ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ Ι
Advertisements

Τέλος Ενότητας.
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Οικονομική Ανθρωπολογία
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια της Φιλοσοφίας του Δικαίου Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Ασυνέχειες: Μηχανική περιγραφή ΙI Νικόλαος Σαμπατακάκης Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Γεωλογίας.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 5 : ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Ενότητα 12: Πάσχα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 9: Μετατροπές και πράξεις στους Η/Υ
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Ενότητα 6: Μιλάμε για την 28η Οκτωβρίου 1940
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 11: Αλγεβρικές πράξεις στους Η/Υ
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 12: Δικαστής και διαδικασίας δίκης
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Προσχολική Παιδαγωγική
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου
Ενότητα 2: Εισοδηματικός περιορισμός
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Διδακτική της Πληροφορικής
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 12: Το διάγραμμα ροής και η λειτουργία του
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part A): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ενότητα 4 (part A) : Ιατρική ηθική
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part B): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 8: ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ Ι Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Σκοποί ενότητας Έννοια Αγοράς Είδη Αγοράς Χαρακτηριστικά αγοράς Τμηματοποίηση Αγοράς

ΟΡΙΣΜΟΣ ΕΝΝΟΙΑΣ: ΑΓΟΡΑ Αγορά: market, marketing! - «Αγορά της Ερμού» ή «Αγορά Κολωνακίου». - «Αγορά πετρελαίου» ή «Αγορά Χρυσού». - «Λαϊκή Αγορά», «Εμπορική Αγορά». - «Δύσκολη η αγορά έργων τέχνης», (συνθήκες προσφοράς). Αγορά είναι ένα σύνολο αγοραστών με ανικανοποίητες ανάγκες, που έχουν τόσο την δυνατότητα όσο και την αποφασιστικότητα να τις ικανοποιήσουν.

ΑΥΞΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ Αύξηση μεγέθους αγοράς→αύξηση δυνατοτήτων αγοράς (ανάγκες-άτομα – εισόδημα ατόμων) → αύξηση δυνατοτήτων πωλήσεων. Ελκυστικές Αγορές (αγορές με ανοδική πορεία) ≠ Μη Ελκυστικές Αγορές (αγορές με καθοδική πορεία). Το ΜΚT στοχεύει στις ελκυστικές αγορές ή προσπαθεί να τονώσει τις μη-ελκυστικές μετατρέποντας αυτές σε ελκυστικές.

ΚΟΡΕΣΜΟΣ ΑΓΟΡΑΣ Αν π.χ. από τα 10 εκ. Έλληνες τα 7 εκ. έχουν τηλεόραση, τότε ο βαθμός κορεσμού της αγοράς της τηλεόρασης είναι 70%. Όταν το ποσοστό προσεγγίζει το 100% τότε η αγορά θεωρείται κορεσμένη. Επιλογές ΜΚΤ: (1) αγορές για μείωση λειτουργικής φθοράς, (2) τεχνολογική απαξίωση (νέα μοντέλα tv).

ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ≠ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ Στην αγορά καταναλωτών τα άτομα αγοράζουν διάφορα αγαθά και υπηρεσίες για ικανοποίηση προσωπικών αναγκών ή αναγκών των προστατευόμενων μελών. Στην αγορά καταναλωτών εντάσσονται και τα νοικοκυριά (Households). Τα νοικοκυριά κάνουν περισσότερες (τακτικές) και μαζικότερες πωλήσεις (καλύπτουν τις ανάγκες όλων των μελών) απ’ ότι τα άτομα ξεχωριστά.

ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ Οι αγορές δεν γίνονται για την άμεση ικανοποίηση των αναγκών των αγοραστών, αλλά για την έμμεση ικανοποίηση αναγκών τρίτων. Οι αγορές αφορούν πρώτες ύλες/υπηρεσίες που χρησιμοποιούνται για την δημιουργία τελικών προϊόντων. Μεταποιητική Αγορά: οι αγοραστές είναι οι βιομηχανίες, βιοτεχνίες, αγροτικές μονάδες κ.ά Κυβερνητική αγορά: αγοραστής είναι το Κράτος. Θεσμική αγορά: αγοραστές είναι νοσοκομεία, γηροκομεία, μουσεία, εκκλησίες, σχολεία κ.ά (όχι κέρδος). Μεταπωλητική αγορά: αγοραστές είναι οι μεταπωλητές, ενδιάμεσοι, λιανέμποροι κ.ά.

Κυβερνητική Αγορά – Κρατικές Προμήθειες Κυβερνητική Αγορά – Κρατικές Προμήθειες Εντοπισμός αναγκών Προγραμματισμός ικανοποίησης τους Αναλυτικός Καθορισμός των προδιαγραφών (δηλ. τεχνικών χαρακτηριστικών) Προκήρυξη Διαγωνισμού Συλλογή προσφορών από προμηθευτές Αξιολόγηση – επιλογή καλύτερης προσφοράς. Υπογραφή συμβολαίου προμήθειας – ανάθεση. Παραλαβή και έλεγχος προϊόντων/έργου. Τρωτά σημεία διαδικασίας, e-procurement.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ 1.Γεωγραφική συγκέντρωση αγοραστών (π.χ. Clusters, htci) 2.Υιοθέτηση σαφών και ορθολογικών κριτηρίων επιλογής (π.χ. οικονομικό υπόδειγμα αγοραστικής συμπεριφοράς). 3.Συλλογική - πολυπρόσωπη λήψη αποφάσεων για αγορά (π.χ. επιτροπές). Συνήθως τα αντίθετα ισχύουν για τις καταναλωτικές αγορές.

