Αρχές Μάρκετινγκ Δημιουργία και Δέσμευση Αξίας Πελατών Τριάρχη Ειρήνη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο Εταιρείες Παππά Βιβή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Advertisements

1 Αρχές Μάρκετινγκ Δημιουργία και Δέσμευση Αξίας Πελατών Στάδιο 3 ο Προετοιμασία ενός σχεδίου και προγράμματος ολοκληρωμένου Μάρκετινγκ Τριάρχη Ειρήνη.
Τεχνολογία και ποιοτικός έλεγχος Σιτηρών & Αρτοσκευασμάτων Ενότητα 7: Λειτουργικά προϊόντα δημητριακών. Θεοφάνης Γεωργόπουλος, Kαθηγητής Εφαρμογών, Τμήμα.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 2: Χαρακτηριστικά φύλλων ανθέων και καρπών Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 10: Παράγωγη καλλωπιστικών φυτών. Μέρος Β’ Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 7: Σχιζοφρένεια - Διδασκαλία Αυτοφροντίδας. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
1 Αρχές Μάρκετινγκ Εισαγωγή Τριάρχη Ειρήνη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 9: Επικοινωνία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ :Η απογραφή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Εισαγωγή στη λογιστική, Ενότητα :Λογιστικό αποτέλεσμα, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ - ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΙΜΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ Ενότητα 3: Σύνταγμα - Δικαστήρια Γρηγόριος Βάρρας Αν.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
Εισαγωγή στη λογιστική, Ενότητα :Λογαριασμοί, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
1 Αρχές Μάρκετινγκ Δημιουργία και Δέσμευση Αξίας Πελατών Στάδιο 1 ο Κατανόηση της Αγοράς των Αναγκών των Πελατών Τριάρχη Ειρήνη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό.
1 Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις Στάδια Κατάρτισης των ΕΟΚ Δρ. Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Αρχές Μάρκετινγκ Επιχειρησιακός Στρατηγικός Σχεδιασμός και ο ρόλος του Μάρκετινγκ Στρατηγική Μάρκετινγκ και Μίγμα Μάρκετινγκ Τριάρχη Ειρήνη Ελληνική.
1 Λογιστική Εθνικών Λογαριασμών Διανεμητικές Συναλλαγές Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Δημιουργία και Δέσμευση Αξίας Πελατών Τριάρχη Ειρήνη
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις
Μηχανογραφημένη Λογιστική ΙI
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Διοικητική των επιχειρήσεων
Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη
Ενότητα : Οικονομική μεγέθυνση (Μέρος Β) Καραμάνης Κωνσταντίνος
Ενότητα: Πληθωρισμός Καραμάνης Κωνσταντίνος
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μηχανογραφημένη Λογιστική ΙI
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
Εορτολογία Ενότητα 3: Η Εορτή των Χριστουγέννων και Θεοφανείων
Εορτολογία Ενότητα 8: Οι Εορτές των Αγίων Γεώργιος Φίλιας
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Ενότητα 9: Ο Χειμώνας Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Λογιστική Εθνικών Λογαριασμών
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Εορτολογία Ενότητα 4: Οι Εορτές της Αναλήψεως και της Πεντηκοστής
Λογιστική Εθνικών Λογαριασμών
Το Περιβάλλον Μάρκετινγκ Τριάρχη Ειρήνη
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Διοικητική των επιχειρήσεων
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων
Μηχανογραφημένη Λογιστική ΙI
Ενότητα 12 : Μορφές Αγοράς Καραμάνης Κωνσταντίνος
Εισαγωγή στην Κ.Δ. και ιστορία εποχής της Καινής Διαθήκης
Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο
Μηχανογραφημένη Λογιστική ΙI
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Μηχανογραφημένη Λογιστική ΙI
Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Ενότητα 5 : Ωτοακουστικές εκπομπές (Μέρος Β’) Ναυσικά Ζιάβρα
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
Ενότητα 11 : Συχνές ακοολογικές παθήσεις (Μέρος Β’) Ναυσικά Ζιάβρα
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Ηλεκτρονικό Εμπόριο Επιχειρήσεων με Επιχειρήσεις, Β2Β
Ηλεκτροτεχνία Εργαστήριο Ι
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρχές Μάρκετινγκ Δημιουργία και Δέσμευση Αξίας Πελατών Τριάρχη Ειρήνη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου Αρχές Μάρκετινγκ Δημιουργία και Δέσμευση Αξίας Πελατών Στάδιο 5ο Δέσμευση Αξίας από τους Πελάτες Τριάρχη Ειρήνη

Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής Αρχές Μαρκετίνγκ Ενότητα 7: Δημιουργία και Δέσμευση Αξίας Πελατών Στάδιο 5ο Δέσμευση Αξίας από τους Πελάτες Τριάρχη Ειρήνη Πρέβεζα, 2015

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

Χρηματοδότηση Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο TEI Ηπείρου» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα.

Σκοποί ενότητας Στόχος της επιχείρησης είναι η δημιουργία πιστότητας και διατήρησης των πελατών για όλη την διάρκεια της ζωής τους και όχι απλά για μια μεμονωμένη πώληση. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργεί το κεφάλαιο πελατών μια επιχείρηση.

Στάδιο 5ο Δέσμευση Αξίας από τους Πελάτες Δημιουργία ύψιστης αξίας για τους πελάτες Πιστότητα και διατήρηση πελατών Μερίδιο στην αγορά και μερίδιο στους πελάτες Κεφάλαιο πελατών

Στάδιο 5ο Δέσμευση Αξίας από τους Πελάτες Δημιουργία Πιστότητας και Διατήρηση πελατών Μια μικρή μείωση της πλήρους ικανοποίησης του πελάτη μπορεί να μειώσει σημαντικά την πίστη και την αφοσίωσή του στην εταιρεία. Οι εταιρείες συνειδητοποιούν ότι η απώλεια ενός πελάτη δεν σημαίνει απλώς την απώλεια μιας μεμονωμένης πώλησης αλλά κυρίως την απώλεια ολόκληρου του όγκου των αγορών που θα έκανε ο πελάτης σε όλη τη διάρκεια της ζωής του.

Στάδιο 5ο Δέσμευση Αξίας από τους Πελάτες Δημιουργία Πιστότητας και Διατήρηση πελατών Παράδειγμα της αξίας διάρκειας ζωής πελατών H Lexus εκτιμάει ότι ένας ικανοποιημένος και πιστός πελάτης αξίζει τουλάχιστον 600χιλ.$ σε πωλήσεις στη διάρκεια της ζωής του.

Στάδιο 5ο Δέσμευση Αξίας από τους Πελάτες Αυξανόμενο Μερίδιο πελάτη Η καλή διαχείριση σχέσεων με πελάτες μπορεί να βοηθήσει ώστε οι ασχολούμενοι με το μάρκετινγκ να αυξήσουν το μερίδιο των πελατών τους δηλαδή το μερίδιο αγορών του πελάτη που έχουν στις διάφορες κατηγορίες των προϊόντων τους. Π.χ. οι τράπεζες θέλουν να αυξήσουν το «μερίδιο του πορτοφολιού». Πως οι εταιρείες αυξάνουν το μερίδιο του πελάτη; Προσφέροντας μεγαλύτερη ποικιλία στους υπάρχοντες πελάτες ή πετυχαίνοντας σταυροειδείς και αναβαθμισμένες πωλήσεις στους υπάρχοντες πελάτες.

