Εισαγωγή στην ψυχοπαθολογία- Διάλεξη v: ΔΕΠ-Υ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Παραβατικότητα ανηλίκων. Εκτίμηση επικινδυνότητας και αναγκών τους
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Θέματα Ψυχολογίας για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Το παιδί με στασιμότητα βάρους
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΦΗΒΕΙΑ.
ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Οι εκτιμήσεις των ενηλίκων αποτελούν τη βάση για την αυτοεκτίμηση των παιδιών της νηπιακής ηλικίας Το καλό και το κακό ορίζονται από τις συναισθηματικές.
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Καταθλιψη Λύκειο Μεσοβουνίων
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες και Γνωστικές Δυσχέρειες Διάκριση δυσκολιών Γενικές (όλη τη μαθησιακή διαδικασία) Ειδικές (ανάγνωση, γραφή,μαθηματικά) Είδος.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΠ / Υ - Ι V ( για γονείς και εκπαιδευτικούς ) Μάθημα : ΔΕΠ / Υ – Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις Διδάσκουσα : Ε. Διδασκάλου.
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Schoolers: Μια δομή για εφήβους Σχολική Διαρροή Μπάρλου Έφη Παιδοψυχίατρος Μονάδα Εφηβικής Υγείας Β Παιδιατρική Κλινική Νοσοκομείο Παίδων «Π& Α. Κυριακού»
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ-ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Διάλεξη VI Διαταραχέσ ΑΠέκκρισησ
Ελληνική Κλίμακα Αξιολόγησης της ΔΕΠ/Υ
ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
εκπαιδευτικη μεταβαση
Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών- SDQ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Εισαγωγή στην Ψυχοπαθολογία Διάλεξη ιι
Διδάσκουσα: Διδασκάλου Ε.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Εργασία: Συμβουλευτική σε οικογένεια με ανοϊκό μέλος
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΡΙΨΟΚΙΝΔΥΝΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Αγκαζαριάν Μαρία Παπαδημητρίου Χριστίνα Πολυχρόνη Χαρά Μακρή Εύη Ρέτζιου Αθηνά.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
AITIA Τα αίτια της νευρικής ανορεξίας φαίνεται να είναι πολυπαραγοντικά. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κοινωνίας, του τρόπου σκέψης, του συναισθήματος αλλά.
ΔΕΠ-Y και άλλες Διαταραχές
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Θ. ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Φυσιολογικό και παθολογικό
Αποσυνδετικές διαταραχές
Παιδοψυχιατρική Dr. Μαρία Παπαδημητρίου, MD, PhD
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή στην ψυχοπαθολογία- Διάλεξη v: ΔΕΠ-Υ Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc. 2015

Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής / Υπερκινητικότητα είναι μια αναπτυξιακή διαταραχή η οποία προκαλεί σημαντικές επιβαρύνσεις και δυσκολίες σε διάφορους τομείς . Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Εκδηλώνεται με τα εξής συμπτώματα: Απροσεξία Παρορμητικότητα Υπερκινητικότητα Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Το DSM δηλώνει ότι τα προβλήματα προσοχής κατέχουν κεντρική θέση και εκδηλώνονται πάντα στα παιδιά στα οποία έχει γίνει η διάγνωση, χωρίς να έχουμε πάντα όμως υπερκινητικότητα Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Έτσι, διαμορφώνονται τρεις υποκατηγορίες της διαταραχής: Έτσι, διαμορφώνονται τρεις υποκατηγορίες της διαταραχής: ΔΕΠ με Υπερκινητικότητα ΔΕΠ χωρίς Υπερκινητικότητα ΔΕΠ ελλειμματικός τύπος Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Διάγνωση Βασίζεται στην ύπαρξη πολλών συμπτωμάτων Διαχωρισμός ανάμεσα σε πρωτογενή και δευτερογενή συμπτώματα. Τα πρωτογενή συμπτώματα είναι βασικά για την διάγνωση. Τα δευτερογενή είναι συνηθισμένα δευτερεύοντα συμπτώματα Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Πρωτογενή Αδυναμία συγκέντρωσης( τουλάχιστον 3 ) Παρορμητικότητα Υπερκινητικότητα( τουλάχιστον 2 ) Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Δευτερογενή( Συνοδά) Ποικίλουν ανάλογα με την ηλικία Ελλιπείς κοινωνικές δεξιότητες Κρίσεις οργής Πείσμα Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Υπερβολικές διακυμάνσεις ψυχολογικής διάθεσης Χαμηλή αυτοεκτίμηση Αρνητισμός Υπερβολικές διακυμάνσεις ψυχολογικής διάθεσης Χαμηλή αυτοεκτίμηση Έλλειψη πειθαρχίας Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Κακή σχολική επίδοση που οφείλεται Στη συνύπαρξη κάποιας μορφής μαθησιακής δυσκολίας σε μεγάλο ποσοστό παιδιών. Στην αδυναμία πρόσληψης σε κάποιες περιπτώσεις, αρκετών ερεθισμάτων με αποτέλεσμα, μέσω της υπερβολικής συμπεριφοράς προσπαθούν να αυξήσουν το επίπεδο διέγερσης. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Αίτια Παρόλο που τα αίτια δεν είναι γνωστά αποδίδονται κυρίως σε νευρολογικές ή γενετικές καταστάσεις. Παλιότερες έρευνες υπονόησαν εμφάνιση μετά από εγκεφαλικό τραύμα ή μόλυνση, χωρίς περαιτέρω απόδειξη. Ακόμη, διαιτητική θεωρία για την Υπερκινητικότητα. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Επιδημιολογικά δεδομένα Η εμφάνιση της ΔΕΠ γίνεται πριν το 7ο έτος της ηλικίας του παιδιού. Τοποθετείται από 1% εώς 5% στον σχολικό πληθυσμό. Εμφανίζεται με συχνότητα 3:1 στα αγόρια. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Συννοσηρότητα Η ΔΕΠΥ δεν εμφανίζεται συνήθως ως μεμονωμένη διαταραχή. Η ΔΕΠΥ δεν εμφανίζεται συνήθως ως μεμονωμένη διαταραχή. Πολλά παιδιά με ΔΕΠΥ (65%) παρουσιάζουν μία ή και περισσότερες συνυπάρχουσες ψυχικές και αναπτυξιακές διαταραχές που συχνά περιπλέκονται με την εξέλιξη και τη θεραπεία της ίδιας της ΔΕΠΥ. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Η επίπτωση της συννοσηρότητας στον ενήλικα είναι μεγαλύτερη (75%) Η επίπτωση της συννοσηρότητας στον ενήλικα είναι μεγαλύτερη (75%). Σύμφωνα με μελέτες, οι ενήλικες με ΔΕΠΥ παρουσιάζουν, κατά μέσον όρον, τρεις συννοσηρότητες. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

ειδικές μαθησιακές διαταραχές (δυσλεξία, δυσορθογραφία, δυσαριθμησία) ειδικές μαθησιακές διαταραχές (δυσλεξία, δυσορθογραφία, δυσαριθμησία) ειδικές αναπτυξιακές δυσκολίες (λόγου, συντονισμού των κινήσεων) Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

