Αξιολόγηση των Φυσικών και Τεχνικών Επιδεξιοτήτων στην Καλαθοσφαίριση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Περιγραφική Στατιστική
Advertisements

Η ΑΞΙΟΛΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Πήδουλας Γεώργιος M. sc Γυμναστής φυσικής κατάστασης ποδοσφαίρου
Μεταπτυχιακή διατριβή τ ο υ Χ ρ ή σ τ ο υ Τ σ α δ ή μ α
Βήματα στην Κατασκευή ενός Ψυχομετρικού Εργαλείου (Μέρος B)
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΔΥΝΑΜΗ ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΚΑΡΑΒΕΛΗΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ.
Τεχνικές για την ανάλυση της κίνησης και την αξιολόγηση της μάθησης
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΠΑΠΑΡΓΥΡΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΡΟΣ MSc ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ11 ΠΕΛΛΑΣ - ΠΙΕΡΙΑΣ.
Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
Στατιστική Ι Παράδοση 5 Οι Δείκτες Διασποράς Διασπορά ή σκεδασμός.
ΕΡΓΟΜΕΤΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΥΝΑΜΗΣ ΣΕ ΑΘΛΗΤΕΣ (Β!)
Είδη δειγμάτων Τυχαίο/ μη τυχαίο
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΧΩΡΙΚΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ
Στατιστική I Χειμερινό Γ. Παπαγεωργίου
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ: ΣΗΜΕΙΑ
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Συγκεντρωθείτε, Ρεε!!! Πέρκος, Ι., Στέφανος, PhD.
Μέθοδοι και στυλ διδασκαλίας
Βιοκινητική αξιολόγηση αθλητικών ικανοτήτων
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Στατιστικά περιγραφικά μέτρα Παναγιώταρου Αλίκη Τμήμα Νοσηλευτικής 5η Διάλεξη.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ “ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ” Κίνηση, επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές.
Σχεδιασμός των Μεταφορών Ενότητα #5: Δειγματοληψία – Sampling. Δρ. Ναθαναήλ Ευτυχία Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών.
ΑΣΚΗΣΗ & ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 3: Μεθοδολογικά ζητήματα στην έρευνα για τη γήρανση Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΕΤΡΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΩΤΟ ΘΕΩΡΙΑΣ - ΑΠΛΟ ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ Δρ. Κουνετάς Η Κωνσταντίνος.
Είναι η κινητική ικανότητα του ατόμου να αντιδρά γρήγορα σε ένα ερέθισμα και να εκτελεί κυκλικές ή άκυκλες κινήσεις με τη μεγαλύτερη δυνατή κινητική ταχύτητα.
Αξιολόγηση ΤΟΜΕΑΣ: ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ Timed 10 meter walk (10 μέτρα βάδιση ) Τοποθετούνται 2 ταινίες σε απόσταση 14 μέτρων και ορίζεται ενδιάμεση απόσταση 10 μέτρων.
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική Ενότητα 2: Επαγωγική Στατιστική Βασίλης Γιαλαμάς Σχολή Επιστημών της Αγωγής Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Έλεγχος Υποθέσεων Ο έλεγχος υποθέσεων αναφέρεται στη διαδικασία αποδοχής ή απόρριψης μιας στατιστικής υπόθεσης, Κατά την εκτέλεση ενός στατιστικού ελέγχου,
ΚΙΝΗΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ Ο ΑΘΛΗΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΘΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ Πλουμίδου Βρεττούλα Πλουμίδου Βρεττούλα Α.Ε.Μ.: 806 Α.Ε.Μ.: 806 Ακαδημαϊκό Έτος ΚΙΝΗΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ.
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ Πηγή: Βιοστατιστική [Σταυρινός / Παναγιωτάκος] Βιοστατιστική [Τριχόπουλος / Τζώνου / Κατσουγιάννη]
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
Ανάλυση- Επεξεργασία των Δεδομένων
Στατιστικές Υποθέσεις
Η Διαδικασία της Αναλυτικής Ιεράρχησης
Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ & Η ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΡΙΩΝ ΣΤΟ ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ N. Apostolidis Ph.D.
Δειγματοληψία Στην Επαγωγική στατιστική οδηγούμαστε σε συμπεράσματα και αποφάσεις για τις παραμέτρους ενός πληθυσμού με τη βοήθεια ενός τυχαίου δείγματος.
Μέτρα μεταβλητότητας ή διασποράς
Εκτιμητική: σημειακές εκτιμήσεις παραμέτρων
Κίνδυνος και ΠΕΚ Έως τώρα υποθέταμε ότι οι ταμειακές ροές είναι βέβαιες, δεν ενέχουν κάποιον κίνδυνο Στην πραγματικότητα οι ταμειακές ροές ενός επενδυτικού.
Έλεγχος Υπόθεσης για το μέσο ενός πληθυσμού
Φοιτήτρια: Γιάου Ευαγγελία
Έλεγχος για τη διαφορά μέσων τιμών μ1 και μ2 δύο πληθυσμών
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
9o ΑΝΟΙΚΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
Έλεγχος υποθέσεων με την χ2 «χι -τετράγωνο» κατανομή
ΖΩΝΗ Χώροι υπευθυνότητας ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ 1. Καλύπτει την κορυφή.
Τομέας Αθλοπαιδιών Αποστολίδης Νικόλαος Αναπληρωτής Καθηγητής
Αξιολόγηση των Φυσικών και Τεχνικών Επιδεξιοτήτων στην Καλαθοσφαίριση
ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΡΙΩΝ ΠΑΙΚΤΩΝ
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
Στατιστικές Υποθέσεις
Λήψη απόφασης για Ενεργειακό Σχεδιασμό
Παναγιώταρου Αλίκη Τμήμα Νοσηλευτικής
Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ - ΠΡΟΕΦΗΒΩΝ - ΕΦΗΒΩΝ
ΤΕΙ Αθήνας Βιοστατιστική (Θ)
Βιοστατιστική (Θ) ΤΕΙ Αθήνας Ενότητα 3: Περιγραφική στατιστική
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
Ανάλυση διακύμανσης Τι είναι η ανάλυση διακύμανσης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αξιολόγηση των Φυσικών και Τεχνικών Επιδεξιοτήτων στην Καλαθοσφαίριση

