Φαινόμενο του θερμοκηπίου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΥΠΑ ΤΟΥ ΟΖΟΝΤΟΣ Άλκηστις.
Advertisements

ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ Λασκαρίδου Λίνα Ζαχαριάδου Αναστασία Αϊδινίδου Εύη Ζαχαριάδου Εύα Μυρτολλάρι Όλγα.
ΤΡΥΠΑ ΤΟΥ ΟΖΟΝΤΟΣ.
Väder- och Klimatförändringar
Κλιματικές αλλαγές Τι και γιατί; 1ο Γυμνασιο Νέας Μάκρης
Η ΤΡΥΠΑ ΤΟΥ ΟΖΟΝΤΟΣ.
Η εξασθένηση της στιβάδας του όζοντος
Η σχέση μας με τη γη Ανθρώπινες δραστηριότητες και φυσικοί πόροι.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΘΕΜΑ: ΤΡΥΠΑ ΤΟΥ ΟΖΟΝΤΟΣ
Διαχείριση Φυσικών Πόρων – Α’ & Β’ Λυκείου
ΟΖΟΝ.
Φαινόμενο του θερμοκηπίου
Θερμικές ιδιότητες της ύλης
ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
ΗΗΜΕΙΑ.
Η τρυπα του οζοντοσ Εργασία των μαθητών: Γιάννη Πολυράβα, Κωνσταντίνος Τσερκέζη Γιάννη Χαντζηκωνσταντίνου.
ΧΗΜΕΙΑ Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ ΟΜΑΔΑ 5η
Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
ΤΟ ΚΛΙΜΑΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΙΑ ΕΠΙΣΚΟΠΙΣΗ
ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ.
Ατμόσ φαιρα της Γης   Σύνθεση Layers Ατμόσφαιρα ... Η Γη περιβάλλεται από ένα κάλυμμα του αέρα που ονομάζεται ατμόσφαιρα. Η ατμόσφαιρα αποτελείται από.
Η ατμόσφαιρα.
από Τισ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ Τησ ΣΤ΄ΤΑΞΗΣ: γεωργία Σάββα Νικολέτα λαρκου
ΛΙΩΣΙΜΟ ΤΩΝ ΠΑΓΩΝ.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕ
2ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου Επιμέλεια: Κωτίτσας Αριστοτέλης
Ατμοσφαιρική Χημεία και Θερμοκηπικά Αέρια
Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
SEA LEVEL RISE1 TEMPERATURE OF OCEANS. SEA LEVEL RISE2 TEMPERATURE OF OCEANS.
Εικόνα 2. Η μαύρη γραμμή αντιστοιχεί στις αλλαγές που καταγράφηκαν στη μέση θερμοκρασία της Γης μεταξύ 1850 και Η κίτρινη περιοχή αντιστοιχεί.
Ποιοτική και ποσοτική αλλοίωση της σύστασης ή της μορφής των φυσικών, χημικών και βιολογικών χαρακτηριστικών του περιβάλλοντος με αποτέλεσμα τη διατάραξη.
Επιπτώσεις των αέριων ρύπων στο περιβάλλον.
Γεωλογία & Διαχείριση Φυσικών Πόρων Κεφ Κλιματική Αλλαγή
Χημεία και Αέρια θερμοκηπίου
ΑΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΚΑΙ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ.
ΦΤΙΑΞΑΜΕ «ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ» ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ… «ΧΗΜΕΙΑ» ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ
ΘΕΜΑ: ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΣΤΑΘΑΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Κλιματικές Αλλαγές – Μετρήσεις του Μικροκλίματος της Αγ. Παρασκευής
ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Τμήμα Φυσικής Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΚΛΙΜΑ και ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ Μάθημα 2 ο - Ηλιακή και Γήινη ακτινοβολία Φασματική κατανομή ακτινοβολίας.
Φαινόμενο του θερμοκηπίου
Σημασία των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας
Βιολογία Γ ’ Γυμνασίου. Ομοιόσταση Η ικανότητα των οργανισμών να διατηρούν το εσωτερικό τους περιβάλλον ( σύσταση και ποσότητα υγρών, θερμοκρασία, pH.
Κεφάλαιο 9 Η ατμόσφαιρα.
Η ακτινοβολία στην ατμόσφαιρα. Τι ονομάζουμε ακτινοβολία;  Η εκπομπή και διάδοση ενέργειας με ηλεκτρομαγνητικά κύματα (ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία).
ΤΟ ΚΙΛΡΟΚΛΙΜΑ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΧΩΡΟ ΔΙΑΛΕΞΗ 5 ΜΑΡΑ ΣΟΦΙΑ.
Τεχνολογία Ψυχρών Υλικών
Κλιματική αλλαγή.
ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ ΚΑΙ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Φωτοχημικό νέφος.
Ηλιακο συστημα.
ΑΕΙΦΟΡΙΑ Γ’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝTIKA ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ
ΦΤΙΑΞΑΜΕ «ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ» ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΜΕ… «ΧΗΜΕΙΑ» ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ ΚΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Η επιρροη του φαινομενου του θερμοκηπιου στην καθημερινη Μασ ΖΩΗ
Εργασία Χημείας για το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Λεωνίδας Κωστάλας, Μενέλαος Μικέδης
Το φαινόμενο του θερμοκηπίου:
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ ΦΛΙΓΓΟΥ ΙΩANNA
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Το Φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Περιβαλλοντικά Προβλήματα
Κλιματική αλλαγή Νεαροί επιστήμονες Ερευνούν & Αποφασίζουν
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
1.8 Ατμοσφαιρική ρύπανση – Φαινόμενο θερμοκηπίου – Τρύπα όζοντος
Väder- och Klimatförändringar
Φαινόμενου του θερμοκηπίου
ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενίσχυση του φαινομένου του θερμοκηπίου και οι επιπτώσεις του στην ζωή των Ελλήνων μαθητών

