ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι Μάθημα 2

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Περιγραφική Στατιστική
Advertisements

Απαντήσεις Προόδου II.
Δημιουργία Πίνακα πράξεις από
Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες Βασίλης Γαργανουράκης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΠΕΚ ΠΕΙΡΑΙΑ Α΄φάση Επιμόρφωσης Εκπ/κών κλάδου ΠΕ19 Διδακτική της Πληροφορικής Ρόδος, Νοέμβρης 2007.
Εθιμα Χριστουγεννων Σχέδιο μαθήματος.
Εβδομάδα 3 Παρουσίαση Δεδομένων
Β Τάξη - Ενότητα 4 Κατασκευές σχημάτων Μαρία Μ. Χαραλάμπους ( τηλ )
Κ. Μόδη: Γεωστατιστική και Εφαρμογές της (Κεφάλαιο 3) 1 Από κοινού κατανομή δύο ΤΜ Στην περίπτωση που υπάρχουν δύο ΤΜ ενδιαφέροντος, η συνάρτηση κατανομής.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
Στατιστική I Χειμερινό Γ. Παπαγεωργίου
Νίκος Ψαρουδάκης Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ηρακλείου
2.2 Η έννοια της ταχύτητας.
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
Μια Στατιστική Έρευνα Διακρίνεται σε 3 Στάδια:
Πηγή: Βιοστατιστική [Β.Γ. Σταυρινός, Δ.Β. Παναγιωτάκος]
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΠΑΓΩΓΗ: ΣΗΜΕΙΑΚΕΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ & ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
Προβλήματα Ικανοποίησης Περιορισμών Ασκήσεις. 2 Άσκηση 5.2 Πόσες λύσεις έχει το πρόβλημα χρωματισμού του παρακάτω χάρτη; Πόσες λύσεις έχει το πρόβλημα.
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
Το φυλλόγραμμα (stem and leaf plot) Αποτελεί ένα συνδυασμό πίνακα και ιστογράμματος. Κάθε παρατήρηση χωρίζεται Σε δύο μέρη: 1.
Στατιστικά περιγραφικά μέτρα Παναγιώταρου Αλίκη Τμήμα Νοσηλευτικής 5η Διάλεξη.
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική Ενότητα 1: Περιγραφική Στατιστική Βασίλης Γιαλαμάς Σχολή Επιστημών της Αγωγής Τμήμα Εκπαίδευσης και.
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική Ενότητα 1: Περιγραφική Στατιστική Βασίλης Γιαλαμάς Σχολή Επιστημών της Αγωγής Τμήμα Εκπαίδευσης και.
Σελ. 1 ΟΔΗΓΙΕΣ Φύλλου Αγώνα για τη συμπλήρωση του.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9 ο : ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΚΥΜΑΝΣΕΙΣ – ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ – ΑΝΕΡΓΙΑ Παράγραφος 4 η : ΑΝΕΡΓΙΑ Υπεύθυνοι Καθηγητές: Γαλανάκης Γιάννης & Μαλαγκονιάρη Μαρία, Οικονομολόγοι.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΕΤΡΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΩΤΟ ΘΕΩΡΙΑΣ - ΑΠΛΟ ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ Δρ. Κουνετάς Η Κωνσταντίνος.
Έλεγχος Υποθέσεων Ο έλεγχος υποθέσεων αναφέρεται στη διαδικασία αποδοχής ή απόρριψης μιας στατιστικής υπόθεσης, Κατά την εκτέλεση ενός στατιστικού ελέγχου,
Διάστημα εμπιστοσύνης για τη διακύμανση. Υπολογισμός Διακυμάνσεως και Τυπικής Αποκλίσεως Όταν τα δεδομένα αφορούν πληθυσμό – μ είναι ο μέσος του πληθυσμού.
Γράφημα είναι μία διμελής σχέση επί ενός συνόλου την οποία παριστάνουμε με γραφικό τρόπο.
Δεδομένα Συχνότητα-Μέτρα Θέσης Μέτρα Διασποράς. Δεδομένα ΠοσοτικάΣυνεχή Διακριτά Ποιοτικά Δεδομένα ΠρωτογενήΔευτερογενή.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ Πηγή: Βιοστατιστική [Σταυρινός / Παναγιωτάκος] Βιοστατιστική [Τριχόπουλος / Τζώνου / Κατσουγιάννη]
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ»
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
Επικρατούσα τιμή. Σε περιπτώσεις, που διαφορετικές τιμές μιας μεταβλητής επαναλαμβάνονται περισσότερο από μια φορά, η επικρατούσα τιμή είναι η συχνότερη.
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Τι μπορούμε να δούμε σε αυτό το ιστόγραμμα?
Δειγματοληψία Στην Επαγωγική στατιστική οδηγούμαστε σε συμπεράσματα και αποφάσεις για τις παραμέτρους ενός πληθυσμού με τη βοήθεια ενός τυχαίου δείγματος.
Μέτρα μεταβλητότητας ή διασποράς
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι Μάθημα 4
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι
Έλεγχος της διακύμανσης
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Άσκηση 2-Περιγραφικής Στατιστικής
5o Μάθημα: Το τεστ χ2 Κέρκυρα.
ΣΤΟΧΟΙ Να μπορούν οι μαθητές:
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική ΙΙ Μάθημα 6
Έλεγχος υποθέσεων με την χ2 «χι -τετράγωνο» κατανομή
Δρ. Γιώργος Μαρκάκης Καθηγητής Βιομετρίας Τ.Ε.Ι. Κρήτης
Εισαγωγή στην Στατιστική
Η παρουσίαση του στατιστικού υλικού γίνεται με δύο τρόπους. 1 Η παρουσίαση του στατιστικού υλικού γίνεται με δύο τρόπους! 1. Ο πρώτος συνίσταται.
Μορφές κατανομών Αθανάσιος Βέρδης.
Ομαδοποιημένη Κατανομή Συχνοτήτων
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι Μάθημα 3
ΓΕΜΙΣΜΑ ΜΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ (Άσκηση 1)
Παρουσίαση Αριθμητικών Χαρακτηριστικών 1) Διακριτών
ΚΩΔΙΚΑΣ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΑΤΩΝ
Προβλήματα Ικανοποίησης Περιορισμών
Σταυρούλα Σαμαρτζή και Σμαράγδα Καζή Τμήμα Ψυχολογίας
Στατιστική και λογισμικά στις επιστήμες συμπεριφοράς
Παναγιώταρου Αλίκη Τμήμα Νοσηλευτικής
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΧ/ΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2 ΔΔΕ.
Μάθημα Μεθοδολογία της Έρευνας Υπεύθυνος Καθηγητής : Μπάγκος Παντελής
Σελ. 1 ΟΔΗΓΙΕΣ για τη συμπλήρωση του Φύλλου Αγώνα
Τι είναι «διάστημα» (1). Διαστήματα Εμπιστοσύνης α) για τη μέση τιμή (ποσοτικά) β) για ένα ποσοστό (ποιοτικά)
Βιοστατιστική (Θ) ΤΕΙ Αθήνας Ενότητα 3: Περιγραφική στατιστική
Σ Τ Α Τ Ι Σ Τ Ι Κ Η Πίνακας Συχνοτήτων Αθροιστική Συχνότητα Σχετική Συχνότητα Αθροιστική Σχετική Συχνότητα Διαγράμματα Επιμέλεια Κόλλας Γ. Αντώνιος [Μαθηματικός]
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι Μάθημα 2 ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι Μάθημα 2 Βαγγέλης Ντάλλας

