Οι στόχοι μας Επισκέψεις σε ναούς Ιστορικό πλαίσιο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ναοί & Μοναστήρια της περιοχής Βατίκων
Advertisements

ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
Θρησκευτικός Τουρισμός
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας.
Εικονομαχία:μια τραγωδία που συγκλόνισε την Εκκλησία
Βυζαντινό μουσείο, Αθήνα
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Η πόλη της Κερύνειας – εισαγωγικά Θέση Ονομασία Ιστορία
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΧΡΥΣΕΛΕΟΥΣΗΣ ΕΜΠΑΣ
ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΣΤΟ ΔΕΣΠΟΤΑΤΟ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΛΑΤΙΝΟΚΡΑΤΙΑΣ.
Κατερίνα Α & Θέμης Κ Πληροφορίες Άγιοι Θεόδωροι, με το χαρακτηριστικό πασίγνωστο οκτάγωνο τρούλο, η μεγαλύτερη και αρχαιότερη εκκλησία του Μυστρά. Διατηρεί.
TEXNH EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ Α) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ Η’ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ;
ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ.
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΜΥΡΤΙΑΣ ΑΙΤΩΛΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Λεσχη αναγνωσης Υπατια ελενα στροπωνιατη
3ο Εικόνες από λίθο Ι Κ. Λοβέρδου-Τσιγαρίδα, Η Θεοτόκος στη γλυπτική, στο: Μ. Βασιλάκη, επιμ. Μήτηρ Θεού. Απεικονίσεις της Παναγίας στη βυζαντινή τέχνη,
Βασιλάκη Α., Εικονομαχικές εκκλησίες στη Νάξο, ΔΧΑΕ 3 ( ) 49-74
Α. Η ναοδομία της Θεσσαλίας (10ος – 12ος αι.)
7o The Hand of the Master II : μεσοβυζαντινά ελεφάντινα έργα
5ο. Η ναοδομία από τον Ηράκλειο έως και τον Λέοντα Ϛ’ το Σοφό ( ):
9ο. Η ναοδομία της εποχής των Μακεδόνων, των Κομνηνών και των Αγγέλων (10ος – 12ος αιώνας): ΙΙ. Η Ελλαδική «σχολή» (Β’ Μέρος) Αθήνα: Μονή Πετράκη, Άγιοι.
Ο ναός του Αγίου Αντωνίου βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα του παλαιού πυρήνα της Επισκοπής. Ανήκει στον τύπο του μονόχωρου καμαροσκέπαστου, ο οποίος.
30. Μια πρώτη γνωριμία με τους Ρωμαιοκαθολικούς χριστιανούς
Τμήμα: ΄Δ Χρίστος Ντέκας
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
Εργασία : Φώτη ‘Εξαρχου-Θάνου Κανδρεβιώτης Θ.Ε : Β1
Γελ Ρεντίνας Α3 Κωνσταντίνος Λουκάς Αλεξία Πλουμή
ΤΕΧΝΕΣ & ΨΗΦΙΔΩΤΑ.
ΧΑΝΙΑ. Η Σπλάντζια είναι παλιά τουρκική συνοικία, που σήμερα ονομάζεται «πλατεία 1821» και όπου θα δείτε την επιβλητική εκκλησία του Αγίου Νικολάου. Η.
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Ο ζωγράφος Θεόφιλος. Ο Θεόφιλος Χατζημιχαήλ ή Θεόφιλος Κεφαλάς ή Κεφάλας όπως ήταν το πραγματικό του όνομα (Βαρειά Λέσβου,1870; – Βαρειά Λέσβου, 24 Μαρτίου;
Γ. Βελένης, Το πολύκογχο ιερό βήμα των τρισυπόστατων εκκλησιών της Τουρκοκρατίας, στο: Εκκλησίες IΙ (1982) Γ. Σκιαδαρέσης, Προσκτίσματα μεταβυζαντινών.
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (El Greco) : 1541 –1614 μ.Χ.
Μονεμβασιά Ναύπλιο Καρώνης Παναγιώτης Μαυρογιαννάκης Μένιος Σμυρνιωτάκης Γιάννης.
1 Α’ Παλαιοχριστιανική Τέχνη (2 ος αι. – αρχές 7 ου αι.) Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία Ενότητα Ε: Μεταβυζαντινή Τέχνη (1453 – αρχές 19ου αι.) –
Οι διασημότεροι πίνακες του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου Οι μαθητές της Β΄1 τάξεως: Κωνσταντίνος Καραδούκας και Κούρτη Πελαγία. Επιβλέποντες καθηγητές: Σμαράγδα.
ΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ- ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΑΚΕΤΑΣ ΤΟΥ ΚΤHΡΙΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ.
ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ.
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Γαβαλά Ει. Επιμέλεια: Ιρένα Κιοσάνη
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
. Βυζαντινά Μονοπάτια.
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΜΥΣΤΡΑ Αγιος Δημήτριος (Μητρόπολη) κτίσθηκε το Βασιλική ξυλόστεγη, με ωραία γλυπτά στο τέμπλο και τοιχογραφίες. Στο προαύλιο της βρίσκεται.
Υστεροβυζαντινή περίοδος ( )
Κεφ. 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας
To Κίνημα των Ναζαρηνών στην Ελλάδα
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Γ΄2
Θρησκευτικά Β’ Γυμνασίου.
Επιφανείς Έλληνες της Τεργέστης
Το ελεφαντοστό Barberini του Μουσείου του Λούβρου
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
Τα βασικά Δόγματα της Ορθοδοξίας
Το κίνημα των Ναζαρηνών
Οδυσσεας Ελυτης.
Εκκλησιαστική τέχνη – Οι Ρυθμοί των Ναών
Αγιορείτικη αρχιτεκτονική: η βυζαντινή κληρονομιά και η συνέχειά της
Πνευματική ζωή, Γράμματα και Τέχνες στην Ελλάδα τον 19 ο αιώνα 5 ο Γυμνάσιο Γαλατσίου, Προκοπίου Ελένη, ΠΕ2 Γ΄ Γυμνασίου, διάρκεια:2-3 διδ. ώρες.
Εικονογραφικοί κύκλοι
Μονή Αγίου Νικολάου ΦιλανθρωπΗνών
ΚΑΘΟΛΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΝΑΖΑΡΗΝΗ ΤΕΧΝΗ Κωνσταντίνος Κριθαρίδης Σχολικό Έτος
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΗ ΔΥΣΗ
ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Β΄2
Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι στόχοι μας Επισκέψεις σε ναούς Ιστορικό πλαίσιο Μελέτη Δογματικού –Λειτουργικού –Ιστορικού κύκλου Σύγκριση με Βυζαντινή-Δυτική τέχνη Αγιογράφοι ναών

