Η ΕΙΡΗΝΗ ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η Συμβολή της Τέχνης στην Εκπαίδευση
Advertisements

ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2013
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Αυτό το ΤΑΝΤΡΑ ήρθε από την Ινδία. Δεν πειράζει αν είσαι ή οχι προληπτικός, αξίζει ο κόπος να διαβάσεις...OK? Αυτό είναι ένα Tantra Totem Nepalese για.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Εργαστήριο : «Αξιοποίηση ή Ολοκληρωμένη Διαχείριση του Χώρου του Παλαιού Εργοστασίου Λιπασμάτων (μέθοδος Ιστοριογραμμής)» Σεμινάριο του Δικτύου : «Τα Λιμάνια.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Πρόγραμμα αγωγής υγείας: «Γερά δόντια…. Καλύτερη υγεία»
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΜΑ : Η αυλή μας χώρος μόρφωσης, παιχνιδιού, δημιουργίας.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Διαφορετικότητα-Διαπολιτισμική εκπαίδευση Τάξη Γ2Σχολικό έτος:
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΙΟΜΕΤΟΧΟΥ Παρουσίαση: Μαρία Τσούντα
2ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας Σχ. έτ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
Διδάσκοντας Κριτική της Τέχνης
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 3: Τα Συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Συνέντευξη με νήπια.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Άξονες Συνέντευξης.
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Πως δημιουργούμε μια παρουσίαση στο PowerPoint
Εκπαιδεύοντας τον παππού στο διαδίκτυο
Παιχνίδι και Παιδική Ηλικία
ΕΝΟΤΗΤΑ Δ΄: επίλυση προβλημάτων
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Όνομα μαθητή: Ελισσάβετ Δουλοπούλου
ΜΕ ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Στη συνέχεια οι μαθητές έγραψαν τις δικές τους σκέψεις..
Έρευνα για την ενδοσχολική βία και καλές πρακτικές
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΕΙΡΗΝΗ ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ

ΣΤΟΧΟΙ Ο προβληματισμός και η ευαισθητοποίηση γύρω από τα επίκαιρα θέματα ( πόλεμος, ειρήνη, προσφυγιά) . Η απόκτηση «κριτικής ματιάς» πάνω στα σημαντικά γεγονότα και κυρίως στον τρόπο με τον οποίο αυτά προβάλλονται από τα ΜΜΕ. Η γνωριμία με τα έργα μεγάλων ζωγράφων καθώς και η δημιουργία έργων τέχνης από τα παιδιά. Η συνειδητοποίηση – στα πλαίσια του εφικτού - του κοινωνικού ρόλου της τέχνης.

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΓΙΑΤΙ « ΜΕΣΑ ΑΠO ΤΗΝ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ »; Επειδή αυτή ήταν η επιθυμία των μαθητών της τάξης μου. Επειδή η τέχνη (γενικότερα) και η ζωγραφική (ειδικότερα) έχουν έναν μοναδικό τρόπο να «μιλούν» στις καρδιές των ανθρώπων. Επειδή «μια εικόνα = χίλιες λέξεις» και επομένως μπορείς να περάσεις μέσα από έναν πίνακα ζωγραφικής πολλά μηνύματα. Επειδή με αυτόν τον τρόπο μπορείς να απευθυνθείς σε παιδιά με διαφορετικούς τύπους νοημοσύνης. Επειδή απέναντι στα έργα των μεγάλων ζωγράφων όλοι οι μαθητές αισθάνονται ίσοι και έτσι μπορούν να συμμετέχουν « επί ίσοις όροις».

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ Όλο το project κινείται γύρω από το βασικό άξονα ειρήνη-πόλεμος. Από τις δυο παραπάνω έννοιες δίνεται έμφαση στην ειρήνη και όχι στον πόλεμο. Το θέμα των προσφύγων εξετάζεται ως μια από τις πολλές και τραγικές συνέπειες του πολέμου. Τα ανθρώπινα δικαιώματα εξετάζονται σε σχέση κυρίως με την καταπάτησή τους σε περίοδο πολέμου.

