Γυναικείες τέχνες- γυναικεία εκπαίδευση (19ος αι.-αρχές 20ού αι.)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ. 1.Το σχολείο πρέπει να μεταδίδει γνώση λειτουργική και όχι μνημονική. 2.Η γνώση δε μεταβιβάζεται αλλά χτίζεται με ενεργητικές διαδικασίες.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
Κέντρα Ξένων Γλωσσών ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ
Ειρήνη Κορδερά Ψυχολόγος MSc Υγείας MSc Παιδιών και Εφήβων.
5ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο ΟΕΛΜΕΚ - ΠΟΕΔ – ΟΛΤΕΚ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΩΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΚΑΒΑΛΙΩΤΗΣ (π. Απόστολος)
Eρευνητική εργασία Β΄ Λυκείου Στατιστική μελέτη των μαθητών της Α΄και της Β΄Λυκείου σχετικά με τις εξωσχολικές ενασχολήσεις τους.
ΘΕΜΑ:ΑΘΛΗΜΑΤΑ, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ & ΥΓΙΕΙΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΑ Ι.Ε.Κ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΜΑΘΗΤΕΣ : ΣΙΩΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ.
Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Ανδρέας Λασκαράτος ( ) Τα μυστήρια της Κεφαλλονιάς ή σκέψες απάνου στην οικογένεια, στη θρησκεία και στην πολιτική εις την Κεφαλλονιά.
ΚΑΣΣΑΒΕΤΗ ΜΑΡΙΑ ΖΑΒΙΤΣΑΝΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
8η ΔΙΑΛΕΞΗ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΙ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ Δεκαετία ογδόντα: ενδογενής ανάπτυξη Κινητοποίηση του ντόπιου δυναμικού μιας περιοχής (τοπικοί πόροι,
Μαρίνα Βλαχογιάννη Ξένια Ζήση Μάρθα Γεωργίου
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΜΗΜΑ: Α1 ΟΝΟΜΑ: ΛΥΔΙΑ ΕΞΑΡΧΟΥ ΥΠΕΥΘΗΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ.
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
Όνομα : Χρήστος Πυλαρινός Μαρκαντωνάτος Γ 3 Εργασία για την « Θεολογικοί Διάλογοι » Υπεύθυνος καθηγητής : κ. Γιώργος Καπετανάκης.
Ιερά μονή Αναλήψεως του Σωτήρως Δράμας Παρουσιάζει ο Χαράλαμπος Μπαντής ΣΤ1.
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
Έρση Καλαϊτζάκη 1 ο ΕΠΑ.Λ. Χανίων Χανιά 8/12/2014.
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Η έννοια της ισότητας στην ελληνική εκπαίδευση Περιεχόμενο και ιστορική εξέλιξη.
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
Το Νέο Γενικό Λύκειο Η παρουσίαση εδράζεται στα Ν.Δ.: 4327 (ΦΕΚ 50/ ) 4186 (ΦΕΚ 193/ ) 4310(ΦΕΚ 258/ ) Παραστατίδης Κων/νος.
Νεοελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα Ενότητα 8 η : Οι Μεταρρυθμίσεις (1) Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. 1.
1 ο ΓΕΛ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ Παρουσίαση Γ Τάξης Νέου Γενικού Λυκείου ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ 4327, ΦΕΚ 50/ΤΕΥΧΟΣ Α ́/ Σεπτέμβριος 2015.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
ΕΠΑ.Λ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΟΜΑΔΑ Β΄. ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ.
1 ο Γυμνάσιο Ρέντη Πρόγραμμα μαθημάτων της Γ! Τάξης.
Πρωτογενείς φορείς Κοινωνικοποίησης
ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΙΣ ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ.  Η λέξη «κοινωνικοποίηση» εμφανίζεται στις αρχές του 20ου αιώνα από τον Εμίλ Ντιρκέμ, θεμελιωτή της σύγχρονης κοινωνιολογίας.
Η κορη στο Βυζαντιο «Γυναικός κολακεία ψιθύρισμα όφεως»
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Γαλάνη Γεωργία Α΄τμήμα ΠΕΣΥΠ
Γενικό Λύκειο (σχολικό έτος )
Τα παιδαγωγικά-εκπαιδευτικά αιτήματα στην Ελλάδα
Η γλώσσα δεν είναι αθώα. Σπάει κόκκαλα. Ενίοτε και προκαταλήψεις.
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Κεφάλαιο 1ο Θεωρητική Θεμελίωση
 ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΓΝΩΣΙΑΚΗ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Σχολικό έτος Γ’ Λυκείου
Η γυναικεία «φύση». Η συζήτηση του 19ου αιώνα. Πηγές
ΦΥΛΛΟ.
ΜΑΘΗΜΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
ΜΑΘΗΜΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Η περίπτωση της Γερμανίας
ΚΑΘΟΛΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Μάθημα: Οικιακή Οικονομία
Η ιστορία του γλωσσικού γραμματισμού.
έκθεση – έκφραση α΄ λυκείου
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ 5ου ΑΙ. π.Χ. ΑΘΗΝΑΙΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΕΤΟΙΚΟΙ ( ΕΜΠΟΡΟΙ) ΔΟΥΛΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΕΜΠΟΡΟΙ ΔΙΑΝΟΗΣΗ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γυναικείες τέχνες- γυναικεία εκπαίδευση (19ος αι.-αρχές 20ού αι.) Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα Ιστορίας Αρχαιολογίας Μάθημα «Ιστορία των γυναικών στην Ελλάδα, 19ος-20ός αιώνας» Διδάσκουσα: Λήδα Παπαστεφανάκη Γυναικείες τέχνες- γυναικεία εκπαίδευση (19ος αι.-αρχές 20ού αι.) Πηγές