Στάδιο 5ο Δέσμευση Αξίας από τους Πελάτες Ανάπτυξη «Κεφαλαίου» Πελατών «Η μόνη αξία που η εταιρεία θα δημιουργήσει ποτέ είναι η αξία που προέρχεται από τους πελάτες, αυτούς που έχει σήμερα και αυτούς που θα έχει στο μέλλον. Χωρίς πελάτες δεν υπάρχει επιχείρηση». Οι εταιρείες θέλουν όχι μόνο να δημιουργήσουν αποδοτικούς πελάτες αλλά να τους διατηρούν δικούς τους στη διάρκεια της ζωής τους, να αποκτούν και να δεσμεύουν την αξία διάρκειας ζωής τους και να κερδίζουν ένα μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.

Στάδιο 5ο Δέσμευση Αξίας από τους Πελάτες Κεφάλαιο Πελατών Το σύνολο των συνδυασμένων αξιών διάρκειας ζωής πελατών όλων των υφισταμένων και των πιθανών πελατών της εταιρείας. Όσο πιο αφοσιωμένοι είναι οι αποδοτικοί πελάτες της εταιρείας τόσο υψηλότερο είναι και το «κεφάλαιο» πελατών της εταιρείας. Σχέση «κεφαλαίου πελατών» με πωλήσεις και μερίδιο αγοράς Το «κεφάλαιο» πελατών μπορεί να αποτελεί μια καλύτερη μέτρηση της επίδοσης μιας εταιρείας απ’ ότι αποτελούν οι τρέχουσες πωλήσεις ή το μερίδιο της αγοράς. Οι πωλήσεις και το μερίδιο της αγοράς αντικατοπτρίζουν το παρελθόν, το «κεφάλαιο» πελατών υποδηλώνει το μέλλον.

Στάδιο 5ο Δέσμευση Αξίας από τους Πελάτες Παράδειγμα «Κεφαλαίου Πελατών» Cadillac vs BMW (1/2) Συγκρίνοντας την Cadillac με την BMW , δεύτερη ενώ είχε πιο νεανική και ενεργητική εικόνα δεν κέρδιζε τον αρχικό πόλεμο για το μερίδιο της αγοράς, ωστόσο κέρδιζε τους νεότερους πελάτες με υψηλότερες αξίες διάρκειας ζωής πελατών. Το αποτέλεσμα: Στα χρόνια που ακολούθησαν, το μερίδιο αγοράς και τα κέρδη της BMW εκτοξεύτηκαν, ενώ αυτά της Cadillac διαβρώθηκαν άσχημα. Δεκαετίες ‘70,’80 η Cadillac είχε μερικούς από τους πιο αφοσιωμένους πελάτες στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το όνομα της ήταν συνώνυμο της αμερικανικής πολυτέλειας. Το ΄76 το μερίδιο της αγοράς της έφθανε το 51%. Βάσει αυτών το μέλλον της μάρκας φάνταζε ρόδινο. Όμως οι μετρήσεις του «κεφαλαίου» πελατών έδιναν μια μελαγχολική εικόνα. Οι πελάτες της γερνούσαν (μ.ο. ηλικίας 60 έτη) και η μέση διάρκεια ζωής πελατών έπεφτε. Πολλοί από αυτούς είχαν το τελευταίο αυτοκίνητό τους. Παρόλο που το μερίδιο αγοράς της ήταν καλό, το «κεφάλαιο» των πελατών της δεν ήταν.

Στάδιο 5ο Δέσμευση Αξίας από τους Πελάτες Παράδειγμα «Κεφαλαίου Πελατών» Cadillac vs BMW (2/2) Επομένως, η Cadillac δεν έπρεπε να εφησυχάσει λόγω του ικανοποιητικού μεριδίου αγοράς που κατείχε. Έπρεπε να φροντίζει όχι μόνο για τις τρέχουσες πωλήσεις αλλά και για τις μελλοντικές. Το ζητούμενο είναι η αξία διάρκειας ζωής πελατών και το «κεφάλαιο» πελατών. Αναγνωρίζοντας το γεγονός αυτό, η Cadillac κάνει σήμερα την Caddy και πάλι της μόδας στοχεύοντας σε νεότερες γενιές καταναλωτών με νέα μοντέλα υψηλών αποδόσεων καθώς και με την πολύ πετυχημένη διαφημιστική της εκστρατεία με το σλόγκαν «Break Through». Οι πωλήσεις είναι 35% επάνω τα τελευταία πέντε χρόνια. Το σημαντικότερο είναι ότι το μέλλον φαντάζει πολλά υποσχόμενο.

