Μελέτη της αναπνοής Πατήστε ESC να σταματήσει η παρουσίαση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάριο Ανανηπτών ΚΑΡΠΑ
Advertisements

ΕΡΓΟΜΕΤΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΑΠΟΛΥΤΟΥ ΜΗΔΕΝΟΣ ΓΕΡΟΘΑΝΑΣΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Βερβαινιώτης Π. εβδομάδα 8η
KINΔΥΝΟΙ ΧΕΙΡΟΥΡΓΕΙΟΥ & Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ Φ/Θ ΣΤΗ ΠΡΟΛΗΨΗ - ΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Πώς να καθαρίσετε το Air Condition σας…
Ανάκλαση και διάδοση σε ένα όριο.
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου
ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΡΓΟΜΕΤΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΝΕΥΜΟΝΟΛΟΓΙΑ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ ΣΤΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΩΝ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΩΝ ΝΟΣΗΜΑΤΩΝ Π. ΚIEKKAΣ.
Το αναπνευστικό σύστημα Αναπνευστικές χωρητικότητες
ΜΕΤΡΗΣΗ ΖΩΤΙΚΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Η θερμοκρασία Ο σφυγμός Η αναπνοή Η αρτηριακή πίεση
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΕΛΕΓΧΟΣ ΘΕΡΜΙΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ
Ιατρική του Ύπνου ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
ΕΠΑΛ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ
ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΟΜΑΔΑΣ Β’.
Ένα τυχαίο μη ειδικευμένο άτομο έχει την πιθανότητα να κάνει καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση (ΚΑΑ) περισσότερες από 6 φορές στη ζωή του και υπάρχει πιθανότητα.
Σεμινάριο Βασικής Υποστήριξης της Ζωής & Αυτόματης Εξωτερικής Απινίδωσης.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
Κεφάλαιο 7 ΜΕΓΕΘΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΕΙΣΜΩΝ
ΤΟΞΙΚΟΤΗΤΑ.
Γ.Ζ.Καπελώνης ΕΚΦΕ Ν.ΣΜΥΡΝΗΣ Το «σενάριο» Αφού ολοκληρώσουμε τη διδασκαλία στο κεφάλαιο 3 οι μαθητές θα πραγματοποιήσουν την εργαστηριακή άσκηση «Προσδιορισμός.
Διατήρηση μεταβολικών λειτουργιών 1/2
5. ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΩΝ ΑΝΑΠΝΟΩΝ
Αύξηση-Ανάπτυξη των παιδιών
Διάλεξη 22 Πληθωριστικό Σύμπαν: Λύση στα Προβλήματα Επιπεδότητας, Ορίζοντα και Μονοπόλων Βοηθητικό Υλικό: Liddle κεφ Ryden κεφ
Επιπτώσεις στην Ψυχολογία  Μειώνει το στρες  Ενισχύει την ευεξία  Συντελεί στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης  Οδηγεί πιο κοντά στη φύση  Αυξάνει.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14: ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑΣ
Τι είναι η Κατανομή (Distribution)
Σεμινάριο Βασικής Υποστήριξης της Ζωής & Αυτόματης Εξωτερικής Απινίδωσης.
Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση και χρήση Αυτόματου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιδίωξη: βελτίωση ποιότητας με συνεχή βελτίωση των διεργασιών με βάση τις οποίες παράγονται τα προϊόντα Παράγοντες: ελεγχόμενες μεταβλητές.
… εκεί που οι δυνάμεις περισσεύουν ρευστά και πίεση.
ΑΣΚΗΣΗ 8 Ελαστικές και μη ελαστικές κρούσεις Αρχή διατήρησης της ορμής ΑΣΚΗΣΗ 8 Ελαστικές και μη ελαστικές κρούσεις Αρχή διατήρησης της ορμής Σκοπός είναι.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
Εκπνοή ! Εισπνοή !  Ο αέρας εισέρχεται από τη ρινική κοιλότητα (μύτη). τραχεία ρόγχους  Περνάει από το λάρυγγα, την τραχεία και φτάνει στους βρόγχους.
ΤΟ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΒΑΡΟΣ – ΜΑΖΑ – ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ
Περιλαμβάνει κάθε μέθοδο χρησιμοποίησης μηχανικής συσκευής για την υποστήριξη (μερική ή πλήρη) του αερισμού του ασθενή – σήμερα, επιτυγχάνεται με την εφαρμογή.
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
Στατιστικές Υποθέσεις
ΣΠΙΡΟΜΕΤΡΗΣΗ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΑΣΚΗΣΗ 4: Θεμελιώδης Νόμος της Μηχανικής
ΑΣΚΗΣΗ 11: Υπολογισμός των συντελεστών κινητικής και στατικής τριβής .
Άσκηση 9 ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ.
Ώθηση δύναμης – Μεταβολή Ορμής
Μια εισαγωγή του φαινόμενου της διάθλασης για το γυμνάσιο
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
Άσκηση 1: Ιδιότητες των νεύρων
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Το αναπνευστικό σύστημα
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ - ΑΓΩΓΙΜΟΤΗΤΑ
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : Οι Αλχημιστές
Πρώτες βοήθειες Είναι οι πρώτες ενέργειες που κάνουμε στον τόπο
11/12/20171 ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ.
ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥΣ
Αναπνευστικό σύστημα αναπνοή.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΝΟΜΩΝ ΤΩΝ ΙΔΑΝΙΚΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
ΤΟ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου
Η ΑΝΑΠΝΟΗ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ Το αναπνευστικό σύστημα συνεργάζεται με το πεπτικό και κυκλοφορικό σύστημα Οι θρεπτικές ουσίες απορροφώνται από το λεπτό έντερο.
ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΑΕΡΙΣΜΟΣ Περιλαμβάνει κάθε μέθοδο χρησιμοποίησης μηχανικής συσκευής για την υποστήριξη (μερική ή πλήρη) του αερισμού του ασθενή – σήμερα, επιτυγχάνεται.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μελέτη της αναπνοής Πατήστε ESC να σταματήσει η παρουσίαση

