Ε Κ Δ Η Λ Ω Σ Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
Advertisements

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Τελετή Έναρξης Προγράμματος.
Νέα Αθηναϊκή Σχολή
Οδυσσεας Ελυτης.
ΟΙ ΔΙΑΛΑΜΠΑΔΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
Αυτό είναι το σχολείο μας!. Πριν ξεκινήσουμε την εκπαιδευτική δραστηριότητα θέσαμε 4 ερωτήματα. Ποιοι είμαστε και τι δυνατότητες έχουμε; Τι να κάνουμε.
 Το καλοκαίρι του 1928 πήρε το απολυτήριο του γυμνασίου με βαθμό 7,3/11.  Μετά από πιέσεις των γονέων του, αποφάσισε να σπουδάσει χημικός  Την ίδια.
Η ανάπτυξη των γραμμάτων και η μελέτη των αρχαίων Ελλήνων κεφ. 26
ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ Α.Π.Θ.
ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ Το Τμήμα Φιλολογίας είναι μέρος της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και αποτελείται από τρεις.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Α.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ.
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
Ποίηση και μαθηματικά.
Τμήμα επιστημών προσχολικής αγωγής & εκπαίδευσης Μια πρώτη ματιά...
AΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΟΡΙΣΜΟΙ-ΠΕΡΙΟΔΟΙ-ΕΠΟΧΕΣ
Διονύσης Καρατζάς Ο Διονύσης Καρατζάς είναι ένας από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους πατρινούς ποιητές.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ 1ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ
Βασίλης Αθανασιάδης Τάξη Ε2 ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
Παρουσίαση: 2 ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης Η έξυπνη καρέκλα βοηθά τον Βαφόπουλο «εν ονόματι της καινοτομίας» Μαθητές.
Οδυσσέας Ελύτης 2 Νοεμβρίου Μαρτίου 1996.
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΣΕ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΔΙΑΚΡΙΤΗ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΚΑΝΑΣ.
Εβδομάδα Βιβλίου 1-8 Φεβρουαρίου 2008 Έκθεση Βιβλίου - Αφιέρωμα στο Ταξίδι Επίσκεψη του συγγραφέα Σάκη Σερέφα Θέμα: Λογοτεχνία, ένα ταξίδι στον κόσμο της.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΔΗΜΟΣ ΒΥΡΩΝΑ «Στο βλέμμα του Μπάιρον»
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ ( ). Βιογραφία Ο Γιώργος Σεφέρης (φιλολογικό ψευδώνυμο του Γιώργου Σεφεριάδη) γεννήθηκε στη Σμύρνη. Είχε δύο μικρότερα αδέρφια.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΣΤ ΤΑΞΗΣ
Εργαστήριο Μελέτης Γλώσσας & Λογοτεχνίας στην Εκπαίδευση
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Εργαστήριο Δημοσιογραφίας VII : πολιτισμός, τέχνη, βιβλίο [410247]
Τα παιδαγωγικά-εκπαιδευτικά αιτήματα στην Ελλάδα
Καλλιέργεια Οδικής Συνείδησης Υπό έμφαση στόχος για τη σχολική χρονιά
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
501. Εξέλιξη των ιδεών στις φυσικές επιστήμες
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Που και πως ψάχνουμε.
Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ..
Μετάβαση από το Δημοτικό
Νεοελληνική Ιστορία. Εισαγωγικά 1η Συνάντηση 5/10/20126
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Στέφανος Σκαρπέλλος (Φιλόλογος) Σωτηρία Διαμαντοπούλου (Φιλόλογος)
Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
Οδυσσεας Ελυτης.
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Νεοελληνικός Πολιτισμός
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Το Νέο Γενικό Λύκειο Μια ανάλυση για τις επιλογές στο Νέο Λύκειο …
Η εξέλιξη της ποίησης.
Η ιστορία του γλωσσικού γραμματισμού.
Η Β Ι Β Λ Ι Ο Θ Η Κ Η Τ Η Σ A L P H A B A N K
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ
Η Β Ι Β Λ Ι Ο Θ Η Κ Η Τ Η Σ A L P H A B A N K
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ε Κ Δ Η Λ Ω Σ Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 1903-1996 ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Ε Κ Δ Η Λ Ω Σ Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΦΟΠΟΥΛΟΣ 1903-1996 29 Νοεμβρίου 2010 Πίνακας του Πολύκλειτου Ρέγκου 1941 Έλσα Βαρδάκα Φιλόλογος-Υπεύθυνη σχολικής βιβλιοθήκης

Παιδαγωγικοί και διδακτικοί στόχοι Παιδαγωγικοί και διδακτικοί στόχοι Η συνειδητοποίηση της Ελληνικής ταυτότητας μέρος της οποίας αποτελεί το λογοτεχνικό έργο του Γ. Βαφόπουλου Η οικοδόμηση εθνικής αυτοπεποίθησης μέσω της γνωριμίας του πνευματικού μας πολιτισμού Η γνωριμία με τη ζωή και το έργο του Γ. Θ. Βαφόπουλου Η ανάδειξη της σχέσης του Γ. Θ. Βαφόπουλου με την νεότερη ιστορία της Θεσσαλονίκης ως βιωμένη εμπειρία και θέμα συγγραφής Αυτενέργεια των μαθητών σε θεατρικό παιχνίδι ρόλων

