Ειδικά Μαθηματικά Ενότητα 7: Η μη ομογενής εξίσωση της θερμοκρασίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ειδικά Μαθηματικά Ενότητα 10: Γενικευμένα ολοκληρώματα-σειρές Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
Advertisements

Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 3: Οι μεγάλες αυτοκρατορίες Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 2: Χαρακτηριστικά φύλλων ανθέων και καρπών Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 10: Παράγωγη καλλωπιστικών φυτών. Μέρος Β’ Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική Ενότητα 5: Τα γένη των συμβεβηκότων / H μέθοδος της διαίρεσης 1 Στασινός Σταυριανέας Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών.
Διδακτική της Λογοτεχνίας στην Προσχολική Εκπαίδευση Εισαγωγή στον Γραμματισμό – Πρακτικές Ασκήσεις Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Μηχανική των Ρευστών Ενότητα 2: Στατική των Ρευστών Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Χημεία Τροφίμων Ενότητα #6: Βιταμίνες και Πρόσθετα Αθανάσιος Μανούρας Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας και Τεχνολογίας.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 4: Προσεγγίζοντας τα δυσάρεστα συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική.
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 9: Κανονικές Εξισώσεις Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ :Η απογραφή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 2: Η Ευρώπη πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Ενότητα 1 η : Στόχοι και παιδαγωγικές αρχές του μαθήματος Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια και την ύλη της Εφαρμοσμένης Ηθικής Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και.
Εισαγωγή στη λογιστική, Ενότητα :Λογιστικό αποτέλεσμα, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ - ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΙΜΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ Ενότητα 3: Σύνταγμα - Δικαστήρια Γρηγόριος Βάρρας Αν.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 8 (PART B): Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Επιχειρείν Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Εισαγωγή στη λογιστική, Ενότητα :Λογαριασμοί, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 10: Φιλοσοφική Συμβουλευτική Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας.
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 6: Κινηματική και Δυναμική του Στερεού Σώματος Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Ο Υπαλληλικός Κώδικας του 1951
Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 3: Κεντρικά Πεδία Δυνάμεων
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ Εισαγωγικές έννοιες στην μηχανική των υλικών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εορτολογία Ενότητα 3: Η Εορτή των Χριστουγέννων και Θεοφανείων
Εορτολογία Ενότητα 8: Οι Εορτές των Αγίων Γεώργιος Φίλιας
Ενότητα 9: Ο Χειμώνας Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Οι διοικητικές εκκαθαρίσεις
Εορτολογία Ενότητα 4: Οι Εορτές της Αναλήψεως και της Πεντηκοστής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Στοχαστικές Ανελίξεις (5)
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
Ενότητα 5: Συναισθήματα θετικά και δυσάρεστα
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Ενότητα 10: Άτμιση του Ξύλου.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Ειδικά Μαθηματικά Ενότητα 9: Εξισώσεις υπερβολικού τύπου
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ειδικά Μαθηματικά Ενότητα 7: Η μη ομογενής εξίσωση της θερμοκρασίας Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Πατρών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σκοποί ενότητας Η μη ομογενής εξίσωση της θερμοκρασίας ράβδου πεπερασμένου μήκους Η μέθοδος των ιδιοσυναρτήσεων α) Ομογενείς συνοριακές συνθήκες και αρχική συνθήκη u(x,0) = 0.H συνάρτηση πηγής β) Ομογενείς συνοριακές συνθήκες και αρχική συνθήκη u(x,0) = ϕ(x) γ) Μη ομογενείς συνοριακές συνθήκες

Η μέθοδος των ιδιοσυναρτήσεων Ομογενείς συνοριακές συνθήκες. H συνάρτηση πηγής. Έστω η μη ομογενής διαφορική εξίσωση 𝜕𝑢 𝜕𝑡 = 𝛼 2 𝜕 2 𝑢 𝜕 𝑥 2 +𝑓(x,t),𝑓(x,t)= 𝐹(x,t) c𝜌 με ομογενείς συνοριακές συνθήκες u(0,t)=0, u(L,t)=0 και με αρχική συνθήκη την 𝑢(x,0)=0 Η παραπάνω Δ.Ε. είναι η διαφορική εξίσωση της κατανομής της θερμοκρασίας σε ράβδο (0,L) συναρτήσει του χρόνου παρουσία θερμικής πηγής, η οποία εκλύει ποσόν θερμότητας 𝐹(𝑥,𝑡) ανά μονάδα μήκους και ανά μονάδα χρόνου στην ράβδο.

