Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δημοκρατική και Διαπολιτισμική Αγωγή στην Ελλάδα Φοιτήτρια: Ηλιάνα Τριανταφυλλίδου.
Advertisements

Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΡΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΠΟΛΗΣ.
Οι Θεωρίες του Πιαζέ και του Βιγκότσκι Στέλλα Βοσνιάδου.
Ανάπτυξη της προσωπικότητας Ο κύκλος της ζωής Κομοτηνή 19/10/2011 Βορβολάκος Θεοφάνης Λέκτορας ΔΠΘ.
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ: ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΥΠΟΣΙΤΙΣΜΟΥ.
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος. Διδακτική των Μαθηματικών. Υπεύθυνος Καθηγητής: Χ. Λεμονίδης Φοιτήτρια: Ε. Δαϊκοπούλου 1.
ΥΠΕΡΤΡΟΦΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΗ. Τι είναι ο προστάτης και ποια η χρησιμότητα του; Ο προστάτης είναι ένας αδένας μεγέθους ενός καρυδιού και ανευρίσκεται μόνο στους.
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ 6 η Περίπτωση: φυσιοθεραπεία Γιανζίνα Ελίνα 1048.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΘΕΩΡΗΜΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Το συμβολικό παιχνίδι Είναι το παιχνίδι προσποίησης, δηλαδή το παιχνίδι κατά το οποίο η σημασία αντικειμένων και πράξεων αλλάζει έτσι ώστε να ανταποκρίνεται.
Τα γυναικεία γεννητικά όργανα διακρίνονται σε εσωτερικά και εξωτερικά. Εξωτερικά είναι το αιδοίο το οποίο αποτελείται από τα μεγάλα και μικρά χείλη εσωτερικά.
Η θεωρία της δραστηριότητας (activity theory) (Vygotsky, Leont’ev, Luria, Nardi, Cole and Engestrom) & Artefacts Επικ. Καθ. Ζ. Σμυρναιου.
«Η διδακτική του μαθήματος της Ιστορίας» (Οργάνωση διδασκαλίας
Φάκελος υλικού του (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Η Γνωστική εξελικτική θεωρία του Jean Piaget
Επιμορφωτική ημερίδα: Η καινοτομία στη διδασκαλία των Φιλολογικών
Προβλήματα στην παραγωγή & εξαγωγή ποιοτικών ελαιολάδων
Όταν η Ιθάκη κηρύσσει τον πόλεμο στο ταξίδι
ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
Αντικείμενο διδασκαλίας
Εισαγωγή στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
-Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΝΟΗΣΗ ΤΙ ΕΙΝΑΙ; για να δούμε και ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ;
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου.
ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Η γνωστική προσέγγιση για την κινητική εξέλιξη του ανθρώπου
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Νηπίου (Portfolio Assessment)
Βρεφική Ηλικία.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι
Καλώς ήρθατε στο Νηπιαγωγείο
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Τα παιδιά προσπαθούν να μεταφράσουν τα μαθηματικά.
Μελετήστε το άρθρο και διαμορφώστε μια σύντομη παρουσίασή του στην τάξη (ερευνητικά ερωτήματα, μεθοδολογία/συμμετέχοντες, σύντομη παρουσίαση των αποτελεσμάτων)
Πολιτισμική διαμεσολάβηση στο σχολικό πλαίσιο
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Οικοδομώντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ τησ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΤα ΤΟΝ PIAGET
ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΩΜ
Η ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΟΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ
«ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ»
ΟμαδοΣυνεργατικη μαθηΣη
Έφη Γουργιώτου Eπίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστήμιο Κρήτης
Αισθητηριακές Διαταραχές
Εισαγωγή στην Ψυχολογία
Εργαστήριο Από την απλή παρατήρηση στην αξιοποίηση των στοιχείων της
ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΤΟΥ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΥ
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
ΠΡΟΔΙΑΘΕΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ, ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ, ΚΙΝΗΤΡΑ
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Βιώσιμη\Aειφόρο Ανάπτυξη
Περιφερειακό Σύστημα Ακοής
H γνωστικο-εξελικτική προσέγγιση
Τό στάδιο των συγκεκριμένων λογικών νοητικών ενεργειών του Piaget
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
Κοινωνικοπολιτισμικές όψεις της σύγχρονης εκπαίδευσης
THOMAS H. CORMEN, et al., ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥΣ, Β΄ έκδοση, ΠΕΚ 2016,
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 3 : ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ
ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ;
Γνωστική ανάπτυξη Piaget
Jeremy M. Berg et. al., ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2017,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ Ι Λήδα Αναγνωστάκη ΤΕΑΠΗ/ΕΚΠΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού

