ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΞΑΝΘΗΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Democritus University of Thrace Department of Production.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑΤΩΝ Τζίμας Σπύρος Μηχανικός Μεταλλείων – Μεταλλουργός ΕΜΠ.
Advertisements

ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) ιδρύθηκε το 1923, είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου με αιρετή Διοίκηση. Κατά τους κανόνες.
Ο Άνθρωπος είναι ένα ον το οποίο φτιάχνει πολιτισμό και έχει βαθύ στοχασμό, συναισθήματα και σεβασμό στη ζωή των άλλων. Ορισμός.
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΑΠΤΥΓΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ Ισόρροπης ανάπτυξης Κορεσμένες ή συμφορημένες - Υψηλό βαθμό ανάπτυξης- Υπερσυγκέντρωση.
ΣΥΣΤΑΣΗ - ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Οι δήμοι και οι περιφέρειες συγκροτούν τον πρώτο και δεύτερο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΞΑΝΘΗΣ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΞΑΝΘΗΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.
Β' ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΙΣΩΣΗ ΕΥΘΕΙΑΣ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Mπανανής Νικόλαος Στρούβαλη Παρασκευή.
Λογισμός πιθανοτήτων Η μαθηματική τυποποίηση για τη διαχείριση του μέτρου πιθανότητας.
Εισαγωγή στην Οικονομική Ι Θεωρία Καταναλωτή. Χρησιμότητα είναι η ιδιότητα εκείνη που κάνει ένα αγαθό να είναι επιθυμητό. Συνολική χρησιμότητα (U) ονομάζεται.
ΜΕΡΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ.
ΜΑΘΗΜΑ 2.  Εργασία (άνθρωπος)  Φύση/Έδαφος (γη)  Κεφάλαιο (χρήμα)  Επιχειρηματικότητα (ιδέα, διοίκηση)
Κάθετες και πλάγιες. Κάθετα και πλάγια τμήματα Έστω ευθεία ε και σημείο Α εκτός αυτής. ε Κ Β Α Από το Α διέρχεται μοναδική κάθετη. Έστω ζ μια άλλη ευθεία.
Κατά τμήματα πολυωνιμικές προσεγγίσεις (Splines)
Διακριτά Μαθηματικά Μαθηματική Λογική.
ΤΟ ΝΕΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΔ 126/2016.
ΤΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ 58 ΑΘΗΝΑ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΜΙΛΟΥ MF
Νέο Νομοθετικό Πλαίσιο για την Υποχρεωτική Ασφάλιση Οχημάτων
F(x,y,y΄, y΄΄, y΄΄΄,y΄΄΄΄, …, y(n)) = 0
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΞΑΝΘΗΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Democritus University of Thrace Department of Production.
ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ
Κέντρο Συμβουλευτικής
Εάν τις αγαπάς ΑΛΗΘΙΝΑ ενθάρρυνε ΟΛΕΣ τις γυναίκες που γνωρίζεις να κάνουν τακτικά αυτοεξέταση και να κάνουν τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο μαστογραφία.
Διαφορική εξίσωση Riccati.
γραμμικές διαφορικές εξισώσεις
Ενημέρωση για αλλαγές στο Γυμνάσιο
Διαφορικές εξισώσεις τάξης ανώτερης της πρώτης
(χωριζόμενων μεταβλητών, γραμμικές 1ης τάξης)
Διαφορικές εξισώσεις τάξης ανώτερης της πρώτης
Προσδιορισμός σημείου
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (105)
Μουσείο μαραθώνιου δρόμου Ολυμπιακός Μαραθώνιος του 1896
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Αρχή συστήματος συντεταγμένων: Το σημείο 0,0,0 (x, y, z)
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ.
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΧΑΝΙΩΝ Γιαμπουδάκη & Νεάρχου Τηλ.& fax:
που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 6 Οκτωβρίου
Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Τέλεσης Μνημόσυνου υπέρ Του Μακεδονομάχου « ΚΑΠΕΤΑΝ ΦΟΥΦΑ»
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Βασίλης Γκιμίσης ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ
Οι αλλαγεΣ Στο ΓυμναΣιο
2006 / 2007.
Ευρύτερη Άποψη της Κοινωνίας των Πολιτών για την Κατάσταση στην Κύπρο - Γραφείο Επιτρόπου Εθελοντισμού και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Οι Συναρτήσεις y=αx2 και y=αx2+βx+γ με α≠0 στο Γυμνάσιο
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (105)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
الباب الرابع : الارتباط و الانحدار الخطي البسيط
(χωριζόμενων μεταβλητών, γραμμικές 1ης τάξης)
Αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας
الكيــمــيــــــــــــاء
ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ Ν
Ιστορία 8η Σέρλοκ Χολμς.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΞΑΝΘΗΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Democritus University of Thrace Department of Production.
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΩΝ Π.Φ.Σ. 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018.
11ο γυμνάσιο ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ – ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ Α΄ΤΑΞΗΣ …στη μεγαλύτερη βαθμίδα! … μεγαλύτερες απαιτήσεις! …νάτην και η εφηβεία!!
Ιωάννης Σταυρόπουλος ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Παρουσίαση Αριθμητικών Χαρακτηριστικών 1) Διακριτών
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (105)
Мероприятие, посвященное восстанию студентов
“ХХІ ғасыр өскіндері” интеллектуальдық сайыс 5-6 сынып
Екі векторды векторлық көбейту
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Προσέγγιση στην επαλληλία των κινήσεων
(χωριζόμενων μεταβλητών, γραμμικές 1ης τάξης)
Σύντομος οδηγός υποψηφίου συμβούλου/προέδρου κοινότητας
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
7η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΠ - ΥΜΕΠΕΡΑΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΞΑΝΘΗΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Democritus University of Thrace Department of Production Engineering & Management ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ Η. ΣΠΑΡΤΑΛΗΣ ΚΤΙΡΙΟ I, PROKAT ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ, Β. ΣΟΦΙΑΣ 12, 67132 ΞΑΝΘΗ e-mail: sspart@pme.duth.gr Tηλ.: 2541079341, 2541022711 Fax: 2541022711

