D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Advertisements

Βασική πολιτική μικροοικονομία Μάνθος Ντελής. Ελεύθερη αγορά  Τα τελευταία χρόνια έχει δοθεί μεγάλο βάρος στη σπουδαιότητα της έννοιας ελεύθερη αγορά.
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ.
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄ David Begg S. Fischer, R. Dornbusch.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ Δ.Ε.. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ & Η ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΛΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ.
Αξιολόγηση Επενδύσεων στη Γεωργία (διάλεξη 5η)
Έργο SECSTACON της Δράσης ΑΡΙΣΤΕΙΑ
Κοινωνιολογική Έρευνα
Αποδόσεις αιτίων.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιστημονική μέθοδος
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
ΟΠΑ-ΔΕΤ ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΤΗ ΛΗΨΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ Γιώργος Παπακωνσταντίνου
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
Ασκήσεις - Εφαρμογές Διάλεξη 5 η Οικονομική Αξιολόγηση Έργων και Πολιτικών.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΑΣΚΗΣΗ 19η Έστω οι ακόλουθες παρατηρήσεις για τις μεταβλητές Υ, Χ1 και Χ
David Warren: Η Αναζήτηση θεωρητικού πλαισίου για έρευνες που σχετίζονται με τα τυφλά παιδιά Βασίλης Αργυρόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Δημιουργία πειράματος Θα σας ζητηθεί να σχεδιάσετε ένα πείραμα που να διερευνά μία υπόθεση. Θα πρέπει να είστε σε θέση να: χειριστείτε τις μεταβλητές,
14-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας & Περιφερειακής Ανάπτυξης ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ: ΟΙΚΟΝΟΜΕΤΡΙΑ ΔΙΑΛΕΞΗ 05 Μαρί-Νοέλ.
9-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
Προσφορά, ζήτηση και δυνάμεις της αγοράς Κεφάλαιο 4 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any.
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο Ι Στις ανθρωπιστικές επιστήμες επικράτησαν δύο ερευνητικές κατευθύνσεις: Η στατιστική ανάλυση (συνυπολογίζει.
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
Ανάλυση- Επεξεργασία των Δεδομένων
Στατιστικές Υποθέσεις
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
M. PARKIN, M. POWELL, K. MATTHEWS
M. PARKIN, M. POWELL, K. MATTHEWS
ΕΡΕΥΝΑ -ΟΡΙΣΜΟΣ-ΕΙΔΗ ΕΡΕΥΝΑΣ
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΜΠΣ Τραπεζικής & Χρηματοοικονομικής
Στατιστικές Υποθέσεις II
κεφαλαιο 8 διεθνησ στρατηγικη
Τίτλος επιστημονικής εργασίας
Φοιτήτρια: Γιάου Ευαγγελία
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Πολυσυγγραμμικότητα Εξειδίκευση
Άσκηση 1.
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Σκεπτόμενοι σαν οικονομολόγοι
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
κεφαλαιο 9 Μεθοδοι στρατηγικησ και αξιολογηση
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
Έλεγχος υποθέσεων με την χ2 «χι -τετράγωνο» κατανομή
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
ΟΡΙΣΜΟΙ Επιστήμη Το σύνολο συστηματικών και επαληθεύσιμων γνώσεων, καθώς και η έρευνα αυστηρώς καθορισμένων πεδίων του επιστητού με συγκεκριμένες και.
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
ΜικροοικονομικΗ Θεωρια
Διεθνής οικονομική Θεωρία και πολιτική 4η βελτιωμένη έκδοση
Απλή γραμμική παλινδρόμηση
Στατιστικές Υποθέσεις
Philip McCann Αστική και περιφερειακή οικονομική 2η έκδοση
Philip McCann Αστική και περιφερειακή οικονομική 2η έκδοση
ANDREW B. ABEL,BEN S. BERNANKE, DEAN CROUSHORE
Μάθημα Μεθοδολογία της Έρευνας Υπεύθυνος Καθηγητής : Μπάγκος Παντελής
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
Διαχείριση έργου Αρχές και τεχνικές
ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST Μικροοικονομική

Κεφάλαιο 2 Οικονομικές μέθοδοι και οικονομικά ερωτήματα

2.1 Η επιστημονική μέθοδος 2.2 Αιτιότητα και συσχέτιση 2 Οικονομικές μέθοδοι και οικονομικά ερωτήματα Περίγραμμα κεφαλαίου 2.1 Η επιστημονική μέθοδος 2.2 Αιτιότητα και συσχέτιση 2.3 Οικονομικά ερωτήματα και απαντήσεις

