21-5-2017 Κρυστα ρακαλλιδου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Advertisements

Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α. Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης Ένα παράδειγμα διαθεματικής.
Νομισματικό Μουσείο της ΣΤ’ τάξης. Σκοποί Γνωστικοί Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του μουσείου και τη σπουδαιότητα του για τον πολίτη και το κοινωνικό.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
Αργύρη Παναγιώτα , Μαθηματικός
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2009 Μ. Τορτούρης
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Τα σχήματα στην τέχνη Επιμέλεια: Δήμητρα Αραμπατζή
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Πρόγραμμα Kidspiration
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Η Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Αλέξης Κόκκος. 1. Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα 2. Επικοινωνία στις ξένες γλώσσες 3. Μαθηματική ικανότητα και βασικές ικανότητες στην επιστήμη και την.
Ερμηνεία δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων
“Μια μέρα στη ζωή του μικρού Ιάσονα” Ο Μυκηναϊκός κόσμος μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Συνδέσεις στο σήμερα. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Επιμέλεια:
Επιμέλεια: Φωτεινή Λάρκου
«Πλακόστρωση» Μαρίνα Πάλλα.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Δημιουργικότητα & Μαθηματικά
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας ΣΤ’ τάξης.
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών (ή, διαφορετικά, αντίληψη του χώρου)
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΣΟΥΓΚΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Τ.
«Για δέντρα και φυτά μαθαίνω χίλια μυστικά…» Νηπιαγωγείο Δαμαριώνα Νάξου Υπεύθυνη Περιβαλλοντικού προγράμματος: Παντελέων Μιχαλίτσα.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑΣ ΣΟΦΙΑ ΠΟΠΟΡΗ. Το συγκεκριμένο σενάριο εργασίας αφορά τη διδασκαλία των παρακάτω αντικειμένων της ενότητας 14.4 Τα είδη και οι νόμοι.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Βιολογία Γυμνασίου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
Προσχολική Παιδαγωγική
Δημιουργία σεναρίου.
Σύνδεση κρίσιμου συμβάντος με το μοντέλο Van Hiele
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Θέμα: Επιλέξτε μια προτεινόμενη δραστηριότητα από τη θεματική περιοχή των Στοχαστικών Μαθηματικών (Πιθανότητες, Στατιστική) από το έγγραφο «Μαθηματικά.
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

21-5-2017 Κρυστα ρακαλλιδου

ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: Μαθηματικά προσχολικής εκπαίδευσης Ιδιαίτερη Περιοχή του γνωστικού αντικειμένου: Γεωμετρικά σχήματα - Επικαλύψεις σχημάτων Συμβατότητα με το ΑΠΣ & το ΔΕΠΠΣ. Παιδί και μαθηματικά, χωρικός και γεωμετρικός συλλογισμός.

Το εκπαιδευτικό σενάριο είναι συμβατό με το Ν. Σ Το εκπαιδευτικό σενάριο είναι συμβατό με το Ν.Σ. γιατί διέπεται από την αρχή της δημιουργικότητας αφού τα παιδιά: προβληματίζονται ερευνούν σκέφτονται κριτικά αποφασίζουν και αξιολογούν το αποτέλεσμα

ΣΚΟΠΟΣ & ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Σκοπός: Να κατανοήσουν γεωμετρικές και χωρικές έννοιες-και συγκεκριμένα την επικάλυψη σχημάτων Στόχοι: Α. Μαθηματικά Να αναπτύξουν οπτικοποιημένη και γεωμετρική σκέψη

Μαθαίνοντας μέσω αφήγησης ιστοριών, με ήρωες τα γεωμετρικά σχήματα και κατασκευάζοντάς τα

Ζωγραφίζοντας ή φτιάχνοντάς τα με πλαστελίνη…….

Καλαμάκια….

Χαρτόνι……….

Αυτοσχέδιοι γεωπίνακες από φελιζόλ και οδοντογλυφίδες….

