2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ ΤΜΗΜΑ: Α3 ΜΑΘΗΤΗΣ:ΚΛΕΑΡΧΟΣ ΠΡΕΚΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ: Κα ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ 2016-2017 ΘΕΜΑ: ΕΙΔΗ ΓΡΑΦΗΣ ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΑ – ΓΡΑΜΜΙΚΗ Α – ΓΡΑΜΜΙΚΗ Β.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ Στάδια στην εξέλιξη της γραφής : λεξιγραφία, συλλαβική γραφή, αλφάβητο στους σημαντικότερους λαούς από την αρχαιότητα έως σήμερα : Σουμερίους,
Advertisements

ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Επίδραση φορολογικής πολιτικής στον κλάδο Κινητής Τηλεφωνίας Αύγουστος 2011 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Το Θέρμο είναι κωμό- πολη της Αιτωλοακα- ρνανίας με επίσημο πληθυσμό κα- τοίκων.
ΑΝΑΓΚΕΣ Νίκη Κάτσαρη Καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας & Οικολογίας.
Το Πάσχα στην Κάλυμνο Τ άξη:A’5 Τ άξη:A’5 Έτος: Έτος: Ονόματα μαθητών: Σιδερούλα Μύτικα,Πόπη Σαμάρκου,Μικέλα Σαμάρκου,Καλλιόπη Τρικοίλη.
Κουκούλης Παράσχος (parkouk) 1 ο Δημ. Σχολ. Αγ. Δημητρίου Η Μεγάλη Εβδομάδα αρχίζει από την Κυριακή των Βαΐων το βράδυ, όπου τελείται η Ακολουθία του Νυμφίου,
Ημερίδα – Δημόσια Έργα : Βέλτιστο Κόστος για Μέγιστο Κοινωνικό Όφελος Ιωάννης Γιάνναρος (Οικονομολόγος) : Δημόσια Έργα. Το φτηνό είναι ακριβό Ομάδα Έργου.
ΠΥΡΙΤΙΟ ΟΠΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ Τα είναι οπτικές ίνες; Οι οπτικές ίνες είναι πολύ λεπτά νήματα φτιαγμένα από πλαστικό ή γυαλί, με διάμετρο μικρότερη των 8μm μέσα.
Η 4 Η ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΑ ΚΟΡΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ Β1 ΤΑΞΗ 1.
ΜΠΑΣΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ 1ο Π.Δ.Σ.Θ.-ΑΠ.Θ ΣΤ΄2.  Το Έβερεστ είναι το ψηλότερο βουνό πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, αλλά αν λάβουμε υπόψη την επιφάνεια.
Μεθοδολογία επιμόρφωσης δραστηριότητα ενότητας 8 επιμόρφωσης επιμορφωτών β' επιπέδου στις Τ.Π.Ε Κωνσταντίνα Ματσούκα Φιλόλογος.
ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΕΙΑΚΑ ΤΟΞΑ. Σε αυτή την παρουσίαση θα δείτε σημαντικές πληροφορίες για τα σημαντικότερα ηφαίστεια στον κόσμο.
ΑΠΡ 530 Εισαγωγή στον Μυκηναϊκό πολιτισμό Διδάσκων: Ανδρέας Βλαχόπουλος.
Αρριανού, Αλεξάνδρου Ανάβαση Ο Αρριανός - με πρότυπο τον Ξενοφώντα – σε 7 βιβλία εξιστόρησε την εκστρατεία του μεγάλου Αλεξάνδρου από την αρχή (336 π.Χ)
Νοσηλευτική και Έρευνα Ιστορικές Τάσεις και Μελλοντικές Κατευθύνσεις στη Νοσηλευτική Έρευνα Δρ Σοφία Ζυγά Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήματος Νοσηλευτικής Πανεπιστημίου.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οικονομική Ανάλυση ΘΕΜΑ:
Ιλιάδα Μονομαχίες. Μονομαχία:Πάρη και Μενέλαου Ο Πάρης προβάλει απο το Τρωικό στράτευμα εναντίον του Μενέλαου.Πρίν την μονομαχία ο Πάρης κυριεύεται από.
ΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ ΓΕΛ ΖΑΓΟΡΑΣ ΤΑΞΗ Α’ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Η ΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
AΛΚΟΟΛ! ΓΕΛ ΖΑΓΟΡΑΣ ΤΑΞΗ Α ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
«Παραπέταξαν το Θεό και το Έθνος»
ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΜΑΡΓΑΡΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ Α4’ Π.Μ.Γ.Λ.Π.
ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
(ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΑ,ΓΡΑΜΜΙΚΗ ΓΡΑΦΗ Α’,ΓΡΑΜΜΙΚΗ ΓΡΑΦΗ Β’)
“Μια εκπαιδευτική, κοινωνική, αναπτυξιακή πορεία
Κοινωνικά Δίκτυα Κεφάλαιο 15.
Μαθηματικά στην καθημερινή ζωή
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΡΟΣΙΑΣ, ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β’
ΛΙΜΝΗ ΜΑΡΑΘΩΝΑ.
3/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 4 Φιλίππα Χατζησταύρου Τεχνικές σύγκρισης.
Εθνικόν Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιο Αθηνών
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νικης
INTERNATIONAL HELLENIC CULTURAL and EDUCATIONAL CONSORTIUM
Ινδιάνοι.
Βησσαρίων ο Τραπεζούντιος
Εργασία Βιολογίας β’ Γυμνασίου
Περιβαλλοντολόγοι : Εργασία 1
Μέτρηση Βάρους-Μάζας-Πυκνότητας
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Πρακτική άσκηση – μελέτη περίπτωσης
Γυμνάσιο Νεάπολης Κοζάνης
Η περίπτωση της Χημιφωταύγειας
Αρχιεπισκοπος πασησ Αλβανιας
Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ???
Μεσογειακή διατροφή.
Άννα Φρανκ «Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ»
Μεταξοτυπια Σηρογραφια Βακιρτζης Αθανασιος
Σωτηριάδης Ευάγγελος 1Ο Π.Δ.Σ.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. Στ
נושא 5: מגנטים ומגנטיות.
Mυκηναϊκός Πολιτισμός
Το ηφαίστειο της Αίτνας
ΑΑ041-ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΣΘΕΝΟΥΣ ΜΕ ΚΑΡΚΙΝΟ ΜΑΣΤΟΥ: ΜΙΑ ΣΥΝΕΧΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Χατζηνικολάου Αικατερίνη1Χατζόπουλος Στυλιανός2Μπανιώτη Δέσποινα1 1.Φοιτήτρια.
Ανιχνεύοντας τη ρητορική online πληροφοριών:
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΗΡΙΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ
Παίζω και μαθαίνω τους Κινέζικους αριθμούς Νίκος Πανουσόπουλος 3ο Γυμνάσιο Κορίνθου
Ιδιωτική οικονομική 1η ενότητα «ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ»
Εισαγωγή στην Πληροφορική Κωδικος Διαφανειών: ΑΟΑ183
Οπτικές Ίνες Μαθητές που εργάστηκαν : Γαλακτίδης Παναγιώτης
Αειφορία και Πράσινες Σπουδές
კულტურის კვლევების შესავალი
Εργασία για το μάθημα της Φυσικής Β’ Λυκείου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ ΤΜΗΜΑ: Α3 ΜΑΘΗΤΗΣ:ΚΛΕΑΡΧΟΣ ΠΡΕΚΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ: Κα ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ 2016-2017 ΘΕΜΑ: ΕΙΔΗ ΓΡΑΦΗΣ ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΑ – ΓΡΑΜΜΙΚΗ Α – ΓΡΑΜΜΙΚΗ Β

