Κυτταρογενετική Άσκηση 3 εργαστηριακού οδηγού Γ ΤΑΞΗ ΛΥΚΕΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης Γ΄ Τάξης Ενιαίου Λυκείου
Advertisements

DNA I – Χημική Δομή/Αρχιτεκτονική
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο ΜΕΤΑΛΛΑΞΕΙΣ ΜΕΡΟΣ Β
ΚΕΦ 1 Γενετικό υλικό.
1 Οργάνωση και Αρχιτεκτονική Υπολογιστών Πρόγραμμα Αναβάθμισης Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Πληροφορικής Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης Μάθημα Οργάνωση και Αρχιτεκτονική.
ΤΟ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥΑΝΘΡΩΠΟΥΤΟ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥΑΝΘΡΩΠΟΥ Βιολογία Α’ Λυκείου Επιμέλεια: Δημήτριος Θεοδωρίδης, Φυσικός.
ΟΡΘΟΠΕΔΙΚΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Χρυσάγης Νικόλαος MSc ., PhD Καθηγητής ΠΚΑ - Φυσικοθεραπευτής Εργαστήριο Προσαρμοσμένης Κινητικής.
Υπερλιπιδαιμία Παχυσαρκία Ο ρόλος του λίπους στη διατροφή του παιδιού. 1. Κύρια πηγή παροχής ενέργειας. 40% ενεργειακών αναγκών στο βρέφος.
Κλινική κυτταρογενετική
ΆΝΟΙΑ Ντόλκερας Γιώργος 4 ο έτος Ιατρική Λαρισας Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Φυσιολογία της Συμπεριφοράς Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα Ιατρικής.
Νέα Δεδομένα και Εξελίξεις στον Προγεννητικό Έλεγχο Χρήστος Α. Αρναούτογλου Κέντρο Προγεννητικής Διάγνωσης τ. Επιμελητής Εμβρυομητρικής Ιατρικής, University.
Ασυνήθιστοι τρόποι κληρονομικότητας Γρίβα Ευαγγελία Παιδίατρος –Νεογνολόγος Καθηγήτρια Νοσηλευτικής.
Πρόγραμμα ΘΑΛΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΘΑΛΗΣ- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΚΟ»
ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΑ ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ Σπύρος Λυκοθανάσης, Καθηγητής Διευθυντής Εργαστηρίου Αναγνώρισης Προτύπων Τμήμα Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής Πανεπιστημίου.
ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΤΙΚΑ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Εργαστήριο Προσαρμοσμένης Κινητικής Δραστηριότητας/
Ενότητα 1 1 Πρότυπο κόστος. Τι είναι: –Πολύ σωστά και πολύ λεπτομερειακά υπολογισμένο προϋπολογιστικό κόστος Τι εκφράζει: –Στόχους που θα πρέπει να επιτευχθούν.
H Φιλοσοφία του Σχετικισμού (Relativismus) Η Φυσική και οι φοιτητές του Τμήματος Φυσικής Στράτος Θεοδοσίου Αναπληρωτής καθηγητής.
Integrated Water Resources Management (IWRM) Η ολοκληρωμένη διαχείριση των υδάτινων πόρων (ΟΔΥΠ) είναι μια συστηματική διαδικασία για την αειφόρο ανάπτυξη,
ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΜΕΑ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ.
Νοσολογία Ενότητα 16: Ενδοκρινικό σύστημα - Παθολογία Διαβήτη Mαρία Bενετίκου, MD, MSc, DipEndo, PhD, Ιατρός ενδοκρινολόγος, καθηγήτρια παθοφυσιολογίας.
ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ
Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Οδηγός Χρήσης του MAD για το μάθημα της Ανάλυσης Δεδομένων
Ορισμός της Νοητικής Υστέρησης.
7η θεματική ενότητα Κυτταρικός κύκλος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΈΡΓΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ
به نام خدا.
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ Β΄ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο ΜΕΤΑΛΛΑΞΕΙΣ ΜΕΡΟΣ Β.
ΛΕΠΤΟ ΕΝΤΕΡΟ Μη Νεοπλασματικές Παθήσεις
« Το Πένθος στη ζωή του Παιδιού, Το Σχολείο ως Πλαίσιο Στήριξης »
ΧΠΕ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2ο Κατανόηση του έργου ΝΕΟΛΑΙΑ – ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Νικήτας Σγούρος Μεταγλωττιστές Νικήτας Σγούρος
CAMPBELL – REECE, ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΜΟΣ Ι, ΠΕΚ 2010
Νικήτας Σγούρος Μεταγλωττιστές Νικήτας Σγούρος
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓAIΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Θεολόγος Καθηγητής DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ Δρ.
Kυτταρογενετική Ανάλυση καρυοτύπου.
Σχεδίαση Λογισμικού Διδάσκων: Κων/νος Κώτης (BSc, PhD)
ΜΕΤΑΛΛΑΞΕΙΣ 1. ΧΡΩΜΟΣΩΜΙΚΕΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ
Νομοθεσία /Δεοντολογία Νοσηλευτικού Επαγγέλματος
Κύτταρο-πυρήνας-χρωμοσώματα-γονίδια-DNA
Καθηγητής Aστέρης Χουλιάρας Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΙ ΣΕ ΓΕΝΕΤΙΚΕΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ
Αργυρόπουλος Θεόδωρος Νοσηλευτής Τ.Ε. MSc PhD ©
Η ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Ιστορική εξέλιξη της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Αισθητηριακές Διαταραχές
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
11/13/2018 ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ.
לוגיקה למדעי המחשב1.
Σχεδιάγραμμα Μαθήματος
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΤΟ ΝΕΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ
Κεφάλαιο 5 Ο πρώτος νόμος σε ανοικτά συστήματα (σε όγκους ελέγχου)
Μάθημα [GD3021]: ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Κεφάλαιο 2 Οργάνωση και Γραφική Απεικόνιση Μεταβλητών.
Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Αρχες διοικησησ & διαχειρισησ εργων
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
ΦΑΡΜΑΚΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
Ψηφιακές ΕΙΣΟΔΟΙ/ΕΞΟΔΟΙ και Διακοπές
Διδάσκουσα: Λήδα Αναγνωστάκη
Εργασία στο μάθημα της Πληροφορικής Σχολείο:9ο Γυμνάσιο Τρικάλων Σχολικό έτος: Τάξη:Α2’ Υπεύθυνος καθηγητής: Μπουλογεώργος Στέφανος.
ΝΟΗΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ.
ΓΕΝΙΚΗ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ.
Β. Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κυτταρογενετική Άσκηση 3 εργαστηριακού οδηγού Γ ΤΑΞΗ ΛΥΚΕΙΟΥ Βιολογία Κατεύθυνσης

