Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ Στα πλαίσια του μαθήματος Φωτογραφίας στο τμήμα Συντήρησης Έργων Τέχνης και Αρχαιοτήτων, στα Δ.ΙΕΚ Σπάρτης Ρήγου Θάλεια.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Φωτογραφία μέσω Οπτικού Μικροσκοπίου Α. Αραβαντινός
Advertisements

Έκθεση (μάθημα 3ο).
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ
Ζωγραφική με Φως Ναταλία – Ελένη Πίτλιγερ Οκτώβριος 2012
Φωτογραφική μηχανή Η σύγχρονη φωτογραφική μηχανή είναι συνδυασμός τεχνολογιών από τρεις τομείς, των λεπτοκατασκευών, της οπτικής και, αφενός της χημικής.
Εισαγωγή στο χειρισμό της φωτογραφικής μηχανής
Ηλεκτρικός Αναμεικτήρας Χεριού
Από την camera obscura στην ψηφιακή φωτογραφική μηχανή
Περιεχόμενα o Σελ 1…Εισαγωγή o Σελ 3…Η πρώτη μηχανή o Σελ 5…Η ιστορική εξέλιξη της φωτογραφίας o Σελ 9… Ποιος τραβηξε την πρωτη φωτογραφια o Σελ 11…
Pinhole Camera ή Κάμερα Μικροσκοπικής Οπής
ΟΛΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο φωτογραφία αναφερόμαστε γενικά στη διαδικασία δημιουργίας οπτικών εικόνων μέσω της καταγραφής και αποτύπωσης του φωτός, με χρήση.
Ένταξη Προοπτικού σε Φωτογραφία Ε.Μ.Π. Γεωμετρικές Απεικονίσεις και Πληροφορική Κουρνιάτης Ν.
Τα υλικά και οι τεχνικές της Φωτογραφίας
Αλήθεια, πως διαλέγω μια φωτογραφική μηχανή;
Εργασία στο μάθημα της Τεχνολογία
Η ιστορια της φωτογραφιασ
1 Τεχνολογία Επικοινωνιών Κεφ.17 Συσκευές Ήχου & εικόνας σελίδες 392 – 394 (μέχρι Διατάξεις με σύζευξη φορτίου (CCDs) )
Μπορούμε να δούμε τα άτομα…..
ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΡΩΙΝΟ ΣΤΟ 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΞΑΝΘΗΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ
Ηλιακή καταιγίδα.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Εργασία Τεχνολογίας ΟΙ ΑΚΤΙΝΕΣ Χ ΘΕΜΑ: Αμπουλάιλας Πέτρος ΤΜΗΜΑ Α1.
Από την camera obscura στην ψηφιακή φωτογραφική μηχανή
Ερευνητική εργασία 1ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης
Παθήσεις του ματιού και η διόρθωση τους
6.1 ΦΩΣ: ΟΡΑΣΗ & ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΚΤΙΝΩΝ
7.2 ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΕ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: ΕΙΔΩΛΑ
Εισαγωγή στο σταδιο της παραγωγής-γυρίσματα Προετοιμαστείτε! Όποιος αποτυγχάνει να προετοιμαστεί, προετοιμάζεται για να αποτύχει!. Επιλογή κάμερας- Μη.
! Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ ΚΑΙ Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ!☺☻.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ
Κινηματογράφος : Προβάλλοντας με δυο διαστάσεις τρισδιάστατα όντα και αλλάζοντας μέγεθος. Κινηματογραφιστές.
Η ιστορία και η εξέλιξη της
ΗΑRDWARE OΘΟΝΗ - ΠΟΝΤΙΚΙ ΟΘΟΝΗ ΟΘΟΝΗ.
ΨΗΦΙΑΚΗ & ΕΓΧΡΩΜΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Πώς βλέπουμε.
ΦΩΤΟΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΓΡΑΦΕΙΑΚΗΣ ΥΛΗΣ. Φωτοαναπαραγωγή είναι η διαδικασία δημιουργίας αντίγραφων των διαφόρων εγγράφων. Τα κύρια στοιχεία που.
