Γνωσιακή Νευροεπιστήμη, 31/5/17 Μαρία Κουτρομάνου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τεχνικές υλοποίησης του παγκόσμιου συστήματος αναφοράς
Advertisements

ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΗΜΑΤΩΝ.
Κωδικοποίηση και επεξεργασία ποιοτικών δεδομένων
Μικροσυστοιχίες και ανάλυση δεδομένων
1 Εισαγωγή στις Βάσεις Δεδομένων  Ανάγκη Αποθήκευσης και Διαχείρισης Δεδομένων  Συστήματα Αρχείων  Συστήματα Βάσεων Δεδομένων  Παραδοσιακές και Σύγχρονες.
Αναγνώριση Προτύπων.
O ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΔΙΑΦΕΡΟΝΤΩΝ
ΣΧΕΣΙΑΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΑΘΗΜΑ 3.
Η μάθηση από κείμενα 1 Τρίτη, 5 Ιουλίου 2011  Η μάθηση από κείμενα είναι μια πολύπλοκη διαδικασία η οποία μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει πλήρως κατανοητή.
Οπτική Προσοχή και Θεωρία του Αντιληπτικού Φορτίου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 3
ΠΟΛΥΜΝΙΑ - Ολοκληρωμένο Σύστημα Εργαλείων Μουσικής και Μουσική Πύλη
Στατιστική I Χειμερινό Γ. Παπαγεωργίου
National Technical University of Athens (NTUA), GreeceInstitute of Structural Analysis & Seismic Research (ISASR) Προχωρημένες υπολογιστικές τεχνικές και.
Ταυτοποίηση Μη-Γραμμικών Συστημάτων Τοποθέτηση του Προβλήματος: Συμβατική Ταυτοποίηση (Conventional Identification): έχουμε πρόσβαση τόσο σε δεδομένα της.
Βέλτιστη Δυναμική Προσαρμογή Τοπολογίας Δικτύων: Γραφοθεωρητικοί Αλγόριθμοι Για περισσότερα: N. Li, J. C. Hou. Topology Control in Heterogeneous Wireless.
Βασικά Στοιχεία Ψηφιακής Επεξεργασίας Σήματος (ΙΙ)
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
Computational Imaging Laboratory ΤΜΗΥΠ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΗΜΑΤΩΝ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Υπολογιστική Όραση.
Αποδοτική Ισοστάθμιση Ασύρματων Τηλεπικοινωνιακών Διαύλων Βασισμένη σε Ομαδοποίηση Αποδοτική Ισοστάθμιση Ασύρματων Τηλεπικοινωνιακών Διαύλων Βασισμένη.
ÐñïãíùóôéêÜ íåõñùíéêÜ äßêôõá ( Predictive Modular Neural Networks ) êáé åöáñìïãÝò óå ôáîéíüìçóç êáé ðñüãíùóç ÷ñïíïóåéñþí êáé áíáãíþñéóç äõíáìéêïý óõóôçìÜôùí.
1 Διαχείριση Γνώσης Μ. Γεργατσούλης Χ. Παπαθεοδώρου.
Τοπικός ύπνος σε ξύπνιους αρουραίους (Local sleep in awake rats) Βιοτεχνολογία Ρεμούνδου Βασιλική, Α.Μ
Παρεμβολή συνάρτησης μιας μεταβλητής με την βοήθεια νευρωνικών δικτύων
Στατιστική – Πειραματικός Σχεδιασμός Βασικά. Πληθυσμός – ένα μεγάλο σετ από Ν παρατηρήσεις (πιθανά δεδομένα) από το οποίο το δείγμα λαμβάνεται. Δείγμα.
 Κύριο αντικείμενο της μελέτης είναι ο καθορισμός της μεθοδολογίας, των προτύπων (standards) και των διαδικασιών (procedures) για τις πρώτες και πιο.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ Δειγματοληψία
1 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές Ενότητα 10 : Φωνολογική και φωνητική συνειδητοποίηση Ζακοπούλου Βικτωρία Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ BOX- JENKINS ΣΤΟ SPSS.
ΥΝ Ι: ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΝΩΣΗΣ 1 ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ (Τεχνητά Νευρωνικά Δίκτυα και Γενετικοί Αλγόριθμοι) ΣΠΥΡΟΣ ΛΥΚΟΘΑΝΑΣΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ.
Εισαγωγή στη Ρομποτική Ενότητα 11: Επίγεια Ρομποτικά Οχήματα Τζες Αντώνιος Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
Σαράντος Ψυχάρης ΑΣΠΑΙΤΕ
Σενάριο διδασκαλίας «CSI Ηράκλειο»
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Ανδρέου Βασίλης.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Leopold % Logothetis Nature 1996
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
2. Χαρακτηριστικά περιγράμματος.
Independent Component Analysis (ICA)
Έλεγχος για τη διαφορά μέσων τιμών μ1 και μ2 δύο πληθυσμών
Στο μάθημα συζητήσαμε για το spatial frequency tuning των κυττάρων της V1, που σημαίνει ότι τέτοια κύτταρα έχουν μέγιστη απόκριση για τον προτεινόμενο.
Εισαγωγή στα Νευρωνικά Δίκτυα
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
ΧΡΩΜΑΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ ΜΕΓΕΘΩΝ
Στο μάθημα αναφερθήκαμε στην ανάγκη για διασταύρωση των ευρημάτων από ομάδες ατόμων με lesions με ευρήματα από fMRI studies. Όμως δεν συζητήσαμε γιατί.
Τι είναι η επιστήμη Η/Υ.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
ENOTHTA 2. ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
Επιμέρους Στοιχεία Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταφορές... Διαφορετικές προοπτικές απέναντι στη μάθηση.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
Λογιςτικη κοςτους ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΑ.
