ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 4: Προσδιορισμός των Παραμέτρων του Ισοδύναμου Κυκλώματος Ηρακλής Βυλλιώτης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ
Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.
Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.
Σκοποί Ενότητας Ο στόχος της 4ης Ενότητας είναι ο πειραματικός προσδιορισμός των παραμέτρων του ισοδύναμου κυκλώματος και ο διαχωρισμός των μηχανικών απωλειών και απωλειών πυρήνα του ασύγχρονου τριφασικού κινητήρα.
Περιεχόμενα Ενότητας Προσδιορισμός των Παραμέτρων του Ισοδύναμου Κυκλώματος
Προσδιορισμός των Παραμέτρων του Ισοδύναμου Κυκλώματος - 1 Δοκιμή Κενού Φορτίου: Λαμβάνουμε πληροφορίες για το ρεύμα διέγερσης και τις απώλειες περιστροφής. Τα τυλίγματα του στάτη τροφοδοτούνται με τάσεις ονομαστικής τιμής και συχνότητας Μετρώνται, η Τάση, το Ρεύμα και η Ισχύς στην εν κενώ λειτουργία
Προσδιορισμός των Παραμέτρων του Ισοδύναμου Κυκλώματος - 2 Κατά τη δοκιμή κενού φορτίου, η nr είναι πολύ κοντά στη ns . Δηλαδή, s → 0 και R2 /s → ∞, με αποτέλεσμα κατά τη συγκεκριμένη δοκιμή με αρκετά καλή προσέγγιση μπορούμε να αμελήσουμε τον ισοδύναμο ανηγμένο κλάδο του τυλίγματος του δρομέα.
Προσδιορισμός των Παραμέτρων του Ισοδύναμου Κυκλώματος - 3 Οι απώλειες περιστροφής κενού φορτίου (μηχανικές απώλειες τριβών και ανεμισμού, απώλειες μαγνητικής υστέρησης και δινορρευμάτων του πυρήνα του σιδηρομαγνητικού κυκλώματος), θεωρούνται σταθερές και ανεξάρτητες της ταχύτητας περιστροφής. Η συνολική αντίδραση κενού φορτίου:
Προσδιορισμός των Παραμέτρων του Ισοδύναμου Κυκλώματος - 4 Δοκιμή Βραχυκύκλωσης Λαμβάνουμε πληροφορίες για τις αντιδράσεις σκέδασης των τυλιγμάτων στάτη και δρομέα. Ακινητοποιούμε (μπλοκάρουμε) το δρομέα, έτσι ώστε να μη μπορεί να περιστραφεί και εφαρμόζουμε τάση στα τυλίγματα του στάτη. Η τάσης τροφοδοσίας αυξάνεται βαθμιαία μέχρι ο κινητήρας να απορροφά από το δίκτυο το ονομαστικό του ρεύμα.
Προσδιορισμός των Παραμέτρων του Ισοδύναμου Κυκλώματος - 5 Επειδή η δοκιμή ακινητοποιημένου δρομέα, γίνεται με μειωμένη τάση, το ρεύμα διέγερσης είναι μικρό ποσοστό του ονομαστικού ρεύματος και επομένως ο παράλληλος κλάδος μαγνήτισης μπορεί να αμεληθεί.
Προσδιορισμός των Παραμέτρων του Ισοδύναμου Κυκλώματος - 6 Υπολογισμός Παραμέτρων: Η Αντίδραση Μαγνήτισης: Η τιμή της ωμικής αντίστασης R1 του τυλίγματος του στάτη, υπολογίζεται με απ’ ευθείας μέτρηση με Σ.Ρ. στα τυλίγματα του στάτη. Επομένως, η αντίστοιχη τιμή της ωμικής αντίστασης R2 του τυλίγματος του δρομέα, είναι:
Τέλος Ενότητας