Η αναγεννησιακή παιδεία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Advertisements

“Θα πρέπει να διαλέξουμε ανάμεσα σε ένα σχολείο όπου είναι εύκολο στους δασκάλους να διδάξουν και σε ένα σχολείο εύκολο στα παιδιά να μάθουν…” Λέων Τολστόι.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Εκπαιδευτικός Φιλόλογος
Η ανάπτυξη των γραμμάτων και η μελέτη των αρχαίων Ελλήνων κεφ. 26
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΒ΄. Στόχος Η πρόοδος της κοινωνίας Η ανάπτυξη της προσωπικότητας του κάθε πολίτη.
Κρυφή ΜατιάΒοήθεια Κοινού  Δελτίο Ερωτήσεων Ιστορίας Εύκολες Μέσης δυσκολίαςΔύσκολες Ιστορική ΠερίοδοςΒιβλίο Φιλοσοφικό Κίνημα Αστρονομία.
ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Τιτσιάνο “Η Αφροδίτη του Ουρμπίνο”
Η βασιλεια του ΜιχαΗλ Γ’
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Β΄
Bυζαντινή Φιλολογία Nεοελληνική Φιλολογία Γλωσσολογία Θεωρία Λογοτεχνίας.
Οι Έλληνες κατακτούν τους Ρωμαίους με τον πολιτισμό τους.
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
Ολίβια Σοβίνσκα Μαριλένα Χωριανοπούλου Οδυσσέας Ψαρράς
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
AΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
Φιλοσοφία & Γράμματα Αυτό που ονομάζουμε Βυζαντινή Φιλοσοφία, αποτελεί μια άρρηκτη ενότητα της ιστορίας του δόγματος και της χρήσης της ζωντανής φιλοσοφικής.
Αναγέννηση Τον 15ο και 16ο αιώνα στον ευρωπαϊκό χώρο εκδηλώνεται ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό συγχρόνως κίνημα : η Αναγέννηση. Κατά την προετοιμασία.
Project : χορεύοντας στον κόσμο
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
Εργασία για Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Χειμαριού Ελισσάβετ ΑΜ 5334 Κουτσοσπύρου Χρύσα ΑΜ 5238 Κουτσοσπύρου Χρύσα ΑΜ 5238 Ζαχαροπούλου Μαρία- Αθανασία.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Τ Ο «Ν ΕΟ Λ ΥΚΕΙΟ Η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
ΜΙΣΕΛ ΝΤΕ ΜΟΝΤΑΙΝ.
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Ευγένιος Βούλγαρης ΘΕ 6: Ορθοδοξία - Διαφωτισμός - Νέος Ελληνισμός Φώτης Έξαρχος Β ’1.
ΛΙΝΤΙΑ ΒΥΣΚΑ, ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΟΥΜΕΛΑ ΠΛΑΤΩΝΑΣ.
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ Βυζαντινή Λογοτεχνία Το Βυζάντιο υπήρξε ο μοναδικός χώρος ελληνικής παιδείας κατά τους μέσους αιώνες και η βυζαντινή.
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ
«Η ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
 Την ίδια εποχή με τις Ανακαλύψεις αλλά σε μεγαλύτερη χρονική έκταση, το 15 ο και 16 ο αι., εκδηλώνεται στον ευρωπαϊκό χώρο ένα καλλιτεχνικό και πνευματικό.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝ ΩΝ ΤΜΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ- Γ’ΕΞΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Καθηγητής: Μάριος Κουκουνάρας- Λιάγκης Ομάδα: Αρακυνθίου Φωτεινή.
Λεωνίδας Κραλίδης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΤΑΧΟΥ-ΗΛΙΑΔΟΥ Καραντάκη Μαργαρίτα Α.Ε.Μ.: 3141.
( ) Επιφανής ζωγράφος. Γεννήθηκε στην Τήνο, όπου και πέρασε τα παιδικά του χρόνια. Μετά την εγκατάσταση της οικογένειάς του στην Αθήνα (1850)
 Η Αναγέννηση εμφανίζεται στα μέσα του 14 ου αι. (1350) στη Βόρεια Ιταλία με κύριο χαρακτηριστικό τη μελέτη του αρχαίου ελληνικού και ρωμαϊκού πολιτισμού.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Φυσική Αγωγή Υπ. Καθηγητής: Λάμπρος Αθανασόπουλος Τμήμα: Α1 Σχολικό έτος: Από.
BENETIA KAI BYZANTIO Η Βενετία των Ελλήνων.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Ευρωπαϊκή Ιστορία 6 συνάντηση (28/3/2017)
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Η Ευρώπη των Αντιφάσεων Επιστήμη ή Μαγεία;;
Ευρωπαϊκή Ιστορία 5 συνάντηση (21/3/2017)
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ: Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
ΚΛΑΣΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ Η Επιτακτικότητα του Ανθρωπισμού
Η βασιλεία του Μιχαήλ Γ΄ και η αυγή της Νέας Εποχής
Σκοποί, αντικείμενα διδασκαλίας και μάθησης
3. Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων
Σχολικό έτος B’ Λυκείου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η αναγεννησιακή παιδεία Η αναγεννησιακή παιδεία