Βιβλιογραφικές πηγές American Alliance for Health, Physical Education, Recreation and Dance, (A.A.H.P.E.R.D. 1984) Clauss, Boss (H.B.T.) (1988) Hopkins, D. R. (1976) Hopkins, D. R. (1979) Harrison, E. R. (1969) Gaunt, S. J. (1979) Morris, C. M. (1966) Childress, J. T. (1972) Leilich, A. R. (1952)

Σκοπός των δοκιμασιών Η αξιολόγηση των σωματικών και φυσικών ικανοτήτων, καθώς και των τεχνικών επιδεξιοτήτων νέων αθλητών (11-13 χρόνων) της καλαθοσφαίρισης,

Πλεονεκτήματα – Μειονεκτήματα Αξιοπιστία Πλεονεκτήματα – Μειονεκτήματα Αξιοπιστία Φτωχή εγκυρότητα Ακρίβεια Στοχοθέτηση ΣΚΟΠΟΙ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΠΟΔΟΧΗΣ Διάγνωση της προόδου επίδοσης 84% Διάγνωση των ικανοτήτων επίδοσης 76% Κίνητρο για τους παίχτες 54% Βοήθεια για οργάνωση της προπόνησης 51% Βοήθεια στην εκλογή αποφάσεων 25% Βοήθεια για τη σύγκριση ομάδων 10% Βοήθεια για το σχηματισμό ομάδας 6%

