Το δίκτυο των σιδηροδρόμων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

Ειδικά Θέματα Οικονομίας: Κυβέρνηση και Επιχειρήσεις Απελευθέρωση Αγοράς Ενέργειας.
1. 2 Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ “ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ“ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ  Είναι πλέον κατανοητό από όλους.
ΠΕΛΑΤΟΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ Νίκος Τσάμης Γ. Διευθυντής Μηχανικός Η/Υ & Πληροφορικής, ΜΒΑ Επενδύσεις σε Νέες Τεχνολογίες.
Αναδυόμενη Κατασκευή και Ολοκλήρωση Συστημάτων
« Ο ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ Η ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΛΙΓΝΙΤΗ » Νοέμβριος 2013 Κοντολέων Αντώνης Μέλος Δ.Σ.
Μήπως έχουμε ακρίβεια «Ελληνικής κατασκευής;» Γιώργος Μπάλτας Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΕΝΙΑΙΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Β΄: ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ.
CC – Chemical Creativity
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
1 Πιστωτική επέκταση προς τα ελληνικά νοικοκυριά Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος Αθήνα 13 Δεκεμβρίου 2006.
Αγορές και ανταγωνισμός: Ευκαιρίες για όλους Όταν οι αγορές είναι ανταγωνιστικές, επιτρέπουν σε όλους, χωρίς αποκλεισμούς, να δοκιμάσουν τις ικανότητές.
Αγορά Ενέργειας στην Ελλάδα Π. Κάπρου Προέδρου της ΡΑΕ Καθηγητή ΕΜΠ.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
ΑΓΟΡΕΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Β.ΠΑΤΣΟΥΡΑΤΗΣ. ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ● Αύξηση των Επενδύσεων ● Τόνωση της Απασχόλησης ● Συγκράτηση Τιμών ● Βελτίωση.
1 ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Χρυσοβαλάντου Μήλλιου
ORIENT EXPRESS.
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Ελληνογαλλική Σχολή ‘Άγιος Παύλος’’
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
Ημερίδα:H νεοφιλελεύθερη επίθεση στο Δημόσιο Τομέα,τη Δημόσια Περιουσία και τους Εργαζομένους:η απάντηση της αριστεράς Ενότητα 2 η :Oι επιπτώσεις της νεοφιλελεύθερης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΞΑΓΩΓΕΩΝ
1 Γεωγραφία της εργασίας & της αναδιάρθρωσης σε μια εκκολαπτόμενη Βαλκανική Μητρόπολη: η Θεσσαλονίκη & η βιομηχανία της Γκιάλης Στέλιος Δρ. Οικονομικής.
Οικονομικές Επιπτώσεις κινητής τηλεφωνίας
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
Ομάδα σύνταξης επιχειρηματικού σχεδίου: ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΚΟΥΛΛΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ Φοιτητές του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού.
Πεδιάδες, βοσκοτόπια, έρημοι του πλανήτη
H βιομηχανία και η βιοτεχνία στην Ευρώπη
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 1η
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 4η
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
Μελετώντας με χάρτες τους κατοίκους της Ευρώπης
Γεωργάκη Άννα-Μαρία Φίλιου Δήμητρα Χαλός Αλέξανδρος Χαντρόι Βησσαρίων.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Διαδικασία Αστικοποίησης - Αίτια Ανάπτυξης των Πόλεων n Δύο βασικές κατηγορίες αιτίων: –Αίτια απομάκρυνσης από την ύπαιθρο –Αίτια προσέλκυσης στην πόλη.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ. Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Η μοναδοποίηση του φορτίου ορίζεται ως ο τρόπος με τον οποίο αποθηκεύονται και μεταφέρονται.
Εγώ και τα τροχοφόρα. Χάρτης Πως μετακινούνται οι πολίτες; Ποδήλατο Μηχανάκι Αυτοκίνητο Πατίνι Μ.Μ.ΜΜε τα πόδια.
1 «Ο κλάδος των Κινητών Επικοινωνιών κυρίαρχος πυλώνας στη στρατηγική ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας», Νοέμβριος 2015.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 13: Η Σοβιετική Ένωση Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
ΒΑΣΙΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ – ΑΝΑΛΥΣΗ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ Γ. Καμπουρίδης 9/26/ Βασικά Οικονομικά Μεγέθη - Ανάλυση Νεκρού Σημείου.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ / ΤΡΟΦΙΜΩΝ Εισήγηση 6 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
 Michael Grömling Intereconomics January 2014, Volume 49.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Οι οικονομικές εξελίξεις κατά τον 20 ο αι.
Εισαγωγή στις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς
Ενοτητα 1. διεθνη επιχειρηματικη δραστηριοτητα
Β. Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟ 19ο ΑΙΩΝΑ
Ενοτητα 5. αμεσεσ ξενεσ επενδυσεισ
Θεωρία και Πρακτική της Διοίκησης στο Δημόσιο τομέα
Η Βιομηχανική Επανάσταση
ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΤΕΑΝ ΑΕ
Παρουσίαση της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό Επιτετραμμένος Πρεσβείας Λ.Δ. Κονγκό Mr. Henri Benjamin Ntikala Booto Ημερίδα “Προοπτικές για την Ελληνική.
Γενική Οικονομική Ιστορία
Η βιομηχανία Αρχιτεκτονικό σχέδιο του Μεταξουργείου.
Η εκμετάλλευση των ορυχείων
Κοινωνιολογία του Χώρου 3. 15/10/2015
Τα δημοσια εργα.
ΕΠΑ.Λ ΜΑΚΡΥΝΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Η δημιουργία τραπεζικού συστήματος
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΘΡΙΑΣΙΟΥ ΠΕΔΙΟΥ
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
ΕΝΙΑΙΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Β΄: ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ.
Ακτοπλοΐα και Τουρισμός
Αναλυση χρηματοοικονομικων καταστασεων
1.ΤΑ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ α. Ο πληθυσμός. Η ΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ 19ΟΥ ΑΙΩΝΑ 1830 : ίδρυση ανεξάρτητου ελληνικού κράτους : Στερεά Ελλάδα,
3. ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το δίκτυο των σιδηροδρόμων