Φαινόμενο του θερμοκηπίου Το φαινόμενο του θερμοκηπίου είναι η διαδικασία κατά την οποία η ατμόσφαιρα ενός πλανήτη συγκρατεί θερμότητα και συμβάλλει στην αύξηση της θερμοκρασίας της επιφάνειάς του. Ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά από τον Γάλλο μαθηματικό, αστρονόμο και φυσικό Ζοζέφ Φουριέ, το 1838, ενώ διερευνήθηκε συστηματικά από το Σουηδό χημικό Σβάντε Αρρένιους. Σε αυτόν οφείλεται και η ονομασία του φαινομένου, όταν το 1896 ανέπτυξε τη θεωρία ότι οι ραγδαία αυξανόμενες βιομηχανίες που στέλνουν άνθρακα και άλλους ρύπους στον αέρα ίσως να μη διαφέρουν, όσον αφορά τις επιπτώσεις στις κλιματικές αλλαγές, από τα στοιχεία που εκλύθηκαν στην ατμόσφαιρα με την έκρηξη του ηφαιστείου Κρακατόα στην Ινδονησία το 1883.

Φαινόμενο του θερμοκηπίου Τα τελευταία χρόνια, ο όρος συνδέεται με την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας της επιφάνειας της Γης (παγκόσμια θέρμανση), ενώ θεωρείται πως το φαινόμενο έχει ενισχυθεί σημαντικά από ανθρωπογενείς δραστηριότητες. Παρατηρείται σε όλους τους πλανήτες που διαθέτουν ατμόσφαιρα. Ο πλανήτης με το πιο εντυπωσιακό φαινόμενο θερμοκηπίου είναι η Αφροδίτη, όμως για λόγους απλότητας θα αναφερόμαστε αποκλειστικά στην περίπτωση της Γης, δηλαδή του πλανήτη στον οποίο κατοικούμε.

Φαινόμενο του θερμοκηπίου

Μηχανισμός Η Γη δέχεται συνολικά ηλιακή ακτινοβολία, που αντιστοιχεί σε ροή περίπου 1.966 W/m2, στο όριο της ατμόσφαιρας. Ένα μέρος αυτής απορροφάται από το σύστημα Γης-ατμόσφαιρας, ενώ το υπόλοιπο διαφεύγει στο διάστημα. Περίπου το 30% της εισερχόμενης ηλιακής ακτινοβολίας ανακλάται, σε ποσοστό 6% από την ατμόσφαιρα, 3% από τα νέφη και 4% από την επιφάνεια της Γης. Το 70% της ηλιακής ακτινοβολίας απορροφάται, κατά 32% από την ατμόσφαιρα (συμπεριλαμβανομένου και του στρατοσφαιρικού στρώματος του όζοντος), κατά 3% από τα νέφη και κατά το μεγαλύτερο ποσοστό (51%) από την επιφάνεια και τους ωκεανούς.