Βασικά στοιχεία Τηλεσκοπίου Ενίσχυση Φωτός Μεγέθυνση Γ. Νικολιδάκης.
ΗΛΙΑΚΗ ΕΚΛΕΙΨΗ ΗΛΙΑΚΗ ΕΚΛΕΙΨΗ Το πιο μεγαλειώδες θέαμα στη φύση 17/3/2015ΕΚΦΕ Νέας Ιωνίας.
Τότε και τώρα. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιλογή του θέματος του Project έγινε από εμάς τους μαθητές, που επικράτησε ανάμεσα σε 3 θέματα. Οι λόγοι που επιλέξαμε το θέμα.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ Πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ» Πριόβολος Θεοφάνης.
Βασικές αρχές έκθεσης Στα πλαίσια του μαθήματος Φωτογραφίας στο τμήμα Συντήρησης Έργων Τέχνης και Αρχαιοτήτων, στα Δ.ΙΕΚ Σπάρτης Ρήγου Θάλεια.
Click to add Text Κάμερες και χρώμα Κάμερες και χρώμα.
Φυσική Εικόνας & Ήχου ΙΙ (Θ) Ενότητα 2: Φωτοφράκτης (Κλείστρο) Διάφραγμα (Άνοιγμα) Αθανάσιος Αραβαντινός Τμήμα Φωτογραφίας & Οπτικοακουστικών Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Ο φωτογραφικός φακός Στα πλαίσια του μαθήματος Φωτογραφίας στο τμήμα Συντήρησης Έργων Τέχνης και Αρχαιοτήτων, στα Δ.ΙΕΚ Σπάρτης Ρήγου Θάλεια.
Είδη φωτογραφικών μηχανών Στα πλαίσια του μαθήματος Φωτογραφίας στο τμήμα Συντήρησης Έργων Τέχνης και Αρχαιοτήτων, στα Δ.ΙΕΚ Σπάρτης Ρήγου Θάλεια.
«Συστήματα συγχρονικής λήψης και απεικόνισης (MBL‐Microcomputer Based Laboratories) στο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών» Επιμέλεια: Βασίλης Τζιώτης, Φυσικός.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ " ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ " Εξέταση στο μάθημα της τεχνολογίας Σχολικό έτος Υπεύθυνη καθηγήτρια : κ. Μαυροματάκη.
Format και συμπίεση γραφικών
Photography Εισαγωγή στην Φωτογραφία
Πρώτη προσελήνωση στο Φεγγάρι της NASA το 1969 ΑΛΗΘΕΙΑ Η΄ ΨΕΜΑ;
Τεκμηρίωση εργασιών συντήρησης
ΕλληνογαλλικΗ σχολΗ ΠειραιΑ « ΑγιοΣ ΠαΥλοΣ "
ΣΥΝΕΣΤΙΑΚΗ ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΑ
Ερευνητική εργασία των μαθητών του Α1 του 3ου ΓΕΛ. Γλυφάδας
ΟΠΤΙΚΗ Οπτική ονομάζεται ο κλάδος της Φυσικής που μελετά τη συμπεριφορά και τις ιδιότητες του φωτός, ενώ επιπλέον περιγράφει και τα φαινόμενα που διέπουν.
ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Σημείωση: οι ερωτήσεις του φύλλου εργασίας είναι εκτός ύλης, ενώ δεν ισχύει το ίδιο για την εργαστηριακή άσκηση.
Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
Format αρχείων και συμπίεση γραφικών
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ «Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»
ΝΕΥΡΟΜΥΪΚΗ ΣΥΝΑΨΗ.
ΤΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΟΡΑΣΗΣ.
Η φωτογραφική μηχανή.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1 Βασικές Συμβουλές Φωτογραφίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ Στα πλαίσια του μαθήματος Φωτογραφίας στο τμήμα Συντήρησης Έργων Τέχνης και Αρχαιοτήτων, στα Δ.ΙΕΚ Σπάρτης Ρήγου Θάλεια

Η φωτογραφική μηχανή είναι ένα κοινό παράδειγμα οπτικού συστήματος Η φωτογραφική μηχανή είναι ένα κοινό παράδειγμα οπτικού συστήματος. Ένα οπτικό σύστημα περιλαμβάνει μια πηγή φωτός, ένα μέσο ελέγχου του φωτός και κάποιο τρόπο καταγραφής της εικόνας. Οι φωτογραφικές μηχανές χρησιμοποιούνται για να ελέγχουν και να καταγράφουν φως επάνω σε φιλμ.Όλες οι φωτογραφικές μηχανές έχουν ένα σώμα, ένα φακό και ένα φωτοφράκτη. Το σώμα είναι ένα φωτοστεγές "κουτί" που περιέχει το φιλμ στο οποίο θα καταγραφεί η εικόνα. Ο μόνος τρόπος για να μπει φως στο κουτί αυτό, είναι διά του φακού. Ο φακός εστιάζει φως. Στην περίπτωση της φωτογραφικής μηχανής, εστιάζει το φως επάνω στο φιλμ. Ο φωτοφράκτης ή κλείστρο (shutter) της φωτογραφικής μηχανής ανοίγει και κλείνει το άνοιγμα του φακού. Το φως μπορεί να μπει στη φωτογραφική μηχανή μόνο όταν είναι ο φωτοφράκτης ανοικτός. Στην πλέον απλή της μορφή, μια φωτογραφική μηχανή μπορεί να είναι ένα "κουτί" με μία οπή στο ένα άκρο και μια υποδοχή για την τοποθέτηση του φιλμ στο άλλο. Η οπή κατευθύνει το φως επάνω στο φιλμ και έτσι ενεργεί σαν φακός. Η διάρκεια του χρόνου για την είσοδο του φωτός στη φωτογραφική μηχανή ελέγχεται από ένα κομμάτι χαρτόνι που επικολλάται στην οπή. Το χαρτόνι λειτουργεί σαν διάφραγμα. Αυτός ο τύπος φωτογραφικής μηχανής είναι γνωστός ως μηχανή σκοτεινού θαλάμου. Όσο πρωτόγονη και αν είναι αυτή η φωτογραφική μηχανή, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ληφθούν ορισμένες ενδιαφέρουσες φωτογραφίες. Σήμερα υπάρχουν πολλοί τύποι φωτογραφικών μηχανών στην αγορά. Ορισμένες είναι απλές, όπως του τύπου "σημάδεψε και φωτογράφησε". Άλλες είναι αρκετά πολύπλοκες. Παρακάτω αναφέρονται τα βασικά χαρακτηριστικά φωτογραφικών μηχανών τύπου τηλεμέτρου, διοπτικής ρεφλέξ, απ' ευθείας σκοπεύσεως και μονοοπτικής ρεφλέξ.

Τα μέρη της φωτογραφικής μηχανής Σκοτεινός θάλαμος (σώμα) Ο σκoτειvός θάλαμoς είvαι τo κυριότερο και βασικότερο τμήμα της φωτογραφικής μηχαvής. Στηv ουσία είναι ένας φωτoστεγής χώρος - ένα κουτί - βαμμέvoς μαύρoς ματ στo εσωτερικό τoυ, για vα απoφεύγovται αvεπιθύμητες αvταvακλάσεις. Μέσα στo σκoτειvό θάλαμo εισέρχονται oι φωτειvές ακτίvες και δημιoυργείται η εικόvα τoυ αvτικειμέvoυ πoυ φωτoγραφίζεται. Στη μια πλευρά τoυ βρίσκεται τo φιλμ και στηv απέvαvτι o φακός. Φακός Είναι απαραίτητος για τη δημιουργία ειδώλου και αντικατέστησε την τρύπα των pinhole μηχανών, προσφέροντας περισσότερο φως στο φωτοευαίσθητο υλικό. Διάφραγμα Είναι ένας μηχανισμός στο φακό της μηχανής, ο οποίος κλείνοντας σταδιακά, μειώνει τη ποσότητα φωτός που τον διαπερνά. Το διάφραγμα είναι κατασκευασμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε σε κάθε κλείσιμό του, το φως που το διαπερνά να μειώνεται κατά το μισό. Συμβολίζεται με το γράμμα f και οι τιμές που παίρνει είναι: f: 1, 1,4, 2, 2,8, 4, 5,6, 8, 11, 22. Όσο μεγαλώνει ο αριθμός τόσο κλείνει το διάφραγμα (μικραίνει η διάμετρος του φακού). Έτσι σε έκθεση με διάφραγμα f/1,4 το φίλμ (ή ο αισθητήρας) θα δεχτεί τη διπλάσια ποσότητα φωτός, από αυτή που θα δεχόταν με f/2.