Διαλογή - Κατανομή Συχνοτήτων -Σχετικών συχνοτήτων Πήραμε δείγμα 30 πτυχιούχων οδοντιάτρων και ζητήσαμε να μάθουμε το χρόνο που απαιτήθηκε για την απόκτηση πτυχίου.  Οι απαντήσεις έδωσαν τους ακόλουθους χρόνους σε έτη: 7,8,6,8, 6, 6, 6, 6, 6, 6, 6, 6, 8, 7, 8 6, 6, 6, 5, 5, 6, 5, 8, 7, 5, 6, 5, 6, 6,5 Ένας απλός τρόπος συνοπτικής παρουσίασης των δεδομένων είναι η διαλογή που γίνεται ως εξής: Σε μία στήλη (την στήλη "Παρατηρήσεις") τοποθετούμε όλες τις δυνατές τιμές των παρατηρήσεων, από μία φορά την κάθε τιμή.  Δίπλα στη στήλη "Παρατηρήσεις" τοποθετούμε τη στήλη "Διαλογή" και στη στήλη αυτή απέναντι από κάθε παρατήρηση σημειώνουμε μία κατακόρυφη γραμμή για κάθε φορά που η παρατήρηση εμφανίζεται στο δείγμα.  Η συμπλήρωση πέντε εμφανίσεων μιας συγκεκριμένης παρατήρησης σημειώνεται με διαγραφή των τεσσάρων κατακόρυφων γραμμών.