Ένα υπόδειγμα είναι μια απλοποιημένη περιγραφή του κόσμου. 2 Οικονομικές μέθοδοι και οικονομικά ερωτήματα Ιδέες κλειδιά Ένα υπόδειγμα είναι μια απλοποιημένη περιγραφή του κόσμου. Οι οικονομολόγοι χρησιμοποιούν δεδομένα για να αξιολογήσουν την ακρίβεια των υποδειγμάτων και να κατανοήσουν πώς λειτουργεί ο κόσμος. Η συσχέτιση δεν συνεπάγεται αιτιότητα.

2 Οικονομικές μέθοδοι και οικονομικά ερωτήματα Ιδέες κλειδιά Τα πειράματα βοηθούν τους οικονομολόγους να μετρήσουν την αιτία και το αποτέλεσμα. Η οικονομική έρευνα εστιάζει σε ερωτήματα που είναι σημαντικά για την κοινωνία και μπορούν να απαντηθούν με τη βοήθεια υποδειγμάτων και δεδομένων.

Οικονομικό παράδειγμα τεκμηρίωσης: Αξίζει το κόπο το πανεπιστήμιο; 2 Οικονομικές μέθοδοι και οικονομικά ερωτήματα Οικονομικό παράδειγμα τεκμηρίωσης: Αξίζει το κόπο το πανεπιστήμιο;

2.1 Η επιστημονική μέθοδος Η επιστημονική μέθοδος (ή εμπειρισμός) περιλαμβάνει δύο βήματα: 1. Την ανάπτυξη υποδειγμάτων που ερμηνεύουν ορισμένες πτυχές του κόσμου 2. Τον έλεγχο αυτών των υποδειγμάτων με δεδομένα αξιολογώντας την αντιστοιχία υποδειγμάτων και δεδομένων

Μοιάζει με κάποιον γνωστό σας; 2.1 Η επιστημονική μέθοδος Υποδείγματα και δεδομένα Τι είναι αυτό; Μοιάζει με κάποιον γνωστό σας;

Μια απλοποιημένη περιγραφή του κόσμου 2.1 Η επιστημονική μέθοδος Υποδείγματα και δεδομένα Υπόδειγμα Μια απλοποιημένη περιγραφή του κόσμου Είναι αεροπλάνο αυτό;

Ποια είναι η συντομότερη διαδρομή μεταξύ 2.1 Η επιστημονική μέθοδος Υποδείγματα και δεδομένα Ποια είναι η συντομότερη διαδρομή μεταξύ δύο σημείων; Εικόνα 2.1 Η πτήση από τη Νέα Υόρκη στο Τόκιο απαιτεί κάτι περισσότερο από έναν επίπεδο χάρτη

Οικονομικό παράδειγμα τεκμηρίωσης: Τα οικονομικά οφέλη της εκπαίδευσης 2.1 Η επιστημονική μέθοδος Ένα οικονομικό υπόδειγμα Οικονομικό παράδειγμα τεκμηρίωσης: Τα οικονομικά οφέλη της εκπαίδευσης Υπόθεση – κάθε επιπλέον χρόνος εκπαίδευσης συνεπάγεται 10% αύξηση του μελλοντικού εισοδήματος

Τα οικονομικά οφέλη της εκπαίδευσης: 2.1 Η επιστημονική μέθοδος Ένα οικονομικό υπόδειγμα Τα οικονομικά οφέλη της εκπαίδευσης: Αν κερδίζατε $15 την ώρα με 12 χρόνια εκπαίδευση, με έναν επιπλέον χρόνο εκπαίδευσης (την πρώτη χρονιά σας στο πανεπιστήμιο), θα κερδίζατε: $15 x 1,10 = $16,50 Now taking the previous assumption and turning it into a mathematical model

Τα οικονομικά οφέλη της εκπαίδευσης: 2.1 Η επιστημονική μέθοδος Ένα οικονομικό υπόδειγμα Τα οικονομικά οφέλη της εκπαίδευσης: Αν κερδίζατε $16,50 με 13 χρόνια εκπαίδευσης, με έναν επιπλέον χρόνο εκπαίδευσης (τη 2η χροιά σας στο πανεπιστήμιο), θα κερδίζατε: $16,50 x 1,10 = $18,15

