ΔΙΑΛΕΞΗ 8 Διαταραχές προσωπικότητας Αιτιολογία Αξιολόγηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Advertisements

Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
Προσωπικές δεξιότητες
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
ΟΜΑΔΑ ΓΟΝΕΩΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 1η 14/4/2010 ΤΡΟΠΟΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ & ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ Εκπαιδευόμενοι Κοινωνικοί Λειτουργοί : Ιντζέ Ελένη, Ξένου.
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Εισηγήτρια: Τσεμπέρη Καλλιόπη
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Alfred Adler ΑνθρΩπινη τυπολογΙα.
Ψυχιατρικές Διαταραχές και Υ π οστηριζόμενη Εργασία.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Αποδόσεις αιτίων.
ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Διάλεξη 6η Διαταραχές Συμπεριφοράς
Αθλητισμός και γυναίκες. Ομοιότητες ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Ισχυρά παρακινούμενοι και.
ΤΟ ΡΙΣΚΟ ΣΤΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ : ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΑΣΕΜΙ ΤΖΕΝΗ.
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Ψυχολογικά προβλήματα στη μονάδα τεχνητού νεφρού Αγγελική Κοντόλια, Ασκούμενη κοινωνική λειτουργός.
Χαρακτηριστικά παιδιών αυτιστικού φάσματος
Πανελλήνιες, Άγχος και Οικογένεια
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Οι εκτιμήσεις των ενηλίκων αποτελούν τη βάση για την αυτοεκτίμηση των παιδιών της νηπιακής ηλικίας Το καλό και το κακό ορίζονται από τις συναισθηματικές.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Καταθλιψη Λύκειο Μεσοβουνίων
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Αικ. Μαριδάκη-Κασσωτάκη Καθηγήτρια Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Συναισθηματική Νοημοσύνη: Ορισμός, δομή, μοντέλα, μέσα αξιολόγησης
Οικογενειακές σχέσεις Ψυχολογική προσέγγιση
Ψυχολογικές θεραπείες
Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΟΥ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟΥ 1.Καταθλιπτική διάθεση. 2.Απώλεια ενδιαφέροντος και ευχαρίστησης. 3.Μειωμένη ενέργεια.
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Ο ρόλος της συμβουλευτικής στη γονεϊκότητα
Οριακή σύγκρουση ΑΓΧΟΣ ΨΥΧΩΣΙΚΗ ΕΚΤΡΟΠΗ ΝΕΥΡΩΣΙΚΗ ΕΚΤΡΟΠΗ ΙΔΑΝΙΚΟ ΕΓΩ
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
εκπαιδευτικη μεταβαση
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
ΔΙΑΛΕΞΗ 9 Σχιζοφρένεια Συμπτωματολογία Χαρακτηριστικά Αιτιολογία
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ.
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
Η αιτιολογία της εξάρτησης
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Εφηβεία Επιμέλεια: Πετράκου Ελένη.
ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ
Προσωπικότητα Ως προσωπικότητα μπορεί να ορισθεί η χαρακτηριστική διαμόρφωση των προτύπων συμπεριφοράς ενός ανθρώπου στη καθημερινή του ζωή. Πρόκειται.
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Αναπτυξιακη ψυχολογια
Ο Παιδοκτόνος Ελληνικός Αθλητισμός
Διαταραχές προσωπικότητας
Αποσυνδετικές διαταραχές
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΥΝΔΕΟΜΕΝΕΣ ΜΕ ΛΗΨΗ ΟΥΣΙΩΝ
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 5 : ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Παιδοψυχιατρική Dr. Μαρία Παπαδημητρίου, MD, PhD
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΛΕΞΗ 8 Διαταραχές προσωπικότητας Αιτιολογία Αξιολόγηση Νοσηλευτικές διαγνώσεις Σχεδιασμός Ειδικές διαταραχές

