Ξεκίνημα ηλεκτροκινητήρα με σύστημα Αστερο-Τριγώνου (Υ-Δ) για εκκίνηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στοιχειώδης γεννήτρια συνεχούς ρεύματος
Advertisements

ΣΤΟΧΟΣ 2.1.2: Ο μαθητής να μπορεί να,
2.2 Αρχή λειτουργίας της γεννήτριας Σ.Ρ.
2.3 Αρχή λειτουργίας του κινητήρα
Δυναμικός Ηλεκτρισμός
(α) αναφέρει τους τρόπους σύνδεσης των τριών φάσεων εναλλακτήρα,
ΙΣΧΥΣ Η χρονική συνάρτηση της στιγμιαίας ισχύος προκύπτει από τη σχέση
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
Σύνδεση ηλεκτρικών αντιστάσεων σε σειρά
γ) Αναφέρει εφαρμογές των σύγχρονων κινητήρων.
Κατανοεί τη συμπεριφορά της χωρητικής, αντίστασης στο Ε.Ρ.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΕΝΕΡΓΕΙΑ-ΙΣΧΥΣ.
Ο εναλλακτήρας και η αρχή λειτουργίας του
σχεδιάζει το τρίγωνο των ισχύων σε σύνθετα κυκλώματα Ε.Ρ .
Επιμέλεια παρουσίασης: Κυρισκόζογλου Ουρανία
Η ΙΣΧΥΣ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
Αξιολόγηση στο Ηλεκτρικό Σύστημα Αυτοκινήτου (Θ+Ε)
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Εργαστήριο
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΤΡΙΦΑΣΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ.
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 2: Ασύγχρονος Τριφασικός Κινητήρας Αρχή Λειτουργίας Ηρακλής Βυλλιώτης Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ. Άσκηση 1 η Ένας κινητήρας συνεχούς ρεύματος έχει ονομαστική ισχύ, ρεύμα και τάση 30hp, 110 A και 240V αντίστοιχα. Η ονομαστική.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ #2
ΣΤΟΧΟΣ : ΤΡΙΦΑΣΙΚΟ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟ ΡΕΥΜΑ Ο μαθητής να μπορεί να (α) αναφέρει ότι ο τρόπος σύνδεσης των ισοζυγισμένων καταναλωτών είναι ανεξάρτητος από τον.
ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
Η Συνολική Τάση εξ’ επαγωγής (Ηλεκτρεγερτική Δύναμη) του συνόλου των τυλιγμάτων μιας μηχανής συνεχούς ρεύματος ισούται με: C – Μια σταθερά διαφορετική.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ #1
Γεννήτρια συνεχούς ρεύματος Σ.Ρ. 100 V, 10 kW, διέγερσης σειράς, έχει αντίσταση τυμπάνου ίση με R α = 0,1 Ω και αντίσταση πεδίου ίση με R f = 0,05 Ω. Η.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ Σ.Ρ. Πέτρος Μανουσαρίδης Επιβλέπων: Δρ. Δημήτριος Καλπακτσόγλου.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 9: Μέθοδοι Εκκίνησης Μονοφασικών Κινητήρων Ηρακλής.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Όνομα: Σεβδαλής Κυριάκος
Μονοφασικές Ασύγχρονες Μηχανές
Ηλεκτρικός Κινητήρας Βαγγέλης Ηλιάδης.
ΠΗΝΙΟ Το πηνίο είναι ένα από τα παθητικά στοιχεία των ηλεκτρονικών κυκλωμάτων όπως είναι οι αντιστάσεις και οι πυκνωτές. Το Πηνίο αποτελείται από σπείρες.
Προσδιορισμός φοράς επαγωγής μαγνητικού πεδίου Β σε ρευματοφόρο αγωγό με τον κανόνα του δεξιού χεριού.
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.
Εκκίνηση με ομαλό εκκινητή
Μηχανές εναλλασσόμενου ρεύματος
Φαινόμενο της ηλεκτρομαγνητικής επαγωγής
γ) Αναφέρει εφαρμογές των σύγχρονων κινητήρων.
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ Οι μετασχηματιστές είναι ηλεκτρικές διατάξεις που μετατρέπουν (μετασχηματίζουν) την εναλλασσόμενη ηλεκτρική ενέργεια ενός επιπέδου τάσης.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
Τα μέρη ενός ηλεκτρικού κινητήρα είναι:
Ο μαθητής να μπορεί να αναφέρει ότι η φορά περιστροφής εξαρτάται από :
ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΡΙΦΑΣΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ
Ηλεκτρικές Μηχανές Κωνσταντίνος Γεωργάκας.
ΠΗΝΙΟ Το πηνίο είναι ένα από τα παθητικά στοιχεία των ηλεκτρονικών κυκλωμάτων όπως είναι οι αντιστάσεις και οι πυκνωτές. Το Πηνίο αποτελείται από σπείρες.
Εναλλασσόμενο ρεύμα και 3-φασικά συστήματα
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
2.2 Αρχή λειτουργίας της γεννήτριας Σ.Ρ.
ΣΤΟΧΟΣ 2.1.2: Ο μαθητής να μπορεί να,
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να,
ΣΥΝΔΕΣΜΟΛΟΓΙΕΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ.
Να κατατάσσει τους μετασχηματιστές σε κατηγορίες ανάλογα με:
1o ΣΕΚ ΛΑΡΙΣΑΣ Μίχας Παναγιώτης
1 Δυναμικός Ηλεκτρισμός Το ηλεκτρικό ρεύμα. 2 Τι κοινό υπάρχει στη λειτουργία όλων αυτών των συσκευών;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ξεκίνημα ηλεκτροκινητήρα με σύστημα Αστερο-Τριγώνου (Υ-Δ) για εκκίνηση ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ Ξεκίνημα ηλεκτροκινητήρα με σύστημα Αστερο-Τριγώνου (Υ-Δ) για εκκίνηση