Τα Ιερογλυφικά της Αιγύπτου

Η δοξασία Η επινόηση της γραφής, αποτέλεσε παράγοντα τόσο σημαντικό για την πρόοδο των λαών που την εφηύραν, ώστε σχεδόν όλοι οι αρχαίοι πολιτισμοί αποδίδουν στην γραφή θεία προέλευση. Στην αρχαία Αίγυπτο, λοιπόν, υπήρχε μια τέτοια δοξασία. Σύμφωνα με τους κατοίκους του Νείλου, μία θεότητα που ονομαζόταν Θωθ, άλλοτε αρσενική, άλλοτε θηλυκή, παρέδωσε τη γνώση της γραφής στους ανθρώπους. Ένα πτηνό με μακριά πόδια, κεφάλι ίβιδος, με μακρύ, αμβλύ και κυρτό ράμφος, ο Θωθ, ήταν ο φύλακας των γραπτών συμβόλων. Ίσως, για τούτο το λόγο, μόνο εκλεκτοί γνώριζαν ανάγνωση και γραφή. Η γνώση τους ήταν μοναδικό και αποκλειστικό προνόμιο μιας τάξης αξιωματούχων και επαγγελματιών, της τάξης των γραφέων και των ιερών (σπανιότερα).

Τα Σύμβολα Στα ιερογλυφικά, σχεδόν όλα τα σύμβολα είναι ζωγραφιές ή χαρακτικά ταυτιζόμενα με συγκεκριμένες μορφές ανθρώπων, ζώων ή φυτών. Δεν ενώνονται κατά την γραφή μεταξύ τους όπως τα ακκαδικά και τα εβραϊκά. ΦΩΝΟΓΡΑΜΜΑΤΑ: Εντάσσονται στα ιερογλυφικά ως μεταγραφή απλών ήχων και είναι αντίστοιχα με τα γράμματα του σύγχρονου αλφαβήτου. ΙΔΕΟΓΡΑΜΜΑΤΑ: Εντάχτηκαν στην γραφή, σε συνδυασμό με άλλα σύμβολα για να εκφράσουν συγκεκριμένους όρους, έννοιες και ιδέες. ΔΕΛΤΟΙ: Στα ιερογλυφικά, οι δέλτοι αντιπροσώπευαν το όνομα του Φαραώ. ΑΠΕΙΚΌΝΙΣΗ ΖΏΩΝ: Απεικονίζονται πολλά φανταστικά όντα. Ήταν πολύ συχνά, και κάθε σύμβολο είχε διαφορετική σημασία και φθόγγο. ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ: Εντάσσονται στα ιερογλυφικά ως ειδικά σύμβολα, με σκοπό να αποσαφηνίζουν την σημασία του αντικειμένου ή όντος το οποίο αντιπροσώπευαν.

1 Οι Γραφείς έπρεπε να γίνουν ειδικοί στην γραφή αυτή, η οποία ήταν περίτεχνη (εικονική, βραδύτατη, με 700 περίπου διαφορετικά σύμβολα). Σκόπιμα την διατηρούσαν τόσο μπερδεμένη, έτσι που να μην μπορούν να την μαθαίνουν πάρα πολύ άνθρωποι, για να κρατούν τις θέσεις τους. 4 Αργότερα, αναπτύχθηκε μια ακόμα πιο γρήγορη γραφή. Ονομαζόταν λαϊκή και την χρησιμοποιούσαν συχνά στα νομικά έγγραφα.. 5 Το γεγονός πως η γραφή, όσο περνούσε ο καιρός, γινόταν πιο απλή και ρέουσα, διευκόλυνε τη διάδοση της τέχνης της σε ευρύτερα στρώματα. Η τάξη των γραφέων επεκτάθηκε σε άτομα λαϊκότερης καταγωγής κατά το τέλος του Αιγυπτιακού πολιτισμού. 2 Τα ιερογλυφικά, χρησιμοποιούνταν σε κρατικά μνημεία, ναούς, τάφους και θρησκευτικούς παπύρους. Γράφονταν από αριστερά στα δεξιά, από δεξιά στα αριστερά ή από πάνω προς τα κάτω. 3 Για εμπορικές συμφωνίες, γράμματα και ιστορίες, υπήρχε μια διαφορετική μορφή γραφής , η ιερατική, στην πραγματικότητα μια γρήγορα γραφόμενη εκδοχή των ιερογλυφικών, πάντα από τα δεξιά προς τα αριστερά. Οι χαρακτήρες της απομακρύνθηκαν από το πρωταρχικό σχήμα των ιερογλυφικών και γράφονταν συνδεδεμένοι μεταξύ τους, και επίσης, χρησιμοποιούνταν έντονες και ευμεγέθεις κόκκινες τελείες, για τον διαχωρισμό των προτάσεων.