Passing Efficacy of young Basketball Players: Test or Observation. M Passing Efficacy of young Basketball Players: Test or Observation? M. Sachanidi, Ν. Apostolidis, D. Chatzicharistos, T. Bolatoglou International Journal of Performance Analysis in Sport (August, 2013) καμία συσχέτιση test – απόδοση μεταβίβασης στον αγώνα καμία συσχέτιση test – tendex Υψηλή συσχέτιση απόδοση μεταβίβασης στον αγώνα - tendex

Δοκιμασίες (1)

Δοκιμασίες (2)

Δοκιμασία #1#: Διείσδυση (H.B.T.) Ο

Διαδοχικές Βολές (H.B.T.) Δοκιμασία #2#: Διαδοχικές Βολές (H.B.T.) Ο 4m 4m Α 4m Δ Β Γ

Γρήγορες Βολές (A.A.H.E.R.D.) Δοκιμασία #3# : Γρήγορες Βολές (A.A.H.E.R.D.) O 274cm 366 457 A B Γ Δ

Ικανότητα μεταβίβασης (A.A.H.P.E.R.D.) Δοκιμασία #5#: Ικανότητα μεταβίβασης (A.A.H.P.E.R.D.) 61x61 61x61 61x61 61cm 61cm 61cm 61cm 61cm 61x61 61x61 61x61 152cm 152cm 152cm 91cm 91cm 91cm 244cm Ο

Μεταβίβασης ταχύτητας (Harrison) Δοκιμασία #6# : Μεταβίβασης ταχύτητας (Harrison) ΤΟΙΧΟΣ 200cm O

Δοκιμασία #7#: Μεταβίβαση (H.B.T) O 30cm 30cm 180cm 150cm 150cm 200cm 30X30 180cm 30X30 150cm 150cm 200cm O

Έλεγχος χρόνου αντίδρασης & κίνησης Δοκιμασία #8#: Έλεγχος χρόνου αντίδρασης & κίνησης 61x61 61x61 61cm 61cm 61cm 61x61 61x61 152cm 152cm 91cm 91cm 244cm Ο

Ικανότητα ελιγμού με μπάλα (A.A.H.P.E.R.D.) Δοκιμασία #9#: Ικανότητα ελιγμού με μπάλα (A.A.H.P.E.R.D.) Τερματισμός Αφετηρία Αφετηρία 360cm Τερματισμός

Ελιγμοί με μπάλα (Barrow) Δοκιμασία #10# : Ελιγμοί με μπάλα (Barrow) 580cm 366cm Αφετηρία & Τερματισμός o

Ικανότητα ελιγμού με μπάλα (H.B.T.) Δοκιμασία #11#: Ικανότητα ελιγμού με μπάλα (H.B.T.) Αφετηρία Ο

Ικανότητα ελιγμού με μπάλα (Harrison) Δοκιμασία #12#: Ικανότητα ελιγμού με μπάλα (Harrison) 3m 3m 3m 3m 10 2 8 4 6 1 9 3 7 5

Δοκιμασία #13: Παλίνδρομο τρέξιμο (H.B.T) 4m 8m 12m 16m 20m Αφετηρία Δοκιμασία #13: Παλίνδρομο τρέξιμο (H.B.T)

Αμυντικό γλίστρημα (A.A.H.P.E.R.D.) Δοκιμασία #14#: Αμυντικό γλίστρημα (A.A.H.P.E.R.D.)

