ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
Δημήτριος Σουλιώτης Διευθυντής ΙΕΚ Γλυφάδας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Η ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΓΛΩΣΣΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ.
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Βιωματική Δράση 1ης Γυμνασίου 2ο Γυμνάσιο Πεύκης
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Η επίδραση της κουλτούρας των συνομηλίκων στα πλαίσια του σχολείου.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Βιολογία Γυμνασίου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Βασικός στόχος της παρέμβασης:
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
1ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ Διερεύνηση με συζήτηση
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ των μεταπτυχιακών φοιτητριών Αποστόλου Μαριάννα Γαϊτανάκη Χριστίνα Μαμάκου Παναγιώτα Παπαδοπούλου Ευρώπη Παταπάτη Ευφροσύνη Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Πάντα Δήμητρα Θεσσαλονίκη, 2016

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ (1) Νεομπιχεβιοριστική Σχολή Σχολή της Κοινωνικής Μάθησης Ψυχοδυναμική Σχολή Ανθρωπιστική Σχολή (Ματσαγγούρας, 2008, Συφάκη, 2008)

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ (2) Διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς Τροποποίηση συμπεριφοράς Στήριξη επιθυμητής συμπεριφοράς (Συφάκη, 2008) Διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς Σ (Συφάκη, 2008)

ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ (1) “ Ο μόνος άνθρωπος που είναι πραγματικά μορφωμένος είναι εκείνος που έχει μάθει πώς να μαθαίνει και πώς να αλλάζει” C. Rogers

Θεμελιωτής : Carl Rogers (1902-1987) Άλλοι εκπρόσωποι: Α. Maslow ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ (2) Θεμελιωτής : Carl Rogers (1902-1987) Άλλοι εκπρόσωποι: Α. Maslow E. Fromm A. Comds T. Gordon H. Ginnote (Ματσαγγούρας, 2008, Μήτσου, 2013)

ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ (3) Κέντρο της διαδικασίας: ο άνθρωπος Ένστικτο της ανάπτυξης Τάση ενεργοποίησης- πραγμάτωσης (Παπαντωνίου, 2014) Δόμηση του «εαυτού»: Αυτοεικόνα Αυτοεκτίμηση Ιδανικός εαυτός (Οικονόμου, 2010)

ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ (4) Πιστεύει στη: Ο Rogers δίνει έμφαση: θετική εικόνα του άλλου ενσυναίσθηση επίδραση του κοινωνικού περιβάλλοντος στην ανάπτυξη του ατόμου Ο Rogers δίνει έμφαση: Στην ελεύθερη επιλογή Στην αυτορρύθμιση Στις εμπειρίες Στα συναισθήματα Στην ενεργοποίηση των ικανοτήτων Στην Αυτοπραγμάτωση Στην ανάπτυξη κλίματος ομαλών διαπροσωπικών σχέσεων

ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ROGERS ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (1) Επίκεντρο: ο μαθητής Εμπιστοσύνη Σεβασμός στα συναισθήματά του και ενθάρρυνση για τη διερεύνηση αυτών Συμβολή στην αποσαφήνιση ιδεών Ενσυναίσθηση (Biehler & Snowman, 1993)

Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ROGERS ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ (2) Τη μάθηση επηρεάζουν: Τα συναισθήματα του μαθητή για τον εαυτό του. Οι σχέσεις δασκάλου – μαθητή. Ο τρόπος αξιολόγησής της Η ενεργός συμμετοχή του μαθητή

Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ROGERS ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (3) Τη βιωματική μάθηση Τη μαθητοκεντρική εκπαίδευση Την εργασία των παιδιών ανά ομάδες Την αυθεντική μάθηση (επιφέρει αλλαγές) Τελικός στόχος: η ανάπτυξη ικανότητας από τους μαθητές να εκπαιδεύονται μόνοι τους με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού.

Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ROGERS ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ Επειδή η αυτοπραγμάτωση συνυπάρχει με την επιθυμία για γνώση και κατανόηση του κόσμου, ο μαθητής μπορεί να εκδηλώσει αυθόρμητα το ενδιαφέρον απόκτησης γνώσεων και δεξιοτήτων μέσα από το σχολείο. Το σχολείο οφείλει να διαμορφώνει ένα κλίμα ελεύθερης έκφρασης, παρέχοντας δυνατότητες επιλογής, επεξεργασίας και αξιοποίησης των πληροφοριών του σχολικού περιβάλλοντος από τον μαθητή. (Ματσαγγούρας, 2008, Σίμου, 2011, Συφάκη, 2008)

