ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Ορέστης Παπαδόπουλος Βάσια Παππά

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΡ. ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΣ : ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ
Advertisements

ΓυναΙκεΣ στην τουρκοκρατια ( )
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΤΣΟΚΑΝΑ, ΣΤΕΛΛΑΣ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΑΝΝΑΣ ΦΥΤΙΛΑ, ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ.
Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα
Μιχαλόπουλος Γεράσιμος Τριανταφυλλίδης Δημήτρης
Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
Μια προσέγγιση της διατροφής… Από το εργαστήριο της φύσης στο εργαστήριο της κουζίνας.
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ Ερευνητική εργασία στα πλαίσια του σχολικού μαθήματος ‘Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας’ Ερευνητική ομάδα: Μοσχοβάκου Δανάη , Νικολοπούλου.
Στέλιος Τ., Γιώργος Τ. & Κώστας Π., Β3 – 7gymioa
 Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα  Ε.Ο.Κ..
Ιστορία 5η Ο καλύτερος τενίστας. 4 τενίστες: ο Παπαδόπουλος-πατέρας η αδερφή του ο γιος του η κόρη του (α) ο/η δίδυμος του καλύτερου τενίστα (Δ.Κ.Τ.)
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ : ΣΙΩΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ.
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
Η διαδήλωση γράφτηκε και διαδραματίζεται κατα τη διάρκεια του μεσοπολεμου
1ο ΓΕΛ Μεγάρων Ερευνητική Εργασία στο «Χάσμα Γενεών» με θέμα «Χάσμα Γενεών και ο Θεσμός της Οικογένειας» Ομάδα «Green Day» Βαρθολομαίος Γιάννης Ζαχαρόπουλος.
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΉ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ.
Ομαδικη εργασια στα κειμενα Ομαδα ιστορικων Θεμα: δημοτικα τραγουδια
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Του γιοφυριού της Άρτας
Γλώσσα & Φύλο Μύθος ή πραγματικότητα ; Επιμέλεια : Νάσος Σπετσιέρης.
Σύγκριση Ελένης και Ανδρομάχης
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ & ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ & ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Εισαγωγή στη δραματική ποίηση
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
Το τραγούδι αναφέρεται στα σφάλματα που έχει κάνει η Ελένη. Παρουσιάζεται ως μια μοιραία γυναίκα που προκάλεσε τον πόλεμο στην Τροία. Έχει παρασύρει.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Ιγνατιάδου Αναστασία-Μιχαέλα Παρουσίαση : από το βιβλίο «Μύθος, Λατρεία, Ταυτότητες» της Μαριλένας Παπαχρηστοφόρου.
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
 ΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ  Οικονομικός Λόγος  Φιλοσοφικός Λόγος  Λόγος των ενδιάμεσων.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ και η Ελένη του Ευριπίδη. Διόνυσος Χαρακτηριστικά λατρείας του Έκσταση, θεοληψία, ενθουσιασμός, μίμηση, μεταμφίεση Διθύραμβος Πρόδρομοι.
Ζωρζ Σαρή Δημήτρης.Σ Σχολ. 1 ο Δημοτικό σχολείο Σκύδρας Τάξη Ε
Η υπεράσπιση των δικαιωμάτων των γυναικών που βασίζεται στην αρχή ότι τα φύλα είναι διαφορετικά αλλά ίσα. Στηρίζεται στην αντίληψη ότι η συμπεριφορά της.
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
Ο Όμηρος δεν κρίνει την Ελένη για την πράξη της σε κανένα σημείο της Ιλιάδας. Η Ελένη παρουσιάζεται ως μια συμπαθητική, αξιοπρεπής και ενδιαφέρουσα.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Τα επαγγέλματα παίζουν σημαντικό ρόλο στη ζωή μας;
Ιστορία του γυναικείου κινήματος
Κοινωνιολογία του Χώρου 3. 15/10/2015
Άντον Τσέχοφ 1.
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ.
11/2/16 Aims Object and Numbers
Στέλλα Βιολάντη.
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ Μια καλοκαιρινή βαρκάδα και μια ερωτική επιστολή ήταν αρκετά για να αποκαλυφτούν τα καλά κρυμμένα από καιρό συναισθήματα που έτρεφαν μεταξύ.
(Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας) «Κοιμήσου Αστρί»
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
Τα φύλα στη λογοτεχνία.
Αρχαίοι Έλληνες Ολυμπιονίκες:
Ο Αλή Πασάς των Ιωαννίνων
Ιστορία του γυναικείου κινήματος στην Ελλάδα 19ος & 20ος αιώνας
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
Η ιστορία του γλωσσικού γραμματισμού.
Διαθεματική πρόταση διδασκαλίας
ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Ορέστης Παπαδόπουλος Βάσια Παππά Παναγιώτης Πασλής Δέσποινα Πάσουλα Φίλιππος Ραπτάκης

ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ

ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Είδος κειμένου: δημοτικό τραγούδι Γυναικεία πρόσωπα: η κόρη (Αρετή), η μάνα Πλοκή: ο ξενιτεμός της κόρης, η δυσαρέσκεια της μάνας Λύση: ο μεγάλος γιος καταφέρνει να τις ανταμώσει Χαρακτηρισμός Αρετής: αθώα, υπερπροστατευμένη, άβουλη, ξενιτεμένη Χαρακτηρισμός μάνας: στοργική, ανήσυχη, προστατευτική Κοινωνικό πλαίσιο: περιορισμένη θέση της γυναίκας

ΣΤΕΛΛΑ ΒΙΟΛΑΝΤΗ

ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Είδος κειμένου: θεατρικό δράμα Γυναικεία πρόσωπα: Στέλλα (κόρη), μάνα Πλοκή: η διεκδίκηση της ανεξαρτησίας της Στέλλας Λύση: θάνατος ή αυτόνομη ζωή Χαρακτηρισμός Στέλλας: επαναστάτρια, αντισυμβατική, ελεύθερο πνεύμα, ατρόμητη, τραγική Χαρακτηρισμός μάνας: τυπική νοικοκυρά, υπάκουη στον σύζυγο, κλειστόμυαλη Κοινωνικό πλαίσιο: 20ος αιώνας, πατριαρχικές αντιλήψεις, καταπίεση γυναίκας Πολιτικο-ιστορικό πλαίσιο: ανορθωτική προσπάθεια Χ. Τρικούπη (1909)

ΛΩΞΑΝΤΡΑ

ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Είδος κειμένου: βιογραφία Γυναικεία πρόσωπα: Λωξάντρα Πλοκή: η καθημερινότητα της Λωξάντρας Χαρακτηρισμός Λωξάντρας: νοικοκυρά, δυναμική, αρχόντισσα της κουζίνας, δημιουργική, περιποιητική Κοινωνικό πλαίσιο: Κωνσταντινούπολη (ασχολία με διατροφή και κουζίνα) Ιστορικό πλαίσιο:δεύτερο μισό 19ου αιώνα έως Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο

ΜΑΝΤΑΜ ΣΟΥΣΟΥ

ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Είδος κειμένου: Μυθιστόρημα (έπειτα τηλεοπτική σειρά) Γυναικεία πρόσωπα: Μαντάμ Σουσού Πλοκή: η καθημερινότητα της Σουσού Χαρακτηρισμός της Σουσού: δήθεν αριστοκράτισσα, φαντασμένη, μυθοπλάστης, ψευτοκουλτουριάρα, ανικανοποίητη, παραπονιάρα, υποβαθμίζει τα άτομα γύρω της, ανυπάκουη στον άνδρα της Κοινωνικό πλαίσιο: πολυταξική κοινωνία, φτωχογειτονιά (Μπύθουλας) Ιστορικό- πολιτικό πλαίσιο: 1930 (Παπανδρέου- δημοκρατία)

ΤΗΣ ΝΥΦΗΣ ΠΟΥ ΚΑΚΟΠΑΘΗΣΕ

ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Είδος κειμένου: δημοτικό τραγούδι Γυναικεία πρόσωπα: νύφη (Ελένη), μάνα Πλοκή: η οικονομική κρίση της οικογένειας του συζύγου της Ελένης Λύση: ο γυρισμός της Ελένης στους γονείς της Χαρακτηρισμός Ελένης: ανέμελη, άνετη, αριστοκράτισσα Μεταστροφή τύχης: αναγκασμένη να δουλέψει, υποτιμητικό για εκείνη 2η Μεταστροφή τύχης: η αναγνώριση κόρης από τη μάνα Χαρακτηρισμός μάνας: νιώθει αγάπη, στοργή και νοσταλγία για την κόρη της, τελικά χαίρεται που επιστρέφει Κοινωνικό πλαίσιο: πολυταξική κοινωνία, έντονος ο θεσμός της προίκας ( 10ος αιώνας)

ΤΕΛΟΣ