διαταραχές εναντιωματικής συμπεριφοράς και διαγωγής διαταραχές εναντιωματικής συμπεριφοράς και διαγωγής διαταραχές άγχους διαταραχές συναισθήματος διαταραχές με συμπτώματα τικς (σ. Tourette) Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Κλινική εικόνα ΔΕΠυ Η προσχολική ηλικία (3–5 ετών) χαρακτηρίζεται από υπερβολική σωματική δραστηριότητα, δυσκολία στη συνεργασία με τα συνομήλικα παιδιά και μη συμμόρφωση στις υποδείξεις των ενηλίκων. Στη σχολική ηλικία (6–12 ετών), εκτός από τα πυρηνικά συμπτώματα της διαταραχής, δηλαδή απροσεξία, υπερκινητικότητα και παρορμητικότητα, συχνά εμφανίζονται εναντιωματική συμπεριφορά, συγκρούσεις με συνομηλίκους και προβλήματα στο σχολείο.. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Στην εφηβεία μειώνεται η υπερδραστηριότητα, συνεχίζουν οι συγκρούσεις στο σπίτι και στο σχολείο και εμφανίζονται συχνά συμπεριφορές υψηλού κινδύνου. Στους ενήλικες συνήθως μειώνεται σημαντικά η έντονη σωματική κινητικότητα, αλλά παραμένουν η απροσεξία και η παρορμητικότητα και γενικά οι επιπτώσεις και η δυσλειτουργία που προκαλεί η διαταραχή Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Η σωστή διαχείριση της νόσου εξαρτάται από την ύπαρξη επιστημονικού προσωπικού που να μπορεί να αξιολογήσει με τα κατάλληλα διαγνωστικά εργαλεία την διαταραχή. Μετά την αξιολόγηση και την διάγνωση, η εφαρμογή κατάλληλης θεραπείας είναι πολυεπίπεδη. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Οι θεραπείες αφορούν: Φαρμακοθεραπεία Ψυχοθεραπεία Ψυχοεκπαίδευση Ειδική Εκπαίδευση Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Υποστηρικτική καθοδήγηση Εκπαιδευτικός τομέας Διατροφή- Άσκηση Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Φαρμακοθεραπεία Στην Ελλάδα είναι εγκεκριμένα από τον ΕΟΦ δύο είδη φαρμάκων για τη ΔΕΠΥ: η μεθυλοφαινιδάτη και η ατομοξετίνη   Τα φάρμακα αυτά βοηθούν στη βελτίωση των συμπτωμάτων και δρουν συνεργικά με τη ψυχοθεραπεία. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Βελτιώνουν τα πυρηνικά συμπτώματα της ΔΕΠΥ Βοηθούν σε άλλα δευτερογενή προβλήματα, όπως παρορμητικότητα, εκρήξεις θυμού, συναισθηματικές διακυμάνσεις. Οι επιδράσεις της στοχευμένης θεραπείας επεκτείνονται και στην έμμεση βελτίωση της αυτοεκτίμησης και των σχολικών επιδόσεων οδηγώντας έτσι στη βελτίωση των σχέσεων στο σχολείο και στο σπίτι. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Ψυχοθεραπεία Εξαρτάται από τη σχέση που δημιουργείται ανάμεσα στο θεραπευτή και στο θεραπευόμενο, και φυσικά από την εμπειρία του θεραπευτή πάνω στη ΔΕΠΥ.  Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Η ψυχοθεραπεία λειτουργεί επουλωτικά Η ψυχοθεραπεία λειτουργεί επουλωτικά Βοηθά το άτομο να δει τον εαυτό του υπό το πρίσμα της ΔΕΠΥ και όχι, όπως πριν, ως ένοχο (τεμπέλη/ εγωκεντρικό/ κακομαθημένο/ χαζό) Με γνώμονα πια την κατανόηση της πηγής των προβλημάτων του μειώνονται οι άμυνες του. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Ψυχοεκπαίδευση Πρόκειται για παρέμβαση στην οικογένεια και ψυχολογική υποστήριξη των μελών της από ειδικούς. Αναγνώριση των δυσκολιών που προκαλεί η διαταραχή Αξιοποίηση στρατηγικών, οι οποίες με τη σειρά τους θα συμβάλλουν στη βελτίωση της ενδοοικογενειακής λειτουργίας και στην ελαχιστοποίηση ή και απάλειψη των αρνητικών συναισθημάτων και συγκρούσεων Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Ανάδραση Η Nευρoανάδραση είναι μια τεχνική εκγύμνασης και αυτοελέγχου της εγκεφαλικής δραστηριότητας. Χρησιμοποιεί το ηλεκτροεγκεφαλογράφημα (EEG), μια συσκευή που ανιχνεύει και καταγράφει την ηλεκτρική δραστηριότητα του εγκεφάλου Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Τα παιδιά που εμφανίζουν την διαταραχή συχνά κατευθύνονται σε αθλήματα και σωματικές δραστηριότητες ώστε να πειθαρχήσουν και να διοχετεύσουν την σωματική δραστηριότητά του. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Διαφοροδιάγνωση Ορισμένα από τα συμπτώματα της ΔΕΠ παρατηρούνται και σε παιδιά με άλλες διαταραχές όπως: Νοητική Υστέρηση Σχιζοφρένεια Αυτισμός Ανεπαρκές και ανοργάνωτο περιβάλλον Διαταραχές της συμπεριφοράς Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Η διαφοροποίηση ανάμεσα στην ΔΕΠ & της νοητικής υστέρησης ή της ψύχωσης είναι πιο εύκολη. Δυσκολότερη είναι η διαφοροδιάγνωση ανάμεσα σε διαταραχές συμπεριφοράς ή αποδιοργάνωσης και την ΔΕΠ Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Εναντιωτική Προκλητική Διαταραχή Στα περισσότερα άτομα που εμφανίζεται η διάγνωση ΔΕΠ μπορεί συχνά να συνυπάρχει η Εναντιωτική Προκλητική Διαταραχή. Τα άτομα που την εμφανίζουν αποτελούν περίπου το 40% των παιδιών με ΔΕΠυ. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Τα συμπτώματα αφορούν ένα παιδί που έχει εκρήξεις θυμού διαρκή επιθετικότητα ενοχλητική γενικώς συμπεριφορά βρίσιμο, άρνηση για ο,τιδήποτε Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Επιθυμούν πάντα να βρίσκονται σε μια διαρκή ένταση και σύγκρουση Επιθυμούν πάντα να βρίσκονται σε μια διαρκή ένταση και σύγκρουση Η ΕΠΔ φαίνεται να συνδέεται με την παρορμητικότητα της Δεπυ Άλλη άποψη υποστηρίζει ότι η εναντίωση αποτελεί τον τρόπο να διαχειριστούν την απογοήτευση και τον συναισθηματικό πόνο Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Όσα αφεθούν όμως, μπορεί ως ενήλικες να έχουν παραβατική συμπεριφορά. Από τα παιδιά που έχουν διαγνωστεί με ΕΠΔ, τα περισσότερα θα το έχουν αντιμετωπίσει με έγκαιρη θεραπεία μέχρι τα 8. Όσα αφεθούν όμως, μπορεί ως ενήλικες να έχουν παραβατική συμπεριφορά. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

χάνει την ψυχραιμία του/της έρχεται σε "κόντρα" με τους ενήλικες Για να δώσουμε την διάγνωση της ΕΠΔ πρέπει να υπάρχουν 4 από τις παρακάτω συμπεριφορές για τουλάχιστον 6 μήνες: χάνει την ψυχραιμία του/της έρχεται σε "κόντρα" με τους ενήλικες αρνείται να συμμορφωθεί με τους κανόνες των ενηλίκων Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

ενοχλεί τους άλλους με σκοπό να τους αγανακτήσει ενοχλεί τους άλλους με σκοπό να τους αγανακτήσει κατηγορεί τους άλλους για τα δικά του/της λάθη ενοχλείται με το παραμικρό θυμώνει εύκολα και είναι εκδικητικός/η. Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!! Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2015 Εργοθεραπεία- Βρεφονηπιοκομία. ΔΕΠ-Υ