Η Ελληνική Ταυτότητα ως ψηφιδωτό Η Ελληνική Ταυτότητα ως ψηφιδωτό Λογοτεχνικό έργο του Γ. Θ. Βαφόπουλου Μακεδονικός Αγώνας

Χρόνος και τόπος γέννησης 1903 Γευγελή (3 χιλ. από τους Ευζώνους)

Σχέση της ιστορίας με τη ζωή του Μακεδονικός Αγώνας: δολοφονία παππού δασκάλου στα 1897 Β΄ Βαλκανικός πόλεμος 1913: εκπατρισμός και προσφυγιά (Έδεσσα, Γουμένισσα, Θεσσαλονίκη) / οικονομική καταστροφή της πλούσιας οικογένειας Η πυρκαγιά της Θεσσαλονίκης στα 1917 οδηγεί σε τελειωτική οικονομική καταστροφή

Νεανικά ενδιαφέροντα Μαθηματικά στα 1916(13 ετών) Ποίηση στα 1918 (15 ετών)

Μελέτες - σπουδές - επιδράσεις Μελέτες - σπουδές - επιδράσεις Παλαμάς Παπαδιαμάντης Καρυωτάκης Καβάφης Μπωντλαίρ Μωρεάς Όμηρος Αρχαίοι τραγικοί Δάντης Θερβάντες Γκαίτε Ίψεν Μαθηματική σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών

Προσωπική ζωή Έρωτας με την Ανθούλα Σταθοπούλου Γάμος στα 1932 Γάμος στα 1932 Θάνατος της γυναίκας του στα 1935 Έρωτας με την Αναστασία Γερακοπούλου Δεύτερος γάμος στα 1946

Λογοτεχνικό έργο Ποίηση (Τα ρόδα της Μυρτάλης, Προσφορά και Αναστάσιμα, Το Δάπεδο, Η μεγάλη νύχτα και το παράθυρο, Επιθανάτια και σάτιρες, Τα επιγενόμενα, Το τέλος) Πεζογραφία (Σελίδες αυτοβιογραφίας 5 τόμοι και κριτικά κείμενα) Θεατρικά έργα («Εσθήρ» και «το ξύπνημα») Διηγήματα

Απόψεις του για την ποίηση Η ποίηση χρησιμοποιεί τις λέξεις με νέο νόημα, βάζει το αίσθημα του θαυμασμού και της συγκίνησης και τις δίνει βάθος και νέα ζωή Εκφράζει δυνατά συναισθήματα , οξύνει και καλλιεργεί τα δικά μας, μας προικίζει με μια ευαισθησία και μια νέα αίσθηση των πραγμάτων Η επιστήμη διδάσκει την εξωτερική αλήθεια των πραγμάτων, ενώ η ποίηση φανερώνει την ψυχή τους, το χαρακτήρα, τη γεύση, την ουσία τους, τη «μεταφυσική» τους υπόσταση Ο επιστήμονας για να βρει τις σχέσεις των πραγμάτων μεταξύ τους χρησιμοποιεί τη θεωρία, το πείραμα, την παρατήρηση. Ο ποιητής χρησιμοποιεί τα αισθήματά του, τη φαντασία, τη μαγεία των λέξεων.

Χρησιμότητα της ποίησης Η ποίηση βοηθάει στην απόκτηση βαθύτερης συνείδησης της ζωής στην αντίληψη του κόσμου μέσα από τα αισθήματά μας

Θεματικά μοτίβα της ποίησής του Έρωτας και θάνατος Χρόνος και μόνωση Σιωπή και νύχτα Κάμαρα και παράθυρο Καθρέπτης και γεωμετρικά σύμβολα των αντικειμένων

Τρόπος γραφής και είδος ποίησης Παραδοσιακό στίχο με εξωτερικό ρυθμό Ελεύθερο μοντέρνο στίχο για αναζήτηση της ουσίας και της εσωτερικής αρμονίας «Μεταφυσική ποίηση» που λανθάνει πίσω από την παρουσία των φαινομένων Χ.Δ. Γουνελάς «Το λυρικό σώμα μιας άγρυπνης συνείδησης» Γ. Κεχαγιόγλου

Δείγμα γραφής Δύση στο Θερμαϊκό Τον ήλιο δες, Λυδία, πως γέρνει ανάμεσα Στων καταρτιών το δάσος, που αργοτρέμοντας, Τις άπειρες κορφές σαλεύει μ`έκταση Στο θαύμα μπρος, που φλέγεται, της δύσης. Α, πόσο είναι μεθυστικό το λίκνισμα Των καραβιών που απλώνουνε στη θάλασσα Το ρίγος των μακρών σκιών, που πάλλονται Σαν κόμη εξαίσια, οι αύρες που ανεμίζουν. Τον κύκλο δες, Λυδία, που αστράφτει πύρινος, Στων καταρτιών μπλεγμένος το κυμάτισμα, Σαν πορφυρή καρδιά πελώριου γίγαντος, Που ένας μεγάλος πόθος τη φλογίζει. «Τα ρόδα της Μυρτάλης»