Ναοί Ι. Ν. Αγίου Αθανασίου-Μητρόπολη Μυτιλήνης Ι. Ν. Αγίου Θεράποντα-Μυτιλήνη Ι.Ν. Αγίου Συμεών -Μυτιλήνη Ι. Ν. Αγίας Τριάδας-Αγιάσος Ι.Ν. Κοίμησης της Θεοτόκου-Αγιάσος Ι.Ν.Αγίας Βαρβάρας Παμφίλων Πήλιο-Μετέωρα

Ιστορικό πλαίσιο Αίτια ακμής της Λέσβου το β΄ μισό του 19ουαι Ανοικοδόμηση εκκλησιών Ακμάζουσα Λεσβιακή παροικία(Ουκρανία, Ρουμανία,Τεργέστη Αίγυπτος,Σμύρνη,Κωνσταντινούπολη) Διάταγμα Σουλτάνου – Τανζιμάτ (1839 – 1878) Οικονομική ανάπτυξη - δημιουργία αστικής τάξης στα μέσα του 19ου αιώνα Ανάπτυξη εθνικής συνείδησης των χριστιανών κατοίκων Νέοι τρόποι και νέα υλικά για την δόμηση δημοσίων ή ιδιωτικών κτισμάτων Μεγάλος σεισμός 1865-Ανάγκη ανέγερσης νέων ναών

Άγιος Αθανάσιος Μητρόπολη Μυτιλήνης Άγιος Αθανάσιος Μητρόπολη Μυτιλήνης

Ιστορικός Κύκλος Επιτοίχια Ζωγραφική Ζωή Χριστού Ζωή Θεοτόκου ,Αγίων Εικόνες τέμπλου Δωδεκάορτο

Άγιος Συμεών -Μυτιλήνη

Αγιογράφοι της Λέσβου Ιωάννης Ευστρατιάδης Μεσότοπος1834-1900 (Αγία Βαρβάρα-Πάφιλα) Βασίλειος Κεσανλής Αγιογράφησε τη Μητρόπολη της Μυτιλήνης το1901 )

Παναγιώτης Πολυχρόνης Ασώματος Λέσβου (1854-1941) Αθήνα-1876 <<Σχολείον Τεχνών>> 19 Εκκλησιες Αγιάσος- Κοίμηση Θεοτόκου Άγιος Συμεών- Μυτιλήνη Μεσαγρός –Ζωοδόχος Πηγή Παναγιούδα- Γενέθλιο της Θεοτόκου Συκούντα-Κοίμηση της Θεοτόκου κ.α.

Κωνσταντινος εκ Μοσχονησιων 1882 (παππους του Θεοφιλου;)

Κοσμετογράφοι ναών Χαράλαμπος Πρεβεδώρος Ιωάννης Περγαμηνέλλης

Στον Άγιο Συμεών

Στην Αγία Βαρβάρα

Μάθαμε ότι… Το μισό του 19ου αιώνα ήταν μια περίοδος ακμής για τη Λέσβο Ανοικοδομήθηκαν σημαντικοί ναοί στην πόλη και στα χωριά Οι ναοί αγιογραφήθηκαν από Λέσβιους κυρίως καλλιτέχνες που είχαν σπουδάσει ζωγραφική και μαθήτευσαν την τέχνη της αγιογραφίας στους Αδελφούς Ιωασαφαίους του Αγίου Όρους Όλοι τους επηρεάστηκαν από το κίνημα των Ναζαρηνών που αναπτύχτηκε στην Ευρώπη στις αρχές του 19ου αι. και το ακλούθησε το νεοσύστατο τότε Ελληνικό κράτος Οι ναοί του νησιού εκτός από χώροι λατρείας της πίστης μας, αποτελούν ζωντανά και ανοιχτά μουσεία όπου ο καθένας μπορεί να μάθει την ιστορία

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Mytlana Sacra-Ιακώβου Κλεομβρότου,Μητροπολίτη Μυτιλήνης Περπατώντας στη Λέσβο-Μάκη Αξιώτη Μοναστήρια και προσκυνήματα της Ελλάδας-Μετέωρα-Λεύκωμα Η παλιά Μυτιλήνη-Λεύκωμα Άρθρο του π. Δουμούζη στην τοπική εφημερίδα <<Δημοκράτης>>

Ιδιαίτερα ευχαριστούμε π. Γρηγ.Δουμούζη π. Παν. Αναστασέλλη π.Νεκτ. Χάιδο π. Αθαν. Γιουσμά π. Ευστράτιο Μανταμαδιώτη κα Μαρία Αναστασέλλη κο Κώστα Αστυρακάκη Κο Αλφόνσο Δελή Δημοτική Βιβλιοθήκη Μυτιλήνης κο Γιάννη Δουκάκη