Σκοπός της άσκησης Η άσκηση αυτή αποσκοπεί στη μελέτη των αναπνευστικών κινήσεων κάτω από διαφορετικές φυσιολογικές συνθήκες (Α' Μέρος), στον προσδιορισμό των όγκων και χωρητικοτήτων του αναπνευστικού συστήματος (Β' Μέρος) και τέλος στην προσομοίωση σε Η/Υ του αερισμού των πνευμόνων (Γ’ Μέρος).

Ανατομία του αναπνευστικού συστήματος ΒΙΝΤΕΟ

Αναπνευστικές κινήσεις Αρνητική θωρακική πίεση ΒΙΝΤΕΟ

Αναπνευστικοί όγκοι Αναπνεόμενος όγκος αέρα= Όγκος νεκρού χώρου + Όγκος που φτάνει από το εξωτερικό περιβάλλον στις κυψελίδες Αναπνεόμενος (ΤV) όγκος αέρα είναι ο όγκος που εισπνέεται ή εκπνέεται σε κάθε ήρεμη αναπνοή (περίπου 500ml). Εισπνευστικός εφεδρικός όγκος (IRV) είναι ο όγκος που μπορεί να εισπνευστεί αφού τελειώσει η ήρεμη εισπνοή, με τη μεγαλύτερη δυνατή εισπνοή (περίπου 2200-3200ml, ανάλογα με το φύλο και την ηλικία). Εκπνευστικός εφεδρικός όγκος (ERV) είναι ο όγκος που μπορεί να εκπνευστεί αφού τελειώσει η ήρεμη εκπνοή, με τη μεγαλύτερη δυνατή εκπνοή (περίπου 750-1000ml). Υπολειπόμενος όγκος είναι ο όγκος που παραμένει στους πνεύμονες μετά τη μέγιστη δυνατή εκπνοή (περίπου 1200ml).