Η μέθοδος των ιδιοσυναρτήσεων (2) Ομογενείς συνοριακές συνθήκες. H συνάρτηση πηγής (2) Για να λύσουμε την Δ.Ε. χρησιμοποιούμε την μέθοδο των ιδιοσυναρτήσεων. Κατά την μέθοδο αυτήν η ζητουμένη λύση έχει την μορφή 𝑢(x,t)= n=1 ∞ T n (t) 𝑋 𝑛 (x) Η λύση της ομογενούς εξισώσεως που πληροί τις σ. συνθήκες είναι η 𝑋 𝑛 (x)=sin 𝑛𝜋𝑥 𝐿

Η μέθοδος των ιδιοσυναρτήσεων (3) Ομογενείς συνοριακές συνθήκες. H συνάρτηση πηγής (3) Σύμφωνα λοιπόν με την μέθοδο των ιδιοσυναρτήσεων ζητούμε λύση υπό μορφή σειράς Fourier 𝑢(x,t)= n=1 ∞ T n (t) sin 𝑛𝜋𝑥 𝐿 Επί πλέον θεωρούμε ότι η συνάρτηση 𝑓(𝑥,𝑡) εκφράζεται υπό μορφή σειράς Fourier, ως εξής f(x,t)= n=1 ∞ 𝐴 n (t) sin 𝑛𝜋𝑥 𝐿 , όπου 𝐴 𝑛 (t)= 2 𝐿 0 𝐿 f(𝜉,t) sin 𝑛𝜋𝜉 𝐿 𝑑𝜉

Η μέθοδος των ιδιοσυναρτήσεων (4) Ομογενείς συνοριακές συνθήκες. H συνάρτηση πηγής (4) Οπότε λαμβάνουμε 𝑢(x,t)= 0 𝑡 0 𝐿 2 𝐿 𝑛=1 ∞ 𝑒 − 𝑛 2 𝜋 2 𝛼 2 𝐿 2 (𝑡−𝜏) sin 𝑛𝜋𝑥 𝐿 sin 𝑛𝜋𝜉 𝐿 f(𝜉,𝜏)𝑑𝜉𝑑𝜏 Η συνάρτηση πηγής, σε συμφωνία με την εξίσωση ορισμού, είναι G(x,𝜉,t−𝜏)= 2 𝐿 𝑛=1 ∞ 𝑒 − 𝑛 2 𝛼 2 𝜋 2 𝐿 2 (𝑡−𝜏) sin 𝑛𝜋𝑥 𝐿 sin 𝑛𝜋𝜉 𝐿

Η μέθοδος των ιδιοσυναρτήσεων (5) Ομογενείς συνοριακές συνθήκες. H συνάρτηση πηγής (5) Άρα τελικά έχουμε 𝑢(x,t)= 0 𝑡 0 𝐿 𝐺(x,ξ,𝑡−𝜏) f(ξ,𝜏)𝑑𝜉𝑑𝜏

Η μέθοδος των ιδιοσυναρτήσεων (6) Ομογενείς συνοριακές συνθήκες και αρχική συνθήκη 𝒖 𝒙,𝟎 =𝝋(𝒙) Θα εξαγάγουμε την λύση της μη ομογενούς διαφορικής εξισώσεως 𝜕𝑢 𝜕𝑡 = 𝛼 2 𝜕 2 𝑢 𝜕 𝑥 2 +𝑓(x,t) με ομογενείς συνοριακές συνθήκες u(0,t)=u(L,t)=0 και με αρχική συνθήκη την 𝑢(x,0)=𝜑(x)

Η μέθοδος των ιδιοσυναρτήσεων (7) Ομογενείς συνοριακές συνθήκες και αρχική συνθήκη 𝒖 𝒙,𝟎 =𝝋(𝒙) Θεωρούμε λύση υπό μορφή σειράς Fourier 𝑢(x,t)= n=1 ∞ U n (t) sin 𝑛𝜋𝑥 𝐿 Έστω ότι η συνάρτηση 𝑓(𝑥,𝑡) και η αρχική συνθήκη εκφράζονται εκάστη υπό μορφή σειράς Fourier, ως εξής 𝑓(x,t)= 𝑛=1 ∞ 𝐹 𝑛 (t)sin 𝑛𝜋𝑥 𝐿 ⇒ 𝐹 𝑛 (t)= 2 𝐿 0 𝐿 𝑓(ξ,t)sin 𝑛𝜋𝜉 𝐿 𝑑𝜉 𝜑(x)= n=1 ∞ 𝛷 n sin 𝑛𝜋𝑥 𝐿 ⇒ 𝛷 𝑛 = 2 𝐿 0 𝐿 𝜑(ξ)sin 𝑛𝜋𝜉 𝐿 𝑑𝜉