Στάδιο 5ο Δέσμευση Αξίας από τους Πελάτες Επιλέγοντας τους Σωστούς Πελάτες Σύμφωνα με την έκθεση «The Mismanagement of Customer Loyalty - Not All Customers Are Created Equal» των Werner Reinartz and V. Kumar που δημοσιεύτηκε στο Harvard Business Review, Οι πελάτες μίας εταιρείας μπορούν να κατηγοριοποιηθούν σε 4 ομάδες σχέσεων σύμφωνα με την κερδοφορία και την προβλεπόμενη αφοσίωσή τους. Κάθε ομάδα απαιτεί μια διαφορετική στρατηγική διαχείρισης σχέσεων. Η εταιρεία οφείλει να διαχειρίζεται σωστά το «κεφάλαιο» πελάτων της ώστε να το «μεγιστοποιήσει». Για να το επιτύχει αυτό θα πρέπει να επιλέξει ακόμα και από τους αφοσιωμένους πελάτες εκείνους που είναι οι πιο αποδοτικοί. Χρήσιμη είναι για την εταιρεία η κατηγοριοποίηση των πελατών ανάλογα με τη δυνητική αποδοτικότητά τους ώστε να διαχειρίζεται τις σχέσεις με αυτούς αναλόγως. Στόχος είναι η ανάπτυξη των σωστών σχέσεων με τους σωστούς πελάτες.

Στάδιο 5ο Δέσμευση Αξίας από τους Πελάτες Ομάδες Σχέσεων με Πελάτες Πεταλούδες: Καλή προσαρμογή μεταξύ των προσφορών της εταιρείας και των αναγκών του πελάτη. Υψηλό δυναμικό κερδών Αληθινοί Φίλοι: Ξένοι: Μικρή προσαρμογή μεταξύ των προσφορών της εταιρείας και των αναγκών του πελάτη. Κατώτατο δυναμικό κερδών Τσιμπούρια: Περιορισμένη προσαρμογή μεταξύ των προσφορών της εταιρείας και των αναγκών του πελάτη. Χαμηλό δυναμικό κερδών Υψηλή Κερδοφορία Δυναμικό Κερδοφορίας Χαμηλή Κερδοφορία Βραχυπρόθεσμοι Πελάτες ΜακροπρόθεσμοιΠελάτες Προβλεπόμενη Πιστότητα

Στάδιο 5ο Δέσμευση Αξίας από τους Πελάτες Ομάδες Σχέσεων με Πελάτες Οι «πεταλούδες» είναι δυνητικά κερδοφόροι αλλά όχι πιστοί και αφοσιωμένοι. Υπάρχει μια καλή ταύτιση μεταξύ των προσφορών της εταιρείας και των αναγκών τους. Όμως, καθόσον πεταλούδες, μπορούμε να τους χαρούμε μόνο για λίγο και μετά φεύγουν. Δράσεις: Η εταιρεία θα πρέπει να χρησιμοποιεί προβολές-αστραπή για να τις προσελκύει, να δημιουργεί ικανοποιητικές και κερδοφόρες συναλλαγές με αυτές και μετά να σταματά να επενδύει σε αυτές μέχρι την επόμενη φορά που θα εμφανισθούν. Οι «ξένοι» δείχνουν χαμηλή δυνητική κερδοφορία και μικρή προβλεπόμενη πιστότητα. Υπάρχει μικρή ταύτιση μεταξύ των προσφορών της εταιρίας και των αναγκών τους. Δράσεις: Η στρατηγική διαχειρίσεως σχέσεων με αυτούς τους πελάτες είναι απλή και περιορίζεται στο να μην επενδύουν τίποτα σε αυτούς.