Αέρια θερμοκηπίου Όλα τα αέρια συστατικά της ατμόσφαιρας που συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, αναφέρονται συνολικά με τον όρο αέρια του θερμοκηπίου. Απορροφούν την μεγάλου μήκους κύματος γήινη ακτινοβολία και επανεκπέμπουν θερμική ακτινοβολία, θερμαίνοντας την επιφάνεια. Ορισμένα αέρια, όπως το όζον, έχουν ημιδιαφάνεια και στην ηλιακή ακτινοβολία, με αποτέλεσμα να απορροφούν ένα μέρος της, συμβάλλοντας ως ένα βαθμό και στην ψύξη της γήινης επιφάνειας.

Επίδραση ανθρωπογενούς δραστηριότητας Το φαινόμενο του θερμοκηπίου είναι φυσικό, ωστόσο ενισχύεται από την ανθρώπινη δραστηριότητα, η οποία συμβάλλει στην αύξηση της συγκέντρωσης των αερίων του θερμοκηπίου καθώς και στην έκλυση άλλων ιχνοστοιχείων, όπως οι χλωροφθοράνθρακες (CFC's). Τα τελευταία χρόνια, καταγράφεται μία αύξηση στη συγκέντρωση αρκετών αερίων του θερμοκηπίου, ενώ ειδικότερα στην περίπτωση του διοξειδίου του άνθρακα, η αύξηση αυτή ήταν 31% την περίοδο 1750-1998. Τα τρία τέταρτα της ανθρωπογενούς παραγωγής διοξειδίου του άνθρακα, οφείλεται σε χρήση ορυκτών καυσίμων, ενώ το υπόλοιπο μέρος προέρχεται από αλλαγές που συντελούνται στο έδαφος, κυρίως μέσω της αποδάσωσης. Εκτός από τον άνθρωπο, παράγεται μεθάνιο και από ζώα (π.χ. αγελάδες) με τις ερυγές τους.

Πώς θα επηρεαστεί ο μαθητής...; Οι κλιματολογικές μεταβολές που προέρχονται από την αύξηση των θερμοκρασιών λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου μπορεί να έχουν και άμεσες και έμμεσες επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία. Οι άμεσες επιπτώσεις μπορεί να οφείλονται σε ακραίες τιμές θερμοκρασίας, σε επιδράσεις στο αναπνευστικό σύστημα και σε προκύπτουσες "φυσικές καταστροφές". Οι έμμεσες επιπτώσεις μπορεί να προέρχονται από την τροποποιημένη κατανομή των παρασίτων και των διαβιβαστών λοιμωδών νοσημάτων, τη μειωμένη γεωργική παραγωγή, τις δημογραφικές μεταβολές και τις κοινωνικές αναταραχές.

Πώς θα επηρεαστεί ο μαθητής...; Τα κύματα καύσωνα διαταράσσουν επίσης την ψυχολογική ισορροπία: αυξάνει τη συχνότητα εκρήξεων θυμού και εγκλημάτων πάθους και συμβαίνουν συχνά κοινωνικές αναταραχές. Η μεταβολή του κλίματος σε παγκόσμια κλίμακα θα έτεινε επίσης να αυξήσει τη συχνότητα εμφάνισης και άλλων προβλημάτων υγείας που σχετίζονται με υψηλές θερμοκρασίες. Η υψηλή υγρασία θα προκαλούσε αύξηση στις μυκητιάσεις του δέρματος και τα εκζέματα. Οι υψηλές θερμοκρασίες μπορούν επίσης να μειώσουν τη γονιμότητα των ανδρών και να επηρεάσουν δυσμενώς τα πρώτα στάδια ανάπτυξης των εμβρύων.