Να προβληματίζονται, να διερευνούν, να διατυπώνουν υποθέσεις και να καταλήγουν σε συμπεράσματα (π.χ. Μάστορες που θα δημιουργήσουν σχέδιο πλακιδίων) Να επιλύουν προβλήματα από την καθημερινή τους ζωή με βάση γνώσεις που έχουν ήδη κατακτήσει (Γνώση σχημάτων- Επίστρωση Αυλής)

Να εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους με λέξεις που συνδέονται με τα μαθηματικά (Λέξεις μερών, ιδιοτήτων και σχέσεων των σχημάτων). π.χ. Με σχήματα από χαρτόνια επικαλύπτουν επιφάνεια πλακιδίων στην αυλή περιγράφοντας τις ιδιότητες τους. Αρχικό Πλακάκι

Β. Δημιουργία και έκφραση, εικαστικά Να γνωρίσουν μεγάλους ζωγράφους και τεχνικές (Πολ Κλέε-Κυβισμός) Να παρατηρούν, να κάνουν προσεκτικές εκτιμήσεις και να κατανοούν έννοιες μέσω δημιουργικής σκέψης (Παρατήρηση πίνακα, συζήτηση, ερωτήσεις-απαντήσεις, εντοπισμό σχημάτων, ανάλυση – σύνθεση κυβιστικού πίνακα)

Να πειραματίζονται, να επικοινωνούν, να εκφράζονται και να φτιάχνουν κολλάζ ή παζλ. Δημιουργία κολλάζ «σχηματοχώρας»

Γ. Τ.Π.Ε. Να αναπτύξουν αναπαραστατική σκέψη και μεταγνωστικές ικανότητες

Να χρησιμοποιούν κατάλληλο λογισμικό και δραστηριότητες (GCompris-Τάνγκραμ)

Να επικοινωνούν και να αξιοποιούν την τεχνολογία και για αξιολόγηση γνώσεων Λογισμικά: Jigsaw Puzzles, GCompris, Γεωπίνακες. Διαδίκτυο

Δ. Συνεργατικοί στόχοι-Κοινωνική ανάπτυξη Να συνεργάζονται και να συμμετέχουν ισότιμα σε ομάδες μέσω θετικής αλληλεξάρτησης Να ακούν τους άλλους και να μιλάνε χαμηλόφωνα Να μη φεύγουν αν δεν τελειώσει το κοινό έργο

Παιχνίδι χαμένου θησαυρού…

Σε ομάδες, αφού συζητήσουν, βρίσκουν τα κρυμμένα σχήματα ……

Στην παρεούλα τα ταξινομούν κατά μέγεθος , χρώμα ή και τα δύο…..

Φτιάχνουν φιγούρες, κατασκευές…

Παραστάσεις…..

Παίζουν ομαδικά παιχνίδια στην αυλή… Χωρίζονται σε ομάδες των δύο χρωμάτων σύμφωνα με τα πλακάκια που καλύπτουν μέρος επιφάνειας στην αυλή του σχολείου.

Οι παίκτες κάθε ομάδας προσπαθούν να προχωρήσουν με τα χέρια και τα πόδια ακουμπώντας τα πλακάκια μόνο ενός χρώματος. Κερδίζει η ομάδα που κατάφερε να προχωρήσει στα πλακάκια του δικού της χρώματος και έφτασε απέναντι πιο γρήγορα.

ή στην τάξη σε ζευγάρια, με χρωματιστό ζάρι για επικάλυψη επιφανειών ίδιων σχημάτων με τα ίδια χρώματα παρατηρώντας τη δεξιά στήλη.

Σύμφωνα με τη θεωρία του Van Hiele, με τις παραπάνω δραστηριότητες επιτυγχάνεται, η ανάπτυξη της «γεωμετρικής άποψης», που είναι το πρώτο από τα πέντε επίπεδα γεωμετρικής σκέψης. Επίσης τα νήπια κατακτούν σταδιακά το δεύτερο επίπεδο που είναι η «ουσία της γεωμετρίας ή μαθηματική άποψη». Γι αυτό ο στόχος της διδασκαλίας είναι η εκμάθηση των σχέσεων που συνδέουν τις ιδιότητες των σχημάτων.

Απαιτεί ται η στενή σύνδεση και συνεργασία τριών ειδών γνωστικών διαδικασιών: «οπτικοποίησης», «κατασκευής» και «συλλογισμού», για ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης, τόσο της κατώτερης, όπως η αναγνώριση των σχημάτων όσο και της ανώτερης, όπως η ανακάλυψη των ιδιοτήτων των σχημάτων και η επίλυση μαθηματικών προβλημάτων. ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