Τα οικονομικά οφέλη της εκπαίδευσης: 2.1 Η επιστημονική μέθοδος Ένα οικονομικό υπόδειγμα Τα οικονομικά οφέλη της εκπαίδευσης: Τον τρίτο χρόνο: $18,15 x 1,1 = $19,97 Τον τέταρτο χρόνο: $19,97 x 1,1 = $21,97

Τα οικονομικά οφέλη της εκπαίδευσης: Υπόθεση: 2.1 Η επιστημονική μέθοδος Ένα οικονομικό υπόδειγμα Τα οικονομικά οφέλη της εκπαίδευσης: Υπόθεση: Η απόκτηση πτυχίου (13-16 χρόνια) αυξάνει τις αποδοχές από $15 σε $21,97 ή κατά 46,5% [(($21,97 - $15)/$15) = .4647]

Δύο σημαντικές ιδιότητες των υποδειγμάτων: 2.1 Η επιστημονική μέθοδος Ένα οικονομικό υπόδειγμα Δύο σημαντικές ιδιότητες των υποδειγμάτων: Ένα υπόδειγμα είναι μια προσέγγιση. Δεν θα αυξήσουν όλοι τους μελλοντικούς μισθούς τους κατά ακριβώς 10% αν λάβουν έναν επιπλέον χρόνο εκπαίδευσης Ένα υπόδειγμα κάνει προβλέψεις που μπορούν να ελεγχθούν με δεδομένα

Υπόθεση: Κάθε χρόνος εκπαίδευσης αυξάνεις τις αποδοχές κατά 10% 2.1 Η επιστημονική μέθοδος Ένα οικονομικό υπόδειγμα Υπόθεση: Κάθε χρόνος εκπαίδευσης αυξάνεις τις αποδοχές κατά 10% Σωστό ή λάθος;

2.1 Η επιστημονική μέθοδος Ένα οικονομικό υπόδειγμα Σχήμα 2.1 Μέσο ετήσιο εισόδημα Αμερικανών ηλικίας 30 ετών ανά βαθμίδα εκπαίδευσης (δεδομένα 2013)

Πόσα παραπάνω κερδίζουν οι εργαζόμενοι με πανεπιστημιακή εκπαίδευση; 2.1 Η επιστημονική μέθοδος Ένα οικονομικό υπόδειγμα Πόσα παραπάνω κερδίζουν οι εργαζόμενοι με πανεπιστημιακή εκπαίδευση; Πανεπιστημιακή εκπαίδευση = $51.780 Λυκειακή εκπαίδευση = $32.941 Η παν. εκπαίδευση συνεπάγεται αποδοχές κατά 57% υψηλότερες. Η πρόβλεψη του υποδείγματος ήταν 1,46%. Είναι κοντά στα πραγματικά δεδομένα;

2.1 Η επιστημονική μέθοδος Ένα οικονομικό υπόδειγμα Αν οι απόφοιτοι πανεπιστημίου κερδίζουν, κατά μέσο όρο, $51.780/χρόνο, αυτό σημαίνει ότι όλοι οι απόφοιτοι έχουν ανάλογες αποδοχές;

Μπορεί ο Bill Gates να σας κάνει πλούσιους; 2.1 Η επιστημονική μέθοδος Ένα οικονομικό υπόδειγμα Μπορεί ο Bill Gates να σας κάνει πλούσιους;

Και αφού αναφερθήκαμε στον Bill Gates… 2.1 Η επιστημονική μέθοδος Ένα οικονομικό υπόδειγμα Και αφού αναφερθήκαμε στον Bill Gates… Κατά πόσο το επίπεδο της εκπαίδευσής του επηρεάζει τα εισοδήματά του;

2.2 Αιτιότητα και συσχέτιση

Παράδειγμα: Αν μείνετε άυπνοι όλοι νύχτα θα νιώθετε κουρασμένοι 2.2 Αιτιότητα και συσχέτιση Αιτιότητα Προκύπτει όταν κάτι επηρεάζει κάτι άλλο άμεσα μέσω μιας σχέσης αιτίας και αποτελέσματος. Παράδειγμα: Αν μείνετε άυπνοι όλοι νύχτα θα νιώθετε κουρασμένοι