Πώς θα επηρεαστεί ο μαθητής...; Άμεσες συνέπειες: Μικρές και βαθμιαίες μεταβολές στη θερμοκρασία και την υγρασία προκαλούν αντιδράσεις τόσο στη φυσιολογία όσο και στη συμπεριφορά. Οι υγιείς άνθρωποι διαθέτουν έναν αποτελεσματικό μηχανισμό ρύθμισης της θερμοκρασίας του σώματος, ο οποίος μπορεί να αντιμετωπίσει μέτρια αύξηση της θερμοκρασίας του άμεσου περιβάλλοντος. Όμως, τα ευπαθή ή ασθενή άτομα, τα οποία έχουν μικρότερη σωματική αντοχή, δε θα μπορέσουν να προσαρμοστούν τόσο καλά. Ως εκ τούτου, γενικά, η αύξηση της θερμοκρασίας αποτελεί μεγαλύτερο κίνδυνο για ανθρώπους με καρδιαγγειακές, αναπνευστικές, νεφρικές και ανοσοποιητικές διαταραχές, για παιδιά με ανώριμα ρυθμιστικά συστήματα και για εξασθενημένους ηλικιωμένους.

Πώς θα επηρεαστεί ο μαθητής...;  Μικρή αύξηση στη μέση θερμοκρασία σημαίνει ότι θα υπάρξουν πολύ περισσότερες μέρες το χρόνο κατά τις οποίες οι μέγιστες θερμοκρασίες θα φτάνουν σε ακραίες τιμές. Θα εμφανίζονται συχνότερα κύματα καύσωνα. Οι υψηλότερες θερμοκρασίες το καλοκαίρι θα οδηγήσουν σε αύξηση της συχνότητας σοβαρών νοσημάτων και θανάτων. Η πιο άμεση συνέπεια της θερμότητας είναι το θερμικό στρες, το όποιο μπορεί να οδηγήσει σε εξάντληση από τη θερμότητα (χαρακτηρίζεται από ζάλη, αδυναμία και κόπωση) και σε θερμοπληξία. Η θερμοπληξία είναι σοβαρότερη κατάσταση, στην οποία η εσωτερική θερμοκρασία του σώματος υπερβαίνει τους 41οC και το άτομο βρίσκεται σε κατάσταση σύγχυσης, λήθαργου και τέλος απώλειας της συνείδησης. Το αποτέλεσμα της θερμοληξίας είναι συχνά μοιραίο. 

Πώς θα επηρεαστεί ο μαθητής...; Έμμεσες συνέπειες: Τα έντομα και τα μικρόβια ευδοκιμούν γενικά σε θερμό και υγρό περιβάλλον, επομένως ο επόμενος αιώνας φαίνεται ευοίωνος για αυτά. Προβλέπεται αύξηση στις ασθένειες που μεταδίδονται μέσω διαβιβαστών όπως για παράδειγμα ελονοσία, κίτρινος πυρετός, λύσσα και διάφοροι ιοί. Η παγκόσμια αύξηση της θερμοκρασίας θα επηρεάσει τις βροχοπτώσεις και, επομένως, την κατανομή των επιφανειακών υδάτων και τη μορφή των πλημμύρων. Επειδή το γεγονός αυτό θα υποβαθμίσει, από άποψη υγιεινής, την ποιότητα του νερού σε πολλές περιοχές, θα εξαπλωθούν διάρροια, χολέρα και επιδημίες δυσντερίας. Οι αυξημένες βροχοπτώσεις θα συνεισφέρουν στη μετάδοσή τους από τη μία ανθρώπινη ομάδα στην άλλη, ενώ το θερμότερο κλίμα θα μπορούσε να ενισχύσει την επιβίωσή τους στο περιβάλλον.

Βιβλιογραφία Φαινόμενο του θερμοκηπίου Βικιπαίδεια Φαινόμενο του θερμοκηπίου Βικιπαίδεια http://dimitraanto.weebly.com/sigmaupsilonnuepsi lonpiepsiloniotaepsilonsigmaf-gammaiotaalpha- tauomicronnu- alphanuthetarhoomegapiomicron.html

Σε αυτή την εργασία συμμετείχαν: Μαρούλης Βασίλης Λιάπη Κατερίνα Μερκούρης Βασίλης Λάμπρου Ευαγγελία