Δοκιμασία #15#: Μετατοπίσεις (H.B.T.) Αφετηρία & Τερματισμός Γλίστρημα Ο Τρέξιμο Τρέξιμο πίσω Γλίστρημα

Ελιγμοί χωρίς μπάλα (Barrow) Δοκιμασία #16#: Ελιγμοί χωρίς μπάλα (Barrow) 580cm 366cm Αφετηρία & Τερματισμός o

Αποτελέσματα

Πίνακας 4-1. Μέσοι όροι (M), τυπικές αποκλίσεις (SD) και οι συντελεστές μεταβλητότητας (CV%) του συνολικού ερευνητικού δείγματος και των επιμέρους ηλικιακών ομάδων Ερευνητικό δείγμα M SD, CV% Ι Χρονολογική Ηλικία 11.000-11.999 [Ν=66] 11,610 0,322 2,77 ΙΙ Χρονολογική Ηλικία 12.000-12.999 [Ν=109] 12,545 0,284 2,26 ΙΙΙ Χρονολογική Ηλικία 13.000 - 13.999 [Ν=62] 13,440 0,298 2,22 ΣΥΝΟΛΟ Χρονολογική Ηλικία 11.000 - 13.999 [Ν=237] 12,519 0,736 5,88

Πίνακας 4-2. Mέσοι όροι (Μ), τυπικές αποκλίσεις (SD) συντελεστές μεταβλητότητας (CV%), και η ανάλυση διασποράς (F κριτήριο) με το αντίστοιχο επίπεδο σημαντικότητας (p). Σωματικά Ι ΙΙ ΙΙΙ χαρακτηριστικά M, SD M, SD M, SD F P CV% CV% CV% Σωματικό 156,65 7,72 160,17 8,43 165,79 9,87 18,17 .001 ανάστημα[cm] 4,93 5,26 5,95 Σωματικό 52,21 10,48 55,01 13,32 58,46 10,87 4,377 .014 βάρος [kg] 20,08 24,22 18,58 Έκταση 156,39 9,59 160,36 10,05 165,66 10,99 13,330 .001 χεριών [cm] 6,13 6,26 6,63

Πίνακας 4-3. Mέσοι όροι (Μ), τυπικές αποκλίσεις (SD) συντελεστές μεταβλητότητας (CV%), και η ανάλυση διασποράς (F κριτήριο) με το αντίστοιχο επίπεδο σημαντικότητας (p) για τους δείκτες ευστοχίας. Δείκτες Ι ΙΙ ΙΙΙ Ευστοχίας M, SD M, SD M, SD F P CV% CV% CV% Διεισδύσεις (αρ) 5,50 3,04 4,42 2,92 5,77 2,92 5,078 .001 H.B.T. 55,35 66,09 50,51 Ευστοχία (αρ) 3,79 2,06 3,70 1,70 4,13 1,67 -- N.S. H.B.T. 54,50 46,19 40,55 Ευστοχία (αρ) 27,64 8,11 26,17 7,21 26,73 8,05 -- N.S. A.A.H.P.E.D. 29,35 27,55 30,12 Ελεύθερες βολές(αρ) 5,94 3,13 5,90 3,04 7,24 3,15 4,220 .016 A.A.H.P.E.D. 52,66 51,47 43,57

Σχήμα 4-2. Απεικόνιση των στατιστικών δεικτών του μέσου όρου, της τυπικής απόκλισης και του σταθερού λάθους του μέσου όρου για τις παραμέτρους των διεισδύσεων (01), γρήγορων (02), διαδοχικών (03) και ελεύθερων βολών (04) στις τρεις ηλικιακές ομάδες

Πίνακας4-4. Mέσοι όροι (Μ), τυπικές αποκλίσεις (SD) συντελεστές μεταβλητότητας (CV%), και η ανάλυση διασποράς (F κριτήριο) με το αντίστοιχο επίπεδο σημαντικότητας (p) για τους δείκτες μεταβίβασης. α/α Δοκιμασίες Ι ΙΙ ΙΙΙ μεταβίβασης M, SD - M, SD - M, SD - F P CV% CV% CV% 05 Μεταβίβαση [Αρ] 79,79 10,89 79,15 10,39 83,90 15,45 3,275 .040 (AAHPERD) 13,65 13,13 18,41 06 Μεταβίβαση [Αρ] 25,14 4,10 25,42 3,78 27,27 3,57 6,140 .002 (HARRISON) 16,30 14,89 13,08 07 Μεταβίβαση [Αρ] 14,44 2,66 14,13 2,71 14,43 2,29 __ N.S. (HBT) 18,43 19,22 15,85 08 Μεταβίβαση [sec] 1,025 0,124 1,018 0,092 0,980 0,091 3,817 .023 Διατριβή 12,13 9,00 9,28