« … Υπό το πρόσχημα της δήθεν μεταρρυθμίσεως της γυναικείας εκπαιδεύσεως προς όφελος της οικογενείας και της πολιτείας, ουδέν άλλο επιδιώκεται ή η επίσημος αναγνώρισις της αδυναμίας της γυναικός προς οίαν δήποτε ανωτέραν πνευματικήν ανάπτυξιν και ο εις το μαγειρείον και την εκκλησίαν αποκλεισμός αυτής. Η παιδεία είναι παρηγορία δια την γυναίκα, η αμάθεια είναι μαρτύριον, επαγόμενον μυρίας παρεκτροπάς, μύρια ελαττώματα. Αι γυναίκες ανιώσιν παρ’ ημιν, διότι ως επί το πλείστον είναι αμαθείς και όχι διότι είναι πολυμαθείς» Καλλιρρόη Παρρέν, 1889-1890

«Δεν διϊσχυριζόμεθα ότι η κόρη σήμερον ίνα μη πλήττη δέον να μη ράπτη «Δεν διϊσχυριζόμεθα ότι η κόρη σήμερον ίνα μη πλήττη δέον να μη ράπτη. Τουναντίον την θέλομεν να ράπτη, να πλέκη, να μαγειρεύη, να σιδηρόνη, τέλος να εξασκήται και ποικίλλη τον βίον της δι’ όλων αυτών των ενασχολήσεων. Να μη θεωρή όμως ως μόνον και φυσικόν προορισμόν της τας ενασχολήσεις ταύτας. Να μη διατάττη την υπηρέτριαν να ποτίση τα άνθη, ίνα μη διακόψη το ράψιμον της» Καλλιρρόη Παρρέν, 1889-1890

«Ουδαμώς εξεπλησσόμην βλέπων κοράσια […] επαναλαμβάνοντα επί λέξει το κείμενον εγχειριδίου τινός οικιακής οικονομίας ερωτώμενα πως γίνεται η μπουγάδα ή πως ράπτεται η απανωβελονιά. Η οικιακή οικονομία εν ολιγίστοις σχολείοις διδάσκεται, εν πάσι δε κατά κανόνα διδάσκονται εκείνα μόνον τα εργόχειρα, άπερ εις επίδειξιν μόνον εισί κατάλληλα, παραμελουμένων των αναγκαιοτάτων και χρησιμοτάτων. Πανταχού [στα σχολεία] είδον εκτεθειμένα κεντήματα πολυειδή, ουδαμού δε έργα ραπτικής ήτις περιφρονείται ίσως ως χειρονακτική μάλλον τέχνη». Νικόλαος Γ. Πολίτης, επιθεωρητής δημοτικής εκπαίδευσης επαρχίας Βόλου, 1885

«Δυστυχώς επικρατεί η τάσις προς άσκησιν χειροτεχνημάτων μάλλον ματαίων ή επωφελών και επιδεικτικών μάλλον ή χρησίμων». Ι. Φ. Κοφινιώτης, επιθεωρητής δημοτικής εκπαίδευσης επαρχίας Μεγαλόπολης, 1885

«…Ούτε σκοπός ημών είναι να εμψυχώσωμεν την επικρατούσαν εις τας κοινωνικάς τάξεις πολυτέλειαν, ουδέ να επαυξήσωμεν την ματαιοδοξίαν και φιλαρέσκειαν του γυναικείου φύλου, αλλά να διδάξωμεν και να μορφώσωμεν τας Ελληνίδας οικοδεσποίνας εις τα κυρίως οικιακά της γυναικός έργα προς ανακούφισιν εαυτής και των μελών της οικογενείας» Η ποικιλτική: «… τα παραγόμενα εξ αυτής ουδεμίαν πραγματικήν ανάγκην του ανθρώπου ικανοποιούσιν πλην της καλαισθησίας» Ξ. Ζύγουρας, εγχειρίδιο ραπτικής- κοπτικής 1882