Διαφορικές εξισώσεις τάξης ανώτερης της πρώτης Διαφορικές εξισώσεις τάξης ανώτερης της πρώτης Γενική μορφή δ.ε. τάξης ανώτερης της πρώτης F(x,y,y΄,y΄΄ ,…,y(η)) = 0 Παράδειγμα: Διαφορική εξίσωση 3ης τάξης x3y΄΄΄- 4x2y΄΄+ 8xy΄-8y = 4lnx (x>0) F(x,y,y΄,y΄΄ ,y΄΄΄) = 0 Η πιο απλή μορφή της παραπάνω έκφρασης είναι y(n)=f(x), n2 δηλαδή, λείπουν τα y,y΄,y΄΄,…,y(n-1)

και συνεπώς η δ.ε. ισοδύναμα γράφεται 1. Η πιο απλή μορφή δ.ε. τάξης ανώτερης της πρώτης είναι η y(n)=f(x), n2 όπου, και d/dx είναι ο τελεστής της παραγώγισης που συμβολίζεται επίσης με D=d/dx, δηλαδή, και συνεπώς η δ.ε. ισοδύναμα γράφεται

Επίλυση της y(n)=f(x), n2. λύνεται με την εφαρμογή η-διαδοχικών ολοκληρώσεων Γενική λύση: Πιο αναλυτικά: Ολοκληρώνουμε και τα δύο μέλη της ισότητας και έχουμε

συνεχίζοντας την ίδια διαδικασία παίρνουμε

ΑΣΚΗΣΗ Να λυθεί η δ.ε. y(3)=συνx Λύση:

Γενική λύση της δ.ε.

2. Διαφορικές εξισώσεις στις οποίες λείπει το y Είναι της μορφής F(x,y΄,y΄΄ ,…,y(η)) = 0 (I) Επίλυση: Θέτουμε y΄=z, τότε y΄΄=z΄, y΄΄΄=z΄΄,    y(n-1)=z(n-2) , y(n)=z(n-1) και η (Ι) γίνεται F(x,z,z΄,z΄΄ ,…,z(η-1)) = 0 που είναι μια δ.ε. (η-1)-τάξης ως προς z

F(x,y(k),y(k+1) ,…,y(η)) = 0 (II) 3. Διαφορικές εξισώσεις στις οποίες λείπoυν τα y,y΄,y΄΄,…,y(k-1), k<n Είναι της μορφής F(x,y(k),y(k+1) ,…,y(η)) = 0 (II) Επίλυση: Θέτουμε y(k)=z, τότε y (k+1)=z΄, y (k+2)=z΄΄,    y(n-1)=z(n-k+1) , y(n)=z(n-k) και η (ΙI) γίνεται F(x,z,z΄,z΄΄ ,…,z(η-k)) = 0 που είναι μια δ.ε. (η-k)-τάξης ως προς z

