣ!!! Στόχος ήταν η αλλαγή του κόσμου και της ζωής με τη δημιουργία ενός νέου κόσμου, μακριά από τη λογική της διανόησης του δυτικού πολιτισμού, που είχεοδηγήσει στην αποτυχία 

Οι υπερρεαλιστές πίστευαν ότι οάνθρωπος δεν πρέπει να είναι εγκλωβισμένος στην πραγματικότητα της καθημερινής ζωής αλλά να χρησιμοποιεί τη φαντασία, την τύχη το όνειρο και το ασυνείδητο σπάζοντας έτσι τα δεσμά της λογικής.

Μέθοδοι του υπερρεαλισμού ήταν η αυτόματη γραφή (καταγραφή υποσυνείδητου χωρίς τηνπαρέμβαση της λογικής), η ύπνωση, η διερεύνηση του τυχαίου, μέθοδοι που βοηθούσαν να έρθει στηνεπιφάνεια ο καταπιεσμένος πλούτος του υποσυνείδητου..

ΥΠΕΡΡΕΑΛΙΣΜΟΣ & ΛΟΓΟΤΕΧΝΊΑ Κύρια χαρακτηριστικά περιεχομένου (κυρίως στην ποίηση): Όνειρο και φαντασία Απουσία νοηματικής αλληλουχίας Χιούμορ Συνειρμοί Αισιοδοξία Ασυνείδητο Ερωτισμός Φύση

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ Νέα σηματοδότηση των λέξεων Τολμηρές μεταφορές Τολμηρές παρομοιώσεις Τολμηρές μετωνιμίες Τολμηρές αντιθέσεις Τολμηρές εικόνες

Υπερρεαλισμός βρήκε γόνιμο έδαφος στη χώρα μας,παρά τις θυελλώδεις αντιδράσεις που προκάλεσε η πρώτηυπερρεαλι-στική ποιητική συλλογή του Αντρέα Εμπειρίκου.

Υιοθετήθηκε από το Νίκο Εγγονόπουλο, το Νίκο Γκάτσο,τον Οδυσσέα Ελύτη, ενώ υπερρεαλιστικά στοιχείαβρίσκουμε στο Μίλτο Σαχτούρη, στο Νάνο Βαλαωρίτη καισε άλλους.Στην πεζογραφία υπερρεαλιστικές επιρροές βρίσκουμε στηΜέλπω Αξιώτη.

Ευχαριστούμε πολύ Έφη Παπαδοσπυριδάκη, Βασιλική Μάνδαλου!!!!!! Ευχαριστούμε πολύ Έφη Παπαδοσπυριδάκη, Βασιλική Μάνδαλου!!!!!!