Φωτοφράκτης Στις Camera Obcura η έκθεση στο φως γίνονταν απλά, αφαιρώντας το καπάκι του φακού Για κάποιο χρόνο. Στη συνέχεια εφευρέθηκαν οι φωτοφράκτες, ειδικοί μηχανισμοί που έλεγχαν τον χρόνο έκθεσης του φωτοευαίσθητου υλικού. Θα μπορούσαμε να τους ονομάσουμε «παραθυρόφυλλο της φωτογραφικής μηχανης». Έχουμε δύο τύπους : τους διαφραγματικούς, που βρίσκονται μέσα στο φακό και τους φωτοφράκτες εστιακού επιπέδου, που βρίσκονται ακριβώς μπροστά απ΄το το φίλμ ή τον αισθητήρα. Ταχύτητα Είναι ο χρόνος που ο φωτοφράκτης παραμένει ανοιχτός, επιτρέποντας την είσοδο του φωτός και επομένως την έκθεση του φίλμ ή του αισθητήρα. Όσο μεγαλύτερος είναι ο χρόνος της έκθεσης (αργή ταχύτητα φωτοφράχτη), τόσο περισσότερο φως θα περάσει. Οι ταχύτητες συμβολίζονται με τα νούμερα: 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60, 125, 250, 500, 1000, 2000. Όσο αυξάνεται αυτός ο αριθμός , τόσο μειώνεται ο χρόνος έκθεσης (αυξάνεται η ταχύτητα του φωτοφράκτη). Αυτό συμβαίνει επειδή οι παραπάνω αριθμοί αποτελούν τον παρανομαστή κλάσματος που έχει αριθμητή τη μονάδα ( 1/1,1/2, 1/4…, 1/500, 1/1000). Έτσι είναι αυτονόητο πως το 1/1 ( που σημαίνει χρόνος έκθεσης 1 δευτερόλεπτο) είναι μεγαλύτερο από το ½ ( μισό δευτερόλεπτο). Η έκθεση με ταχύτητα 1 επηρεάζει περισσότερο το φιλμ ή τον αισθητήρα, από την έκθεση με ταχύτητα 2 (μισό δευτερόλεπτο), εφόσον η πρώτη επιτρέπει να περάσει η διπλάσια ποσότητα φωτός από την άλλη. Η έκθεση στις φωτογραφικές καθορίζεται από τον συνδυασμό ταχύτητα-διαφράγματος.

Σκόπευτρο Η σκόπευση στις Camera Obscura γίνονταν από ένα θαμπόγυαλο στο πίσω μέρος της μηχανής, όπου προβάλλονταν το είδωλο. Για να πραγματοποιηθεί η λήψη έπρεπε να απομακρυνθεί το θαμπόγυαλο και στη θέση του να μπει μια θήκη (σασί) με το φιλμ. Η ίδια λογική παραμένει μέχρι σήμερα στις μηχανές μεγάλου φορμά. Στις άλλες μηχανές έχουν καθιερωθεί δύο σκοπεύσεις, που χαρακτηρίζουν και το αντίστοιχο είδος τους: Σκόπευση δια μέσω του φακού TTL ( Through The Lens) στις SLR (Single Lens Reflex, μονοοπτικές μηχανές καθρέπτη) και εξωτερική σκόπευση στις TLR (Twin Lens Reflex, διοπτικές μηχανές), στις τηλεμετρικές και στις compact. Επίσης μέσω της οθόνης σε ψηφιακές compact και σε mirroless.

Το εποπτικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε προέρχεται από διαδικτυακές πηγές. Η χρήση του εν λόγω υλικού, γίνεται μόνο για λόγους εκπαιδευτικούς.