«Η κόρη δεν ευκαιρεί. Απαιτούνται δύο ώραι της ημέρας δια γαλλικόν μάθημα, 2-3 ώραι δια κλειδοκύμβαλον, 2 δια περίπατον, 2 δι’ άλλην τινά ξένην γλώσσαν, 2 δια φωνητικήν μουσικήν. Και η μήτηρ καμαρόνει και εναβρύνεται αριθμούσα την ημερησίαν ταύτην κατατάξιν του χρόνου της θυγατρός της, ήτις την επαύριον του γάμου αγνοεί τίνι τρόπω εμβαλόνονται αι περικνημίδες του συζύγου ή προστίθενται κομβία εις τα υποκάμισα αυτού» Καλλιρρόη Παρρέν, 1888

Η Οικοκυρική και Επαγγελματική Σχολή της Ενώσεως των Ελληνίδων δεν έχει σκοπό να συμβάλει στην αύξηση του αριθμού «των δυστυχών διδασκαλισσών δια της επισωρεύσεως νέων ακόμη μαθητών και μαθητριών». Αντίθετα, «ανοίγει […] ευρείας τας πύλας σταδίου εντίμου και βιοπαραγωγού […] δια της εκμαθήσεως τέχνης τινός γυναικείας και της εγκυκλοπαιδικής μορφώσεως εις τας στοιχειώδεις και απαραιτήτους γνώσεις καλής οικοδεσποίνης και συζύγου και μητρός». Καλλιρόη Παρρέν στην Εφημερίδα των Κυριών, 1897

«Εν γένει η προς τα Οικοκυρικά και Επαγγελματικά τροπή της μορφώσεως των Ελληνίδων εχαιρετίσθη απανταχού μετά πολλού ενθουσιασμού, απεστάλησαν δε εκ Κύπρου και εκ Χίου και εκ Κωνσταντινουπόλεως και εκ Μικράς Ασίας νεάνιδες προς εκμάθησιν γυναικείων τεχνών εις το Επαγγελματικόν Σχολείον Αθηνών, το οποίον ενισχυόμενον και τελειοποιούμενον θα αποτελέση τον πυρήνα της επιδόσεως της Ελληνίδος εις βίον πρακτικώτερον και μάλλον ανταποκρινόμενον εις τον προορισμόν της». Περίληψις Λογοδοσίας της Ενώσεως των Ελληνίδων, δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα των Κυριών το 1899.

Η Οικιακή Οικονομία «είναι επιστήμη διδάσκουσα πάντα όσα σχέσιν έχουσι προς την καλήν διοίκησιν οίκου τινός. Διδάσκει δε τας γυναίκας ιδίως τίνα και οποία προσόντα πρέπει να αποκτήσωσιν, όπως καταστήσωσιν εαυτάς αξίας του προορισμού των, εις πόσα και ποία λεπτομερή έργα πρέπει να ασχολώνται και τίνων πραγμάτων την φειδώ δύνανται να επιδιώκωσι. Τέλος δεικνύει οίαν επιρροήν η γυνή δύναται να εξασκή επί της εαυτής οικογενείας και εντεύθεν επί της κοινωνίας ολοκλήρου». Περί οικιακής οικονομίας πραγματεία, μεταφρασθείσα εκ του γαλλικού προς χρήσιν των Ελληνίδων γυναικών, Αθήνα 1871

«Η αίσθησις του καλού εξευμενίζει και τας δυσχερεστέρας και αηδεστέρας όψεις του έργου της γυναικός και καθιστά αυτήν αρκούντως γενναία, ώστε να υποστή και την αηδίαν και τας αναφυομένας εξ ανάγκης δυσκολίας άνευ του ελαχίστου γογγυσμού ή παραπόνου». Περί οικιακής οικονομίας πραγματεία, μεταφρασθείσα εκ του γαλλικού προς χρήσιν των Ελληνίδων γυναικών, Αθήνα 1871

Μάθημα χειροτεχνίας, Οικοκυρική και Επαγγελματική Σχολή, Ένωσις των Ελληνίδων [1897-1899;] Πηγή: Μπακαλάκη-Ελεγμίτου, 1987

Μάθημα μαγειρικής. Πηγή: Μπακαλάκη-Ελεγμίτου, 1987

Μάθημα ραπτικής. Πηγή: Μπακαλάκη-Ελεγμίτου, 1987

Μάθημα πυρογραφίας, Οικοκυρική και Επαγγελματική Σχολή, Ένωσις των Ελληνίδων [1897-1899;] Πηγή: Μπακαλάκη-Ελεγμίτου, 1987

Από τα σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Από τα σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας. Πηγή: Μπακαλάκη-Ελεγμίτου, 1987