Ατομικός Φάκελος (portfolio)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Advertisements

Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ «ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΒΗΜΑΤΑ»
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ατομικός Φάκελος Παιδιού (Portfolio)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner Θέμα: Ανακύκλωση.
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Ατομικός Φάκελος (portfolio)
Τι είναι ο Ατομικός φάκελος του παιδιού; (portfolio)
Ατομικός Φάκελος μαθητή Portfolio
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
“Μια μέρα στη ζωή του μικρού Ιάσονα” Ο Μυκηναϊκός κόσμος μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Συνδέσεις στο σήμερα. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Επιμέλεια:
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ Μάθημα: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών & Παραγωγικών Δραστηριοτήτων και Πρακτική Άσκηση Τίτλος: Καταγραφή.
Γιαννοπούλου Χριστίνα Στεφανίδου Ελένη. Με αφορμή το επάγγελμα μας, και δεδομένου ότι οι ιστότοποι που σχετίζονται με αυτό είναι λίγοι, αποφασίσαμε να.
Ατομικός Φάκελος (portfolio)
ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
Συνέντευξη με νήπια.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Φακελος αξιολογηςης portfolio
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Αξιολόγηση στο νηπιαγωγείο
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Βιολογία Γυμνασίου.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Κρυστα ρακαλλιδου.
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ατομικός Φάκελος (portfolio) ΒΑΣΙΛΑ ΒΑΣΩ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 34ης ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Νοέμβριος 2011

Τι είναι ο Ατομικός Φάκελος Ένα εργαλείο συλλογής Καταγραφής Ερμηνείας δεδομένων, που αφορούν την ανάπτυξη του παιδιού Ένα μέσο παρουσίασης των προσπαθειών και των επιτευγμάτων Ένα μέσο που θα βοηθά στη λήψη αποφάσεων για αναπροσαρμογή της διδασκαλίας και της μάθησης Δεν είναι: Ένας αναμνηστικός φάκελος Δεν περιλαμβάνει το σύνολο των εργασιών του παιδιού Δεν αποτελεί μέσο σύγκρισης των παιδιών μεταξύ τους. Δεν σημειώνονται οι αποτυχίες του παιδιού.

Τι αναδείχνει ο Ατομικός Φάκελος: την ολόπλευρη αναπτυξιακή πορεία του παιδιού Δεξιότητες σε σχέση με τους στόχους των γνωστικών αντικειμένων Γνώσεις σε σχέση με τους στόχους των γνωστικών αντικειμένων Βασικές ικανότητες Στάσεις και αξίες Συνεργασία, αλληλεπίδραση για την επίτευξη κοινών στόχων Γνώσεις σε σχέση με τις συμβάσεις του γραπτού λόγου Κοινωνικές ικανότητες Αυτοανατίληψη Ικανότητα να κάνει επιλογές , να παίρνει αποφάσεις

Τι περιλαμβάνει ο Ατομικός Φάκελος Σημειώσεις μέσα από τη συστηματική παρατήρηση και καταγραφές του εκπαιδευτικού Φωτογραφίες, ηχητικά ντοκουμέντα, βίντεο Φύλλα ελέγχου - αξιολόγησης Δείγματα γραφής Υλικό από την υλοποίηση σχεδίων εργασίας Αυτοαξιολογήσεις και έργα που επιλέγουν τα παιδιά

Ποιοι εμπλέκονται στην οργάνωση και τη χρήση του Ατομικού Φακέλου Τα παιδιά Οι εκπαιδευτικοί Οι γονείς Οι ειδικοί παιδαγωγοί

Ενδεικτική οργάνωση του Ατομικού Φακέλου Εισαγωγή Οργάνωση δεδομένων Αρχειοθέτηση με χρονολογική σειρά Οργάνωση των γνωστικών αντικειμένων Σχολιασμός από τον εκπαιδευτικό Προφίλ του παιδιού Περιέχει πληροφορίες για το σκοπό του Α. Φ Ανά γνωστικό αντικείμενο Χρονολογική σειρά – ημερομηνία μια μικρή σύνοψη του περιεχομένου του κάθε γνωστικού αντικειμένου Σχόλια που συνοδεύουν τα έργα και δείχνουν τον τρόπο σκέψης των παιδιών 2-3 φορές το χρόνο, το πορτρέτο του παιδιού

Aτομικός Φάκελος Του/της…………………………… Νηπιαγωγείο…………………… Σχολικό έτος: 2011 - 2012 Εδώ είμαι εγώ

εγώ και ο/η νηπιαγωγός μου θα τοποθετούμε Μέσα στον φάκελο αυτό εγώ και ο/η νηπιαγωγός μου θα τοποθετούμε τις εργασίες και τις ζωγραφιές, τις φωτογραφίες και άλλες κατασκευές, που θα δημιουργήσω σ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, για να σας δείξω τι, πως και πόσα… έμαθα στο νηπιαγωγείο Θα ήθελα για αυτό να τον δείτε με προσοχή, ώστε να διαπιστώσετε τις ικανότητες, γνώσεις και δεξιότητες, που κατάφερα να αποκτήσω στο πρώτο μου σχολείο. Υπογραφή : ……………………………...

