Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2013 Javita. All rights reserved.. Java που σημαίνει καφές! Vita που σημαίνει ζωή! Τι σημαίνει η λέξη Javita; Για μας Javita σημαίνει, ΝΑΙ στην ΖΩΗ!!!
Advertisements

Ενότητα: Παρασκευές Επιδορπίων
Φωτογραμμετρική Εμπροσθοτομία με Δορυφορικές Εικόνες
Ηλεκτρικές ιδιότητες  Μέτρηση αντίστασης - αγωγιμότητας  Δύο σημείων  Τεσσάρων σημείων  Ορθογωνίου  Van der Pauw  f(T,f,σ)
1. 1.Δημιουργία Νέου Αρχείου Επιλέγουμε καρτέλα File, πατούμε στην εντολή New και μετα αφου διαλέξουμε τον τύπo αρχείου (π.χ Blank Document), πατούμε.
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Lesson 1c: Basic words, common objects JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Τεχνικές Ερωτηματολογίου Άρης Κουμπαρέλης Καθ. Εφαρμογών Τμ. Δημοσίων Σχέσεων & Επικοινωνίας ΤΕΙ Ιονίων Νήσων - Αργοστόλι.
Πρακτική ΕΣΠΑ στο Ε ργαστήριο Γ εωργικ ών Κατασκευών του ΓΠΑ Παπαχαράλαμπος Κωνσταντίνος ΑΜ: Ζ15714.
1 Οικονομικού Κλίματος & Προσδοκιών Αποτελέσματα Έρευνας: Δεκέμβριος 2015.
Σπύρος Αβδημιώτης MBA PhD Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατεύθυνση Διοίκησης Επιχειρήσεων Τουρισμού & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας.
Day 45: I want a new computer JSIS E 111: Intensive Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Η θεωρία επιλογών καταναλωτή κεφάλαιο 21 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part of.
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 4: Ήχος Διδάσκων: Γεώργιος Ξυλωμένος Τμήμα: Πληροφορικής.
Προσφορά, ζήτηση και κυβερνητική παρέμβαση Κεφάλαιο 6 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of.
Ανεξαρτησία και κέρδη από το εμπόριο Κεφάλαιο 3 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part.
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Εισαγωγή στην Στατιστική
Διαδικασία συλλογής των δεδομένων – Δειγματοληψία Απώτερος στόχος η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ μεταβλητών και παραγωγή γνώσης με το σχήμα «αίτιο – αποτέλεσμα».
Ανάπτυξη Μοντέλων Διακριτών Συστημάτων Μέρος Α
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Υ104-Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων 1
Εισαγωγή στην επιλογή μονάδων και τη δειγματοληψία
Συμβουλευτική Ψυχολογία
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Σχολή Θετικών Επιστημών
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Σύγκριση των μοντέλων LPC και.
Βασικά στοιχεία της θεωρίας πιθανοτήτων
5 Ιουνίου – Ημέρα Περιβάλλοντος
Lithography Techniques
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
Κατασκευή Πύλης Τρανζίστορ με Λιθογραφία Δέσμης Ηλεκτρονίων.
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Εισαγωγή στην Βιοστατιστική
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
Test Tubes PowerPoint Shape Enter your subtitle here.
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Ανόργανη Χημεία (Ε) Ενότητα 8: Χρωματογραφία λεπτής στοιβάδας
Ποσοτικές Μέθοδοι Δρ. Χάϊδω Δριτσάκη MSc Τραπεζική & Χρηματοοικονομική
Δειγματοληψία στην ποιοτική και ποσοτική έρευνα – Μέγεθος Δείγματος
Οικονομικού Κλίματος & Προσδοκιών
Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες
ΟΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΗΣ «ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ», ΤΩΝ «ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ – ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ», ΚΑΙ ΤΟΥ «ΚΑΤΑΙΓΙΣΜΟΥ ΙΔΕΩΝ» (BRAINSTORMING) ΚΑΙ ΤΗΣ «ΕΠΙΔΕΙΞΗΣ» Δρ.Δ.Δαποντας.
1o Συνέδριο Διοικητικών Επιστημόνων «Διοικητική Θεωρία και Πράξη :
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Διαστημική τεχνολογία
Χρωματογραφία λεπτής στοιβάδας Thin Layer Chromatography (TLC)
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Δειγματοληψία στην ποιοτική και ποσοτική έρευνα – Μέγεθος Δείγματος
Διαδικασία συλλογής των δεδομένων – Δειγματοληψία Απώτερος στόχος η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ μεταβλητών και παραγωγή γνώσης με το σχήμα «αίτιο – αποτέλεσμα».
Χρωματογραφία λεπτής στοιβάδας Thin Layer Chromatography (TLC)
Σε αντίθεση με τα αντισώματα ή τους υποδοχείς των Β κυττάρων, που μπορούν να αναγνωρίζουν το αντιγόνο μόνο του, οι υποδοχείς των Τ κυττάρων αναγνωρίζουν.
Χαμπής Κιατίπης Η Ορθολογική Κοσμοθεώρηση
Χημική Εγχάραξη Υμενίου. Διάγραμμα Ροής.
Η γεωπολιτική θεώρηση των διεθνών σχέσεων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ Μάθημα 12ο

