Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση ΤΠΕ (Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου) Οδηγίες για τους Επιμορφούμενους Προτεινόμενες δραστηριότητες στο μεσοδιάστημα: Συνεδρία 3 & 4 Συστάδα Β1.4: Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Συνεδρία 3: Εισαγωγή στα Λογισμικά Παρουσίασης, στους Διαδραστικούς Πίνακες και τα Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία Διεύθυνση Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης Έκδοση 1η Φεβρουάριος 2017 ΟΜΑΔΑ 2 Δραστηριότητα 3: Δημιουργία παρουσίασης με το πρότυπο PechaKucha 20X20. To πρότυπο PechaKucha 20X20 επινοήθηκε από τους αρχιτέκτονες Astrid Klein and Mark Dytham και εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2003 (http://www.pechakucha.org). Είναι ένα πρότυπο παρουσίασης σύμφωνα με το οποίο θα πρέπει να παρουσιαστούν 20 διαφάνειες και να αφιερωθούν σε κάθε μία από αυτές 20 δευτερόλεπτα. Η παρουσίαση είναι έτσι ρυθμισμένη ώστε μετά από 20 δευτερόλεπτα να προχωρά αυτόματα στην επόμενη διαφάνεια. Ως πρωτοβουλία, έχει στόχο την εύκολη και γρήγορη παρουσίαση ιδεών. Από το 2003 μέχρι σήμερα διοργανώνονται παγκοσμίως εκδηλώσεις σύμφωνα με αυτό το πρότυπο σε σχολεία, επιχειρήσεις, μουσεία, πανεπιστήμια, αλλά και μπαρ, εστιατόρια, υπαίθριους χώρους. Για τις εκδηλώσεις στην Ελλάδα δείτε και το σύνδεσμο http://www.pechakucha.org/cities/athens/events (τελευταία προσπέλαση Φεβρουάριος 2017). Οι περιορισμοί του προτύπου ωθούν τον ομιλητή να παρουσιάσει το θέμα σύντομα, συνοπτικά, και περιεκτικά. Μπορεί, έτσι, να αποτελέσει μια καλή βάση για την οργάνωση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με τη χρήση λογισμικού παρουσιάσεων για τους επιμορφούμενους και στη συνέχεια για τους μαθητές στη σχολική τάξη. Οι επιμορφούμενοι πρέπει να δημιουργήσουν παρουσίαση για συγκεκριμένο θέμα σύμφωνα με αυτό το πρότυπο. Η δραστηριότητα θα μπορούσε να προσαρμοστεί ανάλογα με το διαθέσιμο χρόνο. Να κληθούν, για παράδειγμα, οι επιμορφούμενοι να δημιουργήσουν μια παρουσίαση με 8 ή 10 διαφάνειες, αντί για 20 διαφάνειες. Παράλληλα, οι επιμορφούμενοι καλούνται μαζί με την παρουσίασή τους, να γράψουν και ένα μικρό κείμενο με την άποψή τους για την πιθανή προστιθέμενη αξία της παραπάνω προσέγγισης. Τα δύο αυτά αρχεία να αναρτηθούν στον «Χώρο αποστολής αρχείων ασύγχρονων δραστηριοτήτων, Μεσοδιάστημα: Συνεδρία 3 & 4» με ονόματα αρχείων: «S3_O2_drast_3a_eponymo_onoma» και «S3_O2_drast_3b_eponymo_onoma» αντίστοιχα.
ΤΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΤΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ. ΜΙΚΡΟΙ ΤΑΞΙΔΙΩΤΕΣ ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΛΗΜΕΡΑ! TEACHERS 4 EUROPE 2016-2107 ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ ΤΣΙΟΤΣΙΟΥ, Νηπιαγωγός ΠΕ60, 53Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ 1Ο ΠΡΩΙΝΟ ΤΜΗΜΑ (20 ΝΗΠΙΑ & 5 ΠΡΟΝΗΠΙΑ) Επιβλέπων πρεσβευτής: Κος ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΑΡΙΩΤΗΣ, Σχολικός Σύμβουλος 4ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Π.Ε. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ Ε.Ε 1η ημέρα δραστηριοτήτων Παρουσιάστηκε ο χάρτης της Ευρώπης, αναζητήθηκαν από τα παιδιά οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αναγνωρίσαμε τις σημαίες κάθε χώρας, τις απαριθμήσαμε και μιλήσαμε για την σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τη σημασία των αστεριών της. 2η ημέρα δραστηριοτήτων Αρχικά, έγινε διασύνδεση με την προηγούμενη ημέρα και αναφορά στον μύθο της Ευρώπης. Τα παιδιά έμαθαν την προέλευση του ονόματος «Ευρώπη», άκουσαν τον μύθο και ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους. (Θεματικοί άξονες: Γλώσσα, Ελεύθερη έκφραση).