Εγκαίνια γραμμής Πειραιά- Αθηνών

Βιομηχανική επανάσταση 19ος αι. Η πιο χαρακτηριστική αλλαγή : η εμφάνιση η εξάπλωση και τελικά η κυριαρχία του σιδηρόδρομου στις χερσαίες μεταφορές Γιατί συνέβη αυτό; μεταφορά μεγάλου όγκου προϊόντων με μικρό κόστος σε αποστάσεις στην κλίμακα καρτών και ηπείρων

Γραμμή Πειραιά- Αθηνών- Πελοποννήσου

Σιδηρόδρομος = προϋπόθεση βιομηχανική επανάσταση αύξηση της παραγωγής δημιουργία μεγάλων πόλεων τροφοδοσία μεγάλων πόλεων με τρόφιμα των εργοστασίων με πρώτες ύλες της αγοράς με προϊόντα άρα : ο σιδηρόδρομος = σύμβολο των νέων καιρών + συνώνυμο της ανάπτυξης κατά τον 19ο αι.

Η σιδηροδρομική γραμμή στο Θησείο

Οι σχετικές συζητήσεις στην Ελλάδα ξεκινούν ίσως το 1835 ο σιδηρόδρομος ως προϋπόθεση για την είσοδο της χώρας στον χώρο των ανεπτυγμένων κρατών Όμως : ανυπέρβλητες δυσκολίες περιόριζαν τις συζητήσεις στον χώρο των θεωρητικών αναλύσεων και των απλών επιθυμιών για πολλές δεκαετίες