Προσωπικότητα Συγκροτείται από σταθερά πρότυπα Καθορίζουν το πώς το άτομο αντιλαμβάνεται το περιβάλλον και τον εαυτό του Αναπτύσσεται καθώς το άτομο προσαρμόζεται στο φυσικό, συναισθηματικό, κοινωνικό και πνευματικό περιβάλλον του Χαρακτηριστικά προσωπικότητας θεωρούνται οι ιδιότητες, οι οποίες αντανακλώνται στο τρόπο που τα άτομα διαχειρίζονται συναισθήματα και παρορμήσεις, αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους και τους άλλους, αντιδρούν στα περιβαλλοντικά ερεθίσματα και αποδίδουν νόημα στις διαπροσωπικές τους σχέσεις

Διαταραχές Προσωπικότητας Διαγιγνώσκονται όταν κάποια πρότυπα ή χαρακτηριστικά της προσωπικότητας είναι ανελαστικά, επίμονα, δυσπροσαρμοστικά και προκαλούν σημαντική έκπτωση της λειτουργικότητας Τα άτομα συχνά εκλαμβάνουν την προσωπικότητά τους ως φυσιολογική Αναπτύσσονται πριν ή κατά τη διάρκεια της εφηβείας, και διατηρούνται καθ' όλο το βίο Κατατάσσονται στις διαταραχές του άξονα ΙΙ (διαταραχές προσωπικότητας και νοητική υστέρηση)

Οργανώνονται σε τρεις διαγνωστικές ομάδες: Διαταραχές ομάδας Α: τα άτομα με αυτές τις διαταραχές χαρακτηρίζονται από περίεργη και εκκεντρική συμπεριφορά Διαταραχές ομάδας Β: έχουν τάση προς τη δραματοποίηση και χαρακτηρίζονται από αιρετική συμπεριφορά Διαταραχές ομάδας Γ: εμφανίζονται αγχώδη και φοβικά

Τα χαρακτηριστικά των διαταραχών προσωπικότητας εκδηλώνονται σε τέσσερις τομείς: Συμπεριφορικές εκδηλώσεις (περιλαμβάνουν πρότυπα καθημερινής συμπεριφοράς και ελέγχου των παρορμήσεων) Συναισθηματικές εκδηλώσεις (περιλαμβάνουν το εύρος, την ένταση, την ευμεταβλητότητα και την καταλληλότητα της συναισθηματικής ανταπόκρισης) Γνωστικές εκδηλώσεις (αντανακλούν τον τρόπο που γίνονται αντιληπτός ο εαυτός, οι άλλοι και τα γεγονότα) Κοινωνικό-πολιτισμικές εκδηλώσεις (αντανακλούν τη διαπροσωπική λειτουργικότητα)

Αιτιολογία Α. Νευροβιολογικοί παράγοντες Διαταραχές στη ρύθμιση του μεταιχμιακού συστήματος και στη διεγερσιμότητα του Κ.Ν.Σ Μειωμένα επίπεδα σεροτονίνης έχουν συνδεθεί με τάση για αυτοτραυματισμούς, έντονο θυμό και επιθετική συμπεριφορά προς τους άλλους Αυξημένα επίπεδα νορεπινεφρίνης έχουν συνδεθεί με υπερευαισθησία σε περιβαλλοντικά ερεθίσματα Μη φυσιολογικά επίπεδα ντοπαμίνης ενδέχεται να εξηγούν τα ψυχωσικά επεισόδια που συνδέονται με τη μεταιχμιακή και τη σχιζότυπη διαταραχή προσωπικότητας

Β. Ψυχοδυναμικοί παράγοντες Η εχθρότητα προς τον εαυτό ενδέχεται να προβάλλεται στους άλλους ως αμυντική συμπεριφορά, προκειμένου να μην πληγωθεί από τους άλλους Προσπαθούν να ανταποκριθούν στα τελειοθηρικά πρότυπα που τους επέβαλαν οι γονείς Ένα ανώριμο Υπερεγώ Η ανησυχία των ατόμων για το δικό τους θυμό, και ο φόβος εγκατάλειψης απολήγουν σε φόβο για στενές διαπροσωπικές σχέσεις Το άγχος ίσως εκδηλώνεται ως διαταραχή προσωπικότητας

