Παρατακτική και υποτακτική σύνδεση, ασύνδετο σχήμα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εργασία στην Κ.Π.Α. Γ’ Γυμνασίου Θέμα: «ΤΑ ΜΜΕ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ» Διδάσκουσα καθηγήτρια: Μαγαλιού Λαμπρινή Γυμνάσιο Κολινδρού Τμήμα Γ1 Σχολικό έτος:
Advertisements

ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ Οι προστριβές μεταξύ παιδιών αποτελούν φυσιολογικό, αποδεκτό φαινόμενο στα πλαίσια ισορροπημένων, ισότιμων σχέσεων. Όμως όταν.
Τ.Π.Ε. το λενε τωρα… Αχιλλεας Καρετσος ΠΕ 19 - Η πληροφορικη στο Δημοτικο.
Η πλατφόρμα Moodle στο Βαρβάκειο: δημιουργία, συντήρηση και διδακτική αξιοποίηση Διονύσης Λαμπρινίδης Μαθηματικός.
Ομάδα Έργου Μάθηση 2.0 Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μιχάλης Μεϊμάρης Αθήνα, Ιούνιος 2011 έργο Μάθηση 2.0 αξιοποίηση διαδικτυακών εργαλείων και κοινοτήτων.
Μία εφαρμογή κατά του Σχολικού Εκφοβισμού για συσκευές Android και iOS.
EURES Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2011 – ΓΕΛ ΔΙΟΝΥΣΟΥ Συντονίστριες: Ειρ. Χλέντζου – Μ. Φλώρου.
Πώς μπορεί ένας νέος Δερματολόγος να είναι Αποτελεσματικός και Ανταγωνιστικός, με το λιγότερο δυνατό κόστος? Νικόλαος Γ. Αποστολάκης.
ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ Γ’ – Δ’ ΤΑΞΕΩΝ.
Movie Maker Windows Live Διήμερο εκπαιδευτικού 22/1/2016 Περιφερειακό Λύκειο Απ. Λουκά Κολοσσίου.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Μια δυναμική παρουσία στο χώρο του διαδικτύου ! Κοινωνικά.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΜΠΡΙΤΖ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ερευνητική εργασία Διαδίκτυο και Επικοινωνία
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Η δύναμη της εικόνας «Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο» είναι το κυρίαρχο μήνυμα της φετινής Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου καθώς αντικατοπτρίζει.
Τι είναι το Sexting; Το sexting είναι η ανταλλαγή προκλητικών µηνυµάτων ή γυµνών φωτογραφιών µέσω διαδικτύου ή µέσω κινητών τηλεφώνων, που λανθασμένα.
Η Κοκκινοσκουφίτσα σε νέες περιπέτειες
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ
Κάτω ο διαδικτυακός εκφοβισμός
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Μαρία Σταυρινού Ιωάννης Παπαδόπουλος
Salsa-Αργεντίνικο Τάνγκο
“ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ”
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Οι μαθητές μου κι εγώ γυρίζουμε ταινία
«Ο εθισμός των νέων στο διαδίκτυο»
Ορισμός, μέσα και χαρακτηριστικά φαινομένου
ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ, ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΓΡΗΓΟΡΑΚΗ
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Σχολικός εκφοβισμός Ιστορίες (1ο μέρος) Παρατηρητές
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ
15ο Γυμνάσιο –Λ.Τ Β΄ Λυκείου Τμήμα 3ο
Διαδικτυακός εκφοβισμός (Cyber-bullying)
7Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Π.Ε. ΑΧΑΙΑΣ 10o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΟΥ
Ερευνητική Εργασία «Εφηβεία και προβλήματα»
Ερευνητική εργασία ταξίδι στο Διαδίκτυο 20/7/
Σχολικός Εκφοβισμός: Μορφές – Θύτες – Θύματα
Περί greeklish...ο λόγος! Εργασία για το μάθημα « Κοινωνιογλωσικές θεωρήσεις για την γλώσσα και την διδασκαλία της» Δήμα Ιφιγένεια Διτσόλα Ελένη Δουργουτιάν.
Διαδικτυακός εκφοβισμός
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Επαγγελματική Εκπαίδευση και Αγορά Εργασίας
Μια προσέγγιση της πολιτικής οικονομίας
23o Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Α. Π. Θ
Προφίλ Facebook.
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ: ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ; - ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ; - ΤΑΜΠΕΛΑ;
«ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ»
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ???
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Δημιουργία ομάδας στο facebook
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
βλέπουμε – διαβάζουμε – γράφουμε»
Κίνδυνοι στο : Τα στοιχεία μας μοιράζονται με τρίτους
ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ Οι μαθητές του ΣΤ2.
Παγκόσμιο Πρωτάθλημα 2019 Microsoft Office Specialist
ΟΝΟΜΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
TIPS για ασφάλεια στο FACEBOOK
ΑσφAλεια του ΔιαδικτΥου
Ψευδή προφίλ στο facebook
Ασφάλεια προσωπικών δεδομένων
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Ιδιωτικοτητα και προσωπικα δεδομενα στο διαδυκτιο
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Το παράδειγμα φωτογραφιών από το Facebook.
Β΄ Δημοτικό Σχολείο Παλουριώτισσας (Κ.Β)
Τζωρτζίνα Βαλτζή Εύα Μπινίκου
Παρουσίαση Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Ψυχολογίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παρατακτική και υποτακτική σύνδεση, ασύνδετο σχήμα ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Παρατακτική και υποτακτική σύνδεση, ασύνδετο σχήμα

ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΠΕΡΙΕΡΓΟ; Επειδή είναι μορφωμένος. Μολονότι δεν πήγα στο σχολείο, επειδή ήμουν άρρωστος, όμως είχα διαβάσει. Επειδή ήθελα να μάθω πως λειτουργεί η συσκευή, γιατί δεν γνώριζα καθόλου, ώσπου τον ρώτησα.

ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΄η αςυνδετο ςχημα ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΄η αςυνδετο ςχημα Σύνδεση όμοιων όρων της πρότασης ή Σύνδεση όμοιων προτάσεων(κύρια+κύρια, χρονική+χρονική κτλ.) Μου αρέσουν τα μακαρόνια, το παστίτσιο, τα σουβλάκια, τα γεμιστά και η πίτσα. Η μαμά μου, ο μπαμπάς μου και τα αδέρφια μου βρίσκονται σε διακοπές. Η δασκάλα μου είπε ότι είμαι έξυπνος, συνεπής και δημιουργικός. Μιλήσαμε για αυτό το θέμα, όταν με πήρε τηλέφωνο, όταν με επισκέφτηκε σπίτι μου και όταν συναντηθήκαμε στη δουλειά.

Ο αδερφός μου είναι ευγενικός και έξυπνος. Σήμερα πέρασα την μέρα μου διαβάζοντας και ακούγοντας μουσική. Διαβάζω πολλά λογοτεχνικά βιβλία αλλά ποτέ αστυνομικά μυθιστορήματα. Θέλεις να δούμε κωμωδία ή αστυνομική περιπέτεια; Ας βρούμε τι συνδέεται στις παραπάνω προτάσεις με συνδέσμους.

Ας βρούμε τι συνδέουν οι σύνδεσμοι στις περιόδους που ακολουθούν: Αύριο πρέπει να ποτίσω τα λουλούδια και να κουρέψω το γρασίδι. Δεν πρόλαβα να διαβάσω ούτε να κάνω την εργασία. Όχι μόνο άργησε στο ραντεβού μας αλλά και βιάστηκε να φύγει. Η γιαγιά μου δεν έχει σπουδάσει στο πανεπιστήμιο αλλά είναι καλλιεργημένη και πολυμαθής. Στο νησί μπορείς να χρησιμοποιήσεις την τοπική συγκοινωνία ή να ενοικιάσεις αυτοκίνητο.

Μου είπε ότι θα έρθει σύντομα και ότι θα μου φέρει τα πράγματα που ζήτησα. Δεν μου έκανε τη χάρη ούτε όταν του το ζήτησα ούτε όταν τον παρακάλεσα κλαίγοντας. Σήμερα ο Γιώργος δεν ήρθε στο σχολείο είτε επειδή είναι άρρωστος είτε επειδή δεν διάβασε για το διαγώνισμα. Δεν ξέρω ακόμα πώς θα πάω στο χώρο της συναυλίας και σε ποιο σημείο θα συναντηθώ με τον κολλητό μου.

ΠΑΡΑΤΑΚΤΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΚΑΙ, ΟΥΤΕ , ΜΗΤΕ Συμπλεκτικοί ΑΛΛΑ, ΟΜΩΣ, ΜΑ, ΠΑΡΑ, ΩΣΤΟΣΟ, ΕΝΤΟΥΤΟΙΣ, ΜΟΛΑΤΑΥΤΑ, ΕΝΩ, ΜΟΛΟΝΟΤΙ, ΑΝ ΚΑΙ (Όταν οι διεγραμμένοι αντιθετικοί σύνδεσμοι εισάγουν προτάσεις, αυτές είναι δευτερεύουσες εναντιωματικές, άρα τότε λειτουργούν ως υποτακτικοί σύνδεσμοι. Το ενώ συχνά εισάγει δευτερεύουσα χρονική πρόταση, οπότε λειτουργεί ως υποτακτικός σύνδεσμος. Αντιθετικοί ΄Η, ΕΙΤΕ-ΕΙΤΕ Διαχωριστικοί (ή διαζευκτικοί) ΛΟΙΠΟΝ, ΑΡΑ, ΕΠΟΜΕΝΩΣ, ΩΣΤΕ (ο τελευταίος συχνότερα εισάγει δευτερεύουσες προτάσεις) Συμπερασματικοί

ΥΠΟΤΑΞΗ Σύνδεση μη όμοιων προτάσεων (κύρια+δευτερεύουσα) Ας χωρίσουμε τις περιόδους σε προτάσεις και ας αναζητήσουμε την κύρια. Ισχύει πάντα ότι η κύρια «βγάζει νόημα μόνη της»; Τι συντακτικό ρόλο παίζει η δευτερεύουσα ως προς την κύρια; Έμαθα ότι την επόμενη εβδομάδα θα έρθει ο Πέτρος από την Σάμο. Η μητέρα του Παύλου ανησυχούσε μήπως έπαθε κάτι στο δρόμο. Όταν θα με πάρει τηλέφωνο, θα μάθω τι έγινε. Αν και δεν είχα διαβάσει καλά, δεν τα πήγα και τόσο άσχημα. Δεν μου είπες αν σου άρεσαν οι φωτογραφίες μου στο facebook. Θα κοιτάξω στο διαδίκτυο πόσο κοστίζει η συσκευή, γιατί ενδιαφέρομαι να την αγοράσω.

Την Παρασκευή θα πάω στο χωριό μου, για να δω την γιαγιά μου. Ήμουν πολύ κουρασμένη, ώστε δεν είχα όρεξη για βόλτα. Όποιος χρειαστεί κάτι να με πάρει τηλέφωνο. Θα συναντηθούμε όπου είπαμε. Ανησυχώ μήπως η ιστοσελίδα από όπου έκανα την παραγγελία δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας.

ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΟΤΙ, ΠΩΣ, ΠΟΥ Ειδικοί ΌΤΑΝ, ΑΦΟΥ, ΚΑΘΩΣ, ΠΡΙΝ, ΜΟΛΙΣ, ΩΣΠΟΥ, ΠΡΟΤΟΥ, ΕΚΕΙ ΠΟΥ, ΕΝΩ Χρονικοί ΕΠΕΙΔΗ, ΓΙΑΤΙ, ΑΦΟΥ, ΔΙΟΤΙ, ΚΑΘΩΣ Αιτιολογικοί ΕΑΝ, ΑΝ Υποθετικοί ΝΑ, ΓΙΑ ΝΑ Τελικοί ΜΗΠΩΣ, ΜΗΝ Ενδοιαστικοί ΑΝ ΚΑΙ, ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ, Εναντιωματικοί ΜΟΛΟΝΟΤΙ, ΚΑΙ ΑΣ, ΚΑΙ ΑΝ, ΚΑΙ ΝΑ, ΚΑΙ ΠΟΥ Αντιθετικοί