Ενεργειακές Πρώτες Ύλες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Advertisements

Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 3: Οι μεγάλες αυτοκρατορίες Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 2: Χαρακτηριστικά φύλλων ανθέων και καρπών Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 10: Παράγωγη καλλωπιστικών φυτών. Μέρος Β’ Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική Ενότητα 5: Τα γένη των συμβεβηκότων / H μέθοδος της διαίρεσης 1 Στασινός Σταυριανέας Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών.
Διδακτική της Λογοτεχνίας στην Προσχολική Εκπαίδευση Εισαγωγή στον Γραμματισμό – Πρακτικές Ασκήσεις Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Χημεία Τροφίμων Ενότητα #6: Βιταμίνες και Πρόσθετα Αθανάσιος Μανούρας Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας και Τεχνολογίας.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 4: Προσεγγίζοντας τα δυσάρεστα συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ :Η απογραφή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 2: Η Ευρώπη πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΙΖΗΜΑΤΟΓΕΝΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ Ενότητα 8: Λεκάνη Ζακύνθου Αβραάμ Ζεληλίδης, Καθηγητής Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Γεωλογίας.
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Ενότητα 1 η : Στόχοι και παιδαγωγικές αρχές του μαθήματος Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια και την ύλη της Εφαρμοσμένης Ηθικής Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και.
Εισαγωγή στη λογιστική, Ενότητα :Λογιστικό αποτέλεσμα, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ - ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΙΜΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ Ενότητα 3: Σύνταγμα - Δικαστήρια Γρηγόριος Βάρρας Αν.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 8 (PART B): Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Επιχειρείν Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Εισαγωγή στη λογιστική, Ενότητα :Λογαριασμοί, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
Δειγματοληπτικές γεωτρήσεις : Σκοπός - Εξοπλισμός - Τυποποίηση Νικόλαος Σαμπατακάκης Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Γεωλογίας.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ Ενότητα 1: Πετρολογία Μαγματικών Πετρωμάτων Βασίλειος Τσικούρας & Ιωάννης Ηλιόπουλος Σχολή Θετικών Επιστημών.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 10: Φιλοσοφική Συμβουλευτική Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας.
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 6: Κινηματική και Δυναμική του Στερεού Σώματος Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Ο Υπαλληλικός Κώδικας του 1951
Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εορτολογία Ενότητα 3: Η Εορτή των Χριστουγέννων και Θεοφανείων
Εορτολογία Ενότητα 8: Οι Εορτές των Αγίων Γεώργιος Φίλιας
Ενότητα 9: Ο Χειμώνας Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Οι διοικητικές εκκαθαρίσεις
Εορτολογία Ενότητα 4: Οι Εορτές της Αναλήψεως και της Πεντηκοστής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ενεργειακές Πρώτες Ύλες
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
Ενότητα 5: Συναισθήματα θετικά και δυσάρεστα
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Ενότητα 10: Άτμιση του Ξύλου.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ο ταφικός κύκλος Β των Μυκηνών και
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενεργειακές Πρώτες Ύλες Ενεργειακές Πηγές & Ενεργειακές Πρώτες Ύλες Ραδιενεργές Ενεργειακές Πρώτες Ύλες – Έρευνα & Εκμετάλλευση Κίμων Χρηστάνης Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Γεωλογίας

Άδειες Χρήσεις Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σκοποί ενότητας Σκοπός της συγκεκριμένης ενότητας είναι να αντιληφθεί ο αναγνώστης: τις μεθόδους, με τη βοήθεια των οποίων διεξάγεται η έρευνα για τον εντοπισμό κοιτασμάτων ουρανίου/θορίου, τους τρόπους εξόρυξης των κοιτασμάτων αυτών και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη χρήση του ουρανίου για ηλεκτροπαραγωγή.

Περιεχόμενα ενότητας Μέθοδοι έρευνας Μέθοδοι εξόρυξης ουρανίου Περιβαλλοντικές επιπτώσεις

Μέθοδοι έρευνας Εκτός από τις συνήθεις ερευνητικές μεθόδους, που γενικά οι Γεωλόγοι εφαρμόζουν στην προσπάθεια για εντοπισμό κοιτασμάτων άλλων ορυκτών υλών, όπως χαρτογράφηση, τεκτονική και στρωματογραφική ανάλυση, γεωφυσικές και γεωχημικές τεχνικές κ.ά., στην αναζήτηση κοιτασμάτων ουρανίου χρησιμοποιούνται επιπλέον και ραδιοφυσικές μέθοδοι, δηλ. μέθοδοι που βασίζονται στην ανίχνευση και μέτρηση της έντασης της φυσικής ραδιενέργειας του ουρανίου. Έρευνα για τον εντοπισμό θοριούχων μεταλλοφοριών δεν διεξάγεται, γιατί μέχρι σήμερα οι ανάγκες σε θόριο είναι περιορισμένες (δεν υπάρχει ακόμη αντιδραστήρας θορίου) και καλύπτονται από τις ποσότητες, που προκύπτουν από τη συνεξόρυξη με άλλα μέταλλα. Στην ύπαιθρο ανιχνεύεται η εκπομπή ακτινοβολίας γ ή συλλέγονται δείγματα αερίων. Στο εργαστήριο μετριέται η ακτινοβολία α.