Υλοποίηση περιβαλλοντικού προγράμματος Μελέτη Περίπτωσης Υλοποίηση περιβαλλοντικού προγράμματος Τίτλος προγράμματος: “Ληθαίος, ο ποταμός της πόλης μας” Σχολικό έτος: 2014-15 Σύνθεση της ομάδας:24 μαθητές & μαθήτριες (2 αλλοδαπές)

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ (αρχικές ενδείξεις): Γηγενείς μαθητές/τριες Απόμακροι/ες Γνωριμία πρόσφατη Ανασφάλεια γονέων Αλλοδαπές μαθήτριες Επιφυλακτικές Πρόβλημα κατανόησης της γλώσσας Καινούργιες στο σχολείο

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ: ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ Λόγοι μη αποδοχής από τους γηγενείς μαθητές/τριες Επικοινωνία (όχι καλή χρήση γλώσσας) Μη ανάπτυξη φιλικών σχέσεων Αρνητικοί γονείς Αλλοδαπές μαθήτριες: Αίσθηση αποκλεισμού Επιθυμία αποχώρησης από την ομάδα

Ο ΣΤΟΧΟΣ Για τους γηγενείς μαθητές/τριες Άρση στερεοτύπων και προκαταλήψεων Αποδοχή ετερότητας Σεβασμός του άλλου Για τις αλλοδαπές μαθήτριες παραμονή στην ομάδα βελτίωση επικοινωνίας κοινωνικοποίηση - γνωριμία με τον τόπο και τους ανθρώπους του ενίσχυση της αυτοεκτίμησης

Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ σύμφωνα με την ανθρωπιστική θεωρία (1) Α. ΣΤΟΥΣ/ΣΤΙΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ Με παιχνίδι: Αποκλεισμός από την ομάδα (εκτός τάξης)- επιστροφή στην τάξη – οι συμμαθητές τον αγνοούν Συζήτηση και ενθάρρυνση για να: εκφράσουν τα συναισθήματά τους (πριν και μετά) με ΣΕΒΑΣΜΟ σε αυτά και ΧΩΡΙΣ ΑΣΚΗΣΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ να κατανοήσουν τα πιθανά συναισθήματα των αλλοδαπών.

Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ σύμφωνα με την ανθρωπιστική θεωρία (2) Β. ΣΤΙΣ ΑΛΛΟΔΑΠΕΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ (για την άρνησή τους να συμμετέχουν) Με προσέγγιση – συζήτηση (ανοιχτή): Τι κερδίζω; (ησυχία, απομόνωση) Τι χάνω; κοινωνικά: κοινωνικοποίηση, “άνοιγμα”, πιθανές φιλίες γνωστικά: γλώσσα, βελτίωση επίδοσης, γνωριμία με τον τόπο συναισθηματικά: αίσθηση “ξένης”, έλλειψη του “ανήκειν”

Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ σύμφωνα με την ανθρωπιστική θεωρία (3) Γ. ΣΕ ΟΛΟΥΣ 1. Συζήτηση (ελεύθερη) ΣΤΟΧΟΣ: έκφραση και αποδοχή συναισθημάτων 2. Λίστα “κερδών” Καταιγισμός ιδεών ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ: άλλη γλώσσα, ήθη και έθιμα, τρόπος ζωής, νοοτροπίες. ΣΤΟΧΟΣ: εξαφάνιση του φόβου για το διαφορετικό

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Προσωπική ανάπτυξη και βελτίωση “Ανοιγμα” όλων σε νέες εμπειρίες, συναισθήματα κλπ Κίνητρα για βελτίωση επίδοσης στις αλλοδαπές μαθήτριες Καλύτερο σχολικό κλίμα, αποφυγή εντάσεων Δημιουργία φιλικών και κοινωνικών δεσμών Ανεμπόδιστη λειτουργία ως “ομάδα” Μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το πρόγραμμα Ομαλή ροή και ολοκλήρωση του σχεδίου εργασίας

Εν κατακλείδι: Οι γηγενείς μαθητές/τριες αποδέχθηκαν τις αλλοδαπές και μοιράστηκαν γνώσεις, ιδέες, συναισθήματα, οι δε αλλοδαπές βελτιώθηκαν γνωστικά και ενίσχυσαν την αυτοεκτίμησή τους.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η ανθρωπιστική προσέγγιση δίνει έμφαση στον μαθητή ως μοναδική και ξεχωριστή προσωπικότητα. Η εφαρμογή της στην εκπαίδευση διευκολύνει την ενεργοποίηση των κινήτρων του μαθητή για μάθηση. Επιπλέον, βελτιώνει την αυτοεκτίμησή του, συμβάλλει στην εξέλιξή του και ενισχύει τη σκέψη , την κριτική ικανότητα και κατανόηση των πραγμάτων γύρω του και τελικά του ίδιου του κόσμου που τον περιβάλλει. (Μαλικιώση-Λοϊζου, 2011)