Αναπνευστικές χωρητικότητες Αθροίζοντας δύο ή περισσότερους όγκους παίρνουμε τις χωρητικότητες: Ολική πνευμονική χωρητικότητα: είναι το άθροισμα και των τεσσάρων παραπάνω όγκων. Ζωτική ουσιώδης χωρητικότητα: είναι το άθροισμα των τριών πρώτων δηλαδή ο μέγιστος όγκος που μπορεί να εκπνευστεί μετά από τη μεγαλύτερη δυνατή εισπνοή. Λειτουργική υπολειπόμενη χωρητικότητα είναι ο όγκος του αέρα μέσα στους πνεύμονες όταν οι αναπνευστικοί μυς βρίσκονται σε ηρεμία και υπολογίζεται αν αθροίσουμε τον εκπνευστικό εφεδρικό όγκο και τον υπολειπόμενο όγκο.

Έλεγχος της αναπνοής

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ A' Μέρος. Αναπνευστικές κινήσεις Για τη μελέτη των αναπνευστικών κινήσεων χρησιμοποιείται ο πνευμονογράφος. Ο πνευμονογράφος είναι ένα απλό όργανο που χρησιμοποιείται για την ποσοτική καταγραφή των μεταβολών της διαμέτρου του στήθους. Οι μεταβολές αυτές προέρχονται κατά κύριο λόγο από τις αναπνευστικές κινήσεις

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑ 1. Κανονική αναπνοή Καταγράφουμε την κανονική αναπνοή για μερικά λεπτά, κατόπιν εισπνέουμε όσο περισσότερο αέρα μπορούμε και εκπνέουμε το μέγιστο δυνατό. Η απόσταση μεταξύ του μέγιστου της εκπνοής και του μέγιστου της εισπνοής αντιπροσωπεύει τη ζωτική ουσιώδη χωρητικότητα. Την ουσιώδη χωρητικότητα σε (ml) θα προσδιορίσουμε στο Β' Μέρος. Με τον τρόπο αυτό θα υπολογίσουμε τη συσχέτιση ύψους της καταγραφής και του αντίστοιχου όγκου. Από την καταγραφή υπολογίζουμε το ρυθμό της αναπνοής. ΠΕΙΡΑΜΑ 2. Υπερκαπνία Χωρίς να αλλάξουμε το σύστημα καταγραφής προσαρμόζουμε μια σακούλα γύρω από το στόμα και τη μύτη και συνεχίζουμε την αναπνοή κανονικά έως ότου αντέξουμε ή μας υποδειχθεί να σταματήσουμε. Σημειώνουμε τις αποθηκευμένες καταγραφές τόσο κατά τη διάρκεια του πειράματος, όσο και κατά την επαναφορά στη φυσιολογική κατάσταση (η επαναφορά χρειάζεται περίπου 5 λεπτά). Εξηγείστε τις διαφορές που παρατηρούνται. ΠΕΙΡΑΜΑ 3. Υπεραερισμός Ανοίγουμε τον πλάγιο σωλήνα του πνευμονογράφου και αρχίζουμε να εισπνέουμε όσο πιο γρήγορα και δυνατά μπορούμε (η εκπνοή όμως πρέπει να είναι κανονική). Μετά από ένα λεπτό σταματούμε τον υπεραερισμό, κλείνουμε τον πλάγιο σωλήνα και αρχίζουμε αμέσως την καταγραφή. Ερμηνεύστε τα αποτελέσματά σας. ΠΕΙΡΑΜΑ 4. Επίδραση της ομιλίας και άσκησης Καταγράφουμε για λίγο την κανονική αναπνοή και κατόπιν διαβάζουμε 1-2 παραγράφους από κάποιο κείμενο, ενώ συνεχίζουμε την καταγραφή. Ερμηνεύστε τα αποτελέσματά σας και όπου είναι δυνατόν κατασκευάστε το χρονοδιάγραμμα της αναπνοής. Τρεχουμε και μετά καταγράφουμε την αναπνοή