Η μέθοδος των ιδιοσυναρτήσεων (8) Ομογενείς συνοριακές συνθήκες και αρχική συνθήκη 𝒖 𝒙,𝟎 =𝝋(𝒙) Από τις παραπάνω εξισώσεις θα έχουμε n=1 ∞ 𝛼 2 𝑛 2 𝜋 2 𝐿 2 𝑈 𝑛 (t)+ 𝑈 ′ 𝑛 (t)− 𝐹 𝑛 (t) sin 𝑛𝜋𝑥 𝐿 =0 Η εξίσωση αυτή ισχύει εφ’ όσον η παράσταση εντός της παρενθέσεως ισούται με το μηδέν, οπότε 𝑈 ′ 𝑛 (t)+ 𝛼 2 𝑛 2 𝜋 2 𝐿 2 𝑈 𝑛 (t)= 𝐹 𝑛 (t)

Η μέθοδος των ιδιοσυναρτήσεων (9) Ομογενείς συνοριακές συνθήκες και αρχική συνθήκη 𝒖 𝒙,𝟎 =𝝋(𝒙) Η συνθήκη που διέπει την παραπάνω εξίσωση είναι 𝑢(x,0)=𝜑(x)= n=1 ∞ U n (0) sin 𝑛𝜋𝑥 𝐿 Από την σχέση αυτή συνάγεται 𝜑(x)= n=1 ∞ U n (0) sin 𝑛𝜋𝑥 𝐿 = 𝑛=1 ∞ 𝛷 𝑛 sin 𝑛𝜋𝑥 𝐿 Επομένως 𝑈 𝑛 (0)= 𝛷 𝑛 η οποία συνοδεύεται πλέον από τον απαραίτητο αριθμό συνθηκών για να λυθεί. 𝑈 𝑛 (0)= 𝛷 𝑛

Η μέθοδος των ιδιοσυναρτήσεων (10) Μη ομογενείς συνοριακές συνθήκες Έστω η μη ομογενής διαφορική εξίσωση 𝜕𝑢 𝜕𝑡 = 𝛼 2 𝜕 2 𝑢 𝜕 𝑥 2 +𝑓(x,t) με μη ομογενείς συνοριακές συνθήκες u(0,t)= g 1 (t),u(L,t)= g 2 (t), t>0 Έστω επίσης η γενική αρχική συνθήκη 𝑢(x,0)=𝜑(x) Αναζητούμε λύση της μορφής u(x,t)=U(x,t)+w(x,t)

Η μέθοδος των ιδιοσυναρτήσεων (11) Μη ομογενείς συνοριακές συνθήκες Σκοπός να αναγάγουμε το δοθέν πρόβλημα σε πρόβλημα με ομογενείς συνοριακές συνθήκες. Προς τούτο επιλέγουμε την μορφή της συναρτήσεως 𝑤(𝑥,𝑡) ούτως, ώστε να ικανοποιούνται οι συνοριακές συνθήκες, δηλαδή θέτουμε w(0,t)= g 1 (t),w(L,t)= g 2 (t), t>0 Μια μορφή της 𝑤(𝑥,𝑡) , η οποία πληροί τις παραπάνω συνθήκες είναι η w(x,t)= g 1 (t)+ x L g 2 (t)− g 1 (t)

Η μέθοδος των ιδιοσυναρτήσεων (12) Μη ομογενείς συνοριακές συνθήκες Το αρχικό πρόβλημα ανάγεται πλέον στην επίλυση της εξισώσεως 𝜕 2 𝑈 𝜕 𝑡 2 = 𝛼 2 𝜕 2 𝑈 𝜕 𝑥 2 +𝑔(x,t) Όπου g(x,t)=f(x,t)− 𝜕w 𝜕t

Η μέθοδος των ιδιοσυναρτήσεων (13) Μη ομογενείς συνοριακές συνθήκες Οι αρχικές και οι συνοριακές συνθήκες που είναι οι ακόλουθες 𝑈(x,0)=𝜑(x)−w(x,0), U(0,t)=0,U(L,t)=0 Η εξίσωση είναι μη ομογενής διαφορική εξίσωση με ομογενείς συνοριακές συνθήκες και επιλύεται με την μέθοδο, η οποία έχει περιγραφεί στην παραπάνω υποενότητα του παρόντος κεφαλαίου

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων Το υλικό της παρουσίασης προέρχεται από το βιβλίο: «Ειδικά Μαθηματικά», Γ. Καραχάλιου & Β. Λουκόπουλου, Παν/μίου Πατρών, εκτός αν αναγράφεται διαφορετικά.

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Βασίλειος Λουκόπουλος. «Ειδικά Μαθηματικά. Ενότητα 7». Έκδοση: 1.0. Πάτρα 2015. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: https://eclass.upatras.gr/courses/PHY1945/

Τέλος Ενότητας