Λαμβάνοντας υπόψη το νεαρό και ευαίσθητο της ηλικίας των παιδιών γίνεται προσπάθεια να μη «βαρύνει» υπερβολικά το όλο θέμα. Έχουν ληφθεί σοβαρά υπόψη το οικογενειακό περιβάλλον, οι απόψεις και τα στερεότυπα του κάθε μαθητή. Ο σχεδιασμός και η πορεία του project καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από τις επιθυμίες – ανάγκες των ίδιων των μαθητών της τάξης.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1 Η ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΜΕ ΤΑ ΠΙΝΕΛΑ ΤΩΝ ΖΩΓΡΑΦΩΝ

«Όλα μπορούν ν’ αλλάξουν στον αποθαρρημένο κόσμο μας, εκτός από την καρδιά, την αγάπη του ανθρώπου και τη φιλοδοξία του να γνωρίσει το «θείο». Marc Chagall

ΒΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΗΚΑΝ ΒΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΗΚΑΝ ♣ Ελεύθερη έκφραση σκέψεων-συναισθημάτων για την ειρήνη και τον πόλεμο. ♣ Παρουσίαση, συζήτηση και επιλογή πινάκων σχετικών με την ειρήνη και τον πόλεμο. ♣ Επεξεργασία των πινάκων που επιλέχτηκαν με τη βοήθεια φύλλων εργασίας. ♣ Ανάγνωση παραμυθιού με τίτλο: Ο πίνακας της Ειρήνης- Συζήτηση ♣ Κατασκευή έργων τέχνης με θέμα την ειρήνη και τον πόλεμο από τα ίδια τα παιδιά. ◘ ( Τα φύλλα εργασίας καθώς και κάποιοι προτεινόμενοι πίνακες είναι σε κείμενα του word )

ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ

ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ

Pablo Picasso, Γκουέρνικα

Francisco Goya, Η 2α Μαΐου 1808

Marc Chagall, Σκηνή πολέμου

Picasso, Το παιδί και το περιστέρι

Pompeo Batoni, Αλληγορία για τον πόλεμο και την ειρήνη

Ludwig Knaws, Η ειρήνη

ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2 ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ: ΟΤΑΝ Η ΤΕΧΝΗ... ΣΥΝΑΝΤΑ ...ΤΗΝ ΑΛΗΘΙΝΗ ΖΩΗ

ΒΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΗΚΑΝ ΒΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΗΚΑΝ ♣ Συζήτηση πάνω στον τίτλο του εργαστηρίου. ♣ Παράθεση πινάκων ζωγραφικής και φωτογραφιών με το ίδιο θέμα. ♣ Σύγκριση και επισήμανση στις διαφορές και ομοιότητες με τη βοήθεια φύλλου εργασίας. ♣ Παιχνίδια ρόλων: ▪ « Παίρνοντας συνέντευξη από έναν πρόσφυγα» ▪ « Το ημερολόγιο ενός πρόσφυγα» ♣ Αφίσα για τους πρόσφυγες.

David Burliuk,ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ-Η ΦΡΙΚΗ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ

AGENCY REUTERS 30 MARCH 1999, ΑΛΒΑΝΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

David Burliuk ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ-Η ΦΡΙΚΗ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ AGENCY REUTERS 30 MARCH 1999, ΑΛΒΑΝΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟ ΤΟ ΙΡΑΚ, Mohamed FAMPEL

ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΥΠΟΜΟΝΕΤΙΚΑ ΣΤΑ ΣΥΝΟΡΑ

ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΥΠΟΜΟΝΕΤΙΚΑ ΣΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟ ΤΟ ΙΡΑΚ, Mohamed FAMPEL