1. Επικοινωνία

Η οικογένεια του κωφού παιδιού 90% των κωφών παιδιών έχουν γονείς ακούοντες, χωρίς εμπειρία από τον κόσμο των κωφών Η παρουσία ενός κωφού παιδιού αυξάνει την αβεβαιότητα για τους στόχους της ανατροφής και το μέλλον Ολόκληρος ο κόσμος της οικογένειας αλλάζει – αισθήματα ενοχής, σύγχυσης, ανικανότητας. Έγκαιρη παρέμβαση: το παιδί και η οικογένειά του.

Οι μητέρες κωφών παιδιών είναι περισσότερο ελεγκτικές, παρεμβατικές, «διδακτικές», ενώ επιδεικνύουν λιγότερη ανοχή και ενθάρρυνση. Επικοινωνούν με το παιδί τους για πράγματα ή γεγονότα που συμβαίνουν τη συγκεκριμένη στιγμή ή στο συγκεκριμένο χώρο. Η υπερπροστατευτική στάση πιθανόν οφείλεται σε συνυπάρχοντα προβλήματα υγείας, αλλά εμποδίζει την κοινωνικοποίηση του κωφού παιδιού

Η κώφωση γίνεται αντιληπτή ως εκπαιδευτικό πρόβλημα Εμπλοκή των γονέων στη διδασκαλία της επικοινωνίας: Μητέρα- δασκάλα ή Μητέρα- μητέρα; Προφορική επικοινωνία και χειρομορφική επικοινωνία

Meadow et al., 1981. Τέσσερις ομάδες: Κωφά παιδιά- ακούοντες γονείς- αποκλειστικά προφορική επικοινωνία Κωφά παιδιά- ακούοντες γονείς- προφορική και χειρομορφική επικοινωνία Κωφά παιδιά- κωφοί γονείς Ακούοντα παιδιά- ακούοντες γονείς Η ποιότητα της αλληλεπίδρασης ήταν ίδια στις δυο τελευταίες ομάδες

Οι κωφοί γονείς προσφέρουν πλούσια ερεθίσματα στα βρέφη μέσω της φωνής, της χειρομορφικής επικοινωνίας και της σωματικής επαφής, ενώ οι ακούοντες γονείς, μην έχοντας ανάλογη εμπειρία, δυσκολεύονται α εδραιώσουν αποτελεσματική επικοινωνία.

Για το κωφό παιδί, η ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και της εικόνας του εαυτού εξαρτάται από τη ικανότητα έκφρασης των επιθυμιών και των αναγκών, ενώ η προσωπικότητά του διαμορφώνεται από τις αλληλεπιδράσεις με τα άλλα μέλη της οικογένειας.

Ανάπτυξη της σκέψης και της γλώσσας στο κωφό παιδί- δυο διακριτές διαδικασίες Piaget: γλώσσα εξαρτάται περισσότερο από τη νόηση, παρά η νόηση από τη γλώσσα. Τα κωφά παιδιά υστερούν στις γλωσσικές ικανότητες γιατί δεν κατακτούν τη γλώσσα μέσω της ακουστικής διόδου. Η σκέψη τους είναι ανεξάρτητα από την έκφραση και αναπτύσσεται πριν τη γλώσσα (Binet και Simon, 1910)

Γνωστική ανάπτυξη-ερωτήματα Τα κωφά παιδιά: Ακολουθούν τα ίδια στάδια ανάπτυξης; Περνούν από τα ίδια στάδια, αλλά με πιο αργό ρυθμό; Φτάνουν στα ίδια επίπεδα αφαιρετικών ικανοτήτων με τα ακούοντα παιδιά στην εφηβεία και την ενήλικη ζωή; Χρήση και τροποποίηση των τεστ νοημοσύνης, που κυρίως αξιολογούν χρήση γλώσσας Piaget, Vygotsky στάδια γνωστικής ανάπτυξης