Η Στήλη της Ροζέτης Το εκπληκτικό αυτό μνημείο της Αιγυπτιακής γραφής, λέγεται πως βρέθηκε στην πόλη Ροζέτη, η οποία βρίσκεται 70 χλμ. ανατολικά της Αλεξάνδρειας. Πρόκειται για μια τρίγλωσση επιγραφή: το κάτω τμήμα είναι στα ελληνικά, το κεντρικό στην λαϊκή αιγυπτιακή γλώσσα και το πάνω στα ιερογλυφικά. Η στήλη πρωτοστήθηκε σε ναό. Οδήγησε στην αποκρυπτογράφηση της μέχρι τότε άγνωστης γλώσσας των Φαραώ. Αποκρυπτογραφήθηκε το 1822, από τον γλωσσολόγο Ζαν Φ. Σαμπολιόν. Όταν έγινε γνωστό ότι η στήλη περιλάμβανε βασιλικά ονόματα, όπως του Πτολεμαίου, μπόρεσαν να διαβάσουν το αντίστοιχο όνομα στα ιερογλυφικά. Έτσι, μελέτησαν λεπτομερώς τα ιερογλυφικά που σχημάτιζαν άλλες λέξεις, και το κείμενο αποκρυπτογραφήθηκε σταδιακά.

ΣΥΛΛΑΒΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΓΡΑΦΗΣ Τα συλλαβικά συστήματα γραφής απεικονίζουν συλλαβές.

Η Μινωική γραφή της Κρήτης (Η Γραμμική Α΄)

Εισαγωγή Η Γραμμική Α΄ ανακαλύφθηκε στην Κρήτη. Είναι αποτυπωμένη κυρίως σε πήλινες πινακίδες. Τέτοιες πινακίδες έχουν βρεθεί στην Κνωσό, στη Φαιστό, στην Αγία Τριάδα, αλλά και εκτός Κρήτης στη Μήλο, στα Κύθηρα, στη Θήρα. Χρονολογείται πριν από την έλευση των Μυκηναίων στην Κρήτη, από το 1800 ως το 1450 π.Χ περίπου. Η Γραμμική Α αποτελείται από συλλαβογράμματα (χαρακτήρες με συγκεκριμένη συλλαβική φωνητική αξία) και ιδεογράμματα (χαρακτήρες που αντιπροσωπεύουν αντικείμενα). Έχουν βρεθεί περίπου 60-70 συλλαβογράμματα και 60 ιδεογράμματα.

Το μυστήριο της αποκρυπτογράφησης Η Γραμμική Α δεν έχει αποκρυπτογραφηθεί και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της σύγχρονης αρχαιολογίας. Η αποκρυπτογράφησή της θα αποκαλύψει τη γλώσσα και ενδεχομένως και την καταγωγή των Μινωϊτών. Τα ιδεογράμματα μας επιτρέπουν να συμπεράνουμε με αρκετή ασφάλεια το περιεχόμενο των πινακίδων. Πρόκειται για καταλόγους ανθρώπων και αγαθών.

