ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ογκομέτρηση.
Advertisements

Μια παρουσίαση για την Α` Λυκείου Του 1ου ΕΠΑΛ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
γάλα κεφίρ (3/3) Χημική ανάλυση του γάλακτος κεφίρ
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
ΟΞΕΑ Μαρίνα Κουτσού.
Γ΄ Θετικής Κατεύθυνσης
Γ΄ Θετικής Κατεύθυνσης
των διαλυμάτων των οξέων
Χημεία Α΄ Λυκείου 3ο κεφάλαιο Χημικές αντιδράσεις
Αντιδράσεις απλής αντικατάστασης Σειρά δραστικότητας μετάλλων
Επιμέλεια: Πουλιόπουλος Πούλιος
Ηλεκτρολύτες ιοντικά υδατικά διαλύματα.
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Α΄ΕΠΑΛ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΟΞΕΩΝ ΚΑΙ ΒΑΣΕΩΝ
Γ΄Λυκείου Κατεύθυνσης
Αλλάζοντας τη θέση χημικής ισορροπίας σε διαλύματα σόδας και γαλαζόπετρας Νίκη Σπάρταλη, Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτου και Ρομπέρτος Αλεξιάδης ΕΚΦΕ Χανίων
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Γ΄ Γυμνασίου
Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
2ο ΕΚΦΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΟΞΕΩΝ Eπιμέλεια Νίκος Μαρκουλάκης Χημικός.
«Η οργάνωση της γνώσης»
Ηλεκτρολύτες.
Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης
ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΛΥΜΑΤΟΣ
Οξέα οξύ (ετυμολογικά): οτιδήποτε είναι μυτερό, αιχμηρό
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γ΄ Γυμνασίου
Ανάμειξη διαλυμάτων ίδιας ουσίας Υπολογισμός τελικής συγκέντρωσης
Zn Ένα απαραίτητο βιολογικά δραστικό στοιχείο. ZnCO 3 → ZnO + CO 2 με θέρμανση ZnS + 3O 2 → ZnO + 2 S O 2 ZnO + C → Zn+ CO.
ΣΤΟΙΧΕΙΟΜΕΤΡΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ.
ΧΗΜΕΙΑ ΛΥΚΕΙΟΥ Παρασκευή σαπουνιού
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Β΄ Λυκείου Επίδραση θερμοκρασίας και συγκέντρωσης.
Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης
Υδράργυρος- Hg Μέταλλο σε υγρή κατάσταση (ύδωρ)
Εξουδετέρωση.
Χημεία Α΄Λυκείου 4ο κεφάλαιο Περιεκτικότητες διαλυμάτων Αραίωση
Τα άλατα.
Επιστήμη και Τεχνολογία Υλικών
Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός
5. ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΕΩΣ -πρόκειται για τη σπουδαιότερη τάξη των ογκομετρικών μεθόδων αναλύσεως με ευρύτατη χρήση στη χημεία, τη βιολογία, τη γεωλογία,
ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Υπεύθυνος: Ι. Θεοχαρόπουλος Ταχύτητα Αντίδρασης - Παράγοντες που την επηρεάζουν Εισηγητής:Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Συνεργάτης.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΕΦ.2.H: ΔΕΙΚΤΕΣ (α) ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ Ο προσδιορισμός του pH ενός διαλύματος γίνεται: Α) ΗΛΕΚΤΡΟΜΕΤΡΙΚΑ (Με πεχάμετρο) Β) ΧΡΩΜΑΤΟΜΕΤΡΙΚΑ.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄ Λυκείου Χημικές Αντιδράσεις Παρασκευή διαλύματος γνωστής Συγκέντρωσης Αραίωση διαλύματος Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΕΦ.2.B: ΙΟΝΤΙΣΜΟΣ ΟΞΕΩΝ ΚΑΙ ΒΑΣΕΩΝ (α) ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΥΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ: Η απομάκρυνση των ιόντων μιας ιοντικής ένωσης από.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΕΦ.1: 1.2 ΟΞΕΙΔΩΤΙΚΑ, ΑΝΑΓΩΓΙΚΑ ΜΕΣΑ (α) Επομένως: ΟΞΕΙΔΩΤΙΚΕΣ ΟΥΣΙΕΣ Ή ΟΞΕΙΔΩΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΓΕΝΙΚΑ: Ενώσεις που περιέχουν στοιχείο με τον.
Α-Β + Γ-Δ  Γ-Β + Α-Δ. Οι αντιδράσεις διπλής αντικατάστασης γίνονται ανάμεσα σε ηλεκτρολύτες με ανταλλαγή ιόντων (συνήθως μέσα σε υδατικά διαλύματα).
Στις αντιδράσεις απλής αντικατάστασης ένα στοιχείο που βρίσκεται σε ελεύθερη κατάσταση αντικαθιστά ένα άλλο στοιχείο που βρίσκεται σε μία ένωσή του. Έτσι,
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γ΄ Λυκείου Ρυθμιστικά Διαλύματα – Ογκομέτρηση Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Αντώνης Χρονάκης.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄ Λυκείου Χημικές Αντιδράσεις Παρασκευή διαλύματος γνωστής Συγκέντρωσης Αραίωση διαλύματος Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός.
Α. ΣΥΝΘΕΣΗΣ Α+Β → ΑΒ  π.χ. Η 2 + Cl 2 → 2HCl Στο Η ο αριθμός οξείδωσης αυξάνεται (από 0 γίνεται +1) και οξειδώνεται Στο Cl ο αριθμός οξείδωσης ελαττώνεται.
Μέτρηση pH διαλυμάτων οξέων και βάσεων Βαθμονόμηση pH-μέτρου
Χημεία Β΄ Λυκείου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Θετικής Κατεύθυνσης
ΚΕΦ.2.Δ: Σταθερά ιοντισμού ασθενών οξέων και βάσεων (α)
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γυμνασίου
ΚΕΦ.2.3: ΙΟΝΤΙΣΜΟΣ ΝΕΡΟΥ, pH (α)
ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΥΡΟΧΗΜΙΚΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΜΕΤΑΛΛΩΝ.
Ka . Kb = Kw ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΚΑΘΙΖΗΣΕΩΣ
NaA  Na+ + A- HA + HOH H3O+ + A- ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου
ΕΚΦΕ ΝΙΚΑΙΑΣ Ακροπόλεως 53 Νίκαια.
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Πειράματα Χημείας για το Λύκειο Σχολ. έτος
ΕΓΚΛΕΙΣΗ Εργαστήριο ανόργανης χημείας 1ου εξαμήνου
Ηλεκτρολύτες.
Ηλεκτρολύτες.
Υδράργυρος- Hg Μέταλλο σε υγρή κατάσταση (ύδωρ)
Ποιές ενώσεις ονομάζονται δείκτες; Που χρησιμοποιούνται οι δείκτες;
Ηλεκτρολύτες.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ

Χημικές αντιδράσεις και ποιοτική ανάλυση ιόντων Η εργαστηριακή άσκηση αντικαθιστά την ύλη που έχει αφαιρεθεί για να πάρουν οι μαθητές μια «γεύση» χημικών αντιδράσεων

ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΧΗΜΙΚΕΣ ΟΥΣΙΕΣ Δοκιμαστικοί σωλήνες Στήριγμα δοκιμαστικών σωλήνων 3. Αραιά διαλύματα NaCl, AlCl3, Na2SO4, FeCl3 0,01M, AgNO3, Ba(NO3)2, NH3 0,5-1Μ 4. H2SO4 1M, HCl 1M, π.HNO3, διάλυμα NaOH 1M

Ανίχνευση Cl- Σ’ ένα σωλήνα εισάγονται 3 ml διαλύματος NaCl. Στο σωλήνα αυτό προστίθενται 2-3 σταγόνες από το διάλυμα AgNO3 Σχηματίζεται λευκό ίζημα AgCl αδιάλυτο σε οξέα αλλά διαλυτό σε αραιό διάλυμα ΝΗ3 AgCl

Εκθέτουμε το σωλήνα με το ίζημα του AgCl σε άμεσο ηλιακό φως. Με έκθεση σε άμεσο ηλιακό φως Με προσθήκη π. HNO3 Με προσθήκη αραιού διαλύματος NH3 Εκθέτουμε το σωλήνα με το ίζημα του AgCl σε άμεσο ηλιακό φως. Το ίζημα, μαυρίζει. Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία σχηματισμού ιζήματος AgCl σε δύο σωλήνες. Στον πρώτο, προσθέτουμε σταγόνες από πυκνό ΗΝΟ3. To ίζημα δεν διαλύεται. Στο δεύτερο, προσθέτουμε 1ml αραιή ΝΗ3 (0,5Μ). Το ίζημα διαλύεται. Επαναλαμβάνουμε με εμφιαλωμένο νερό και νερό βρύσης για να ανιχνεύσουμε την ύπαρξη ανιόντων χλωρίου σε αυτό

2. Ανίχνευση θειϊκών Το BaSO4 γενικά αποτελεί μια από τις πιο αδιάλυτες ενώσεις σε υδατικά διαλύματα 1.Σε δύο δοκιμαστικούς σωλήνες, προστίθενται από 10ml διαλύματος Na2SO4 και H2SO4 2.Σε κάθε σωλήνα προστίθενται από δύο σταγόνες διαλύματος Ba(NO3)2. 3. Σχηματίζεται λευκό ίζημα BaSO4

HCL NH3 Στον ένα σωλήνα προσθέτουμε μικρή ποσότητα διαλύματος HCl. Tο ίζημα δεν διαλύεται. Στον άλλο σωλήνα, προσθέτουμε μικρή ποσότητα διαλύματος ΝΗ3. Το ίζημα δεν διαλύεται.

3. Ανίχνευση ιόντων αργιλίου Al3+ 1. Σ’ ένα δοκιμαστικό σωλήνα προστίθενται 10ml διαλύματος AlCl3.

3. Σχηματίζεται λευκό ζελατινώδες ίζημα Al(OH)3. 2. Στο σωλήνα αυτό, προστίθενται δύο-τρείς σταγόνες από το διάλυμα NaOH. 3. Σχηματίζεται λευκό ζελατινώδες ίζημα Al(OH)3.

Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία σχηματισμού ιζήματος Al(OH)3,σε δύο ακόμη σωλήνες. Στον ένα από αυτούς, προστίθεται περίσσεια διαλύματος NaOH και το μίγμα αναταράσσεται. Το ίζημα διαλύεται.

Συμπέρασμα: Το Al(OH)3 έχει επαμφοτερίζοντα χαρακτήρα Στο δεύτερο προστίθενται σταγόνες από το διάλυμα HCl, και το μίγμα αναταράσσεται. Συμπέρασμα: Το Al(OH)3 έχει επαμφοτερίζοντα χαρακτήρα Το ίζημα διαλύεται.

Στον τρίτο σωλήνα προστίθενται σταγόνες από το διάλυμα της ΝΗ3 και το μίγμα αναταράζεται. Το ίζημα δεν διαλύεται τελείως

Ανίχνευση ιόντων Fe3+ Σ’ ένα δοκιμαστικό σωλήνα προστίθενται 10ml διαλύματος FeCl3.Στη συνέχεια προστίθενται από δύο σταγόνες διαλύματος NaOH. Σχηματίζεται καστανέρυρθρο ζελατινώδες ίζημα Fe(OH)3

Στο σωλήνα προστίθεται περίσσεια από το διάλυμα NaOH. To ίζημα δεν διαλύεται

Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία σχηματισμού ιζήματος Fe(OH)3 σε ένα ακόμη σωλήνα και προσθέτουμε μερικές σταγόνες διάλυμα HCl. Αναταράζουμε. Το ίζημα διαλύεται Προσοχή αν χρησιμοποιήσουμε FeCl3 μεγαλύτερης συγκέντρωσης προκύπτουν χλωριοσύμπλοκα, με σημαντικότερο το [FeCl4]- και αλλάζει πάλι η μορφή του ιζήματος