ΣΑΡΚΟΦΑΓΟΙ Οι σαρκοφάγοι είναι κιβωτιόσχημες λάρνακες, με σαμαρωτό κάλυμμα κατασκευασμένες από μάρμαρο συνήθως, κάποτε όμως και από πορφυρίτη λίθο ή από.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
8. Οι διάδοχοι του Μέγα Κωνσταντίνου Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε
Advertisements

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Βυζαντινή Ζωγραφική H βυζαντινή ζωγραφική περιλαμβάνει τις ακόλουθες κατηγορίες: Τοιχογραφίες, Εικόνες, Ψηφιδωτά, Χειρόγραφα. τοιχογραφίες ψηφιδωτά χειρόγραφα.
ΡΟΤΟΝΤΑ-ΚΑΜΑΡΑ-ΓΑΛΕΡΙΑΝΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
ΜΝΗΜΕΙΑ & ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΜΝΗΜΕΙΑ & ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
Βυζαντινό μουσείο, Αθήνα
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική
Γρήγορη επανάληψη.
Η Ρωμαϊκή και Βυζαντινή Φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης
ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΨΗΦΙΔΩΤΑ ΑΝΝΑ ΠΟΡΙΧΗ Β3.
Ζωή Τσαγκαδοπούλου, μαθήτρια Β΄4 Β΄τάξης του 3ου Γυμνασίου Τρικάλων
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΤΑΞΗ: Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΜΗΜΑ: 3
Ρωμαϊκά μνημεία στην Θεσσαλονίκη
Ο Ιππόδρομος της Πόλης.
6ο. Αυτοκρατορία και Χριστιανισμός τον 4ο και τον 5ο αιώνα
Κώστας Μπάρτζης Ε2 1 Ο Πρόυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσ/νικης
3ο Εικόνες από λίθο Ι Κ. Λοβέρδου-Τσιγαρίδα, Η Θεοτόκος στη γλυπτική, στο: Μ. Βασιλάκη, επιμ. Μήτηρ Θεού. Απεικονίσεις της Παναγίας στη βυζαντινή τέχνη,
Ανάγλυφες εικόνες: 2ο Υλικά και τεχνικές
3ο Το χέρι του καλλιτέχνη I : παλαιοχριστιανικά ελεφάντινα έργα
7o The Hand of the Master II : μεσοβυζαντινά ελεφάντινα έργα
Δούρα Ευρωπός (~250μ.Χ.).
Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΜΙΑΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ
ΕΠΙΔΑΠΕΔΙΑ ΨΗΦΙΔΩΤΑ Τα δάπεδα των κτιρίων, κοσμικών και εκκλησιαστικών, επιστρώνονταν με μαρμαροθετήματα, όπου χρωματιστές πέτρες και μάρμαρα συνταιριάζονταν.
ΜονH της ΧΩραΣ Βυζαντινά Μονοπάτια.
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
ΡΟΤΟΝΤΑ Ταξίδι στον χρόνο.
© Χάρης Κωνσταντέλλιας
Σχέσεις Βυζαντίου Δύσης Αγώνες για τη διατήρηση των ιταλικών κτήσεων portobuffalo.blogspot.com.
 Αρχιτεκτονική Προέλευση παλαιοχριστιανικών βασιλικών Ξυλόστεγη βασιλική Περίκεντρα κτήρια Τρουλαίες βασιλικές Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολης Σταυροειδής.
1 Α’ Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου αι.) Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία Ενότητα A: Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου.
ΤΕΧΝΕΣ & ΨΗΦΙΔΩΤΑ.
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
Μονεμβασιά Ναύπλιο Καρώνης Παναγιώτης Μαυρογιαννάκης Μένιος Σμυρνιωτάκης Γιάννης.
Η Νίκη της Σαμοθράκης Δημιουργήθηκε στα τέλη του 3ου - αρχές 2ου αιώνα π.Χ. (περ. στα 220 με 190 π.Χ.). Δυστυχώς δεν γνωρίζουμε τον καλλιτέχνη.
Αγιος Νικόλαος Ορφανός..  Ο Ναός του Αγίου Νικολάου του Ορφανού είναι παλαιό βυζαντινό καθολικό μονής της Θεσσαλονίκης και μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής.
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ3. Σελίδα 31, άσκηση 3 Ποιο είναι το συμπέρασμα που βγαίνει από την προσπάθεια των Αποστόλων-για την οποία έχουμε μιλήσει μέχρι.
Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής ιι
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ Πνευματική κίνηση που συνδέθηκε στενά με το ερώτημα: «Είναι σωστό να προσκυνούν οι χριστιανοί τις εικόνες ή όχι;» και συγκλόνισε το Βυζάντιο.
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Αξιοθέατα Θεσσαλονίκης
Κεφ. 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας
Οι Κατακόμβες ήταν υπόγεια νεκροταφεία και οστεοθήκες των χριστιανών και γενικά κάθε βαθύς και σκοτεινός υπόγειος χώρος. Η ονομασία αυτή χρησιμοποιήθηκε.
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Η διαμόρφωση της Χριστιανικής Εικονογραφίας
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Το ελεφαντοστό Barberini του Μουσείου του Λούβρου
ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΕΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΙΝΟ
Βυζαντινή εικόνα ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ
Ιουστινιανός και Θεοδώρα:
Αγιορείτικη αρχιτεκτονική: η βυζαντινή κληρονομιά και η συνέχειά της
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΘΕ 1. ΑΣΚ. 10 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Δημήτρης Κασιμάτης.
O ΙΠΠΟΔΡΟΜΟ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ
Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική
Πούλου-Παπαδημητρίου, Ν
Παλαιοχριστιανικά και Πρωτοχριστιανικά Ψηφιδωτά
1 Α’ Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου αι.) Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία Ενότητα A: Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου.
Μέρη της βασιλικής Περίβολος. Αίθριο. Πρόπυλο. Νάρθηκας. Διακονικό.
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΑΡΚΟΦΑΓΟΙ Οι σαρκοφάγοι είναι κιβωτιόσχημες λάρνακες, με σαμαρωτό κάλυμμα κατασκευασμένες από μάρμαρο συνήθως, κάποτε όμως και από πορφυρίτη λίθο ή από πέτρα. Οι μαρμάρινες, σκαλιστές σαρκοφάγοι στοίχιζαν πολύ περισσότερο από τα loculi ή τα arcosolia, με ή χωρίς τοιχογραφίες. Οι περισσότερες απ' τις διασωθείσες σαρκοφάγους εκτίθενται σήμερα σε διάφορα μουσεία, αρχικά όμως θα πρέπει να βρίσκονταν μέσα στις κατακόμβες, με τις σκαλιστές τους επιφάνειες ορατές, στραμμένες προς το μέρος της στοάς, ή στα υπαίθρια νεκροταφεία, είτε μόνες τους, είτε μέσα σε κάποιο μαυσωλείο. Τα δύο μεγαλύτερα κέντρα κατασκευής των σαρκοφάγων είναι η Ρώμη και η Κωνσταντινούπολη, ενώ εργαστήρια διαθέτουν και η Αλεξάνδρεια και η Μ. Ασία (Λυδία). Οι πρώτες χριστιανικές σαρκοφάγοι χρονολογούνται στα μέσα του 3ου αιώνα, ενώ οι πιο αξιόλογες χρονολογούνται στον 4ο και 5ο αιώνα. Άλλες διακοσμούνται ολόκληρες και άλλες μόνο στην πρόσοψη και στις δυο στενές πλευρές.