Γ. Κοινωνικοί παράγοντες Η κοινωνική καταπίεση ενδέχεται να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης Δ. Οικογενειακοί παράγοντες Η ανικανότητα διαχείρισης συγκρούσεων, η ανεπάρκεια εκπλήρωσης του γονεϊκού ρόλου, καθώς και η επικράτηση προτύπων ανάρμοστης συμπεριφοράς μπορεί να επηρεάζουν την ανάπτυξη της προσωπικότητας σε ορισμένα άτομα Ένα χαοτικό περιβάλλον, όπου το άτομο βιώνει εμπειρίες κακοποίησης, η ανατροφή σε ένα οικογενειακό περιβάλλον, όπου συνυπάρχουν πολλές γενιές και επικρατεί η υπερεμπλοκή και η αποτυχία εξατομίκευσης, σχετίζεται με τη διχοτομική σκέψη Φεμινιστική θεωρία. Η διάγνωση μιας διαταραχής προσωπικότητας αντανακλά περισσότερο την επιρροή των αυστηρών στερεοτύπων για το ρόλο του φύλου, παρά των γενετικών παραγόντων

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Εφ' όσον το άτομο είναι πιθανόν να μην αντιλαμβάνεται την ύπαρξη προβλήματος, Ο νοσηλευτής πρέπει να παραμένει ευαισθητοποιημένος κατά τη διαδικασία της συνέντευξης, ώστε το άτομο να μην λάβει επιφυλακτική ή αμυντική στάση Εάν είναι αναγκαίο, να ληφθεί συνέντευξη και από μέλη της οικογένειας Αξιολογήστε το επίπεδο λειτουργικότητας του ατόμου στα πεδία του συναισθήματος, της σκέψης, της συμπεριφοράς

ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΕΣ ΔΙΑΓΝΩΣΕΙΣ Αναποτελεσματική αντιμετώπιση, σχετιζόμενη με την ανικανότητά του ατόμου να εμπιστευτεί τους άλλους Φόβος, σχετιζόμενος με απειλές που το άτομο θεωρεί ότι δέχεται από τους άλλους ανθρώπους ή το περιβάλλον Κοινωνική απομόνωση, σχετιζόμενη με επιθυμία για μοναχικές δραστηριότητες Διαταραγμένη προσωπική ταυτότητα, που σχετίζεται με διαταραγμένη αντίληψη του εαυτού

Βασικές αρχές νοσηλευτικής παρέμβασης Καθοδηγήστε τα άτομα προκειμένου να αντιληφθούν τον τρόπο με τον οποίο η συμπεριφορά τους επηρεάζει τη ζωή τους Οι παρεμβάσεις πρέπει να αποσκοπούν σε βραχυπρόθεσμους στόχους και να εστιάζουν σε μικρά βήματα, σχεδιασμένα να βελτιώσουν τη λειτουργικότητα και να μειώσουν τη δυσφορία Ανταγωνισμός για κυριαρχία ενδέχεται, επίσης, να αναπτυχθεί ανάμεσα στα μέλη του νοσηλευτικού προσωπικού, όταν ο θεραπευόμενος εκδηλώνει συμπεριφορά διάσπασης της συνοχής της ομάδας, η οποία επιφέρει διχασμό στο προσωπικό και οδηγεί σε ένα χαοτικό περιβάλλον