Όταν υπάρχει μια αμοιβαία σχέση μεταξύ δύο πραγμάτων 2.2 Αιτιότητα και συσχέτιση Συσχέτιση Όταν υπάρχει μια αμοιβαία σχέση μεταξύ δύο πραγμάτων Θετική συσχέτιση – όταν δύο μεταβλητές κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση Αρνητική συσχέτιση – όταν δύο μεταβλητές κινούνται προς διαφορετική κατεύθυνση Παράδειγμα: οι άνθρωποι με υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης είναι λιγότερο πιθανό να μείνουν άνεργοι

Γιατί η συσχέτιση δεν εμπεριέχει αιτιότητα; Παραλειφθείσες μεταβλητές 2.2 Αιτιότητα και συσχέτιση Γιατί η συσχέτιση δεν εμπεριέχει αιτιότητα; Παραλειφθείσες μεταβλητές Αν παραλείψουμε κάτι, το οποίο θα εξηγούσε γιατί δύο μεταβλητές συσχετίζονται, αυτό είναι μια παραλειφθείσα μεταβλητή. Μια συσχέτιση δεν γίνεται σαφής παρά μόνο όταν προστεθεί η παραλειφθείσα μεταβλητή

Γιατί η συσχέτιση δεν εμπεριέχει αιτιότητα; 2. Αντίστροφη αιτιότητα 2.2 Αιτιότητα και συσχέτιση Γιατί η συσχέτιση δεν εμπεριέχει αιτιότητα; 2. Αντίστροφη αιτιότητα Προκύπτει όταν συγχέουμε την κατεύθυνση της αιτίας και του αποτελέσματος. Παράδειγμα: περισσότερος πλούτος συνεπάγεται καλύτερη υγεία

Πώς μπορούμε να διακρίνουμε την αιτιότητα από τη συσχέτιση; 2.2 Αιτιότητα και συσχέτιση Πώς μπορούμε να διακρίνουμε την αιτιότητα από τη συσχέτιση; Πειράματα Ελεγχόμενα = τα υποκείμενα κατανέμονται τυχαία από τους ερευνητές σε πειραματικές ομάδες (θα πάρουν το νέο φάρμακο) και ομάδες ελέγχου (δεν θα πάρουν το νέο φάρμακο). Πρόβλημα: είναι δύσκολο να εφαρμοστούν στην οικονομική επιστήμη

Πώς μπορούμε να διακρίνουμε την αιτιότητα από τη συσχέτιση; 2.2 Αιτιότητα και συσχέτιση Πώς μπορούμε να διακρίνουμε την αιτιότητα από τη συσχέτιση; Πειράματα Φυσικά = τα υποκείμενα κατανέμονται σε πειραματικές ομάδες και ομάδες ελέγχου από κάποια διαδικασία που δεν καθορίζεται από τον ερευνητή, με έναν τυχαίο ή σχεδόν τυχαίο τρόπο

Οικονομικό παράδειγμα τεκμηρίωσης 2.2 Αιτιότητα και συσχέτιση Οικονομικό παράδειγμα τεκμηρίωσης Πόσο αυξάνονται οι μισθοί όταν ένα άτομο λαμβάνει έναν επιπλέον χρόνο εκπαίδευσης; Το 1947, το Η.Β. αύξησε την ελάχιστη ηλικία στην οποία μπορούσε κανείς να παρατήσει το σχολείο αυξήθηκε από τα 14 στα 15 έτη. Τα παιδιά που έφτασαν στην ηλικία των 14 ετών πριν από το 1947 = ομάδα ελέγχου Τα παιδιά που έφτασαν στην ηλικία των 14 ετών από το 1947 και εξής = πειραματική ομάδα

Τα πιο συναρπαστικά οικονομικά ερωτήματα έχουν δύο ιδιότητες: 2.3 Οικονομικά ερωτήματα και απαντήσεις Τα πιο συναρπαστικά οικονομικά ερωτήματα έχουν δύο ιδιότητες: Έχουν να κάνουν με θέματα που είναι σημαντικά για μεμονωμένους οικονομικούς παράγοντες και/ή την κοινωνία μας Η οικονομική έρευνα συνεισφέρει στην ευημερία της κοινωνίας Μπορούν να απαντηθούν Τα οικονομικά ερωτήματα μπορούν να απαντηθούν με εμπειρικές μεθόδους

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιονδήποτε τρόπο χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη, σύμφωνα με το Ν. 2121/1993 και τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (που έχει κυρωθεί με τον Ν. 100/1975)