Στάδιο 5ο Δέσμευση Αξίας από τους Πελάτες Ομάδες Σχέσεων με Πελάτες Οι «αληθινοί φίλοι» είναι κερδοφόροι και πιστοί. Υπάρχει μια ισχυρή προσαρμογή μεταξύ των αναγκών τους και των προσφορών της εταιρείας. Δράσεις: Η εταιρεία θέλει να κάνει συνεχείς επενδύσεις στις σχέσεις με αυτούς, ώστε να τους ευχαριστεί και να τους φροντίζει, να τους διατηρεί και να τους αυξάνει. Θέλει να μετατρέπει τους αληθινούς φίλους σε «αληθινούς πιστούς» που επανέρχονται σε τακτά διαστήματα και λένε και σε άλλους τις καλές εμπειρίες που έχουν με την εταιρεία Τα «τσιμπούρια» είναι πολύ αφοσιωμένοι αλλά όχι και πολύ αποδοτικοί. Υπάρχει μία περιορισμένη προσαρμογή μεταξύ των αναγκών τους και των προσφορών της εταιρείας. Είναι ίσως οι πιο προβληματικοί πελάτες. Δράσεις: Η εταιρεία θα πρέπει να είναι σε θέση να βελτιώσει την κερδοφορία τους πουλώντας τους περισσότερα προϊόντα αυξάνοντας τις προμήθειες ή μειώνοντας τις υπηρεσίες προς αυτούς. Εάν όμως δεν μπορεί να τους κάνει κερδοφόρους πρέπει να τους απομακρύνει.

Στάδιο 5ο Δέσμευση Αξίας από τους Πελάτες Ερωτήματα Τι είναι το «Κεφάλαιο Πελατών»; Τι κίνηση έκανε η Cadillac όταν συνειδητοποίησε ότι όλο το «παιχνίδι» είναι η αξία διάρκειας ζωής πελατών και το «κεφάλαιο» πελατών και όχι το μερίδιο αγοράς; Πως μπορούν να κατηγοριοποιηθούν οι πελάτες μίας εταιρείας προκειμένου να επιλεγούν οι σωστοί για την ανάπτυξη των σωστών σχέσεων;

Βιβλιογραφία Perreault W.D.Jr.,Cannon J.P., McCarthy J.E.,(2012) "Βασικές Αρχές Μάρκετινγκ, Μία στρατηγική Προσέγγιση", Broken Hill Publishers LTD Philip Kotler, ‘Marketing” in Chicago Humanities Festival (2012) Armstrong G.,Kotler Ph., (2009), Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Επίκεντρο Copyright 2011, Pearson Education Inc., Publishing as Prentice-Hall Galbraith J.R. (2005),Designing the Customer-Centric Organization Fahy J., Jobber D., (2014) ,«Αρχές Μάρκετινγκ», Εκδόσεις Κριτική www.quickmba.com/strategy/matrix/bcg http://www.slideshare.net/vigneshpushparaj/business-portfolio-matrixg

Βιβλιογραφία http://www.strategicmanagementinsight.com/swot-analyses/walt-disney-swot-analysis.html www.marsdd.com/mars-library

Σημείωμα Αναφοράς Τριάρχη Ε. (2015) Αρχές Μάρκετινγκ. ΤΕΙ Ηπείρου. Διαθέσιμο από: http://oc-web.ioa.teiep.gr/OpenClass/courses/LOGO125/ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΦΩΝΗΣ, Ενότητα 0, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές [1] ή μεταγενέστερη. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, Διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί. [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el

Τέλος Ενότητας Επεξεργασία: Βαφειάδης Νικόλαος Πρέβεζα, 2015

Σημειώματα ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΦΩΝΗΣ, Ενότητα 0, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη Δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους. ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΦΩΝΗΣ, Ενότητα 0, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου

Τέλος Ενότητας