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Β' Μέρος. Όγκοι και χωρητικότητες του αναπνευστικού συστήματος ΠΕΙΡΑΜΑ 1. Μέτρηση του αναπνεόμενου όγκου (TV) Ο φοιτητής στον οποίο θα γίνουν οι μετρήσεις πρέπει να καθίσει δίπλα στο σπιρόμετρο και να αναπνέει για ένα περίπου λεπτό ήρεμα και φυσιολογικά. Στη συνέχεια, αφού πάρει μια κανονική εισπνοή, εκπνέει αποκλειστικά με το στόμα, κανονικά και όχι βεβιασμένα, μέσα στο σωλήνα του σπιρομέτρου. Τον όγκο διαβάζουμε στην οριζόντια αριθμημένη κλίμακα και τον σημειώνουμε. Επαναλαμβάνομε το πείραμα δύο φορές και κάθε φορά επαναφέρουμε το δείκτη της κλίμακας στο μηδέν.. ΠΕΙΡΑΜΑ 2. Μέτρηση του εκπνευστικού εφεδρικού όγκου (ERV) Ο φοιτητής στον οποίο γίνονται οι μετρήσεις στέκεται αναπνέοντας κανονικά για ένα περίπου λεπτό και στη συνέχεια, μετά από μία κανονική εκπνοή, βάζει το άκρο του σωλήνα του σπιρόμετρου στο στόμα και εκπνέει βίαια όλο τον αέρα που μπορεί να εκπνεύσει.. ΠΕΙΡΑΜΑ 3. Μέτρηση εισπνευστικού εφεδρικού όγκου (IRV) Ο φοιτητής στον οποίο γίνονται οι μετρήσεις αναπνέει όρθιος για ένα λεπτό και μετά παίρνει μία όσο το δυνατό πιο βαθιά εισπνοή. Βάζοντας την άκρη του σωλήνα στο στόμα, εκπνέει κανονικά χωρίς να φυσά βεβιασμένα προς τα έξω τον αέρα. Ο IRV υπολογίζεται αφαιρώντας την τιμή του TV που έχουμε υπολογίσει στο πρώτο πείραμα από την ένδειξη που διαβάζουμε τώρα στην κλίμακα του σπιρομέτρου.. ΠΕΙΡΑΜΑ 4. Μέτρηση της ζωτικής χωρητικότητας (VC) Oρθιος ο φοιτητής αναπνέει βαθιά μέσα και έξω για λίγο και στη συνέχεια παίρνει μία όσο το δυνατόν πιο βαθιά εισπνοή και, βάζοντας την άκρη του σωλήνα του σπιρομέτρου στο στόμα του, εκπνέει με όλη του τη δύναμη. Το πείραμα επαναλαμβάνεται τρεις φορές από κάθε φοιτητή. Η VC καθορίζεται βγάζοντας το μέσο όρο από τις τρεις προσπάθειες και συγκρίνοντας τον με το άθροισμα IRV + ERV + TV (που μετρήθηκαν προηγούμενα).

Προσομοίωση Είναι γνωστό ότι η εξάσκηση των φοιτητών σε επίπεδο εργαστηριακών ασκήσεων, με χρήση των κατάλληλων πειραματοζώων, οργάνων και αναλωσίμων (χημικών κλπ) αποτελεί τη βάση για την κατανόηση των αντίστοιχων κεφαλαίων της Φυσιολογίας. Οι ασκήσεις αυτές σας δίνουν την ευκαιρία να έλθετε σε άμεση επαφή με το εξεταζόμενο κάθε φορά φυσιολογικό σύστημα (π.χ. Νευρικό, Πεπτικό κλπ). Από την άλλη πλευρά, τα αποτελέσματα των πειραμάτων εξαρτώνται από πολλές παραμέτρους, και η μέχρι σήμερα εμπειρία δείχνει ότι ποικίλλουν ανάμεσα στους φοιτητές. Η χρησιμοποίηση κατάλληλα σχεδιασμένων προγραμμάτων σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, παρέχει αρκετά πλεονεκτήματα για τη συμπληρωματική μελέτη της λειτουργίας διαφόρων φυσιολογικών συστημάτων. Με δεδομένο ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος να καταστραφεί ούτε ο ιστός ούτε τα όργανα που χρησιμοποιούνται, σας δίνεται περισσότερος χρόνος να σκεφτείτε, να προβληματιστείτε σε θεωρητικό επίπεδο και να εξάγετε συμπεράσματα για θέματα που σας ενδιαφέρουν.

ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ A) ΜΕΤΡΗΣΗ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΩΝ ΟΓΚΩΝ ΚΑΙ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΩΝ

ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Β) ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΠΝΟΗ

ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Γ) ΠΡΟΤΥΠΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΝΟΗΣ