Slalom
Cerebral Palsy International Sports and Recreation Association - CPISRA
Αθλητές Δημιουργήθηκε για άτομα με ΕΠ κυρίως CPISRA ΤΝΜ, μυική δυστροφία, δισχιδή ράχη, κλπ Μέτριους έως σοβαρούς κινητικούς περιορισμούς Ηλεκτροκίνητα αμαξίδια, με μπαταρία συνήθως Στίβου
Σκοπός Σκληρή επιφάνεια Συνήθως σε κλειστούς χώρους Έξι εμπόδια (όσο πιο γρήγορα μπορούν) Όταν γίνονται λάθη στη μετακίνηση ανάμεσα, από και προς τα εμπόδια, αθροίζονται ποινές σε δευτερόλεπτα Οι ποινές αθροίζονται στον τελικό χρόνο
Σκοπός Διαδρομή ξεκάθαρη Βέλη Σειρά των εμποδίων (εμπόδια/ πύλες) Μαθητές/ αθλητές και ΚΦΑ/ προπονητές επιτρέπεται να περπατήσουν τη διαδρομή μια φορά, 15 λεπτά πριν την έναρξη του αγώνα
Εξοπλισμός Κολλητικές ταινίες (κατεύθυνση με βέλη) 19 δείκτες (σωλήνες, εναλλακτικά κορίνες ή κώνοι) Κόκκινη κορδέλα (6 δείκτες) Άσπρη κορδέλα (4 δείκτες) Τα χρώματα αντιπροσωπεύουν αλλαγές στην κατεύθυνση Δείκτες για τις πύλες εισόδου στα εμπόδια Τρεις πύλες αναστροφής Μια πύλη 360 μοιρών Μια κυκλική πύλη Μια πύλη σε σχήμα οκτώ
Εξοπλισμός Οι πύλες αναστροφή και 360 μοιρών έχουν διαστάσεις ενός τ.μ. (ταινία) Το τελευταίο μέρος έχει ένα σπριντ Κατευθυντήρια βέλη παντού Τιμωρούνται με επιπλέον χρόνο όταν αγγίξουν την ταινία που οριοθετεί τις πύλες αναστροφής και 360 μοιρών (όχι όταν αγγίξουν τα βέλη) Έναρξη: Όλοι οι τροχοί πίσω από τη γραμμή αφετηρίας. Όταν οι μπροστινοί τροχοί περάσουν τη γραμμή αφετηρίας, ξεκινάει ο χρόνος
Χρονικά όρια Όσο πιο γρήγορα μπορούν Χωρίς ποινή σε χρόνο Ποινή αν ολοκληρώσει τη διαδρομή εκτός σειράς ή αν παραλείψει κάποιο εμπόδιο Επίσημο αγώνα: τρεις διαιτητές και δύο χρονομέτρες Επιβάρυνση για παραβάσεις δεικτών και γραμμών Όποιος δεν ολοκληρώνει (λόγω μηχανικού προβλήματος) αποκλείεται Πύλη αναστροφής: μπαίνουν, 180 μοίρες στροφή, βγαίνουν με αντίθετα κατεύθυνση Πύλη 360 μοιρών: μπαίνουν, 360 μοίρες στροφή, βγαίνουν με το ίδιο μέτωπο
1 1 1 1
1 1 1 1
1 1 1 1
1 1 1 1
1 1 1 1
1 1 1 1
1 1 1 1
1 1 1 1
1 1 1 1
1 1 1 1
1 1 1 1
Βίντεο (1-3)
Κανονισμοί - ποινές Επιπλέον χρόνος όταν: Παραλείψει ένα εμπόδιο Χτυπήσει πάνω σε δείκτη Ακουμπήσει γραμμή με τον τροχό του αμαξιδίου Ακουμπήσει δείκτη με το αμαξίδιο ή μέλος του σώματος του 1 1 1 1
Κανονισμοί - ποινές Αν κάνει λάθος στη σειρά της διαδρομής, οφείλει να διορθώσει το λάθος του πριν πάει στο επόμενο εμπόδιο Χωρίς βοήθεια από προπονητή ή συναθλητή του Αν αποτύχει να διορθώσει και τερματίσει, τότε θα αποκλειστεί 1 1 1 1
Κανονισμοί - ποινές Χτύπημα σε δείκτη, 5 δευτερόλεπτα ποινή Επανατοποθετείται στον επόμενο αθλητή Αν εγκλωβιστεί ο δείκτης κάτω από το αμαξίδιο, μπορεί με κινήσεις μπρος πίσω να απελευθερωθεί και να συνεχίσει Αν ακουμπήσει γραμμή (πύλη 360 μοιρών), ποινή 3 δευτερόλεπτα. Αν ακουμπήσει δείκτη, ποινή 3 δευτερόλεπτα Αν ακουμπήσει σε δείκτη που έχει ανατραπεί, δεν έχει επιπλέον ποινή 1 1 1 1
Δεξιότητες Αναστροφή Είσοδος με άσπρους δείκτες, έξοδος με κόκκινους δείκτες Στροφή 360 μοιρών Είσοδος και έξοδος, με κόκκινους δείκτες Έλεγχος του κορμού, σταθερή θέση του σώματος, ορίων γύρω του, σταθερά σημεία στο χώρο που θα βοηθήσουν να προσανατολιστεί Κυκλική πύλη Πλήρης περιστροφή γύρω από την κορίνα, χωρίς να την αγγίξει Στροφή σε σχήμα οκτώ Σταθερή θέση και στάση, χωρίς να αγγίξει τις κορίνες (έλεγχος της ταχύτητας – ‘καλύτερη’ πλευρά) 1 1 1 1
1 1 1 1
1 1 1 1
Βίντεο (4-5)
Οδηγίες Μαθητές και αθλητές με σοβαρούς περιορισμούς στη λειτουργικότητα Βαριές αναπηρίες Προσαρμογές Αναστροφή: είσοδος και έξοδος με την πλάτη Στροφή 360 μοίρες: Είσοδος μπροστά, στροφή ¼, ½, ¾, έξοδος Σχήμα οκτώ: Ελιγμοί γύρω από έναν ή δύο δείκτες στη σειρά
Δραστηριότητες Σελίδες 287 έως 296 Tap & Go Grand Reverse Reverse and Go Circle Up Ring Masters Reverse, Turn and Go The Wave Giant Slalom I & II
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