…και η αρχή του ταξιδιού. Το φανταστικό ταξίδι στην Αγγλία! Τα παιδιά έγιναν ταξιδιώτες και επισκέφτηκαν το Ηνωμένο Βασίλειο. Αναζήτησαν τη χώρα στον χάρτη. Αναγνώρισαν τη σημαία της. Διάλεξαν το Μπιγκ Μπεν και το ζωγράφισαν. Από το διαδίκτυο ακούσαμε ένα αγγλικό τραγουδάκι για την «καλημέρα» Με αφορμή τη συνάντηση με ένα παιδί της χώρας αυτής έμαθαν τις λέξεις: καλημέρα, γειά σου, τι κάνεις;, πως σε λένε;, καληνύχτα, αντίο στα αγγλικά. (Θεματικοί άξονες: Γλώσσα, Μαθηματικά, χρήση ΤΠΕ, Ελεύθερη έκφραση, Μελέτη Περιβάλλοντος).
Δεύτερη Φάση ενασχόλησης Δεύτερη Φάση ενασχόλησης. Δημιουργία ρουτίνας - Υλοποίηση δραστηριοτήτων Το φανταστικό ταξίδι στη Γερμανία! 3η ημέρα δραστηριοτήτων Την 3η ημέρα υλοποιήσαμε τις δραστηριότητες για την δεύτερη χώρα επίσκεψης, την Γερμανία, με την ίδια σειρά που υλοποιήθηκαν για την Αγγλία. Αυτές αποτέλεσαν την ρουτίνα για την ενασχόληση και με τις επόμενες χώρες. (Θεματικοί άξονες: Γλώσσα, Μαθηματικά, χρήση ΤΠΕ, Ελεύθερη έκφραση, Μελέτη Περιβάλλοντος).
Το φανταστικό ταξίδι στη Γαλλία! Το φανταστικό ταξίδι στη Γαλλία! 4η ημέρα δραστηριοτήτων Την 4η ημέρα γνωρίσαμε την Γαλλία, με δραστηριότητες όπως αυτές που αναφέρθηκαν πιο πάνω. (Θεματικοί άξονες: Γλώσσα, Μαθηματικά, χρήση ΤΠΕ, Ελεύθερη έκφραση, Μελέτη Περιβάλλοντος).
Το φανταστικό ταξίδι στην Ιταλία! 5η και 6η ημέρα δραστηριοτήτων Την 5η ημέρα γνωρίσαμε την Ιταλία, με δραστηριότητες όπως αυτές που αναφέρθηκαν πιο πάνω. Την 6η ημέρα γνωρίσαμε την Ελλάδα, με δραστηριότητες όπως αυτές που αναφέρθηκαν πιο πάνω. (Θεματικοί άξονες: Γλώσσα, Μαθηματικά, χρήση ΤΠΕ, Ελεύθερη έκφραση, Μελέτη Περιβάλλοντος).
Μικροί ταξιδιώτες στην Αγγλία… Το Μπιγκ Μπεν.
Μικροί ταξιδιώτες στην Γερμανία… «Η Πύλη του Βρανδεμβούργου»
Μικροί ταξιδιώτες στη Γαλλία… Ο Πύργος του Άιφελ.
Μικροί ταξιδιώτες στην Ιταλία… Ο Πύργος της Πίζας.
Επιστροφή στην Ελλάδα… Γνωριστήκαμε με παιδιά που επισκέφθηκαν την Ελλάδα. Ο Παρθενώνας.