Η ακτινοβολία γ Η ακτινοβολία γ στην ύπαιθρο ανιχνεύεται με το σπινθηρόμετρο και το φασματόμετρο. Το σπινθηρόμετρο κατα­γράφει την ένταση της ακτινοβολίας γ ανεξάρτητα από την πηγή προέλευσή της, ενώ το φασματόμετρο παρέχει τη δυ­νατότητα διάκρισης της πηγής, δηλ. προσδιορίζει αν η ακτινοβολία που ανιχνεύει, προέρχεται από αυξημένη συγκέντρωση K, U ή Th.¶ Γεωλογικοί παράγοντες, όπως η ύπαρξη στρώματος συμπαγούς αργίλου, υδροφόρου ορίζοντα κ.ά. πάνω από ένα μεταλλοφόρο σώμα, καθιστούν πολλές φορές δύσκολο ή και αδύνατο τον εντοπισμό του.

Μέθοδος αερίων Σε περιπτώσεις αβαθών μεταλλοφόρων σωμάτων είναι δυνατό να αντληθούν από την επιφάνεια του εδάφους υπεδαφικά αέρια, που θα περιέχουν και αέρια (ραδόνιο και ήλιο, προϊόντα φυσικής μεταστοιχείωσης του ουρανίου) προερχόμενα από το μεταλλοφόρο σώμα. Στα δείγματα μετριέται είτε η ποσότητα των περιεχομένων αερίων είτε η ακτινοβολία α που εκπέμπουν. Η μέτρηση της έντασης της ακτινοβολίας α γίνεται με αλφάμετρο (όργανο που καταγράφει τα σωμα­τίδια α) ή με τη μέθοδο προσβολής των ιχνών (προσδιορίζεται ο αριθμός και το μήκος ιχνών των σω­ματιδίων α πάνω σε κατάλληλα ευαίσθητο φιλμ).

Η εξόρυξη Διεξάγεται με: επιφανειακά και υπόγεια έργα, και επιτόπου έκπλυση. Εικόνα 1 Η επιτόπου έκπλυση (solution mining, in-situ leaching) μπορεί να εφαρμοστεί σε ειδικές περιπτώσεις μεταλλοφοριών.

Ουράνιο & Περιβάλλον 1/3 Στα υπόγεια ορυχεία η σκόνη σε συνέργεια με το ραδόνιο (προϊόν φυσικής μεταστοιχείωσης του ουρανίου) δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στο αναπνευστικό σύστημα των εργαζομένων. Τα στείρα υλικά των εξορύξεων περιέχουν ουράνιο και θυγατρικά ισότοπά του σε χαμηλές συγκεντρώσεις. Παρά τη χαμηλή συγκέντρωση οι ολικές ποσότητες είναι τεράστιες, καθώς ο όγκος των στείρων, ειδικά από επιφανειακές εξορύξεις, είναι τεράστιος. Τα στοιχεία αυτά είναι επικίνδυνα και τοξικά για το περιβάλλον και κάποια από αυτά είναι δυνατό να διαλυθούν και να ρυπάνουν επιφανειακά και υπόγεια νερά. Η παραγωγή καυσίμου από το μετάλλευμα δεν έχει σημαντικές επιπτώσεις υπό κανονικές συνθήκες.

Ουράνιο & Περιβάλλον 2/3 Η ηλεκτροπαραγωγή από πυρηνική σχάση έχει σχεδιαστεί με πολύ υψηλούς συντελεστές ασφάλειας. Παρόλα αυτά έχουν σημειωθεί ατυχήματα, με σημαντικές συνέπειες όχι μόνο τοπικές, αλλά περιφερειακές, ενδεχόμενα και πλανητικές. Τα σημαντικότερα: 1977 Three Mile Island, ΗΠΑ 1986 Chernobyl, Ουκρανία 2011 Fukushima, Ιαπωνία Η ανακύκλωση και επεξεργασία του χρησιμοποιημένου «καυσίμου» είναι μια πολύπλοκη διαδικασία με πιθανές εκπομπές αερίων περιβαλλοντικά μη συμβατών (π.χ. ιώδιο).

Ουράνιο & Περιβάλλον 3/3 Η διάθεση στο περιβάλλον των αποβλήτων υψηλής ραδιενέρ- γειας των πυρηνικών σταθμών αποτελεί σοβαρό πρόβλημα, που δεν έχει ακόμη επιλυθεί. Αποθηκεύονται προσωρινά μέχρι να βρεθεί λύση για την οριστική διάθεσή τους. Ο ίδιος ο πυρηνικός σταθμός χαρακτηρίζεται απόβλητο υψηλής ραδιενέργειας, που μετά την συμπλήρωση του προβλεπόμενου χρόνου λειτουργίας του πρέπει να αποσυναρμολογηθεί και να διατεθεί με ασφάλεια στο περιβάλλον. Πρόκειται για εξαιρετικά πολύπλοκη, χρονοβόρα και χρηματοβόρα διαδικασία, που συνδέεται με πολλές επικινδυνότητες και αβεβαιότητες.

Σημειώματα

https://eclass.upatras.gr/courses/GEO357/ Σημείωμα Αναφοράς Copyright: Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Γεωλογίας, Κίμων Χρηστάνης. «Ενεργειακές Πηγές και Ενεργειακές Πρώτες Ύλες». Έκδοση: 1.0. Πάτρα 2015. https://eclass.upatras.gr/courses/GEO357/

Συνιστώμενη βιβλιογραφία Murray, R.L. (2001). Nuclear energy: an introduction to the concepts, systems, and applications of nuclear processes. Boston, Butterworth-Heinemann. Χρηστάνης, Κ. (1998). Ενεργειακές Πηγές και Ενεργειακές Πρώτες Ύλες. Πάτρα: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Πατρών.

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνες/Σχήματα/Διαγράμματα/Φωτογραφίες Εικόνα 1 < Χρηστάνης, (1998) > <Ενεργειακές Πηγές και Ενεργειακές Πρώτες Ύλες> < Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Γεωλογίας >

Τέλος Ενότητας