Καρυότυπο ονομάζουμε την απεικόνιση των μεταφασικών χρωμοσωμάτων ενός κυττάρου κατά ζεύγη και κατά ελαττούμενο μέγεθος. Τα φυλετικά χρωμοσώματα τοποθετούνται ως ζευγάρι στο τέλος ή το κάθε ένα στη θέση, που το μέγεθός του ορίζει

Παρατήρηση στο μικροσκόπιο και φωτογράφηση Παρατήρηση στο μικροσκόπιο και φωτογράφηση 100Χ 10Χ

Κριτήρια ταυτοποίησης χρωμοσωμάτων μέγεθος πρότυπο ζώνωσης Θέση κεντρομεριδίου

Κατηγορίες χρωμοσωμάτων ως προς την θέση του κεντρομεριδίου μετακεντρικό υπομετακεντρικό ακροκεντρικό Χρωμ. 1 Χρωμ. 14 Χρωμ. 4

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΧΡΩΜΟΣΩΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΟ ΥΛΙΚΑ - Μικροσκόπιο Παρασκευάσματα ανθρώπινων χρωμοσωμάτων (χρώση Gimsa) Ανθρώπινα χρωμοσώματα (γυναίκας)

ΠΟΡΕΙΑ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΡΥΟΤΥΠΟΥ ΥΛΙΚΑ - Διάφοροι καρυότυποι - Ψαλίδι - κόλλα ΠΟΡΕΙΑ ΑΣΚΗΣΗΣ Οι Μαθητές: 1. να συμπληρώσουν ημιτελή καρυότυπο 2. να αναγνωρίσουν σε καρυότυπους που θα τους δοθούν το φύλο και αν υπάρχουν χρωμοσωμικές ανωμαλίες 3. να φτιάξουν μόνοι τους καρυότυπο με χρωμοσώματα που θα τους δοθούν και να αναγνωρίσουν το φύλο και αν υπάρχουν χρωμοσωμικές ανωμαλίες Επιπλέον: να αναγνωρίσουν μετακεντρικά, ακροκεντρικά, υπομετακεντρικά χρωμοσώματα

Καρυότυπος ημιτελής, όπου φαίνονται το ένα από τα δυο μέλη Καρυότυπος ημιτελής, όπου φαίνονται το ένα από τα δυο μέλη κάθε ομόλογου χρωμοσώματος

Φωτογραφία με μπερδεμένα τα ομόλογα χρωμοσώματα.

Β΄ τρόπος: να αναγνωρίσουν σε καρυότυπους που θα τους δοθούν το φύλο και αν υπάρχουν χρωμοσωμικές ανωμαλίες

ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΑΡΥΟΤΥΠΟΣ ΑΝΤΡΑ Μελετώντας τον καρυότυπο που σας δίνετε να αναγνωρίσετε το φύλο και να εντοπίσετε, αν υπάρχει, κάποια χρωμοσωμική ανωμαλία

ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΑΡΥΟΤΥΠΟΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ Μελετώντας τον καρυότυπο που σας δίνετε να αναγνωρίσετε το φύλο και να εντοπίσετε, αν υπάρχει, κάποια χρωμοσωμική ανωμαλία

ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ 3:8 ΑΝΤΡΑΣ Μελετώντας τον καρυότυπο που σας δίνετε να αναγνωρίσετε το φύλο και να εντοπίσετε, αν υπάρχει, κάποια χρωμοσωμική ανωμαλία

ΤΡΙΣΩΜΙΑ Χ (47, ΧΧΧ) Μελετώντας τον καρυότυπο που σας δίνετε να αναγνωρίσετε το φύλο και να εντοπίσετε, αν υπάρχει, κάποια χρωμοσωμική ανωμαλία

ΣΥΝΔΡΟΜΟ Klinefelter (47, XXY) Μελετώντας τον καρυότυπο που σας δίνετε να αναγνωρίσετε το φύλο και να εντοπίσετε, αν υπάρχει, κάποια χρωμοσωμική ανωμαλία

ΣΥΝΔΡΟΜΟ Down (τρισωμία 21) ΓΥΝΑΙΚΑ Μελετώντας τον καρυότυπο που σας δίνετε να αναγνωρίσετε το φύλο και να εντοπίσετε, αν υπάρχει, κάποια χρωμοσωμική ανωμαλία

ΣΥΝΔΡΟΜΟ Down (τρισωμία 21) ΑΝΤΡΑΣ Μελετώντας τον καρυότυπο που σας δίνετε να αναγνωρίσετε το φύλο και να εντοπίσετε, αν υπάρχει, κάποια χρωμοσωμική ανωμαλία

Γ΄ τρόπος. να φτιάξουν μόνοι τους καρυότυπο με χρωμοσώματα που θα τους δοθούν και να αναγνωρίσουν το φύλο και αν υπάρχουν χρωμοσωμικές ανωμαλίες

Να αναγνωριστούν ακροκεντρικά, υπομετακεντρικά και μετακεντρικά χρωμοσώματα