Το περιεχόμενο της Ουμανιστικής παιδείας Οι ουμανιστές αντικατέστησαν, στη μετάδοση της γνώσης, τους μοναχούς, αν και η εκκλησία εξακολουθούσε να παρέχει εκπαίδευση και οι μοναχοί να ασχολούνται με τα γράμματα πίστευαν ότι η δημιουργία του Νέου Ανθρώπου ξεκινάει από τα σχολεία και την εκπαίδευση επιδόθηκαν στην πνευματική & σωματική καλλιέργεια του ανθρώπου (μαζί με τα ελληνικά & τα λατινικά οι νέοι διδάσκονταν πλέον και γυμναστική)

Η πνευματική δραστηριότητα κατά την Αναγέννηση παρουσιάζεται έντονη πνευματική δραστηριότητα (κλασικοί Έλληνες συγγραφείς μεταφράζονται στα λατινικά & διδάσκονται, ιδρύονται πολλά πανεπιστήμια που καλλιεργούν τις αρχαιοελληνικές σπουδές, στις οποίες καθηγητές ήταν βυζαντινοί λόγιοι) η νέα κριτική προσέγγιση οδήγησε και στην άνθηση των μαθηματικών, της ιατρικής, της αστρονομίας

Η εκπαιδευτική «έκρηξη» και οι απαρχές της δημόσιας εκπαίδευσης την περίοδο της Αναγέννησης Βασική προτεραιότητα του ουμανισμού αποτέλεσε η εκπαίδευση, ακόμη και στα κορίτσια 15ο &16ο αι. παρατηρήθηκε «έκρηξη» ίδρυσης πανεπιστημίων & σχολείων (αύξηση μαθητών, φοιτητών, δασκάλων, εκδοτών, βιβλιοπωλών, βιβλιοθηκάριων, επιμελητών εκδόσεων, μεταφραστών & όλων όσων ασχολούνταν με τα γράμματα) η ιδέα της υποχρεωτικής δημόσιας εκπαίδευσης άρχιζε να κερδίζει έδαφος (και σταματά να είναι ιδιωτική υπόθεση)

Η νέα ελληνική διάσταση της Αναγεννησιακής σκέψης Βασικό μέλημα συγγραφέων & καλλιτεχνών της Αναγέννησης ήταν η μίμηση των αρχαίων προτύπων τους (χωρίς να πιθηκίζει & να αντιγράφει τυφλά το ύφος & το περιεχόμενο των αρχαίων προτύπων, ώστε να δημιουργηθούν παράλληλα νέες ιδέες) Η νέα «ελληνική» διάσταση της Αναγέννησης τοποθέτησε στο επίκεντρο την φιλοσοφία του Πλάτωνα (από την εσωτερική τελειοποίηση του ανθρώπου, που αποτελεί τον κεντρικό ρόλο στο έργο του Πλάτωνα, οι ουμανιστές εμπνεύστηκαν τη «στοχαστική ζωή», η οποία συνδέεται με το σκεπτόμενο άνθρωπο & την τελειοποίηση της προσωπικότητάς του)