« به نام خدا» 1-جايگاه ايران در توزيع جهاني درآمد
Νατάσσα Κυριακοπούλου & Στέλλα Βοσνιάδου
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
17/2/2019 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (2) Ενότητα A1.1 β Ο Δάσκαλος.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σχέση διγλωσσίας και γνωστικής / γλωσσικής ανάπτυξης
Ιστορία και Μεθοδολογία της Νευροεπιστήμης Οι διαφορές ανάμεσα στα δύο ημισφαίρια του Εγκεφάλου Ευάγγελος Τσιμέκας.
Θέμα: Η Διαμάχη σχετικά με τις Εγκεφαλικές Διαφορές Ανδρών- Γυναικών
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ο Υπολογιστής και η Επεξεργασία των Δεδομένων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γνωσιακή Νευροεπιστήμη, 31/5/17 Μαρία Κουτρομάνου Ένα πλεονέκτημα της multivariate analysis είναι ότι αντίθετα με την univariate όπου υπολογίζεται ένα μοντέλο GLM για κάθε voxel ξεχωριστά, με multivariate αναλύσεις μπορεί να υπολογιστεί το σήμα από πολλά voxels. Αυτό συμβαδίζει με τις επικρατέστερες θεωρίες για τον τρόπο επεξεργασίας ερεθισμάτων στον εγκέφαλο, βάσει τον οποίων η επεξεργασία είναι κατανεμημένη και overlapping (Haxby et al . 2001). Η τοπογραφία δεν αφορά μία λειτουργικά προσδιορισμένη περιοχή αλλά μικρότερα τμήματα εντός τέτοιων περιοχών. Επιπλέον παρόλο που η ανάλυση voxel προς voxel μπορεί να μην αποκαλύψει διαφορετική δραστηριότητα σε διαφορετικές συνθήκες, η ταυτόχρονη ανάλυση πολλών voxels μπορεί να αποκαλύψει. Πχ οι Kitamini και Tong (2005), ήθελαν να βρουν αν τα μοτίβα ενεργοποίησης σε οπτικές περιοχές μπορούν να προβλέψουν τι προσανατολισμό κοιτούσε το άτομο απ’ το οποίο πάρθηκε το scan. Ωστόσο επειδή κάθε voxel περιλαμβάνει πολλές στήλες με orientation selectivity, η επιλεκτικότητα ενός μεμονωμένου voxel σε έναν προσανατολισμό θα ήταν πολύ μικρή, γι’ αυτό χρησιμοποιήθηκαν ανιχνευτές για κάθε προσανατολισμό που καθένας λάμβανε ως input τις ενεργοποιήσεις όλων των voxels απ τις οπτικές περιοχές που επιλέχθηκαν αλλά είχε μέγιστη ενεργοποίηση όταν το input του περιλάμβανε τα σημαντικότερα voxels (με το μεγαλύτερο w). Τα βάρη των συνδέσεων κάθε ανιχνευτή με κάθε voxel μαθεύτηκαν με έναν αλγόριθμο στατιστικής μάθησης (SVM) . Το SVM έκανε linear classification. Ένα πλεονέκτημα των linear classifiers έναντι των non linear, είναι ότι αποφεύγουν το overfitting (ο αλγόριθμος γίνεται κατάλληλος για την ταξινόμηση μόνο των συγκεκριμένων δεδομένων και χάνεται η ικανότητα γενίκευσης-ταξινόμησης σε νέα δεδομένα, βλ. Γ). Α Β Γ

Γενικά με τις multivariate αναλύσεις θεωρείται ότι έχει γίνει μετατόπιση από activation-based απεικόνιση (στόχος να βρεθεί ποιες εγκεφαλικές περιοχές σχετίζονται με ένα έργο) σε information-based, καθώς με αλγορίθμους μάθησης πουν έχουν ως input τη δραστηριότητα πολλών voxels, μπορεί να βρεθεί αν διαφέρει το μοτίβο ενεργοποίησης για κάθε συνθήκη και κάθε νέα ενεργοποίηση μπορεί να ταξινομηθεί ως ανήκουσα σε μία από τις συνθήκες (“mind reading”). Ωστόσο ο όρος “mind reading” δεν είναι πολύ ακριβής για έρευνες που χρησιμοποιούν μοντέλα encoding, όπου το input είναι μοτίβα ενεργοποίησης και το output είναι προβλέψεις για τη δραστηριότητα μεμονωμένων voxels (πχ Kay et al., 2008, όπου είχε υπολογιστεί το receptive field model κάθε voxel σε κάθε νέα εικόνα και έπρεπε να προβλεφθεί ποια εικόνα κοίταζε το άτομο κάθε φορά από ένα πεπερασμένο σύνολο). Ίσως περιγράφει καλύτερα έρευνες όπως των Miyawaki (2008), όπου ο αλγόριθμος αξιοποιούσε μοτίβα ενεργοποίησης από πολλά voxels και μπορούσε να προβλέψει τις ιδιότητες κάθε εικόνας (ανακατασκευή εικόνων). Αναφορές Allefeld, C., & Haynes, J. D. (2015). Pattern Analysis. In Toga, A. W. (Ed.), Brainmapping. An encyclopedic reference (pp. 641-646). Haynes, J.-D., & Rees, G. (2006). Decoding mental states from brain activity in humans. Nature Reviews Neuroscience,7(7), 523–534 Muller, Anderson, & Birch. (2003). Linear and nonlinear methods for brain-computer interfaces. IEEE Transactions on Neural Systems and Rehabilitation Engineering, 11(2), 165–169. http://neuro.hut.fi/~vanni/data/varia/fMRI-kurssi2013.pdf