Σχολή Θετικών Επιστημών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
Advertisements

Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 2: Χαρακτηριστικά φύλλων ανθέων και καρπών Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 10: Παράγωγη καλλωπιστικών φυτών. Μέρος Β’ Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ - ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΙΜΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ Ενότητα 3: Σύνταγμα - Δικαστήρια Γρηγόριος Βάρρας Αν.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Ανάγκες των ασθενών Φυσικές ανάγκες
Συνείδηση Επίπεδα Προϋποθέσεις καλής λειτουργίας Διαταραχές.
Ανατρίψεις Εν τω βάθει θωπείες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εορτολογία Ενότητα 3: Η Εορτή των Χριστουγέννων και Θεοφανείων
Εορτολογία Ενότητα 8: Οι Εορτές των Αγίων Γεώργιος Φίλιας
Ενότητα 9: Ο Χειμώνας Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Εορτολογία Ενότητα 4: Οι Εορτές της Αναλήψεως και της Πεντηκοστής
ΕΥΦΥΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Βιοηθική Κατά το δεύτερο ήμισυ του προηγούμενου αιώνα αναπτύχθηκε μια νέα τεχνολογία, η Βιοτεχνολογία, βασισμένη στην απίστευτα γοργή ανάπτυξη των Μοριακών.
Δραστηριότητες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας 1/2
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
Η θεωρητική βάση της εργασίας με την οικογένεια 1/2
Συνέντευξη Συζήτηση με σκόπιμο στόχο τον οποίο οι συμμετέχοντες αποδέχονται. Η συνέντευξη μοιάζει με τη συζήτηση: Περιλαμβάνουν λεκτική και μη λεκτική.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ Σύστημα Παραγωγής Διανομής Σύστημα Διεύθυνσης
Αρχή του αρχειακού δεσμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Φροντίδα μετά την αιμοληψία 1/3
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
Διδακτική των εικαστικών τεχνών Ενότητα 2
Ενότητα 5: Συναισθήματα θετικά και δυσάρεστα
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 8: Το Σύνταγμα του 1975: τα μέρη του και το περιεχόμενό του Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Μελάνια και επικαλυπτικά (Ε)
Υπηρεσίες Πληροφόρησης
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Πολιτική πληροφόρησης
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Ψυχιατρική Ενότητα 6: Οριακή σύγκρουση Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Ψυχιατρική Ενότητα 8: Μηχανισμοί άμυνας Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 3: Το παράδειγμα της Τρέισι Λάτιμερ (συνέχεια) Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Ψυχιατρική Ενότητα 4: Συνέχεια ψυχικών λειτουργιών
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ειδική Κοσμητολογία (Θ)
Εφαρμοσμένη Ενζυμολογία (Θ)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχολή Θετικών Επιστημών ΓΕΩΛΟΓΙΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΩΝ Ενότητα 2: Από την Ανάλυση Λεκανών στη Γεωλογία Πετρελαίων Αβραάμ Ζεληλίδης, Καθηγητής Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Γεωλογίας

Άδειες Χρήσης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση, Μη παράγωγα έργα 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ Σύμφωνα με αυτήν την άδεια ο δικαιούχος σας δίνει το δικαίωμα να: Μοιραστείτε — αντιγράψετε και αναδιανέμετε το υλικό Υπό τους ακόλουθους όρους: Αναφορά Δημιουργού — Θα πρέπει να καταχωρίσετε αναφορά στο δημιουργό, με σύνδεσμο της άδειας Μη εμπορική χρήση — Δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το υλικό για εμπορικούς σκοπούς Μη παράγωγα έργα — Μπορείτε να αναδιανείμετε το υλικό ως έχει, χωρίς να προβείτε σε αλλαγές (ανάμιξη, τροποποίηση)

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Πατρών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σύνοψη- Σκοποί Ενότητας Εισαγωγικά στοιχεία, βασικές έννοιες Τα βασικά συστατικά για μια πετρελαϊκή φόρτιση. Η ανάλυση λεκανών ως εργαλείο εκτίμησης και προφήτευσης πετρελαϊκών πεδίων.

ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Για οποιοδήποτε πετρελαϊκό πεδίο, απαιτούνται 5 βασικές προϋποθέσεις, χωρίς τις οποίες δεν μπορεί να υπάρξει. Αυτές είναι: Το μητρικό πέτρωμα (source), ο μονωτήρας (seal), η παγίδα (trap), ο ταμιευτήρας (reservoir) και ο χρόνος (timing). Μητρικό πέτρωμα: Ιζηματογενές πέτρωμα με αρκετό οργανικό υλικό που μετά την ταφή και την θέρμανσή του δύναται να παράξει πετρέλαιο ή/και φυσικό αέριο. Μονωτήρας: Αδιαπέρατο ιζηματογενές πέτρωμα που εμποδίζει την ανοδική πορεία και την διαφυγή. Ταμιευτήρας: Ιζηματογενές πέτρωμα που συσσωρεύεται το πετρέλαιο. Παγίδα: Γεωμετρική διάταξη του ταμιευτήρα και μονωτήρα που ευνοεί την συσσώρευση.

