ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ FIBONACCI Μαθήτρια: Δήμητρα Δεληβοριά Υπεύθυνη Καθηγήτρια:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Advertisements

Δ ι κ τ ύ ω σ η. Ορισμός Δικτύωσης  Η δικτύωση είναι μια διαδικασία που γεννιέται, αναπαράγεται και εξελίσσεται συνεχώς και περιλαμβάνει υπηρεσίες –
Leonardo Pisano ή Fibonacci (1180 – 1250 μ.Χ.)
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
1ο πρότυπο πειραματικό δημοτικό σχολείο Π.Τ.Δ.Ε-Α.Π.Θ.
Απαντήσεις Προόδου II.
Leonardo Pisano ή Fibonacci
Ι. Διάγραμμα Ελεύθερου σώματος
ΗΛΕΚΤΡΕΓΕΡΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΑ ΑΚΡΑ ΑΓΩΓΟΥ
Ο αγαπημένος αριθμός του σύμπαντος
Ερευνητική εργασία «Μαγικοί αριθμοί»
Ο χρυσός αριθμός φ Ιωάννης Αθανασίου Μαθητής Β΄ Λυκείου Επιβλέπων
Τα Μαθηματικά της Τέχνης & η τέχνη των Μαθηματικών
Α. Δρίβας 3ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου
1ο Λύκειο Γαλατσίου Θέμα: Η ιστορία των αριθμών Τάξη: Α
Ο αριθμός φ και οι τέλειες αναλογίες σώματος
Μάθημα: Ερευνητική Εργασία ( Project ) Τμήμα : ΒPr ~ 3
Τα δόντια των ζώων.
Γιάννης Σταματίου Ακολουθίες και Σειρές
Πολιτιστικό πρόγραμμα
Ο κόσμος είναι … μαθηματικά!!!
ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΕΠΑΓΩΓΗ Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ FARADAY
Ακολουθία Fibonacci 5η συνάντηση 6/11/2013.
Ανακεφαλαίωση προηγούμενου μαθήματος
ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ 7.4 – 7.6 NP ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ.
Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Αγιος Παύλος»
Πεντάλφα Αρμονικό τρίγωνο Αρμονική γωνία.
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ EYE – LINER ΚΑΙ ΜΑΣΚΑΡΑ ΙΔΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ ΦΡΥΔΙΩΝ ΤΥΠΟΙ ΦΡΥΔΙΩΝ
ΥΛΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗ Η κίνηση είναι χαρακτηριστική ιδιότητα της ύλης. Κίνηση παρατηρούμε από τους μακρινούς γαλαξίες έως μέχρι το εσωτερικό των ατόμων. Η.
Θεωρία Γράφων Θεμελιώσεις-Αλγόριθμοι-Εφαρμογές
Εργασία για το τρίγωνο του Πασκάλ
Διδακτική Μαθηματικών Ι
Μοτίβο. Μοτίβο: α) Μουσική Ιδέα, συνήθως μικρή σε έκταση, της οποίας τα μελωδικά, ρυθμικά ή αρμονικά στοιχεία χρησιμοποιούνται, με την επεξεργασία τους.
Τι είναι ο αριθμός φ; The beauty is the harmony between the parts themselves but also between the parts and the whole! Albrecht Dürer, “About Measurement”
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ.
Εισαγωγή στο Μαγνητισμό
ΤΕΙ Αθήνας: Σχολή ΤΕΦ: Τμήμα Ναυπηγικής Εφαρμογές Η/Υ στην Ναυπηγική ΙΙ ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ NA0703C39 Εξάμηνο Ζ’ Διδάσκων Κωνσταντίνος Β. Κώστας Παρουσίαση.
Χρυσός αριθμός Φ Εργασία στο πρότζεκτ των μαθητριών: Τρόφιν Στεφανία Λυρίτη Μίρκα Ντόκα Ιφιγένεια Μερμβελιωτάκη Ξένια.
Χρυσh τομh.
<< Το σποράκι πηγή ζωής >>
Η Χρυσή Τομή Στη Ζωγραφική
Όλγα Μακρή Γιώργος Μοσχόπουλος Αριόλα Τσαρτσάνη Βέρα Βυθούλκα
Μαθηματικά και καθημερινότητα
Γράφημα είναι μία διμελής σχέση επί ενός συνόλου την οποία παριστάνουμε με γραφικό τρόπο.
Παράδειγμα από Α΄Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο.
Αρχιτεκτονικη & Γεωμετρια του Παρθενωνα
Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ ΣΤΗΝ ΦΥΣΗ.
Ο αριθμοσ φ Χριστίνα Λιακοπούλου Γιώργος Μαυροματίδης
ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΦΙΜΠΟΝΑΤΣΙ Μαρία Καρκαλά Ευρυδίκη Φατώλια.
Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ, ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΚΑΙ…
ΓΕ.Λ ΕΞΑΠΛΑΤΑΝΟΥ «ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΛΟΥΝΤΕΜΗΣ»
Μορφές κατανομών Αθανάσιος Βέρδης.
Ο μαγικός αριθμός Φ.
« Οι αριθμοί στη ζωή μας και τη
2ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας
10 εντυπωσιακά παραδείγματα συμμετρίας στην φύση
Η έννοια της ΔΥΝΑΜΗΣ Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί:
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Οι αριθμοί Φιμπονάτσι - το αριθμητικό σύστημα της φύσης
Το Παράδοξο: ‘’Ο Αχιλλέας και η Χελώνα’’
Δημιουργικές εργασίες στα Μαθηματικά ΓΕ.Λ
1ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών
Μαθηματικά: Γεωμετρικοί τόποι
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βιωματικό Μέρος
Αν. Καθηγητής Γεώργιος Ευθύμογλου
Το Φ στο ανθρώπινο κεφάλι
Μαθηματικά και Τέχνη Σε απόλυτη συμφωνία Ντούνης Κωνσταντίνος
«Μαθηματικά στην καθημερινότητα»
ΠΑΟΥΛ ΚΛΕΕ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ FIBONACCI Μαθήτρια: Δήμητρα Δεληβοριά Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Σ.Πατσιομίτου Τάξη: Β3’ Σχολικό Έτος: 2013-2014

ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ FIBONACCI Το πρόβλημα που γέννησε την περίφημη ακολουθία Fibonacci είναι το εξής : Κάποιος τοποθέτησε σε έναν αποκλεισμένο τόπο ένα ζεύγος κουνελιών. Τα κουνέλια αυτά αναπαράγονται με ρυθμό ένα νέο ζευγάρι το μήνα. Κάθε νέο ζευγάρι γίνεται γόνιμο δύο μήνες μετά και αναπαράγεται με τον ίδιο ρυθμό. Πόσα ζευγάρια κουνελιών έχουν παραχθεί σε έναν χρόνο από το πρώτο ζεύγος; Το αποτέλεσμα του προβλήματος αυτού είναι οι αριθμοί 1,1,2,3,5,8,13,21,34…… Οι αριθμοί αυτοί είναι οι όροι της ακολουθίας Fibonacci. Ο κάθε όρος της ακολουθίας από τον τρίτο και μετά ισούται με το άθροισμα των δύο προηγούμενων π.χ. 2=1+1 3=2+1 5=3+2 κτλ. ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΣ : α1=α2=1 και αν+1=αν+αν-1 για κάθε ν >2

Οι αριθμοί 1,2,3,5,8,13,21,34,55,84…. Από τον 5ο και μετά όταν διαιρεθούν με τον προηγούμενό τους δίνουν τον αριθμό 1,618 που αποτελεί την χρυσή τομή. Ο αριθμός αυτός συμβολίζεται με το γράμμα φ προς τιμήν του Φειδία. Ο αριθμός αυτός έχει πολλές εφαρμογές στην τέχνη και στην αρχιτεκτονική π.χ. Ο Παρθενώνας έχει λόγο χρυσής τομής.

Οι όροι της ακολουθίας Fibonacci χρησιμοποιούνται στη φύση σε πολλές περιπτώσεις. Τα φυτά δεν γνωρίζουν γι’ αυτήν την ακολουθία όμως μεγαλώνουν με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Αν μετρήσει κανείς τα πέταλα ενός λουλουδιού θα δει ότι ο αριθμός τους είναι ένας αριθμός Fibonacci.

Η κατανομή των σπόρων στο ηλιοτρόπιο είναι κυκλική Η κατανομή των σπόρων στο ηλιοτρόπιο είναι κυκλική. Η σπείρα είναι προς τα έξω και έχει διπλή κατεύθυνση. Ο αριθμός των σπειρών και προς τις δύο κατευθύνσεις είναι δύο διαδοχικοί αριθμοί στην ακολουθία Fibonacci.

Όλα τα κουκουνάρια αναπτύσσονται σε σπείρες, ξεκινώντας από την βάση όπου ήταν ο μίσχος και πηγαίνοντας κυκλικά μέχρι την κορυφή. Η ακολουθία εμφανίζεται επίσης στις βελόνες αρκετών ειδών έλατου.

Η ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ FIBONACCI ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ Η αναλογία που υπάρχει ανάμεσα στην απόσταση μεταξύ των χειλιών και στο σημείο που σμίγουν τα φρύδια ακολουθεί την χρυσή τομή. Η απόσταση ανάμεσα στον ομφαλό και στο γόνατο προς την απόσταση μεταξύ του γονάτου και της άκρης του ποδιού είναι αναλογία σύμφωνη με την ακολουθία.

ΠΗΓΕΣ: http://users.sch.gr/theoj/etwin/fibonacci/akolouthia.htm http://www.google.gr/search? http://blogs.sch.gr/dzaxar/archives/465