Γραμμική 1ης τάξης, z΄+P(x)z=R(x), με P(x)=1/x και R(x)=lnx/x ΑΣΚΗΣΗ Να λυθεί η δ.ε. xy΄΄ + y΄ = lnx, x>0. Λύση: Παρατηρούμε ότι xy΄΄ + y΄ = lnx  xy΄΄ + y΄- lnx=0  F(x,y΄,y΄΄)=0 Είναι μια δ.ε. 2ης τάξης στην οποία λείπει το λείπει το y! Θέτουμε y΄= z y΄΄ = z΄ και η δ.ε. γίνεται Γραμμική 1ης τάξης, z΄+P(x)z=R(x), με P(x)=1/x και R(x)=lnx/x

Γενική λύση

Επομένως, έχουμε Γενική Λύση

Γραμμική 1ης τάξης, z΄+P(x)z=R(x), με P(x)=1 και R(x)=x2 ΑΣΚΗΣΗ Να λυθεί η δ.ε. y΄΄΄ + y΄΄ = x2. Λύση: Παρατηρούμε ότι y΄΄΄ + y΄΄ = x2  y΄΄΄ + y΄΄ - x2=0  F(x,y΄΄,y΄΄΄)=0 Είναι μια δ.ε. 3ης τάξης στην οποία λείπουν τα y,y΄ ! Θέτουμε y΄΄= z y΄΄΄ = z΄ και η δ.ε. γίνεται Γραμμική 1ης τάξης, z΄+P(x)z=R(x), με P(x)=1 και R(x)=x2

Γενική λύση Επιπλέον, και συνεπώς,

Αντίστροφα,

Γενική Λύση

4. Διαφορικές εξισώσεις στις οποίες λείπει το x Είναι της μορφής F(y,y΄,y΄΄,y΄΄΄,…,y(η)) = 0 (IΙI) Επίλυση: Θέτουμε y΄=z, τότε δηλαδή, η παράγωγος 2ης τάξης της y είναι συνάρτηση του z και της παραγώγου 1ης τάξης του z ως προς y

Υπολογίζουμε την παράγωγο 3ης τάξης του y Παραγωγίζουμε ως προς x την σύνθετη συνάρτηση (dz/dx) των x,y Παραγωγίζουμε ως προς x την σύνθετη συνάρτηση z των x και y

τελικά, δηλαδή, η παράγωγος 3ης τάξης της y είναι συνάρτηση του z, της παραγώγου 2ης τάξης του z ως προς y και της παραγώγου 1ης τάξης του z ως προς y Συμπέρασμα: η παράγωγος 3ης τάξης της y εκφράζεται συναρτήσει των παραγώγων του z ως προς y κατά μια τάξη μικρότερη !!  συνεχίζοντας την ίδια διαδικασία καταλήγουμε στην μορφή, G(y,z,z΄,z΄΄ ,…,z(n-1))=0 της οποίας η τάξη είναι κατά μονάδα μικρότερη της τάξης της αρχικής δ.ε.

ΑΣΚΗΣΗ Να λυθεί η δ.ε. y(y-1)y΄΄ + (y΄)2 = 0. Λύση: Παρατηρούμε ότι y(y-1)y΄΄ + (y΄)2 = 0  F(y,y΄,y΄΄)=0 Είναι μια δ.ε. 2ης τάξης στην οποία λείπει το x ! Θέτουμε, y΄= z, όπου η z είναι σύνθετη συνάρτηση των x και y και η παράγωγος 2ης τάξης της y γίνεται: Η δ.ε. γίνεται, Υποθέτουμε ότι z0, δηλαδή, dy/dx  0, δηλαδή, yc, όπου cR. Πράγματι, αν y=c, τότε y΄=0=y΄΄ και η δ.ε. δεν έχει νόημα!

Η δ.ε. ισοδύναμα γράφεται, Υποθέσαμε πάλι ότι y(1-y)z0, διότι αν y=0 ή y=1, τότε η δ.ε. δεν έχει νόημα! Στη συνέχεια ολοκληρώνουμε και τα δύο μέλη και έχουμε,

και η δ.ε. ισοδύναμα γράφεται, Υποθέτουμε ότι z(1-y/y)>0 Γενική λύση της δ.ε.