Λίγα λόγια από τον/τη νηπιαγωγό μου για μένα… Λίγα λόγια από τον/τη νηπιαγωγό μου για μένα….και την ανάπτυξη μου στη μάθηση Στον συναισθηματικό τομέα Να ρυθμίζουν τη συμπεριφορά τους Να συγκεντρώνουν την προσοχή και το ενδιαφέρον τους Η αυτοπεποίθηση, η αυτοεκτίμηση Η ενσυναίσθηση Η διαχείριση των συναισθημάτων του Στον κοινωνικό τομέα Η ικανότητα των παιδιών να σχετίζονται με άλλα παιδιά ή ενήλικες Να συνεργάζονται Να επιλύουν διαφορές Στον γνωστικό – νοητικό τομέα Η ικανότητα των παιδιών να μιλούν, να σκέφτονται, να περιγράφουν, να διακρίνουν σχέσεις, να ταξινομούν, να περιγράφουν ομοιότητες – διαφορές, Δεξιότητες κατανόησης εννοιών Στην επικοινωνία - γλώσσα Η ανάπτυξη και η χρήση της γλώσσας Ανάγνωση – γραφή Στον φυσικό – κινητικό τομέα Το σώμα των παιδιών Η υγεία τους Ο συντονισμός ματιού χεριού Έλεγχος της αδρής και λεπτής κινητικότητα Η δύναμη και η αντοχή, περπατούν, να τρέχουν, να παίζουν, να σκαρφαλώνουν

ΦΥΛΛΟ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ (συμπληρώνεται από τους γονείς) 1. Ονοματεπώνυμο παιδιού: 2. Όνομα υποκοριστικό: 3. Ημερομηνία γέννησης: 4. α. Θέση στην οικογένεια: Πρώτο παιδί: το δεύτερο: το τρίτο: β. Αν υπάρχουν άλλα αδέλφια παρακαλούμε σημειώστε την ηλικία τους. γ. μοναχοπαίδι 5. Άλλα μέλη της οικογένειας, που μένουν μαζί σας: Παππούς : γιαγιά: άλλα πρόσωπα: 6. Κατοικίδια ζώα και το όνομα τους: 7. Μητρική γλώσσα του παιδιού: 8. Μητρική γλώσσα των γονέων: 9. Γλώσσα που χρησιμοποιείτε στο σπίτι: 10. Παρακαλούμε πείτε μας αν το παιδί σας: α) Έχει κάποιους ιδιαίτερους φόβους ή πράγματα που δεν του αρέσουν β) Έχει κάποιες ιδιαίτερες ανάγκες-συνήθειες (π.χ. ιατρικές, διατροφικές, κτλ) 11. Με ποια παιχνίδια παίζει το παιδί στο σπίτι; 12. Πως θα περιγράφατε την προσωπικότητα του παιδιού σας με λίγα λόγια: 13. Πως θα χαρακτηρίζατε την επικοινωνία τους παιδιού σας με άλλα παιδιά; 14. Έχει το παιδί σας εμπειρία από άλλα προσχολικά κέντρα; Αν ναι, παρακαλούμε διευκρινίστε: Παιδικό σταθμό δημόσιο νηπιαγωγείο ιδιωτικό νηπιαγωγείο 15. Πόσο συχνά θα θέλατε να επικοινωνούμε μαζί σας και τι σας ενδιαφέρει να μαθαίνετε από τη φοίτηση του παιδιού σας στο νηπιαγωγείο; 16. Υπάρχει κάτι άλλο που πιστεύετε ότι είναι σημαντικό να γνωρίζουμε για το παιδί σας; Σας ευχαριστούμε για την συνεργασία Οι νηπιαγωγοί