Εικόνα 1 (tunaskehidupan.wordpress.com) ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Εικόνα 1 (tunaskehidupan.wordpress.com)

Εικόνα 2 (www.prio.no/Global) ΕΙΣΑΓΩΓΗ ~35.000 κλαστικοί και ~12.500 ανθρακικοί ταμιευτήρες είναι γνωστοί ανά τον κόσμο. Εικόνα 2 (www.prio.no/Global)

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Τα βήματα της αξιοποίησης ενός πεδίου είναι: Διερεύνηση (exploration) Αξιολόγηση (appraisal) Σχεδιασμός- Ανάπτυξη (development) Παραγωγή (production) Επαναενεργοποίηση – εγκατάλειψη – αξιοποίηση πεδίου. Στο αρχικό στάδιο, οι γεωεπιστήμονες οφείλουν να εξακριβώσουν την παρουσία των 5 θεμέλιων στοιχείων. Η ανάλυση της λεκάνης μπορεί να οδηγήσει σε εκμετάλλευσή της μετά την αρχική αυτή εξακρίβωση.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η αξιολόγηση οδηγεί στην εκτίμηση του πεδίου (μέγεθος, σχήμα) και τα χαρακτηριστικά του, ενώ το στάδιο ανάπτυξης αφορά στο σχεδιασμό για το τεχνικό σκέλος: Πόσες γεωτρήσεις και που, πλατφόρμες κλπ. Κατά την διάρκεια της παραγωγής, δυναμικά δεδομένα ελέγχου του ταμιευτήρα επιφέρουν διαρκείς αξιολογήσεις και παρατηρήσεις μεταβολών. Οι ρυθμοί παραγωγής και δυνατότητες αξιοποίησης είναι οι ρυθμιστές του ‘’χρόνου ζωής’’ ενός πεδίου μέχρι την εγκατάλειψή του.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η έννοια του play αφορά μια αρχική εκτίμηση που συμπεριλαβμάνει σειρά παραγόντων που μπορεί να μην συμπεριλαμβάνουν την παγίδα. Η έννοια του play fairway αποτυπώνει μια ευρύτερη περιοχή που δύναται να δώσει αποτελέσματα με περεταίρω έρευνα. Τα plays μένει να αποδειχτούν (proven plays) ύστερα από αναλυτική έρευνα, όντας εκτιμήσεις (potential plays)

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Εικόνα 3 (www.ucl.ac.ukl)

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η έννοια του prospect αφορά τα σημεία εκείνα της Γης που μπορούν εν δυνάμει να συμπεριλαμβάνουν τα βασικά στοιχεία. Μια εξερευνητική γεώτρηση δίνει απαντήσεις. Η δουλειά του γεωεπιστήμονα είναι να κατασκευάσει ένα μοντέλο σύνδεσης όλων των καθοριστικών παραγόντων για μια δοσμένη λεκάνη. Ο βασικός ‘’βατήρας’’ για την κατασκευή αυτού του μοντέλου είναι η Ανάλυση λεκανών.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Αναγνωριστική ερμηνεία θεμελιώδων διαδικασιών που ελέγχουν την γεωμετρία της λεκάνης, τη διάπλασή της, τις φάσεις. Εντοπισμός-προσδιορισμός - προφήτευση των δυνατοτήτων γένεσης υδρογονανθράκων σε ένα μητρικό πέτρωμα, του ταμιευτήρα, των στρωμάτων μεταφοράς και των δρόμων μετανάστευσης, των μηχανισμών παγίδευσης και η χρονική τους αλληλεξάρτηση.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Απαραίτητη είναι η διερεύνηση: Θέσεις και μορφές των αποθετικών ακολουθιών. Μηχανισμοί και καθεστώς δημιουργίας της λεκάνης. Διαδικασίες σχηματισμού του υποβάθρου. Αναγνώριση και ερμηνεία των μεγα-ακολουθιών. Μοντελοποίηση ευδιάκριτων σταδίων δημιουργίας μιας λεκάνης. Χρονοστρωματογραφικές, λιθοστρωματογραφικές, βιοστρωματογραφικές, σεισμοστρωματογραφικές ερμηνείες σε συνδυασμό.

Σημείωμα Αναφοράς Copyright, Πανεπιστήμιο Πατρών, Αβραάμ Ζεληλίδης. «Γεωλογία Πετρελαίων». Έκδοση: 1.0. Πάτρα 2015. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: https://eclass.upatras.gr/courses/GEO353

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων Το υλικό της παρουσίασης προέρχεται από: Τις σημειώσεις από τις παρουσιάσεις του Καθηγητή του Τμήματος Γεωλογίας Αβράαμ Ζεληλίδη

Τέλος Ενότητας