Ομοιότητες: Τα συρματοπλέγματα. Η μεγάλη και κουραστική πορεία. ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ: ΟΤΑΝ Η ΤΕΧΝΗ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗΝ ΑΛΗΘΙΝΗ ΖΩΗ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ● Συγκρίνοντας τις φωτογραφίες με τους πίνακες ζωγραφικής μπορείτε να βρείτε ομοιότητες και διαφορές; Απαντήσεις: Ομοιότητες: Τα συρματοπλέγματα. Η μεγάλη και κουραστική πορεία. Το θλιμμένο βλέμμα και η κούραση στα πρόσωπά τους. Διαφορές: Η φωτογραφία είναι πιο αληθινή και βγάζει πιο πολύ συναίσθημα σ’ αυτόν που τη βλέπει. ● Τι συναισθήματα σας προκαλούν αυτές οι εικόνες; Λύπη. Θλίψη. Ντροπή. Φόβο (σκέφτομαι πώς θα ήταν αν ήμουν στη θέση τους)

● Πιστεύετε πως τα <συρματοπλέγματα> είναι μια εικόνα που ταιριάζει με τον ανθρώπινο πολιτισμό; Απαντήσεις: Φυσικά και όχι! Αυτή η εικόνα είναι ντροπή για τον ανθρώπινο πολιτισμό. Οι άνθρωποι δεν είναι ζώα σε τσίρκο. αλλά έχουν όλοι ίσα δικαιώματα. Τα συρματοπλέγματα είναι αποτέλεσμα του ανθρώπινου εγωισμού που βάζει σύνορα και δεν θέλει να μοιράζεται . ● Mε ποιον τρόπο κατά τη γνώμη σας έπρεπε να αντιμετωπίζονται οι πρόσφυγες από τις χώρες στις οποίες ζητούν άσυλο; Θα πρέπει να τους δέχονται με καλοσύνη και χωρίς ρατσιστική διάθεση. Να τους παρέχουν σπίτια, φαγητό και ιατρική περίθαλψη. Να τους διευκολύνουν να ετοιμάσουν τα χαρτιά τους και να φύγουν αν θέλουν σε άλλη χώρα.

Παιχνίδι ρόλων: « Από το ημερολόγιο ενός πρόσφυγα» «14 Δεκεμβρίου Έξω κάνει κρύο και χιονίζει. Είμαστε όλοι μέσα στις σκηνές μας. Τυλιγόμαστε με τις κουβέρτες που μας έφερε ο σύλλογος. Το βράδυ ήρθαν κάτι γυναίκες και μας έφεραν ζεστή σούπα.» «17 Δεκεμβρίου Το χιόνι σταμάτησε, αλλά το κρύο εξακολουθεί να είναι τσουχτερό. Δεν βγαίνουμε έξω από τις σκηνές μας… Μερικές στιγμές μου λείπει τρομερά η πατρίδα μου και θέλω να γυρίσω πίσω, όμως ξέρω ότι αυτό είναι δύσκολο.» ( της μαθήτριας Ελένης Σ.)

Η ΑΦΙΣΣΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΑΝ ΝΟΙΑΖΕΣΤΕ ΑΛΗΘΙΝΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ.... ..ΤΟΤΕ ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ.. ..ΚΑΙ ΚΑΝΤΕ ΕΙΡΗΝΗ

«Χρωματίζοντας την Γκουέρνικα»

«Αντι-Γκουέρνικα: Ο δικός μας πίνακας για την Ειρήνη»

Πηγές- Βιβλιογραφία Αντικλείδι: Οι14 Διασημότεροι Αντιπολεμικοί Πίνακες Ζωγραφικής Path/ Finder : Ο πόλεμος μέσα από τα πινέλα καλλιτεχνών Kindy Kids : Πίνακες ζωγραφικής σχετικά με τον πόλεμο και την ειρήνη Culture edu: Εκπαιδευτικό υλικό της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες Compass Πρώτα βήματα: Εγχειρίδιο για να αρχίσετε την εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα Αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών-Μάθημα Αισθητικής Αγωγής Η τέχνη στην εκπαίδευση και η νοημοσύνη του συναισθήματος, Νίκος Τσιώτσος Η θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης του Gardner