Διερεύνηση : z(1-y/y) >0

5. Ομογενείς διαφορικές εξισώσεις Μία διαφορική εξίσωση τάξης ανώτερης της πρώτης F(x,y,y΄,y΄΄,…,y(n))=0 (Ι) λέγεται ομογενής ως προς y,y΄,…y(n) αν ικανοποιείται η σχέση: F(x,λy,λy΄,λy΄΄,…,λy(n))=λμF(x,y,y΄,y΄΄,…,y(n)) Τότε, η δ.ε. (Ι) παίρνει την μορφή και για να την επιλύσουμε θέτουμε τότε, Παραγωγίζοντας στη συνέχεια την πρώτη παράγωγο έχουμε:

με όμοιο τρόπο έχουμε, κ.λ.π. τότε, δηλαδή, προκύπτει μια δ.ε. της οποίας η τάξη είναι κατά μονάδα μικρότερη της τάξης της αρχικής και συνεπώς η επίλυσή της είναι ευκολότερη!

F(x,y,y΄,y΄΄)= xyy΄΄ - x(y΄)2 –yy΄ και επιπλέον Λύση: Παρατηρούμε ότι F(x,y,y΄,y΄΄)= xyy΄΄ - x(y΄)2 –yy΄ και επιπλέον F(x,λy,λy΄,λy΄΄)=x(λy)(λy΄΄)-x(λy΄)2-(λy)(λy΄)= =λ2 [(x yy΄΄)-x(y΄)2-yy΄]= λ2 F(x,y,y΄,y΄΄) και συνεπώς η δ.ε. είναι μια ομογενής δ.ε. 2ης τάξης ως προς y,y΄,y΄΄ Υποθέτοντας ότι προφανώς ισχύει y0, διαιρούμε τα μέλη της δ.ε. με y2 , δηλαδή, Θέτουμε,

χωριζόμενων μεταβλητών τότε, σύμφωνα με τα παραπάνω και η δ.ε. μετασχηματίζεται ως εξής: Στη συνέχεια θέτουμε, χωριζόμενων μεταβλητών

αντίστροφα, επιπλέον, γενική λύση

6. Τέλειες διαφορικές εξισώσεις Μία διαφορική εξίσωση τάξης ανώτερης της πρώτης F(x,y,y΄,y΄΄,…,y(n))=0 (Ι) λέγεται τέλεια αν υπάρχει μια διαφορική εξίσωση (η-1)-τάξης F1(x,y,y΄,y΄΄,…,y(n-1)) = c1, c1R τέτοια ώστε Η διαφορική εξίσωση F1(x,y,y΄,y΄΄,…,y(n-1)) = c1, λέγεται πρώτη λύση ή πρώτο ολοκλήρωμα της (Ι) και αποτελεί μια δ.ε. (η-1)-τάξης, δηλαδή, κατά μονάδα μικρότερη της τάξης της αρχικής δ.ε. Συνεπώς, τα πρώτα ολοκληρώματα βοηθούν στην επίλυση της δ.ε. αφού η δ.ε. ανάγεται σε μια εξίσωση τάξης κατά μονάδα μικρότερης της τάξης της αρχικής.

ΑΣΚΗΣΗ Να λυθεί η δ.ε. 2yy΄΄΄+ 6y΄΄y΄ = -(1/x2), x>0. Λύση: Παρατηρούμε ότι F(x,y,y΄,y΄΄,y΄΄΄)= 2yy΄΄΄ + 6y΄΄y΄ + (1/x2) =0 (1) και συνεπώς η δ.ε. είναι 3ης τάξης. Επιπλέον, (2yy΄΄)΄ = 2yy΄΄΄ + 2y΄y΄΄ και συνεπώς η (1) γίνεται (2yy΄΄)΄+ 4y΄y΄΄ + (1/x2) =0 (2) Στη συνέχεια, επειδή 2[(y΄)2]΄= 4y΄y΄΄ η (2) μετασχηματίζεται ως εξής (2yy΄΄)΄+ 2[(y΄)2]΄+ (1/x2) =0 (3) και επειδή (x-1)΄ = -x-2 η εξίσωση (3) παίρνει την μορφή (2yy΄΄)΄+ 2[(y΄)2]΄- (x-1)΄ =0  [(2yy΄΄)+ 2[(y΄)2 - (x-1)]΄ =0 (4) Δηλαδή, dF1 /dx = F, όπου F1(x,y,y΄,y΄΄) = (2yy΄΄)+ 2[(y΄)2 - (x-1) και συνεπώς η (1) είναι μια τέλεια δ.ε. της οποίας η πρώτη λύση είναι η δ.ε. (3). Από την (4) προκύπτει ότι, [(2yy΄΄)+ 2[(y΄)2]΄= (x-1)΄ 

Με όμοιο τρόπο, παρατηρούμε ότι, Η οποία αποτελεί επίσης μια τέλεια δ.ε. διότι η (6) είναι μια τέλεια δ.ε. με πρώτη λύση την