Σχήμα 4-3. Απεικόνιση των στατιστικών δεικτών του μέσου όρου, της τυπικής απόκλισης και του σταθερού λάθους του μέσου όρου για τις παραμέτρους της μεταβίβασης κατά AAHPERD (05), Harrison (06) και HBT (07) στις τρεις ηλικιακές ομάδες

Πίνακας 4-5. Mέσοι όροι (Μ), τυπικές αποκλίσεις (SD) συντελεστές μεταβλητότητας (CV%), και η ανάλυση διασποράς (F κριτήριο) με το αντίστοιχο επίπεδο σημαντικότητας (p) για τους δείκτες ελιγμού με μπάλα. α/α Δοκιμασίες Ι ΙΙ ΙΙΙ ελιγμού με μπάλα M, SD M, SD M, SD F P CV% CV% CV% 09 Ελιγμός με τη μπάλα 20,55 4,28 20,21 3,44 18,77 2,10 5,008 .007 [sec] (AAHPERD) 20,84 17,04 11,18 10 Ελιγμός με τη μπάλα 20,56 2,54 20,35 2,46 19,54 2,26 3,214 .042 [sec] (BARROW) 12,38 12,09 11,59 11 Ελιγμός με τη μπάλα 16,01 2,31 16,06 1,88 15,57 2,56 _ N.S. [sec] (HBT) 14,45 11,71 16,44 12 Ελιγμός με τη μπάλα 29,30 3,23 31,61 3,44 32,47 3,59 15,201 .001 [αρ] (HARRISON) 11,02 10,87 11,05

Σχήμα 4-5. Απεικόνιση των στατιστικών δεικτών του μέσου όρου, της τυπικής απόκλισης και του σταθερού λάθους του μέσου όρου για τις παραμέτρους του ελιγμού με μπάλα κατά AAHPERD (09), Barrow (10), HBT (11) και Harrison (12) στις τρεις ηλικιακές ομάδες

Πίνακας 4-6. Mέσοι όροι (Μ), τυπικές αποκλίσεις (SD) συντελεστές μεταβλητότητας (CV%), και η ανάλυση διασποράς (F κριτήριο) με το αντίστοιχο επίπεδο σημαντικότητας (p) για τους δείκτες φυσικής κατάστασης (δρομικές και αλτικές ικανότητες). α/α Δοκιμασίες Ι ΙΙ ΙΙΙ Φυσικών ικανοτήτων M, SD M, SD M, SD F P CV% CV% CV% 13 Παλίνδρομο τρέξιμο 97,12 8,26 100,05 7,99 102,48 9,15 6,588 .002 [m] (HBT) 8,50 7,99 8,93 14 Αμυντική μετατόπιση 26,39 3,48 26,21 3,10 25,87 3,46 __ N.S. [sec] (AAHPERD) 13,20 11,84 13,39 15 Μετατοπίσεις 14,48 1,18 14,32 1,39 14,34 1,49 __ N.S. [Αρ] (HBT) 8,14 9,73 10,41 16 Ελιγμοί χωρίς μπάλα 18,14 1,67 17,84 1,64 17,57 1,57 __ N.S. [sec] (BARROW) 9,19 9,19 8,95

Σχήμα 4-6. Απεικόνιση των στατιστικών δεικτών του μέσου όρου, της τυπικής απόκλισης και του σταθερού λάθους του μέσου όρου για τις παραμέτρους της δρομικής ικανότητας παλίνδρομο τρέξιμο (13), αμυντικές μετατοπίσεις (14), μετατοπίσεις (15) και ελιγμοί χωρίς μπάλα (16) στις τρεις ηλικιακές ομάδες.