Ο πίνακας διαλογής των δεδομένων του χρόνου που απαιτήθηκε από τους 30 πτυχιούχους για την απόκτηση πτυχίου είναι: Παρατήρηση Διαλογή 55 6 77 IIIIII 8

Το πλήθος των γραμμών που αντιστοιχούν σε κάθε παρατήρηση δείχνει πόσες φορές αυτή εμφανίζεται στο συγκεκριμένο δείγμα και καλείται συχνότητα της παρατήρησης, π.χ. η συχνότητα του 5 είναι 6 και του 7 είναι 3. Αξίζει να σημειωθεί ότι η χρήση πινάκων διαλογής σε περιπτώσεις δεδομένων μεγάλου εύρους (R ), όπου R = max{xj} - min{xj}, δεν ενδείκνυται. Στην περίπτωση αυτή ο πίνακας διαλογής μπορεί να αντικατασταθεί από τον πίνακα: Παρατηρήσεις (x1) 5 6 7 8 Συχνότητα (ν1) 16 3 ο οποίος ονομάζεται πίνακας κατανομής συχνοτήτων. Για να σχηματίσουμε πίνακα συχνοτήτων της μεταβλητής Χ, καταγράφουμε το φυσικό αριθμό vj (vj ≤ ν), που δείχνει πόσες φορές εμφανίζεται η τιμή xj της εξεταζόμενης μεταβλητής Χ στο σύνολο των παρατηρήσεων και τον ονομάζουμε συχνότητα της τιμής xj Το σύνολο των ζευγών της μορφής (xj, νj) αποτελεί την κατανομή συχνοτήτων.

Π.χ. η κατανομή συχνοτήτων του παραδείγματος είναι: {(5,6) (6,16) (7,3) (8,5)} Είναι φανερό ότι το άθροισμα όλων των συχνοτήτων μας δίνει το μέγεθος ν του δείγματος. Δηλαδή :.ν1+ ν2 + ν3 +...+ νκ= ν Σε πολλές μελέτες και ειδικότερα όταν το δείγμα είναι πολυπληθές, για να έχουμε μια σαφή συγκριτική εικόνα για το μέρος του συνολικού πλήθους του δείγματος που καταλαμβάνει κάθε τιμή της μεταβλητής που εξετάζουμε, χρησιμοποιούμε τη σχετική συχνότητα (fj) ή την επί τοις εκατό σχετική συχνότητα (fj % ) .

Σχετική συχνότητα (fj )

Η Σχετική συχνότητα (fj ) της τιμής xj ορίζεται ως ο λόγος της συχνότητας vj ως προς το μέγεθος του δείγματος, δηλαδή fj=vj /v. Η «επί τοις εκατό» σχετική συχνότητα (fj%) της τιμής xj ορίζεται ως εξής: fj% = (vj /v) *100 Άμεση συνέπεια του ορισμού της σχετικής συχνότητας είναι οι ιδιότητες της: α ) 0 < fj < 1, για j = 1,2,...κ και β) f1 + f2 +...+ fK = 1 Σύμφωνα με τα παραπάνω θα συμπληρώσουμε τον πίνακα συχνοτήτων του παραδείγματος που αναφέραμε με τις σχετικές συχνότητες των τιμών της μεταβλητής «διάρκεια σπουδών» ή χρόνος που απαιτήθηκε για την απόκτηση πτυχίου.

Η επί τοις εκατό σχετική συχνότητα (ή%) Διάρκεια σπουδών (x1) Συχνότητα (ν1) Σχετική συχνότητα (f1) Η επί τοις εκατό σχετική συχνότητα (ή%) 5 6 0,20 20 16 0,53 53 7 3 0,10 10 8 0,17 17 Σύνολο 30 1,00 100

Άσκηση 1 1. Ρωτήσαμε ένα δείγμα 50 μαθητών ως προς την ομάδα που υποστηρίζουν. Η απαντήσεις που πήραμε ήταν οι εξής : 7 ΠΑΟΚ, 3 ΑΡΗΣ, 13 ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ, 8 ΑΕΚ , 25 ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ και κάποιοι από αυτούς ΗΡΑΚΛΗΣ. i. Να βρείτε πόσοι υποστηρίζουν τον ΗΡΑΚΛΗ. ii. Να κατασκευάσετε τον πίνακα κατανομής συχνοτήτων, σχετικών συχνοτήτων και σχετικών % συχνοτήτων.

Άσκηση 1 Συχνότητα v i Σχετ. συχνότητα fi Σχετ. συχνοτ. fi % ΠΑΟΚ ΑΡΗΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ ΑΕΚ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΗΡΑΚΛΗΣ Σύνολο 50 100

Άσκηση 2 Ρωτήσαμε ένα δείγμα 100 Ψηφοφόρων ως προς την ομάδα που υποστηρίζουν και πήραμε τις παρακάτω απαντήσεις: Άσπρο 25 Μαύρο 17 Μπλε 23 Κόκκινο 30 Πράσινο 5 Να κατασκευάσετε τον πίνακα κατανομής συχνοτήτων, σχετικών συχνοτήτων και σχετικών % συχνοτήτων.