Εργασία Στο Δήμο Θεσσαλονίκης Ίδρυσε τη Δημοτική Βιβλιοθήκη στα 1939 Διευθυντής της αργότερα

Δωρεά του ζεύγους στο Δήμο Θεσσαλονίκης Δωρεά του ζεύγους στο Δήμο Θεσσαλονίκης 1983 Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο (δύο εξαώροφα κτίρια)

Ταξίδια Ελλάδα Ευρώπη Αμερική

Διακρίσεις Κρατικό βραβείο ποίησης Βραβείο του ιδρύματος Κ. και Ελ. Ουράνη της Ακαδημίας Αθηνών Αντεπιστέλλον μέλος της Ακαδημίας Αθηνών Επίτιμος διδάκτωρ της Φιλοσοφικής σχολής του Α.Π.Θ Αριστείο του Δήμου Θεσσαλονίκης

Βιβλιογραφία 2. Η ποίηση της Θεσσαλονίκης τον 20ο αιώνα 1. Άπαντα τα ποιητικά 2. Η ποίηση της Θεσσαλονίκης τον 20ο αιώνα Πρακτικά συνεδρίου Θεσσαλονίκη 2003 3. Ποίηση και ποιητές του Γ.Θ. Βαφόπουλου εκδ. Ρέκος 4. Σελίδες αυτοβιογραφίας τόμος 1ος και 2ος του Γ.Θ. Βαφόπουλου εκδ. Εστίας 5. Το παραμύθι της Θεσσαλονίκης του Γ.Θ. Βαφόπουλου εκδ. παρατηρητής 6. Νέα Εστία Αφιέρωμα στο Γιώργο Βαφόπουλο Απρίλιος 1998 7. ΟΔΟΣ ΠΑΝΟΣ η λογοτεχνία της Θεσσαλονίκης Ιούλιος –Σεπτέμβριος 2006

Δράση μαθητών Χωρισμός σε 5 ομάδες- ρόλους Διανομή του περιεχομένου του ρόλου Συνεργασία μελών της ομάδας για ενσάρκωση του ρόλου τους Τρόποι: 1) με κίνηση 2) με σύντομο διάλογο Προσδιορισμός χρόνου προετοιμασίας Προσδιορισμός χρόνου παρουσίασης

Σχέση της ιστορίας με τη ζωή του Μακεδονικός Αγώνας: δολοφονία παππού δασκάλου στα 1897 Β΄ Βαλκανικός πόλεμος 1913: εκπατρισμός και προσφυγιά (Έδεσσα, Γουμένισσα, Θεσσαλονίκη) / οικονομική καταστροφή της πλούσιας οικογένειας Η πυρκαγιά της Θεσσαλονίκης στα 1917 οδηγεί σε τελειωτική οικονομική καταστροφή

Μελέτες - σπουδές - επιδράσεις Νεανικά ενδιαφέροντα Μαθηματικά στα 1916(13 ετών) Ποίηση στα 1918 (15 ετών) Μελέτες - σπουδές - επιδράσεις Όμηρος Αρχαίοι τραγικοί Δάντης Θερβάντες Γκαίτε Ίψεν Μαθηματική σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών Παλαμάς Παπαδιαμάντης Καρυωτάκης Καβάφης Μπωντλαίρ Μωρεάς

Συγγραφικό έργο Ποίηση (Τα ρόδα της Μυρτάλης, Προσφορά και Αναστάσιμα, Το Δάπεδο, Η μεγάλη νύχτα και το παράθυρο, Επιθανάτια και σάτιρες, Τα επιγενόμενα, Το τέλος) Πεζογραφία (Σελίδες αυτοβιογραφίας 5 τόμοι και κριτικά κείμενα) Θεατρικά έργα («Εσθήρ» και «το ξύπνημα») Διηγήματα

Κοινωνικό έργο Ίδρυση Δημοτικής Βιβλιοθήκης Θεσσαλονίκης 1939 Βαφοπούλειο Πνευματικό κέντρο 1983 (Δωρεά 2 εξαώροφων κτηρίων από το ζεύγος Βαφόπουλου)

Δ ι α κ ρ ί σ ε ι ς Κρατικό βραβείο ποίησης Βραβείο του ιδρύματος Κ. και Ελ. Ουράνη της Ακαδημίας Αθηνών Αντεπιστέλλον μέλος της Ακαδημίας Αθηνών Επίτιμος διδάκτωρ της Φιλοσοφικής σχολής του Α.Π.Θ Αριστείο του Δήμου Θεσσαλονίκης