Τα υποκείμενα της έρευνας Μέθοδοι δειγματοληψίας στις ποσοτικές έρευνες • Προσδιορισμός του πληθυσμού Στηρίζεται σε 2 κριτήρια: - Πεδίο εφαρμογής για τα συμπεράσματα της έρευνας - Προϋπολογισμός

Τυχαία δειγματοληψία Η πιο γνωστή μέθοδος για επιλογή αντιπρο- σωπευτικού δείγματος   κάθε μονάδα του πληθυσμού έχει την ίδια πιθανότητα να επιλεγεί στο δείγμα Πρώτο βήμα: Διαμόρφωση δειγματολογικού πλαισίου– κατάλογος του πληθυσμού Δεύτερο βήμα: Χρήση πίνακα τυχαίων αριθμών Ιδανική μέθοδος για μικρό πληθυσμό

Πίνακας τυχαίων αριθμών 75369 78800 88835 54486 23293 48264 90822 97022 94188 16127 56196 80091 18488 27437 49632 24041 13692 72294 07477 44606

Συστηματική δειγματοληψία: Παραλλαγή τυχαίας δειγματοληψίας για μεγαλύτερους πληθυσμούς Αν ξέρουμε πόσες μονάδες περιλαμβάνει ο πληθυσμός διαιρούμε αυτόν τον αριθμό με αριθμό του δείγματος που επιθυμούμε  δειγματοληπτικό διάστημα (k) π.χ. Εάν ο πληθυσμός περιλαμβάνει 2.000 άτομα και θέλουμε δείγμα 100 ατόμων, το δειγματοληπτικό διάστημα είναι 20. Η πρώτη μονάδα από τον πίνακα τυχαίων αριθμων θα έχει αριθμό από 1 έως 20. Εάν η πρώτη έχει αριθμό 10, η δεύτερη 30, η τρίτη...

Δειγματοληψία κατά στρώματα Πρώτο βήμα: Ο πληθυσμός υποδιαιρείται σε ομοιογενή υποσύνολα ( π.χ. φύλο, μόρφωση) Δεύτερο βήμα: Επιλέγεται τυχαίο δείγμα κατά στρώμα Αναλογική  ο αριθμός σε κάθε στρώμα αντι- στοιχεί στο ποσοστό που ισχύει στον πληθυσμό Μη αναλογική  η εκπροσώπευση στο δείγμα διαφέρει. Χρήσιμη για συγκριτική ανάλυση και για να δοθεί βαρύτητα στις μικρές ομάδες στο δείγμα.

Μέθοδος κατά δεσμίδες Όταν δεν μπορούν να καταγραφούν όλα τα άτομα που περιλαμβάνονται στον πληθυσμό η δειγματοληψία δεν βασίζεται σε άτομα αλλά σε γεωγραφικές μονάδες π.χ. νοικοκυριά , σχολικές τάξεις. Αν και τα άτομα αλλάζουν, π.χ. τα παιδιά στο σχολείο, οι σχολικές τάξεις παραμένουν σταθερές.

Μέθοδος διαθέσιμου δείγματος Χρησιμοποιούνται άτομα που δέχονται να συμμετάσχουν –όποιος τυχαίνει να είναι διαθέσιμος, π.χ. όποιος περνάει στο δρόμο, όποιος τηλεφωνεί απαντώντας σε μια διαφήμιση

Σκόπιμη δειγματοληψία Επιλέγονται περιπτώσεις που ο ερευνητής θεωρεί ότι είναι χαρακτηριστικές και του χρειάζονται για την έρευνά του (π.χ. η Florida  στις Αμερικανικές εκλογές)

Δειγματοληψία στην ποιοτική έρευνα Εναλλακτική λογική επιλογής των δειγματοληπτικών μονάδων • μια πλήρης απογραφή του ευρύτερου πληθυσμού δεν ενδιαφέρει. Ιδιογραφικό ενδιαφέρον • το δείγμα έχει σχέση με την κοινωνική εξήγηση με βάση την οποια θέλει να πει κάτι η έρευνα

Διαστάσεις σχετικές με τη συγκρότηση του δείγματος • Χρονικές διαστάσεις: όχι μόνο «ποιό» είναι το δείγμα αλλά «πότε» • Χωροταξικές διαστάσεις: σε ποιό χώρο; • Οργανωσιακές, διοικητικές, κοινωνικές, πολιτισμικές διαστάσεις: πώς είναι τοποθετημένες οι μονάδες του δείγματος σε σχέση με αυτές τις διαστάσεις;

Δειγματοληψία χιονοστιβάδας (snowball sample) Οταν είναι δύσκολο να εντοπιστεί το δείγμα επιλέγονται κατ’ αρχήν άτομα που διαθέτουν τα προκαθορισμένα χαρακτηριστικά τα οποία στη συνέχεια συστήνουν άλλους.

Μέγεθος δείγματος στις ποιοτικές έρευνες Υπαγορεύεται από τις κοινωνικές διαδικασίες που εξετάζονται Πληροφοριακός κορεσμός

Αποφάσεις σχετικά με τη δειγματοληψία • Στις ποσοτικές έρευνες στην αρχή της έρευνας • Στις ποιοτικές έρευνες η δειγματοληπτική στρατηγική μπορεί να αναθεωρηθεί στην πορεία