Ερωτηματολόγιο Αυτοαξιολόγησης (συνέντευξη με το κάθε παιδί από τη νηπιαγωγό στο χρόνο των ελευθέρων δραστηριοτήτων) Όνομα παιδιού: ………………………….. Ημερομηνία:……………………… Θέλεις να έρχεσαι κάθε μέρα στο νηπιαγωγείο και γιατί; Σε ποια γωνιά της τάξης (παρεούλα, βιβλιοθήκη, κουκλόσπιτο, μπακάλικο, οικοδομικού υλικού, ιατρείου, παιδαγωγικού υλικού, κουκλοθέατρο)προτιμάς να παίζεις πιο πολύ; Με ποιον θέλεις να παίζεις πιο πολύ, είναι ο αγαπημένος σου φίλος/η και τι σου αρέσει σ’ αυτόν/σ’ αυτή; Τι μαθαίνεις στο νηπιαγωγείο; Τι νομίζεις ότι κάνεις πολύ καλά - ότι είσαι πολύ καλός/ή; Κάνεις κάτι που στενοχωρεί τη νηπιαγωγό σου και μπορεί να λυπάται; Τι είναι αυτό που δεν σου αρέσει καθόλου στο νηπιαγωγείο; Υπάρχει κάποια δραστηριότητα (ιστορία – παραμύθι, τραγούδι) που σου αρέσει περισσότερο; Θυμάσαι κάτι που να σε στενοχώρησε ή να σε φόβισε πολύ στο νηπιαγωγείο; Αν η μαμά σου έλεγε πως δεν θα ξαναπάς στο νηπιαγωγείο, πως θα ένοιωθες;

Η πρώτη μου ζωγραφιά στο νηπιαγωγείο Τι είπα/τι ένοιωσα για τη ζωγραφιά μου ….

Αγαπημένες ζωγραφιές που διάλεξα για τον ατομικό μου φάκελο, γιατί… Τι είπα για τη ζωγραφιά μου αυτή….

Η τελευταία μου ζωγραφιά στο νηπιαγωγείο Τι ένοιωσα για τη ζωγραφιά μου αυτή….

ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 1.Ακούει με προσοχή παραμύθια, μικρές ιστορίες… 2.Αναγνωρίζει τους ήρωες, τα μέρη – τοποθεσίες 3.Κατανοεί την εξέλιξη χρονικά της ιστορίας 4.Προφέρει σωστά τις λέξεις 5.Σχηματίζει σωστά μικρές προτάσεις 6.Περιγράφει καταστάσεις, γεγονότα, αντικείμενα 7.Αφηγείται ιστορίες, βιώματα, εμπειρίες 8.Γράφει το όνομά του 9.Αναγνωρίζει γράμματα του αλφάβητου 10.Αντιγράφει λέξεις ή φράσεις με νόημα για λειτουργικές ανάγκες

ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Γράφει το όνομα του χρησιμοποιώντας το πληκτρολόγιο στον Η/Υ Αναγνωρίζει τα περισσότερα γράμματα στο πληκτρολόγιο καθώς και άλλα σύμβολα Χρησιμοποιεί με ενδιαφέρον λογισμικό της γλώσσας στον Η/Υ Γράφει μόνο του δικές του λέξεις ή μικρές προτάσεις για λειτουργικές ανάγκες στον Η/Υ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ 1.Αναγνωρίζει βασικά σχήματα, χρώματα, μεγέθη, στερεά 2.Ταξινομεί με βάση ένα κριτήριο 3.Ομαδοποιεί - Συγκρίνει σύνολα αντικειμένων 4.Εκτελεί διαδρομές και προσανατολίζεται στο χώρο 5.Χρησιμοποιεί πίνακες διπλής εισόδου 6.Χρησιμοποιεί συμβατές και μη μονάδες μέτρησης 7.Αντιστοιχίζει ποσότητες με αριθμούς 8.Γνωρίζει την ακολουθία των αριθμών ως το … 9.Αναγνωρίζει τους αριθμούς ως … 10.Κάνει πρόσθεση και αφαίρεση με μικρούς αριθμούς

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Χρησιμοποιεί σωστά αριθμούς στο πληκτρολόγιο του Η/Υ Ενδιαφέρεται για παιχνίδια με μαθηματικές έννοιες μέσα από διάφορα λογισμικά Προκαλούν την προσοχή του παιχνίδια εξάσκησης της μνήμης, της αντίληψης, της φαντασίας Δημιουργεί δικά του μαθηματικά δεδομένα στον Η/Υ

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Βάζει σε χρονική ακολουθία γεγονότα και ιστορίες Προβληματίζεται και ρωτά για τα φυσικά φαινόμενα Αναγνωρίζει ομοιότητες και διαφορές, σχέσεις και επιδράσεις σε διάφορες καταστάσεις ή αντικείμενα Μπορεί να κάνει υποθέσεις ή προβλέψεις για διάφορα φαινόμενα ή γεγονότα Αναγνωρίζει τη σημασία και την αξία του περιβάλλοντος Ενδιαφέρεται για τον κόσμο που το περιβάλλει και προσπαθεί να τον κάνει καλύτερο με μικρές απλές καθημερινές οικολογικές δράσεις Αναγνωρίζει τον χρόνο, τις εποχές, τους μήνες, τις μέρες της εβδομάδας Χρησιμοποιεί απλά σύμβολα ή απλά μέσα για να καταγράφει στοιχεία

ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ Ζωγραφίζει χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές Σχεδιάζει την ανθρώπινη φιγούρα ολοκληρωμένα Αναγνωρίζει φυσικούς και τεχνητούς ήχους Αναγνωρίζει τα μουσικά όργανα της τάξης Μαθαίνει εύκολα τραγούδια και τραγουδά Παίζει σε διάφορους ρόλους συμμετέχοντας στη δραματοποίηση παραμυθιών ή στο κουκλοθέατρο Απαγγέλλει ποιήματα, διηγείται μικρές ιστορίες με ευχαρίστηση Αναγνωρίζει τα μέρη του σώματος και συμμετέχει σε κινητικά, ομαδικά παιχνίδια

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ – ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ Λειτουργεί αυτόνομα και μπορεί να αυτοεξυπηρετείται Σέβεται τους συλλογικούς κανόνες της τάξης Ολοκληρώνει την εργασία ή καθήκοντα που αναλαμβάνει Περιμένει τη σειρά του για να πάρει το λόγο, ή να παίξει στην ομάδα Συνεργάζεται με τους άλλους σε ομαδικές δραστηριότητες ή παιχνίδια Αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και καθοδηγεί την ομάδα της τάξης, οργανώνει παιχνίδια Αντιμετωπίζει με επιτυχία νέες καταστάσεις ή προβλήματα που δημιουργούνται στην τάξη Αναγνωρίζει και σέβεται τη διαφορετικότητα Κατανοεί αξίες, στάσεις, αρχές

Επαναληπτικές – τυποποιημένες εργασίες ανά τρίμηνο, που δείχνουν την ανάπτυξη και την εξέλιξη του παιδιού. Ζωγραφίζω τον εαυτό μου Ζωγραφίζω την οικογένεια μου Ζωγραφίζω το σπίτι μου Ζωγραφίζω το σχολείο Ζωγραφίζω τον αγαπημένο μου φίλο Ζωγραφίζω το αγαπημένο μου ζωάκι Ζωγραφίζω το αγαπημένο μου παιχνίδι Ζωγραφίζω το αγαπημένο μου φαγητό, φρούτο Ζωγραφίζω το αγαπημένο μου παραμύθι

Πράγματα που μου άρεσαν πολύ στο Νηπιαγωγείο !!!

Πράγματα που δεν μου άρεσαν καθόλου…

Αγαπητοί γονείς Στις 10 Ιουνίου το παιδί σας θα φέρει στο σπίτι τον Ατομικό του Φάκελο, ένα πολύτιμο και ξεχωριστό βιβλίο, όπου έχουν τοποθετηθεί όλες οι εργασίες, που δείχνουν την εξέλιξη και την ανάπτυξη του. Η ιδιαίτερη αυτή συλλογή εργασιών είναι σημαντική τόσο για το ίδιο το παιδί, που θα καμαρώνει για όσα έμαθε, όσο και για σας, που ελπίζω να βρείτε το χρόνο, μαζί με το παιδί να σας δείξει τα επιτεύγματά του, να σας εκμυστηρευτεί πως ένοιωθε, να σας αποδείξει πόσα πολλά και δύσκολα κατάφερε. Μοιραστείτε αυτή τη μοναδική στιγμή και φυλάξτε αυτό τον φάκελο στη βιβλιοθήκη του σπιτιού σας για το μέλλον. Ευχές θερμές για ένα μακρύ, δημιουργικό και γεμάτο χαρές δρόμο της ζωής του! Με εκτίμηση ο/η νηπιαγωγός του

Ενδεικτική Βιβλιογραφία Κingore Bertie(2010), Aξιολόγηση στο νηπιαγωγείο, εκδ. Δίπτυχο, Αθήνα ΜcAfee Oralie, Leong Deborah, Bodrova Elena(2010), επιμ. Σακελλαρίου Μ. –Κόνσολας Μ, Bασικές αρχές της αξιολόγησης στην προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, εκδ. Παπαζήση, Αθήνα Ντολιοπούλου Έλσα - Γουργιώτου Έφη(2008), Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση με έμφαση στην προσχολική, εκδ. Gutenberg, Aθήνα Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου (2011), ΕΣΠΑ 2007-13/Ε.Π.Ε. & ΔΒΜ/ Α.Π. 1-2-3 «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΝEΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΠΡΑΞΗ», ΜΙS 295450