Γενικές πληροφορίες για τους κινητήρες Πληροφορίες για την εκκίνηση Αστέρα-Τριγώνου (Υ-Δ) Γραφική παράσταση των ρευμάτων εκκίνησης με Αστέρα-Τρίγωνο Εννοιολογικός χάρτης κινητήρων Ερωτήσεις κατανόησης

Ο ηλεκτροκινητήρας, (motor, κοινώς μοτέρ), είναι διάταξη που χρησιμοποιείται για την μετατροπή της ηλεκτρικής ενέργειας σε μηχανική ενέργεια, που τυγχάνει εξαιρετικής εκμετάλλευσης από τις βιομηχανίες. Αρχή λειτουργίας Η αρχή λειτουργίας του ηλεκτρικού κινητήρα είναι η δύναμη Lorentz. Όταν ένας αγωγός από τον οποίο διαρρέει ηλεκτρικό ρεύμα βρεθεί μέσα σε ένα μαγνητικό πεδίο ασκείται πάνω του μία δύναμη που είναι ίση με: F = I * λ * B Όπου: I = Ένταση Ρεύματος λ = Μήκος Αγωγού Β = Ένταση Μαγνητικού πεδίου

Τρόποι εκκίνησης τριφασικών κινητήρων Είδη κινητήρων Οι κινητήρες διακρίνονται σε συνεχούς και σε εναλλασσόμενου ρεύματος. Οι κινητήρες συνεχούς ρεύματος ονομάζονται και γεννήτριες συνεχούς ρεύματος γιατί αν τροφοδοτηθούν με τάση παράγουν μηχανική ενέργεια (κίνηση), ενώ αν περιστραφούν παράγουν ηλεκτρική τάση στα άκρα των τυλιγμάτων τους. Οι κινητήρες εναλλασσόμενου ρεύματος που ονομάζονται και εναλλακτήρες, παράγουν κινητικό έργο όταν τροφοδοτηθούν με τάση. Κατηγοριοποιούνται ως προς τον αριθμό των φάσεων που χρησιμοποιούν για να τροφοδοτηθούν σε μονοφασικούς που τροφοδοτούνται με μια φάση και ουδέτερο και στους τριφασικούς που τροφοδοτούνται με τρεις φάσεις. Τρόποι εκκίνησης τριφασικών κινητήρων Απ’ ευθείας εκκίνηση Εκκίνηση με διακόπτη αστέρα-τριγώνου Εκκίνηση με αντιστάσεις στο στάτη Εκκίνηση με αυτομετασχηματιστή Εκκίνηση με ηλεκτρονικό ομαλό εκκινητή (soft starter)

Εκκίνηση με διακόπτη αστέρα- τριγώνου Αν η ισχύς του κινητήρα είναι μεγαλύτερη από 2 KW, η εκκίνηση γίνεται με αυτόματο διακόπτη αστέρα-τριγώνου Κατά την εκκίνηση το τριφασικό τύλιγμα του στάτη είναι συνδεδεμένο σε αστέρα και όταν ο κινητήρας αποκτήσει το 90% των κανονικών του στροφών , αλλάζει η σύνδεση των τυλιγμάτων του από αστέρα σε τρίγωνο που είναι και η κανονική του λειτουργία. Το ρεύμα εκκίνησης του κινητήρα στη συνδεσμολογία αστέρα είναι 3 φορές μικρότερο, από την εκκίνησή του με τα τυλίγματά του σε συνδεσμολογία τριγώνου

Προϋποθέσεις του κινητήρα για να μπορεί να συνδεθεί με εκκίνητη αστέρα-τριγώνου Επιτρέπεται η συνδεσμολογία αστέρα-τριγώνου όταν στον κινητήρα αναγράφεται τάση λειτουργιάς Δεν επιτρέπεται η συνδεσμολογία αστέρα-τριγώνου όταν στον κινητήρα αναγράφεται τάση λειτουργιάς 380/660 V 380/660V-Y/Δ 380V –Δ 660V-Y 220/380 V 220/380 V-Y/Δ 220 V-Δ 380 V-Y

Ερωτήσεις κατανόησης Ποιοι είναι οι τρόποι εκκίνησεις τριφασικού κινητήρα; απάντηση Πότε είναι αναγκαία η εκκίνηση με αστερο-τριγωνο και ποιο όφελος έχουμε; Ποιες προϋποθέσεις πρέπει να ισχύουν για να μπορεί ο κινητήρας να εκκινήσει με αστέρα-τριγωνο;