Ειδικές στρατηγικές Προσεγγίστε το άτομο με τρόπο ευγενικό Σεβαστείτε την ιδιωτικότητα του Να είστε προσεκτικοί αναφορικά με τα εξωλεκτικά σας μηνύματα Σταδιακά, να ενθαρρύνετε την αλληλεπίδραση με άλλους Να είστε υπομονετικοί Διαμορφώστε και διατηρήστε σταθερό και δομημένο περιβάλλον Η ασφάλεια είναι πάντοτε η ύψιστη προτεραιότητα της φροντίδας Θέστε όρια = τα άτομα να διατηρούν τον έλεγχο των παρορμήσεών τους Συχνές συναντήσεις μεταξύ των μελών του προσωπικού Υποστηρίξτε τα άτομα να αναγνωρίζουν και να συζητούν τους φόβους τους Ενθαρρύνετε την άμεση επικοινωνία Εκπαιδεύστε το άτομο στη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων Ενθαρρύνετε την έκφραση των συναισθημάτων

Ψυχοφαρμακολογία Αντικαταθλιπτικά φάρμακα ενδείκνυνται για βραχύ χρονικό διάστημα Εκλεκτικοί αναστολείς επαναπρόσληψης σερετονίνης ενδείκνυνται για να μειώσουν την ευμεταβλητότητα της διάθεσης, την παρορμητική, επιθετική και αυτοκαταστροφική συμπεριφορά Αγχολυτικά μπορεί να συνταγογραφηθούν για να ανακουφίσουν τα συμπτώματα άγχους σε άτομα με διαταραχή προσωπικότητας

Γνωστιακή και συμπεριφορική ψυχοθεραπεία Η εκπαίδευση για την απόκτηση ικανότητας ελέγχου των παρορμήσεων είναι σημαντική για την ασφάλεια του ατόμου, καθώς συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου αυτοκτονίας ή αυτοτραυματισμού Η θέσπιση ορίων αποσκοπεί στην αποτροπή του θεραπευομένου να ελέγχει και να χειρίζεται τους άλλους Ατομική και ομαδική ψυχοθεραπεία Βασίζεται στο επίπεδο λειτουργικότητας και στις εξατομικευμένες ανάγκες του ατόμου Οι ομάδες αυτοβοήθειας ενδέχεται να ενισχύσουν την αυτογνωσία των ατόμων

Προαγωγή της ψυχολογικής ανακούφισης και μείωση του άγχους Ορισμένα άτομα αποφεύγουν τη λήψη αποφάσεων, προκειμένου να αποφύγουν το άγχος μιας πιθανής αποτυχίας Ορισμένα άτομα υιοθετούν μια τελειοθηρική συμπεριφορά, προκειμένου να προφυλαχτούν από το άγχος συναισθημάτων κατωτερότητας Το άγχος αποτρέπει ορισμένα άτομα από την αναζήτηση βοήθειας, λόγω του φόβου απόρριψης

ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ Παρανοειδής διαταραχή προσωπικότητας Χαρακτηρίζεται από ενδογενή δυσπιστία και καχυποψία Αποφυγή εξωτερίκευσης συναισθημάτων (εκτός από σύντομες εκδηλώσεις θυμού και μνησικακίας) Φόβος απώλειας της δυνατότητας ελέγχου Πεποίθηση ότι οι άλλοι έχουν στόχο να εκμεταλλευτούν το άτομο Αλληλεπίδραση με τρόπο ψυχρό και απόμακρο Ενδεχόμενη η παθολογική ζήλια για κάποιο άλλο σημαντικό πρόσωπο

Σχιζοειδής διαταραχή προσωπικότητας Χαρακτηρίζεται από ενδογενή τάση αποσύνδεσης από τις κοινωνικές σχέσεις Απουσία επιθυμίας για στενές φιλίες Περιορισμένο ενδιαφέρον για δραστηριότητες ή σεξουαλικές σχέσεις Ενδεχόμενες εκδηλώσεις άγχους σε περίπτωση εξαναγκασμού Συχνή έκφραση ασαφών σκέψεων Αδιαφορία για τις απόψεις και τα συναισθήματα των άλλων

Σχιζότυπη διαταραχή προσωπικότητας Χαρακτηρίζεται από ενδογενή τάση έντονης δυσφορίας απέναντι στις στενές σχέσεις Παράξενη/εκκεντρική συμπεριφορά Ενδεχόμενη παρουσία ψευδαισθήσεων Παροδικές εκδηλώσεις ψυχωσικών συμπτωμάτων σε περιόδους έντονου στρες και άγχους Συναισθήματα αμηχανίας σε περιπτώσεις οικειότητας Τάση αποφυγής των άλλων λόγω παράξενης και εκκεντρικής συμπεριφοράς

Αντικοινωνική διαταραχή προσωπικότητας Χαρακτηρίζεται από ένα ενδογενές πρότυπο αδιαφορίας και παραβίασης των δικαιωμάτων των άλλων Κατά την παιδική ηλικία εκδηλώνεται με ψευδολογίες, κλοπές, σκασιαρχεία Ευερεθιστότητα και επιθετικότητα Τάση αντίληψης του εαυτού περισσότερο ευφυούς από τους άλλους Ανικανότητα καλλιέργειας διαπροσωπικών σχέσεων Συχνή παραβίαση των δικαιωμάτων των άλλων

Μεταιχμιακή διαταραχή προσωπικότητας Χαρακτηρίζεται από ένα ενδογενές πρότυπο αστάθειας των διαπροσωπικών σχέσεων, της εικόνας του εαυτού Έντονη παρορμητικότητα Υψηλός κίνδυνος αυτοκτονίας και αυτοτραυματισμού Ευμετάβλητη συμπεριφορά Δυσχέρεια στη συγκράτηση του θυμού Ασταθείς διαπροσωπικές σχέσεις

Οιστριονική διαταραχή προσωπικότητας Χαρακτηρίζεται από έναν ενδογενή τύπο υπερβολικού συναισθηματισμού και ανάγκη προσέλκυσης της προσοχής Ταχέως μεταβαλλόμενο συναίσθημα Υπερίσχυση της συναισθηματικής έναντι της λογικής επεξεργασίας των γεγονότων Υπόκριση του ρόλου του θύματος

Ναρκισσιστική διαταραχή προσωπικότητας Χαρακτηρίζεται από ενδογενή αντίληψη μεγαλείου, ανάγκη για θαυμασμό και έλλειψη ενσυναίσθησης Αντίληψη υπερβολικής σπουδαιότητας του εαυτού και τάση εκμετάλλευσης των άλλων για ιδιοτελείς σκοπούς Διαρκής αναζήτηση του θαυμασμού των άλλων Ευμετάβλητη διάθεση Αλαζονία, υπεροψία, εγωκεντρικότητα Πεποίθηση ότι οι άλλοι φθονούν το άτομο Διαταραγμένες κοινωνικές σχέσεις

Εξαρτημένη διαταραχή προσωπικότητας Χαρακτηρίζεται από μια ενδογενή τάση υποχωρητικής και προσκολλητικής συμπεριφοράς, που σχετίζεται με υπερβολική ανάγκη για φροντίδα Άγχος όταν το άτομο βρίσκεται μόνο του Έλλειψη αυτοπεποίθησης Συνεχής δυσφορία, εκτός από τις περιπτώσεις που το άτομο εμπλέκεται σε μια υποστηρικτική σχέση

Ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή προσωπικότητας Χαρακτηρίζεται από ένα ενδογενές σταθερό πρότυπο υπεραπασχόλησης με τη μεθοδικότητα, την τελειοθηρία και τον έλεγχο Έντονη ανάγκη για ρουτίνα Μειωμένη ικανότητα εστίασης στον κεντρικό στόχο Απουσία ευελιξίας σε ζητήματα ηθικής και δεοντολογίας Απροθυμία ανάθεσης εργασιών σε άλλους Δογματικότητα, ισχυρογνωμοσύνη Αναβλητικότητα λόγω φόβου ενδεχόμενου λάθους Διαταραγμένες διαπροσωπικές σχέσεις Απουσία ελεύθερου χρόνου, λόγω υπερβολικής αφοσίωσης στην εργασία και στην παραγωγικότητα

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