ΑΓΟΡΑ ΣΤΟΧΟΣ- TARGET MARKET Είναι ευθύνη του τμήματος ΜΚΤ μιας επιχείρησης να επιλέξει την αγορά-στόχο, δημιουργώντας ένα μίγμα ΜΚΤ το οποίο θα καλύπτει τις ανάγκες της αγοράς στόχου καλύτερα από τον ανταγωνισμό. Η επιλογή της αγοράς στόχου εξαρτάται από το περιβάλλον, τα χαρακτηριστικά της αγοράς στόχου, το προϊόν που εμπορεύεται ή μπορεί να παράγει η επιχείρηση και την φύση της επιχείρησης (μέγεθος, οικονομική ευρωστία κ.ά.)

ΑΓΟΡΑ ΣΤΟΧΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ; Ναι, αλλά για ελάχιστες κατηγορίες κυρίως βασικών προϊόντων π.χ. αλάτι, ζάχαρη, νωπά λαχανικά, γάλα, τσιμέντο, βενζίνη, τα οποία γίνονται αντιληπτά από τον καταναλωτή ως ομοιογενή. Συμφωνείτε με τις παραπάνω κατηγορίες προϊόντων ότι είναι ομοιογενείς;! Όταν το σύνολο της αγοράς θεωρείται ως αγορά στόχος και έχουμε 1 ΜΚΤ MIX, τότε έχουμε το ΜΗ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΜΚΤ ή MASS MARKETING (μαζική παραγωγή, οικονομίες κλίμακας, χαμηλό κόστος και τιμές).

Σύγχρονη Τάση: Εγκατάλειψη Mass Marketing Η εγκατάλειψη του Mass Marketing ξεκινάει με την διαφοροποίηση του προϊόντος και καταλήγει στην διαφοροποίηση όλου του MKT Mix. Η διαφοροποίηση προϊόντος μπορεί να είναι πραγματική ή φανταστική: Πραγματική: διαφοροποίηση χαρακτηριστικών, προδιαγραφών (π.χ Porsche≠Zastava) Φανταστική: επιρροή διαφήμισης ή τιμής που δημιουργεί διαφοροποιημένη εικόνα, χωρίς να έχει αλλάξει το προϊόν, π.χ φρέσκο γάλα ΔΕΛΤΑ≠ΕΒΓΑ).

ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ Η Τμηματοποίηση της Αγοράς αφορά: τη μελέτη της αγοράς με σκοπό να εντοπιστούν υποσύνολα καταναλωτών (τμήματα) τα οποία έχουν ομοιογενείς ανάγκες και χαρακτηριστικά (και που υπονοούν και ομοιογενή συμπεριφορά), έτσι ώστε να δημιουργηθούν κατάλληλα Μίγματα ΜΚΤ τα οποία θα καλύπτουν τις ανάγκες του κάθε υποσυνόλου ή ενός επιλεγμένου υποσυνόλου καταναλωτών.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ Τμηματοποίηση Φοιτητών με κριτήριο τον λόγο της παρουσίας τους στο Πανεπιστήμιο: Τμήμα 1: Οι φοιτητές που έρχονται για να μάθουν (απαιτητικοί, προγραμματισμένοι, ουσιαστικοί) Τμήμα 2: Οι φοιτητές που έρχονται για να παρακολουθούν τι συμβαίνει, ώστε να πάρουν καλό βαθμό στις εξετάσεις (Φιλόδοξοι) Τμήμα 3: Οι φοιτητές που έρχονται για να κάνουν φιλίες ή να δουν φίλους (Κοινωνικοί) Τμήμα 4: Οι φοιτητές που έρχονται για να κάνουν γνωριμίες αντίθετου φύλου (Ρομαντικοί) Τμήμα 5: Οι φοιτητές που έρχονται γιατί δεν έχουν τίποτα άλλο καλύτερο να κάνουν (απρογραμμάτιστοι).

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ (συνέχεια) Τμηματοποίηση Φοιτητών με κριτήριο την συχνότητα παρουσίας τους στο Πανεπιστήμιο: Τμήμα 1: Φοιτητές που δεν έρχονται καθόλου (δώστε επιπρόσθετα παραδείγματα τμηματοποίησης) Τμήμα 2: Οι φοιτητές που έρχονται αραιά (π.χ. 1-2 φορές την εβδομάδα). Τμήμα 3: Οι φοιτητές που έρχονται τακτικά, αλλά για συγκεκριμένα μαθήματα, μέρες και ώρες (δώστε επιπρόσθετα παραδείγματα τμηματοποίησης). Τμήμα 4: Οι φοιτητές που δεν χάνουν ποτέ κανένα μάθημα (μπράβο τους!)

Η ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΟΤΑΝ: Οι αγοραστές κάθε τμήματος αποτελούν μεταξύ τους μια ομοιογενή ομάδα, δηλ. συμπεριφέρονται κατά τον ίδιο περίπου τρόπο. Οι αγοραστές καθενός από τα τμήματα διαφέρουν από τους αγοραστές των άλλων τμημάτων. Να υπάρχει τουλάχιστον ένα τμήμα το οποίο να είναι ελκυστικό, έτσι ώστε να καθορισθεί σαν αγορά-στόχος. Το τμήμα που θα καθορισθεί σαν αγορά-στόχος να μπορεί να προσεγγισθεί από το μίγμα ΜΚΤ.

Βιβλιογραφία Μάλλιαρης, Π. (2012), Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Σταμούλη,

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Ορφανίδης Φαίδων 2015. «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ» Έκδοση: 1.0. Πάτρα 2015. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: https://eclass.upatras.gr/courses/BMA498/

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Πατρών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.