α/α Δοκιμασίες Ι ΙΙ ΙΙΙ Φυσικών ικανοτήτων M, SD M, SD M, SD F P CV% CV% CV% 17 (SJ) [cm] 27,36 5,72 27,45 5,73 28,45 5,25 __ N.S. (Ergo Jump) 20,92 20,87 18,45 18 (CMJ) [cm] 28,24 5,31 29,24 6,53 28,72 5,84 __ N.S. (Ergo Jump) 18,81 22,34 20,33 19 (WAJ) [cm] 31,52 6,15 33,01 6,83 34,67 7,31 3,454 .033 (Ergo Jump) 19,52 20,68 21,08 20 (SJ) [cm] 29,39 4,51 31,89 5,74 32,19 6,69 5,034 .007 (αλματόμετρο) 15,34 17,99 20,79 21 (CMJ) [cm] 30,90 5,43 34,19 5,92 34,87 7,37 7,952 .001 (αλματόμετρο) 17,58 17,31 21,12 22 (WAJ) [cm] 37,83 6,29 42,10 6,62 43,21 8,34 11,030 .001 (αλματόμετρο) 16,63 15,72 19,29

Σχήμα 4-7. Απεικόνιση των στατιστικών δεικτών του μέσου όρου, της τυπικής απόκλισης και του σταθερού λάθους του μέσου όρου για τις παραμέτρους της αλτικής ικανότητας SJ (17), CMJ (18) & WAJ (19) στο Ergo Jump και στο αλματόμετρο αντίστοιχα (20), (21), (22) και στις τρεις ηλικιακές ομάδες.

Συμπεράσματα #1# Τα τρία επιμέρους δείγματα διαθέτουν ανομοιογένεια στο σωματικό βάρος, ενώ αντίθετα είναι σε ομοιογενή κατάσταση στο σωματικό ανάστημα και την έκταση χεριών. Συγκρινόμενα μεταξύ τους εμφανίζουν σημαντικές διαφορές (p=.001) στο ανάστημα και την έκταση χεριών, καθώς και στο βάρος (p=.014), με το δείγμα των δεκατριάχρονων να υπερισχύει των υπολοίπων

#2# Στην ευστοχία και οι τρεις ηλικιακές ομάδες παρουσιάζουν σημαντικούς βαθμούς ανομοιογένειας. Το δείγμα των δεκατριάχρονων εμφανίζει σημαντική διαφορά από τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες στους δύο από τους τέσσερις δείκτες ευστοχίας (ευστοχία με διείσδυση και ελεύθερες βολές).

#3# Στη μεταβίβαση οι τρεις ηλικιακές ομάδες ανταποκρίνονται με σχετική ομοιογένεια. Οι δεκατριάχρονοι διαφέρουν σημαντικά από τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες στους τρεις από τους τέσσερις δείκτες της μεταβίβασης (κατά AAHPERD, Harrison και στο χρόνο αντίδρασης και μεταβίβασης).

#4# Στον ελιγμό με μπάλα οι ηλικιακές ομάδες εμφανίζουν σχετικά ομοιογενή, αλλά και ανομοιογενή κατάσταση στους τέσσερις εξεταζόμενους δείκτες. Οι δεκατριάχρονοι παρουσιάζουν σημαντική διαφορά σε τρεις από τους τέσσερις δείκτες, σε σχέση με τις υπόλοιπες δύο ηλικιακές ομάδες, με εξαίρεση τη δοκιμασία ελιγμού κατά HBT, όπου η δυσκολία εκτέλεσης μεγαλώνει.

#5# Στη δρομική ικανότητα οι τρεις ηλικιακές ομάδες εμφανίζουν σημαντική ομοιογένεια η καθεμιά μεταξύ τους. Η διαφοροποίησή τους εντοπίζεται στο παλίνδρομο τρέξιμο κατά HBT (ταχύτητα μετακίνησης και αλλαγή κατεύθυνσης), με τους δεκατριάχρονους να υπερτερούν σημαντικά των υπολοίπων δύο ομάδων.