Γιατί καθυστερούσε η σιδηροδρομική υποδομή; Πολυέξοδη υπόθεση > απαιτούσε κεφάλαια που το ελληνικό κράτος δεν μπορούσε να εξοικονομήσει Η προσέλκυση ξένων κεφαλαίων, επιχειρήσεων ή πιστωτικών ιδρυμάτων > προϋπέθετε ότι το υπό κατασκευήν δίκτυο θα ήταν αποδοτικό > δηλαδή; μεταφορά πρώτων υλών > ζωτικών για τη βιομηχανία και καταναλωτικών αγαθών> προς απορρόφηση από τις τοπικές αγορές η γειτνίαση με τη θάλασσα > περιόριζε την αποδοτικότητα του σιδηροδρομικού δικτύου

μέχρι τη δεκαετία του 1880 μόνη σιδηροδρομική γραμμή > Αθηνών – Πειραιά μόλις 9 χλμ. ! κι αυτή κατασκευάστηκε με δυσκολίες! φιλόδοξα σχέδια > ανεφάρμοστα > γιατί συγκινούσαν αμφίβολής αξιοπιστίας κερδοσκόπους οι γενικότερες αλλαγές ως το 1881 > δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για την κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου

Σταθμός Πειραιά

Καλαμπάκα

Ευνοϊκή διεθνής συγκυρία κατασκευή μεγάλων συγκοινωνιακών αξόνων που συνέδεαν Κεντρική Ευρώπη με Κωνσταντινούπολη Μικρά Ασία και Ανατολή με Ινδία διαδρομή : Ευρώπη > Πρίντεζι της Ιταλίας > Σουέζ > Ινδικός Ωκεανός

ατμομηχανή

Στόχος ελληνικών κυβερνήσεων κυρίως επί κυβερνήσεων Τρικούπη ταχύτατη προώθηση ελληνικών συγκοινωνιακών υποδομών ώστε να συνδεθεί η χώρα με τους διεθνείς άξονες

βασιλικό βαγόνι

Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας ολοκληρώθηκε σε τρεις δεκαετίες από το 1880 και μετά η μεγάλη ώθηση; επί Χαρίλαου Τρικούπη, τη δεκαετία 1882-1892 900 χλμ. σιδηροδρομικής γραμμής !

Τα οικονομικά προβλήματα κράτους επιβράδυναν την κατασκευή το δίκτυο ολοκληρώθηκε μόλις το 1909! το δίκτυο ήταν κυρίως μετρικό (πλάτος γραμμής 1 μ.) ΕΝΩ στην Ευρώπη οι προδιαγραφές όριζαν πλάτος γραμμής 1,56 μ. γιατί; Συμπεραίνουμε : Το δίκτυο σχεδιάστηκε για να εξυπηρετήσει τις τοπικές ανάγκες και όχι για να συνδεθεί με το διεθνές δίκτυο

Ποιοι χρηματοδότησαν τον σιδηρόδρομο; κυρίως το κράτος > επωμίστηκε το μεγαλύτερο βάρος του δανεισμού (από ξένα πιστωτικά ιδρύματα) Οι ιδιώτες συμμετείχαν σε μικρότερο ποσοστό (30%) > λόγω της αμφίβολης αποδοτικότητας οικονομική δραστηριότητα : κυρίως διακινούνταν αγροτικά προϊόντα σοβαρή υστέρηση στα έσοδα > σε σύγκριση με τους αισιόδοξους υπολογισμούς αποτέλεσμα; > διακόπηκαν οι περαιτέρω επενδύσεις στον χώρο του σιδηροδρόμου

Πειραιάς

αποτίμηση Το σιδηροδρομικό δίκτυο πρόσφερε πολλά σε μια χώρα που δεν είχε γνωρίσει αξιόπιστο χερσαίο συγκοινωνιακό δίκτυο πρόσφερε υπηρεσίες στον καιρό των πολέμων : α) γρήγορη επιστράτευση β) εφοδιασμός ελληνικού στρατού ΟΜΩΣ : δεν κατόρθωσε να φέρει την ανάπτυξη και την εκβιομηχάνιση στις περιοχές όπου έφτασε δεν εκπλήρωσε τις αναπτυξιακές προσδοκίες που στηρίχθηκαν πάνω του > ΒΕΒΑΙΑ οι οικονομικές και κοινωνικές δομές δεν αλλάζουν από ένα συγκοινωνιακό δίκτυο