Σαρκοφάγος με 6 κογχάρια, τέλος 5ου αι.

Σαρκοφάγος των 12 Αποστόλων, μέσα 5ου αιώνα

Σαρκοφάγος του Αρχιεπισκόπου Θεοδώρου, 5ος αιώνας Σαρκοφάγος του Αρχιεπισκόπου Θεοδώρου, 5ος αιώνας

Ραβέννα. Άγιος Απολλινάριος in Classe. Σαρκοφάγος

Ραβέννα, Άγιος Απολλινάριος, Σαρκοφάγος, 5ος αιώνας.

Σαρκοφάγος Αρχιεπισκόπου Gratiosus

Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών. Ο Ορφέας -Χριστός

Αυτοκράτορες Αρκάδιος Θεοδόσιος Β Κωνσταντίνος Αυτοκράτορες Αρκάδιος Θεοδόσιος Β Κωνσταντίνος

Οβελίσκος Θεοδοσίου

Ουάσιγκτον DC. Δίσκος από ασήμι. ~ 570

Λούβρο. Δίπτυχο Barberini, 5ος αι. Το ελεφαντοστό το προμηθεύονταν από τις Ινδίες και την Αφρική. Στη ρωμαϊκή επίσημη ζωή ήταν συνηθισμένα τα υπατικά και αυτοκρατορικά δίπτυχα. Τα υπατικά δίπτυχα ήταν φύλλα από ελαφαντοστό τοποθετημένα πάνω οε κέρινες πινακίδες. Τα δίπτυχα έστελνε ο ύπατος για ν’ αναγγείλει μ' αυτό τον τρόπο το τιμητικό του αξίωμα. Τα αυτοκρατορικά δίπτυχα παριστάνουν τον αυτοκράτορα έφιππο στο ένα φύλλο και στο άλλο την αυτοκράτειρα Λούβρο. Δίπτυχο Barberini, 5ος αι.

Κρατικό Μουσείο Βερολίνου. Λειτουργικό δίπτυχο 6ος αιώνας Κρατικό Μουσείο Βερολίνου. Λειτουργικό δίπτυχο 6ος αιώνας

Ραβέννα.Θρόνος Μαξιμιανού από ελεφαντοστό. ~550