# 6 # Στην αλτική ικανότητα, με τις τρεις παραλλαγές εκτέλεσης της προσπάθειας και με τη χρήση του αλματόμετρου, οι τρεις ηλιακές ομάδες παρουσιάζουν σχετική ομοιογένεια ξεχωριστά η καθεμιά. Η συγκριτική ανάλυση έδειξε τους δεκατριάχρονους και δωδεκάχρονους να διαφέρουν σαφώς σε αλτική ικανότητα από το μικρότερο ηλικιακό δείγμα και στις τρεις παραλλαγές εκτέλεσης του κατακόρυφου άλματος.

Ελιγμός με μπάλα Barrow Ευστοχία Ελ. Βολές AAHPER Μεταβίβαση H.B.T. Αλτικότητα WAJ Ελιγμός με μπάλα Barrow Ευστοχία Ελ. Βολές AAHPER Σχήμα 5-1. Παραγοντικό πρότυπο των τεχνικών και φυσικών ικανοτήτων, με παρουσίαση των τριών από τους πέντε παράγοντες για το δείγμα των εντεκάχρονων.

Ελιγμοί με μπάλα BARROW Ευστοχία A.A.H.P.E.R.D. Μεταβίβαση H.B.T. Αλτικότητα SJ Ελιγμοί με μπάλα BARROW Σχήμα 5-2. Παραγοντικό πρότυπο των τεχνικών και φυσικών ικανοτήτων, με παρουσίαση των τριών από τους τέσσερις παράγοντες για το δείγμα των δωδεκάχρονων

Ελιγμός με μπάλα Barrow Αλτικότητα CMJ Ευστοχία A.A.H.P.E.R.D. Μεταβίβαση A.A.H.P.E.R.D. Ελιγμός με μπάλα Barrow Σχήμα 5-3. Παραγοντικό πρότυπο των τεχνικών και φυσικών ικανοτήτων, με παρουσίαση τριών από τους τέσσερις παράγοντες για το δείγμα των δεκατριάχρονων

Προτάσεις #1# Είναι εφικτή η ορθολογική επιλογή των αγοριών που ασχολούνται με το άθλημα της καλαθοσφαίρισης, με βάση την αξιολόγησή τους σε δείκτες που αφορούν τη σωματική κατασκευή, τις φυσικές ικανότητες και τις τεχνικές επιδεξιότητες.

#2# Τα αγόρια διαφοροποιούνται σε βασικά σωματικά χαρακτηριστικά, σε φυσικές ικανότητες και τεχνικές επιδεξιότητες και επομένως είναι αναγκαίο να λαμβάνονται υπόψη οι διαφοροποιήσεις αυτές στην ορθολογική παιδαγωγική παρέμβαση (εκγύμναση), ώστε να υπάρχει αποτελεσματικότητα στο προπονητικό έργο.

#3# Για την ορθολογική επιλογή των ταλέντων επιβάλλεται να ακολουθείται μια ξεχωριστή ιεράρχηση στην αξιολόγηση των ικανοτήτων για κάθε ηλικιακή ομάδα και να αναπροσαρμόζεται σε κάθε επόμενη φάση που διατρέχει αυτή μέσα στο χρόνο.

#4# Η παρούσα εργασία και τα αποτελέσματά της είναι σκόπιμο να εφαρμοστεί σε Πανελλήνια κλίμακα, λαμβάνοντας υπόψη και πληθυσμούς της επαρχίας, προκειμένου να οικοδομηθεί το πρότυπο αξιολόγησης σε ευρύτερη κλίμακα και παρακολούθησης της προετοιμασίας μικρών παιδιών που ασχολούνται με το άθλημα της καλαθοσφαίρισης.