Μινωική Ιερογλυφική Γραφή, θεωρείται πρόγονος της Γραμμικής Γραμμική Γραφή Α΄

Ο Δίσκος της Φαιστού

Ένα άλυτο ακόμη μυστήριο… Πρόκειται για αρχαιολογικό εύρημα από τη Φαιστό και χρονολογείται πιθανώς τον 17ο αιώνα π.Χ. Ο σκοπός της κατασκευής του και το νόημα των όσων αναγράφονται σε αυτόν παραμένουν άγνωστα. Ο δίσκος είναι φτιαγμένος από πηλό. Η μέση διάμετρός του είναι 16 εκατοστά και το μέσο πάχος του 2.1 εκατοστά. Στις δύο όψεις του βρίσκονται 45 διαφορετικά σύμβολα, πολλά από τα οποία αναπαριστούν εύκολα αναγνωρίσιμα αντικείμενα, όπως ανθρώπινες μορφές, ψάρια, πουλιά, έντομα, φυτά. Συνολικά υπάρχουν 241 σύμβολα, 122 στην 1η πλευρά και 119 στη 2η, τοποθετημένα σπειροειδώς. Έχουν προταθεί πάρα πολλές ερμηνείες του κειμένου του, όπως ότι πρόκειται για προσευχή, για τη διήγηση μίας ιστορίας, για ένα γεωμετρικό θεώρημα, για ημερολόγιο. Παρόλα αυτά η επιστημονική κοινότητα δεν έχει αποδεχθεί καμία από τις προτεινόμενες αποκρυπτογραφήσεις και ο δίσκος παραμένει ένα άλυτο μυστήριο.

Ο Μυκηναϊκός Πολιτισμός και η Γραφή του

Η Γραμμική Γραφή Β΄ Είναι η γραφή του Μυκηναϊκού πολιτισμού. Είναι η γραφή του Μυκηναϊκού πολιτισμού. Αναπτύχθηκε την περίοδο 1600-1100 π.Χ. Κείμενα με αυτή τη γραφή έχουν βρεθεί σε πινακίδες. Οι πινακίδες είναι πήλινες, αποξηραμμένες στον ήλιο. Τα γράμματα χαράσσονταν με αιχμηρά όργανα. Περιλαμβάνουν καταλόγους ονομάτων και πραγμάτων. Η γραμμική Β είναι συλλαβογραφική γραφή. Κάθε σύμβολο δηλαδή αντιστοιχεί σε μία συλλαβή. Περιλαμβάνει περίπου 90 συλλαβογράμματα και 260 ιδεογράμματα, τα οποία διευκόλυναν την ανάγνωση της γραφής. Είναι αποδεδειγμένη ελληνική προϊστορική γραφή.

Πινακίδες από πηλό

Αλφάβητο και γραφή.

Η Αποκρυπτογράφηση Αποκρυπτογραφήθηκε το 1952 από το νεαρό αρχιτέκτονα Μάικλ Βέντρις (M. Ventris). Ο Βέντρις ζήτησε τη βοήθεια του κλασικού φιλολόγου Τζων Τσάντγουικ (J. Chadwick) και μαζί δημοσίευσαν ένα ιστορικό άρθρο στο Journal of Hellenic Studies Εκεί ερμήνευαν με σιγουριά 65 από τα 88 τότε γνωστά σύμβολά της, διατύπωναν τους βασικούς κανόνες ορθογραφίας της και έφερναν στο φως μια αρχαϊκή ελληνική διάλεκτο πέντε αιώνες παλαιότερη από τα Ελληνικά του Ομήρου.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Έντυπη βιβλιογραφία: Εγκυκλοπαίδειες & σχολικό βιβλίο Ηλεκτρονική βιβλιογραφία: Wikipedia Incrediblecrete