Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση ΧΑΣΚΙΑ ΜΙΚΕΛ 3911 Γ’ ΕΞΑΜΗΝΟ Χρόνος Ο ΧΡΟΝΟΣ
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Ο Χρόνος Ο κύκλος μέρας και νύχτας ρυθμίζει στον άνθρωπο το βιολογικό του ρολόι που φαίνεται να είναι αρκετά ακριβές δεδομένου πως συχνά ξυπνάμε λίγα λεπτά πριν χτυπήσει το ξυπνητήρι. Ωστόσο φαίνεται να υπάρχουν στιγμές που ο χρόνος περνά πιο αργά ή πιο γρήγορα. Περιμένοντας κάτι καρφώνοντας το βλέμμα στο ρολόι αισθανόμαστε ο χρόνος να κυλά αργά. Όταν είμαστε σε ρομαντικό ραντεβού με πρόσωπο που μας ενδιαφέρει μας κάνει εντύπωση στο τέλος "πώς πέρασε η ώρα τόσο γρήγορα". Πηγαίνοντας στον υπολογιστή υπολογίζουμε πως θα ανακαλέσουμε την πληροφορία που χρειαζόμαστε με δουλειά 5-10 λεπτών ενώ φεύγοντας έχουν περάσει 20. Ως παιδιά οι διακοπές μας τα καλοκαίρια ήταν μεγάλες ενώ στη μέση ηλικία ο χρόνος των διακοπών μας φαίνεται ελάχιστος. Κάποιος που εκτελεί ελεύθερη πτώση τριών δευτερολέπτων σε δίχτυ νιώθει πως έπεφτε για διπλάσιο σχεδόν χρόνο14 και η πτώση από μοτοσικλέτα περιγράφεται ως "κινηματογραφική" από τον αναβάτη σε περίπτωση ατυχήματος. Χρόνος
Γιατί χρειαζόμαστε την ώρα; Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Γιατί χρειαζόμαστε την ώρα; Το άγχος συνδέεται άμεσα με την κορτιζόλη. Η κορτιζόλη παράγεται και κατά την έντονη άσκηση δρώντας όπως τα στεροειδή, επιταχύνοντας βιολογικές διαδικασίες. Αυξημένα επί μακρόν επίπεδα κορτιζόλης μικραίνουν τη ζωή καθώς υπό συνθήκες στρες οι μηχανισμοί προστασίας δεν προλαβαίνουν να δράσουν. Η συγγενής με την κορτιζόλη αδρεναλίνη δρα με παρόμοιο τρόπο στο βιολογικό ρολόι των κυττάρων και δίνει έκρηξη δύναμης σε καταστάσεις ανάγκης. Οι ορμόνες του εγκεφάλου που μας προκαλούν ευχαρίστηση φαίνεται να δρουν αντίθετα και να βοηθούν στη μακροζωία. Η αλλαγή στο ρυθμό που έχει το "καρδιοχτύπι" που δίνει αθροιστικά τη βιολογική ηλικία ενός ποντικού ή ενός ανθρώπου, ενός αγχώδους ή ενός μη αγχώδους προσώπου, ενός καταπονημένου ή μη οργανισμού επεκτείνεται στη φύση πέραν των έμβιων όντων. Είναι σχετικά πρόσφατη η εισαγωγή της έννοιας του "φυσικού χρόνου", ως δείκτη εξέλιξης των φυσικών φαινομένων.16 Χρόνος
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Διαβάζοντας την Ώρα Οι μαθητές θα πρέπει να εξοικειωθούν με τη χρήση του ρολογιού και να διαβάζουν την ώρα όταν είναι “ακριβώς”. Αναλυτικά οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν να: Ξεχωρίζουν τον ωροδείκτη από τον λεπτοδείκτη στο αναλογικό ρολόι και να δείχνουν την ώρα στο ρολόι (χάρτινο ή αναλογικό) Υπολογίζουν διαισθητικά το χρονικό διάστημα μιας ώρας Μπορούν να μετακινούν κατάλληλα τους δείκτες (σε χάρτινο ρολόι) έτσι ώστε να δείχνουν οι ώρες “ακριβώς” Μπορούν να γράφουν, χρησιμοποιώντας ψηφία, την ώρα “ακριβώς” Υπολογίζουν χρονικές διάρκειες Συνεργάζονται σε ομάδες των τεσσάρων Χρόνος
Λοιπόν, ποιο καλό παιδί θα μας πεί τι ώρα είναι; Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Επεξήγηση Η ώρα είναι 1. Κυρία κυρία κυρία… Λοιπόν, ποιο καλό παιδί θα μας πεί τι ώρα είναι; Να μου πει ο Γιώργος.. Μπράβο Ναιιιιιιιι!! Χρόνος
Η διαδικασία Ψηφιακό Αναλογικό ΡΟΛΟΙ ΤΟΙΧΟΥ Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Η διαδικασία ΡΟΛΟΙ ΤΟΙΧΟΥ ΔΕΙΚΤΕΣ ΨΗΦΙΑ Αναλογικό Ωροδείκτης Λεπτοδείκτης Ψηφιακό Ώρα (2 πρώτα ψηφία) Λεπτά ( μετά την άνω κάτω τελεία) Δευτερολέπτα (οι πιο μικροί αριθμοί Χρόνος
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Επίλογος Ευχαριστώ πολύ! Χρόνος