Η επίσκεψη φοιτητριών από τη Γερμανία (Νοέμβριος 2016)
Μαθαίνουμε ομαδικά παιχνίδια κοινά και διαφορετικά! 9η ημέρα δραστηριοτήτων Την ημέρα αυτή μάθαμε στα παιδιά δύο ομαδικά παιχνίδια που παίζουν τα παιδιά της ηλικίας τους στην Γαλλία. 1ο Παιχνίδι « Η τυφλή γάτα» Τα παιδιά είναι καθισμένα σε κύκλο. Σηκώνεται ένα παιδί και κοιτάζει προσεκτικά ώστε να δει που κάθεται κάθε παιδί. Του δένουμε τα μάτια με ένα μαντήλι και τα υπόλοιπα παιδιά αθόρυβα αλλάζουν θέσεις μεταξύ τους. Το παιδί με το μαντήλι πλησιάζει ένα παιδί τυχαία και προσπαθεί να μαντέψει ποιος είναι.
2ο παιχνίδι «Un, deux, trois, soleil!» Είναι το ελληνικό «ένα, δύο, τρία, στοπ!». Ένα παιδί με γυρισμένη την πλάτη φωνάζει «ένα, δύο, τρία, στοπ!» ενώ τα υπόλοιπα βρίσκονται πίσω του και προσπαθούν να το ακουμπήσουν πρώτοι. Όποιο φτάσει πρώτος και το ακουμπήσει παίρνει τη θέση του. Το παιχνίδι αυτό το παίξαμε και με τα παιδιά του άλλου τμήματος του νηπιαγωγείου (μοίρασμα και διάχυση των γνώσεων).
«Το Δακτυλίδι» 10η ημέρα δραστηριοτήτων Μάθαμε ένα ομαδικό παιχνίδι από την Γερμανία, το οποίο προς μεγάλη μας έκπληξη είναι το ελληνικό «Δακτυλίδι» (βλ. δικτυογραφία). Με την ευκαιρία αυτή μιλήσαμε για το πόσα κοινά μπορούν να υπάρχουν στις χώρες της Ευρώπης, και ότι αυτό ισχύει τελικά και στα παιχνίδια των παιδιών!
Παραμύθι από την Ιταλία… 11η ημέρα δραστηριοτήτων Καθώς δεν είχαμε τη δυνατότητα της γνώσης της ιταλικής γλώσσας, ζητήσαμε από τον πατέρα ενός μαθητή μας, που κατάγεται από την Φλωρεντία, να μας μιλήσει για τον τόπο καταγωγής του και να μας πει λέξεις στα Ιταλικά. Επιλέξαμε να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών και με μια άλλη δραστηριότητα χρήσης της γλώσσας. Από το διαδίκτυο είδαμε και ακούσαμε το «Παραμύθι του Ήλιου και της Σελήνης» στα Ιταλικά. Ζητήσαμε από τα παιδιά να προσπαθήσουν να πουν τι κατάλαβαν χωρίς κάποια άλλη βοήθεια. Αναδείχθηκε γρήγορα η σημασία της γνώσης της γλώσσας, γιατί όταν ο πατέρας του μαθητή μας, μετέφρασε το παραμύθι, υπήρχαν πληροφορίες που μόνο με τις εικόνες δεν μεταφέρονταν….
Το «Οστομάχιον» Με αφορμή μια ανταλλαγή «παιχνιδιών» που είχαμε τον Οκτώβριο – Νοέμβριο 2016, με ένα Νηπιαγωγείο στην Μόσχα (Ρωσία), ετοιμάσαμε το δικό μας παιχνίδι από την Ελλάδα, το «Οστομάχιον» που παρέδωσε ο Αρχιμήδης. Είναι το παιχνίδι που διαλέξαμε για να εκπροσωπήσει την Ελλάδα!
ΤΡΙΤΗ ΦΑΣΗ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ 14η ημέρα δραστηριοτήτων Τα παιδιά παρουσίασαν στα παιδιά του διπλανού τμήματος τα παιχνίδια που έμαθαν και έπαιξαν όλοι μαζί (μοίρασμα και διάχυση των γνώσεων).
Η Κυρία Ευρωπαϊκή Ένωση… λίγο πιο ανανεωμένη μετά το τέλος του προγράμματος!